Gazeta de Sud, mai 2005 (Anul 11, nr. 3100-3124)

2005-05-03 / nr. 3100

Prin casarea autobuzelor și tramvaielor presupus nefolositoare RAT a făcut afaceri cu fier vechi de peste 1,5 miliarde de lei Deși au cumpărat 17 tramvaie cu aproape 200 de milioane de lei, șefii RAT au introdus în contabilitate sume de cîteva ori mai mari pagina ^1# în urma acuzelor aduse de viceprimarul Craiovei, Sorin Iordache, fostului director al RAT, Iulian Ocroteală, municipalitatea a pus auditul pe urma sutelor de tone de fier vechi provenite din casarea autobuzelor și tramvaielor aflate în ograda regiei; între timp, în locul lui Ocroteală, primăria s-a instalat în funcția de director pe fostul subprefect de Dolj, Virgil Boboc, care și-a pus mîinile în cap cînd a descoperit haosul din activitatea RAI în ultimii ani, regia aflată în subordinea primăriei a casat mai multe autobuze și tramvaie de la care a recuperat o parte din componente, restul fiind vîndut ca fier vechi către mai multe societăți comerciale specializate. Asupra acestor afaceri planează suspiciunea că ar fi fost făcute în detrimentul RAT, bănuiala fiind lansată chiar de unul dintre edilii Craiovei, Sorin Iordache. La Catedrala „Sfinitul Dumitru“ Familia regală a rostit „Hristos a înviat!“ împreună cu mii de craioveni au fîntpe slujhă H. La Sfînta Slujbă de înviere au fost prezenți, răspunzînd invitației lansate cu cîteva luni în urmă de ÎPS Teofan. Majestățile Lor regele Mihai I, regina Ana, împreună cu Principesa Margareta și Alteța Sa Principele Radu de Hohenzollern- Veringen. pagina 2 Donald Rumsfeld l-a vizitat în secret pe Saddam, oferindu-i libertatea Secretarul american al apărării, Donald Rumsfeld, l-a vizitat în secret pe fostul dictator irakian, Saddam Hussein, oferindu-i libertatea și posibilitatea de a reveni la viața publică. După cum informează Al-Jazeera, condiția impusă de înaltul oficial american a fost ca Saddam Hussein să facă o cerere publică pe postul național de televiziune din Irak către toate grupările rebele din această țară, pentru încheierea unui acord de încetare a focului cu trupele aliate. Oferta a fost respinsă însă de Saddam. Subiectul în cauză a fost abordat și de publicația Ynetiews, care arată că întrevederea celor doi a avut loc în timpul vizitei-surpriză efectuate de Rumsfeld în Irak în urmă cu două săptămîni. Totodată, într-o ediție a cotidianului britanic Daily Telegraph apărut în acea perioadă se arăta că militanții care acționează în Irak au primit „o ofertă“ de a pune capăt campaniei violente în schimbul sentinței reduse pentru Saddam Hussein. (C.N.) de Stelian TANASE Paștele, inundațiile, criza ostaticilor au pus în umbră marea surpriză de la congresul PSD. Iliescu, cum necum, a pierdut. El nu a căzut, cum s-a spus, pentru că pur și simplu nu era președintele PSD la data congresului. Iliescu a încercat după ce a părăsit Cotrocenii să revină la conducerea PSD. In 2001, la precedentul congres, a lăsat partidul pe mîna lui Năstase. In 1997 făcuse același lucru. Atunci pierduse alegerile prezidențiale și a revenit la conducerea partidului pe care îl fondase în 1992, după ruptura cu Roman. In 2005, el a revenit cu ideea că poate reforma partidul și că el singur poate asigura unitatea partidului. Asta suna și ea o amenințare. In caz că nu va fi ales președinte PSD, partidul se va scinda. Sub acest stindard s-a plimbat prin filiale, încercînd să convingă cadrele, membrii de vîrf locali, că revenirea lui poate asigura încă un parcurs victorios, care să aducă în 2008 revenirea la putere. Jucăria nu a mai funcționat, cam o treime dintre delegați s-au lăsat convinși. Rețetele vechi, au considerat celelalte două treimi, nu mai sunt valabile; în orizontul intrării României în UE, generația mijlocie a dorit să se asigure că mai are o șansă. Cu Iliescu care în 2008 va avea o vîrstă incompatibilă cu o viață politică activă și care ar fi votat numai de țărani, săraci și bătrîni, PSD nu mergea spre nimic sigur. Iliescu a ignorat acest factor. Electoratul lui s-a micșorat treptat pînă a devenit o minoritate. Societatea românească s-a transformat mult în ultimii 15 ani și schimbarea se va accelera și mai mult. Iliescu reprezintă anii '90 ai secolului