Gazeta de Sud, octombrie 2004 (Anul 10, nr. 2921-2946)

2004-10-01 / nr. 2921

2 ACTUALITATE scurte știri » Nedelescu umblă după cîini morți Primăria craioveană a fost sesizată ieri de Asociația pentru Protecția Animalelor „Suflete nevinovate" că în mai multe cartiere din municipiu cîinii comunitari sunt otrăviți. Viceprimarul Gheorghe Nedelescu, cel care a discutat cu reprezentanții asociației, a spus că nici el nu este de acord cu această metodă de a scăpa de cîinii comunitari. „Eu nu am văzut nici un bine mort, dar am vorbit la poliție să căutăm un exemplar, să facem analize și să vedem dacă este otrăvit sau nu", a precizat Nedelescu. Viceprimarul, care este și lider local al PRM, a precizat că el a primit în grijă de la președintele partidului, Corneliu Vadim Tudor, patru cîini pe care, pentru că nu avea unde să-i crească, i-a repartizat altor doi peremiști din subordine. (B.G.) „Nevoiașii“, scoși la curățenie . Persoanele care beneficiază de venitul minim garantat muncesc începînd de marți, 28 septembrie, în folosul comunității. La acțiunea de curățare a orașului participă 300 de cetățeni, întreaga activitate fiind coordonată de Serviciul Public de Salubritate. „La această activitate de salubrizare a orașului participă 300 de oameni, din totalul de 400. Acțiunea a început pe 28 septembrie și se va încheia pe 5 octombrie. Cei care nu se prezintă la această activitate riscă să nu mai beneficieze de venitul minim garantat. Pentru o cît mai bună desfășurare a acestei acțiuni am împărțit orașul în șase sectoare. Pe fiecare zonă acționează o echipă de care răspunde un șef de sector. în primele trei zile au fost igienizate următoarele străzi: Rîului, Basarabiei, Papilian, A.I.Cuza, Gerota, Dezrobirii, Calea București și Horezului. Sperăm ca pînă pe 5 octombrie să acoperim toată Craiova", a precizat Sorin Ciobanu, directorul Serviciului de Salubritate. (C.B.) Plăcuțele reflectorizante de pe drumurile din Gorj au fost furate Majoritatea plăcuțelor reflectorizante montate pe drumurile din județul Gorj au fost furate. Dumitru Leuștean, șeful Secției Drumuri Naționale, a spus că din cei 1.450 de stîlpi de dirijare montați pe drumurile naționale din județ, nu mai sînt acum decît 286: „Mai avem în depozit 850 de stîlpi, însă nu știm dacă să îi mai punem sau nu, pentru că și aceștia vor fi furați". Primarul orașului Tîrgu Cărbunești, Cristian Paști, a spus că indicatoarele montate pe porțiunea de drum dintre localitatea Scoarța și Tîrgu Cărbunești au fost furate în numai cîteva zile: „în numai două zile au dispărut toate plăcuțele de demarcație. Acestea pot fi găsite pe căruțe sau chiar pe cuțitele romilor din zonă. E inadmisibil ca unii să muncească, iar alții să distrugă". (A.l.) Ziua Internațională a Persoanelor Vîrstnice va fi celebrată și la Craiova Direcția pentru Dialog, Familie și Solidaritate Socială (DDFSS) Dolj, împreună cu Consiliul Județean al Persoanelor Vîrstnice Dolj, va organiza astăzi manifestări dedicate Zilei Internaționale a Persoanelor Vîrstnice. Pentru acestea, DDFSS și CJ al Persoanelor Vîrstnice vor colabora cu Prefectura Dolj, Primăria Craiova, Mitropolia Olteniei, Teatrul Liric „Elena Teodorini", Ansamblul Folcloric „Maria Tănase", Filarmonica „Oltenia" și Casa de Cultură „Traian Demetrescu". Deschiderea oficială a manifestărilor va avea loc la sediul CDFSS din strada Unirii, nr.10, la ora 11.30. Cu aceeași ocazie, la Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică din Craiova se va desfășura, între orele 8.00 și 15.00, un concurs de șah, ai cărui cîștigători vor fi premiați la ora 16.00, la Teatrul Liric. Tot acolo, bătrînii pot asista și la concertul susținut de artiștii Teatrului Liric, de Ansamblul Folcloric „Maria Tănase" și de Filarmonica „Oltenia". (E.L.) GAZETA de SUD, Vineri, 1 octombrie 2004 Din cauza organizării defectuoase Studenții căminiști au așteptat ore întregi să fie cazați de Diana-Maria BRAGARU Cazarea a început oficial ieri, la ora 10.00. Căminele au fost luate cu asalt de studenți, care au venit chiar de la șase dimineața. Unii au venit însoțiți de părinți, cărînd multe bagaje, saci cu pături, plăpumi, perne, lenjerie de pat și chiar frigidere. Alții au preferat să vină cu puține bagaje, urmînd ca restul lucrurilor să fie aduse pe parcurs. Tinerii au așteptat ore în șir să treacă mai întîi pe la reprezentanții sindicatului studențesc, de unde au primit o foaie pe care sînt trecute numele studentului, anul de studiu și facultatea pe care o urmează. După ce au primit fițuica, s-au așezat frumos la cel de-al doilea rînd, de data aceasta la „comisie“ , unde erau prezenți și membrii administrației căminului, comitet care făcea efectiv cazarea. Cum statul în picioare la un rînd care parcă nu se mai termină nu e o treabă tocmai plăcută, unii dintre ei au început să comenteze, calificînd modalitatea în care s-a făcut cazarea drept o „bătaie de joc“ și „lipsă de respect și de bun-simț“. Studenții și părinții acestora au fost cei care au simțit pe propria piele rezultatele modului defectuos, dar lipsit de evenimente majore, în care s-au făcut cazările în prima zi. Cei care au venit de la șase dimineața au fost cei mai norocoși, pentru că au reușit să intre în camere în jurul orei 14.00. Cei care au venit mai tîrziu de ora opt nu reușiseră să se cazeze nici la ora 15.00. Făceau „cu schimbul“, pentru a se odihni pe o piatră sau pe vreo geantă. Mai rapizi și mai bine organizați au fost cei de la Facultatea de Drept, care se așteptau ca pînă la ora 16.00 să termine cazările. Studenții nu sînt mulțumiți de condițiile din cămine Studenții din anii mai mari știau la ce să se aștepte, însă unii dintre „boboci“ au rămas uitîndu-se prostiți la căminele în care vor locui un an. Construite într-o epocă în care noțiunea de intimitate era o necunoscută din ecuația strictei supravegheri, căminele nu se deosebesc prea mult de pușcării, doar gratiile lipsesc. Excepție de la regulă fac doar cîteva, restul fiind clădiri cu geamuri sparte și pereți coșcoviți, bașca saltele model „bărcuță“, de la care doar vîslele lipsesc. La etajele superioare, unde saltelele vechi nu au fost înlocuite, sînt cazați studenții din anii mici. Andreea, studentă comunistă, va locui în acest an la etajul 1, unde mobilierul și saltelele sînt noi. „Anul trecut mă durea spatele din cauza saltelei, dimineața mă trezeam mai obosită decît eram cînd mă culcasem“, a declarat tînăra. Deși animalele de companie sunt interzise, studenții din Complexul Institut au povestit că în anii trecuți au avut parte de compania cîinilor și a pisicilor comunitare, care ajungeau și la etajele superioare. Au primit și vizita șoriceilor, însă s-au obișnuit cu gîndul. Tinerii consideră că banii plătiți lunar sunt cam mulți pentru condițiile de care au parte, iar fondul de rulment de 400.000 de lei este exagerat, deoarece nu se fac prea multe reparații. Roxana, Cristina, Alin, Dan