Gazeta de Sud, iulie 2004 (Anul 10, nr. 2842-2868)

2004-07-01 / nr. 2842

2 MAGAZIN Stiaticăi * Pielea este cel mai mare organ al corpului. * Pielea reprezintă 16 la sută din totalul greutății corpului. * La fiecare 24 de ore, pielea se acoperă cu un strat nou de celule moarte. * Celulele moarte ale pielii constituie aproape 60 la sută din „praful" pe care îl ștergem de pe mobile. * In timpul unei vieți, se elimină aproximativ 40 de kilograme de celule moarte ale pielii. * Grosimea pielii variază de la un milimetru, în cazul ploapelor, la trei milimetri pentru palme și tălpi. * Pielea constituie cea mai importantă barieră protectoare în fața factorilor externi: invazia bacteriilor, deshidratare, razele ultraviolete. * Pielea este rezistentă și elastică - în urma loviturilor, de cele mai multe ori, își reface forma anterioară. * Cu ajutorul pielii, se purifică sistemul corporal prin eliminarea surplusului de fluide. * Pielea reglează temperatura corpului, acționînd precum un termostat. * Pielea împiedică pierderea excesivă a fluidelor și previne pătrunderea substanțelor externe. * Pielea reflectă gradul de sănătate deoarece „comunică" și cu celelalte organe. Vă poate alerta în privința unor probleme de sănătate care se pot petrece în corpul dumneavoastră. Șocul verii Șlapii provoacă impotență Șlapii, ultimul răcnet în moda actuală, par a fi mult mai periculoși decît se poate crede la prima vedere. După cum informează cotidianul german Express, în cadrul unui studiu comandat de revista germană Oko-Test, cercetătorii au descoperit că această comodă pereche de papuci conține o cantitate consistentă de chimicale și poate duce chiar și la infertilitate. Pentru acest studiu au fost analizate 25 de modele de șlapi; în 17 dintre aceste produse, experții au descoperit un conținut ridicat de chimicale, care chiar și în doze mici poate da peste cap sistemul imunitar al animalelor și chiar și al oamenilor. De asemenea, la 14 dintre cele 18 jucării gonflabile se găsesc astfel de substanțe chimice. Atît în jucării, cît și în șlapi, cercetătorii au descoperit așa-numita Phthalate, o substanță care are efecte asupra hormonilor, precum și diferite legături organice cu cositor. Substanța Phthalate folosită pentru realizarea șlapilor poate provoca daune permanente asupra organelor genitale masculine, putînd duce în cele din urmă la infertilitate, cum a avertizat Liga germană pentru protejarea mediului (BUND). (C.N.) Johnny Depp își împrumută vocea pentru un film de animație Actorul Johnny Depp (foto) a acceptat să-și împrumute vocea în filmul de animație „Corpse bride“, un proiect care va fi corealizat de Tim Burton și Michael Johnson, informează site-ul Showbizz. Acest film de animație va fi lansat în octombrie 2005. Actori precum Helena Bonham Carter, Emily Watson, Albert Finney, Richard Grant, Joanna Lumley și Christopher Lee vor contribui cu vocile lor la acest film. Johnny Depp și Tim Burton au lucrat împreună de multe ori, în special la „Edward Scissorhands“, „Ed Wood“ și „Sleepy Hollow“. Depp filmează în prezent tot sub bagheta lui Burton pentru filmul „Charlie și fabrica de ciocolată“, a cărui lansare este așteptată în iulie 2005. (C.N.) VREI 0 SOLENZA? GAZETA de SUD îți da șansa sa cîștigi o Dacia Solenza! Completează 15 taloane inscripționate "mai-iunie" și 15 taloane inscripționate "iunie-iulie" și vino cu ele la redacție sau trimite-le prin poștă, pînă la 11 iulie. Adresa noastră: GAZETA de SUD, str. Cîmpia Islaz, nr. 97A, 200420, Craiova, Dolj. Tragerea la sorți va avea loc marți, 13 iulie. Citește GAZETA de SUD ca sa afli dacă ai cîștigati IUNIE-IULIE ___________TALON DE PARTICIPARE CONCURS DACIA S0LENZA I i Nume_________________________Prenume------------------------------.| OcupaȚie______________________R.