trecut, nicidecum anii 2000. Acest lucru nu ia spus electoratul românesc, căruia PSD i l-a oferit spre alegere pe ex-premierul și președinte al partidului, Năstase. Nu. Chiar congresul PSD a înțeles că împreună cu Iliescu nu are viitor sau că oricum viitorul e extrem de problematic. A decis să aducă la vîrf o garnitură mai tînără. Să nu mai mizeze încă o dată pe Iliescu. Altă surpriză a fost că Năstase s-a salvat. El era condamnat să dispară pentru că fusese înfrînt în alegerile prezidențiale de Băsescu și, prin inabilitatea sa, a trimis apoi PSD în opoziție. Congresul a decis că răsturnarea și a lui Năstase, și a lui Iliescu în același timp e prea mult și nici nu poate să o facă. Iliescu a achitat nota de plată, s-a trezit peste noapte țap ispășitor. Cine ar fi crezut? El a fost sacrificat de o coaliție formată din Năstase, Rus și Mitrea. Rus a fost înaintemergătorul contestației. O alianță între Iliescu, Dan Ioan Popescu și Mitrea s-a format în ianuarie. Ea urmărea anihilarea lui Năstase și asigurarea victoriei lui Iliescu. Coaliția însă s-a destrămat. Năstase a mers de la început la două capete, a țesut combinații cu ambele tabere, ca să se salveze. Triunghiul Iliescu-Popescu&Mitrea s-a destrămat chiar în noaptea dinaintea congresului. O altă coaliție s-a format, care i-a sacrificat pe Iliescu și Dan Ioan Popescu. Ultimul venit în tabăra victorioasă, Mitrea, a dat voturile din sud pentru postul de secretar general al PSD, pe care era amenințat să îl piardă. Rus a dat la schimb voturile filialelor din Ardeal pentru postul de vicepreședinte. Dar mai ales pentru eliminarea lui Iliescu, pe care îl contestase în ultimele luni vehement, amenințînd chiar că va pleca din partid, dacă „tataie" devine șeful PSD. In această înțelegere, Moldova și Bucureștiul au pierdut tot. Pe lângă Iliescu și Dan Ioan Popescu, au fost sacrificați Talpeș, Hrebenciuc etc., personaje puternice din partid. Omul împins înainte de triunghiul Năstase&Rusu Mitrea a fost Mircea Geoană, singurul contracandidat cu șanse în fața lui Iliescu. Alegerea a fost corectă. El a adunat 2/3 din voturile congresului. Ce se va întîmpla de acum încolo în PSD e interesant de urmărit. Deși a fost ales președinte la congres, Geoană trebuie să își asigure puterea reală. Acum, făcut sandviș intre Năstase și Mitrea, nu o are. TRIUNGHIURI s. Traian Băsescu: „Știu cu certitudine că jurnaliștii români sunt în viață“ Președintele român, Traian Băsescu (foto), a declarat ieri că jurnaliștii români răpiți în Irak pe 28 martie împreună cu ghidul lor sunt în viață. „Știu cu certitudine că jurnaliști sunt în viață, iar autoritățile fac tot ceea ce le stă în putere pentru a-i elibera“, a declarat Băsescu, în cadrul unei vizite pe care a efectuat-o în portul Constanța de la Marea Neagră. Președintele nu a furnizat informații legate de locul unde sunt ținuți ostatici jurnaliștii și nici despre negocierile care se poartă cu răpitorii. Reportera Marie Jeanne Ion, cameramanul acesteia Sorin Mișcoci, angajați ai postului de televiziune Prima TV, și jurnalistul Ovidiu Ohanesian de la România Liberă au fost răpiți în Bagdad împreună cu translatorul lor care are dublă cetățenie, americano-irakiană. Răpitorii au avertizat într-o înregistrare video difuzată de canalul de televiziune Al-Jazeera că îi vor executa pe cei trei jurnaliști pe 27 aprilie dacă România nu-și va retrage militarii din Irak. Ultimatumul a expirat, însă nu a fost făcută nici o declarație publică legată de soarta celor trei jurnaliști. (Click News) Universitatea a remizat la Bacău, dar oltenii au fost privați iarăși de un penalti iar ne-a pus-o Corpodean! amănunte în pagina 12i GAZETA de HUI) angajează VÎNZATORI DE ZIARE Cerințe, seriozitate, abilități de vînzare Se oferă: salarizare atractivă Relații la sediul firmei: str. Cîmpia Islaz nr. 97A GAZETA de SUD angajează DISTRIBUITORI ZONALI DE ABONAMENTE pentru: - Craiovița Nouă: (bulevardul Olteniei - bulevardul Tineretului) - Cart. N. Titulescu Cerințe: Se oferă: - abilități de comunicare - salarizare atractivă - seriozitate - program de lucru - telefon (mobil sau fix) flexibil "h HI ! Relații la sediul firmei: str. Cimpia Islaz nr. 97A E întrebarea zilei la www.gds.ro |