și Ionuț au spus că nu se așteptau la schimbări și că o să zugrăvească singuri camera, ca în fiecare an. „Noi terminăm ce lasă ei neterminat“, au spus studenții. Deși s-a afirmat că nu vor fi decît aproximativ 3.800 de căminiști pe 4.200 de locuri, unor studenți din anul I li s-a spus că nu pot fi cazați, întrucît nu făcuseră cerere. Cîțiva părinți resemnați așteptau să li se dea un răspuns, ca să știe ce să facă. „Nu am știut că trebuie să facem cerere pentru cazare. Nu s-a anunțat, nu era nimic afișat la secretariat, de unde să știm?“, se întreba un părinte. Mama unei studente din anul I a rămas surprinsă de faptul că, deși este cadru didactic, fiicei sale i s-a pretins taxa de cazare pentru student nebugetar, adică 800.000 de lei pe lună. Fata nu ar fi trebuit să plătească decît 200.000 de lei. în zilele următoare, majoritatea studenților își vor aranja camerele după posibilități. De luni începe un nou an universitar. Ziariști agresați de romi, sub ochii polițiștilor Mai mulți ziariști au fost agresați ieri de romii de pe strada Craiovița Veche din Craiova, în timp ce adunau informații despre un incendiu izbucnit la o vilă din zonă. O autospecială a Grupului de Pompieri „Oltenia“, s-a deplasat ieri dupăamiază, în jurul orei 14.00, în cartierul Brestei, la un incendiu pe strada Craiovița Veche, nr.26. I în interiorul imobilului aflat în construcție, la parter, pompierii au găsit mai mulți baloți de vată industrială folosită la fabricarea plăpumilor, care luaseră foc, în aproximativ o jumătate de oră s-a reușit stingerea incendiului, pagubele (500 de kilograme de vară arse) fiind estimate la aproximativ două milioane de lei. Din primele cercetări s-a stabilit că „piromanul“ nu era nimeni altcineva decît o nepoată a proprietarului casei, Paul Sanfiroiu. Andreea Costache, de numai patru ani, profitase de fatul că unchiul și părinții ei erau plecați de acasă la o pomană, ca să se joace cu chibritele. Și tot din joacă a dat foc baloților. Cei doi polițiști trimiși să-i liniștească pe romi au avut un rol estetic Incendiul nu s-a soldat cu victime omenești, însă cîțiva ziariști prezenți la fața locului în documentare au fost agresați de romii din zonă, care au încercat să-i împiedice să-și facă meseria. Zeci de GAZETA DE SUD III IWI Imfoll Wfchit AS Completează cît mai multe taloane și vine cu ele la redacție sau trimite-le prin poștă, pînă la 15 octombrie. Adresa noastră: GAZETA de SUD, str. Cîmpia Islaz, nr. 97A, 200420, Craiova, Dolj. Trei familii vor beneficia de plata întreținerii pe luna septembrie, în urma tragerii la sorți ce va avea loc pe 17 octombrie. recalcitranți s-au repezit urlînd la ziariști, fără să țină cont că jurnaliștii se aflau într-un loc public, avînd prin urmare toate drepturile din lume să fotografieze și să filmeze: „Vă omor dacă filmați sau dacă dați ceva la ziar! Plecați de aici! N-aveți voie!“, a strigat o matahală de femeie, urmată la o jumătate de metru de alta mai pripirie, care se străduia să pună în practică amenințările suratei ei, arătînd pumnul. în cele din urmă, femeia mai corpolentă ajutată de mai mulți derbedei a reușit să-l îmbrincească pe unul dintre reporteri în autoturismul cu care venise, apoi l-au înghesuit pe banchetă și i-au tras cîteva scatoabce. Alți romi, la fel de tapeiști, au aruncat cu pietre după mașina Gazetei de Sud. Anunțată de cele întîmplate, poliția a trimis în zonă un echipaj de patrulare de la Secția nr.1, ca să-i liniștească pe romi. Cei doi polițiști au avut însă mai mult un rol estetic, ziariștii continuînd să fie înghesuiți și amenințați chiar sub privirile acestora. „Vin după tine mîine și te omor dacă dai ceva la ziar, auzi?