|-------------------------------------- AdresĂ--------------------------------------------------------------------------------*Vhist________________________Telefon-------------------------------Tragerea la sorți a cîștigătorilor premiilor acordate de Gazeta de Sud abonaților din luna iunie are loc mîine, ora 17.00, la sediul redacției din Craiova, str. Cîmpia Islaz 97A. Cît costă un abonament pe luna iulie la Gazeta de Sud ? Răspuns greșit: 25 zile x 6.000 de lei =150.000 de lei Răspuns corect: 80.000 de lei! Concluzie: Dacă vă abonați la Gazeta de Sud, ECONOMISIȚI 70.000 de lei! Abonații se bucură de următoarele AVANTAJE: 31| 20.000.000 de lei pot fi cîștigate lunar!* Un cupon de publicitate gratuită în fiecare zi de marți! Abonați-vă acum! Abonamentele se fac la Biroul de mică publicitate (str. Ion Maiorescu nr. 4), Poștă, RODIPET și prin difuzorii proprii. Pentru lămuriri, vă rugăm să ne sunați la 0251/412.253. Trimiteți chstanța de abonament pînă la data de 15 iulie pentru a participa la tragerea la sorți. Abonații prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud nu trebuie să trimită distanța. * 20 de premii a cîte 1 milion de lei se acordă lunar prin tragere la sorți GAZETA de SUD, Joi, 1 iulie 2004 „Pianistul“ Adrien Brody - noua dragoste a lui Naomi Campbell Naomi Campbell este din nou îndrăgostită, alesul nefiind altul decît actorul american Adrien Brody, deținătorul unui Oscar pentru rolul său din „Pianistul“ lui Roman Polanski. Cei doi s-au cunoscut pe 20 mai la Saint Tropez, în sudul Franței, la petrecerea organizată cu ocazia celei de-a 34-a zi de naștere a fotomodelului, în același timp, Naomi continuă să facă furori în Italia. Aflată în Cagliari, pe plaja Casa Cipolla, pentru filmarea unei reclame pentru operatorul de telefonie mobilă TIM, supermodelul de culoare a fost la un pas nini! *t..-.- I'inlî.' irt? , de a determina o ambuscadă, după ce a apărat într-un costum de baie minuscul. Apariția superbului manechin de culoare a încins spiritele pe micuța plajă italiană, echipa de filmare fiind nevoită să apeleze la ajutorul carabinierilor pentru a-i calma pe cei 3.000 de curioși veniți să o vadă pe Naomi la lucru. Fotomodelul s-a arătat încîntată de entuziasta primire. Nu de aceeași părere au fost însă și carabinierii, care au avut multe bătăi de cap din cauza înfocaților admiratori a lui „Venus cea neagră“, cum este supranumită în Italia. . ... , „(C/1) Adrien Brody, alesul inimii lui Naomi Campbell Trafic cu mercur în parcarea supermarketului BILL. Patru tineri din județul Dolj au fost reținuți de polițiști în momentul în care încercau să-i vîndă unui cetățean sîrb 11,4 kilograme de mercur Lucrătorii Serviciului de Combatere a Crimei Organizate și Antidrog din cadrul Inspectoratului Județean de Poliție (IJP) Dolj au capturat marți cea mai importantă cantitate de mercur pe care traficanții au încercat în ultimii ani să o valorifice pe piața neagră. Susținînd că au de vînzare circa 25 de kilograme de mercur, pentru care cereau 5.000 de euro, cei patru traficanți, printre care se afla și o minoră de 15 ani, reușiseră să-și găsească și un cumpărător. Este vorba de un cetățean sîrb, care se oferise să le plătească 250 de euro pentru fiecare kilogram de mercur, chiar mai mult decît s-ar fi așteptat vînzătorii. Tranzacția urma să se încheie marți, la ora 14.00, în parcarea supermarketului BILLA din Craiova. Polițiștii au stricat afacerea Ionuț Romeo Marinoiu, de 20 de ani, considerat de polițiști drept capul bandei, Constantin Cristian Pîrvan, de 25 de ani, ambii din comuna doljeană Almăj, împreună cu Cristian Bălu, de 25 de ani, din comuna Coțofenii din Față, județul Dolj, și Claudia Larisa Păuna, de 15 ani, prietena celui din urmă, au sosit la locul de întîlnire, prevăzători, cu cîteva minute înainte de ora fixată. Era o afacere importantă și nu doreau s-o rateze, mai