“, îi promitea un vlăjgan gras unuia dintre reporterii care insista să facă o fotografie. De unde atîta disperare în încercarea de a-i îndepărta pe ziariști, nu am putut să înțelegem. Doar dacă nu ar fi avut ceva de ascuns. După cantitatea mare de vată industrială depozitată la parterul imobilului și după faima de teritoriu al papucarilor pe care o are această zonă se putea deduce ușor că se ocupau cu confecționatul papucilor. Cît de legală era însă afacerea, rămîne să stabilească poliția. • Simona TUDOR Reporteri atacați de romi Studenții pot denunța șpaga prin telefon Convenția Organizației Studențești (COS) din Craiova a pus la dispoziția studenților, de miercuri, 29 septembrie, un număr de telefon la care îi pot denunța pe administratorii de cămine care cer șpagă. Studenții care dețin informații în acest sens pot suna la numărul de telefon 0721.123.163. Președintele COS, Florentin Gust, a precizat: „Ținînd cont că în această perioadă studenții își depun dosarele pentru obținerea unui loc în căminele craiovene, am hotărît înființarea unui număr de telefon destinat exclusiv celor care dețin informații despre administratorii de cămine care cer bani. Studenții pot suna la acest număr între orele 8.00 - 20.00, pînă duminică, 3 octombrie. Dacă există studenți care apelează acest număr și oferă date concrete despre un anumit caz, se va întocmi o comisie din membri COS, care va investiga cele întîmplate. Căminele din Craiova oferă în acest an 4.000 de locuri de cazare, pînă în prezent fiind depuse 2.700 de dosare. Cei care nu au depus încă dosarele o mai pot face pînă pe 3 octombrie. înscrieri se mai pot face și după această dată, cu condiția să mai existe locuri libere în cămine“. (C.B.) UNIVERSITATEA MIHAI VITEAZUL" Craiova, strada Tehnicii, nr. 15, tel. 0251/437.187 Autorizată prin hotărîrea Guvernului României nr. 940 din 7 iulie 2004 Organizează înscrieri pentru anul universitar 2004/2005 Facultatea de Științe Economice, cu specializările: - Management - Contabilitate și informatică de gestiune - Finanțe și Bănci - Economia comerțului, turismului și serviciilor Facultatea de Drept, cu specializarea: - Drept Facultatea de Filologie, cu specializarea: - Limbi și literaturi străine (engleză-franceză) ADMITEREA se face pe baza mediei generale de la examenul de bacalaureat. Taxa de școlarizare aferentă anului I de studiu este de ÎOO euro. Cît costă un abonament pe luna octombrie la Gazeta de Sud ? Răspuns greșit: 25 zile x 6.000 de lei =150.000 de lei Răspuns corect: 80.000 de lei! Concluzie: Dacă vă abonați la Gazeta de Sud, ECONOMISIȚI 70.000 de lei! Abonații se bucură de următoarele AVANTAJE: ^ 20.000.000 de lei pot fi cîștigate lunar!* Un cupon de publicitate gratuită în fiecare zi de marți! Abonați-vă acum! Abonamentele se fac la Biroul de mică publicitate (str. Ion Maiorescu nr. 4), Poștă, RODIPET și prin difuzorii proprii. Pentru lămuriri, vă rugăm să ne sunați la 0251/412.253. Trimiteți chitanța de abonament pînă la data de 15 octombrie pentru a participa la tragerea la sorți. Abonații prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud nu trebuie să trimită diitanța. *20 de premii a cîte 1 milion de lei se acordă lunar prin tragere la sorți