ales că umblaseră mult timp după un cumpărător pentru mercurul pe care îl dețineau. Cei patru și-au parcat mașina - un Volkswagen roșu cu numărul de înmatriculare DJ-01-TMA - între autoturismele celor care veniseră la BILLA la cumpărături și s-au pus pe așteptat. La ora stabilită s-a apropiat de ei un individ destul de tinerel, care, fără să stea prea mult timp la discuții, a cerut să vadă marfa. A mers la mașina traficanților, unde i s-au arătat recipientele cu mercur, dar n-a mai apucat să scoată banii pentru a încheia tranzacția pentru că și-a făcut apariția poliția. Lucrătorii Serviciului de Combatere a Crimei Organizate și Antidrog, care pîndeau de la distanță, filmînd întîlnirea, au intervenit în forță pentru capturarea traficanților. Două mașini de poliție au blocat drumul Volkswagenului, iar polițiștii înarmați au sărit asupra celor patru doljeni, pentru a-i reține înainte să încerce să fugă. Luați ca din oală, Marinoiu, Pîrvan, Bălu și Păuna șiau dat seama ce li se întîmplă abia cînd aveau deja mîinile prinse în cătușe. Mercurul provine de la Combinatul Chimic Craiova Asupra lor, polițiștii de la Crimă Organizată au găsit 11,440 kilograme de mercur alb, ambalat într-o sticlă de aftershave Denim, două recipiente de deodorante cu bilă și o sticlă de plastic în care fusese odinioară suc de portocale. La audieri, traficanții au susținut că dețin mercurul de mai mulți ani, de cînd l-au sustras din Combinatul Chimic Craiova. Din nefericire, în graba lor de a-i prinde pe traficanți și a pune mina pe substanța toxică, polițiștii l-au scăpat din vedere pe cumpărătorul sîrb, care a reușit să dispară. în baza probatoriului administrat, procurorii au dispus începerea urmăririi penale împotriva celor trei bărbați pentru săvârșirea infracțiunii de trafic cu substanțe stupefiante sau toxice, faptă pedepsită cu pînă la 15 ani de închisoare. Dacă vor dovedi că fata de 15 ani are discernămînt, polițiștii îi vor întocmi și ei dosar penal. Reținuți pe bază de ordonanță, Ionuț Romeo Marinoiu, Constantin Cristian Pîrvan și Cristian Bălu au fost prezentați ieri în fața judecătorilor de la Tribunalul Dolj, care leau emis mandate de arestare preventivă pe o perioadă de 29 de zile. • Adrian DINU Traficanții au fost arestați exact în momentul în care negociau prețul substanței toxice Mercurul era ambalat în flacoane de deodorant și after shave Japonezii au inventat un dispozitiv care poate controla visele Reprezentanții unei companii producătoare de jucării din Japonia au precizat că au inventat un dispozitiv care poate controla visele, informează Ananova. Dispozitivul numit „Atelierul de vise“ poate fi programat de cei care îl folosesc să aleagă pe cine sau ce vor să viseze. în urma unui studiu efectuat pe un grup de bărbați și femei cu vîrste cuprinse între 20 și 40 de ani, rata de succes a mașinăriei a fost de 22 la sută, a precizat Yomiuri Shimbun, reprezentant al companiei Takara din Tokyo. Totodată, el a descris și modul de funcționare a mașinăriei: în timp ce se pregătește de culcare, persoana care folosește „Atelierul de vise“ montează o fotografie a persoanei care ar trebui să apară în vis într-un loc special conceput, alege muzica potrivită și înregistrează cîteva cuvinte cheie, cum ar fi nume de persoane sau de locuri. Așezat lingă pat, „Atelierul de vise“ emite o lumină slabă ca intensitate, muzică relaxantă și o aromă plăcută. Puțin mai tîrziu emite și cuvintele cheie, moment care coincide cu timpul somnului în care oamenii visează cel mai des. Dispozitivul ajută și la trezirea delicată a celui care îl folosește, mărind intensitatea luminii și a muzicii, astfel nncit visele nu sunt uitate. Purtătorul de cuvînt al companiei Takara, Mayuko Hasumi, a precizat că „Atelierul de vise“ va fi scos la vînzare în august, la prețul de 110 lire sterline. (C.N.)