Gazeta de Sud, mai 2005 (Anul 11, nr. 3100-3124)

2005-05-27 / nr. 3121

16 SPORT G ieß Popescu știe care este singura șansă a Universității Craiova „Primăria trebuie să preia neapărat echipa“ - Vă mai preocupă situația Universității Craiova? - Universitatea nu trebuie să mă preocupe pe mine, ci pe cei care conduc acest oraș, în speță primăria și consiliul local. Deja s a ajuns unde s-a ajuns, acum ar trebui să-și dea interesul pentru acest club. Am mai spus-o și continui să cred că preluarea echipei de către primărie este singura șansă a Universității Craiova. Considerați că echipa trebuie să rămînă în Divizia B, sau este necesar să se cumpere loc în primul eșalon? Din punctul meu de vedere, Universitatea ar trebui să-și păstreze mîndria chiar dacă a retrogradat, așa că eu cred că ar fi mai bine să rămînă în Divizia B. De acolo s-ar putea începe reconstrucția unei echipe puternice, pentru că degeaba se fac reparații de fațadă dacă nu se pun bazele unei noi echipe. Excludeți în continuare implicarea la Universitatea? Dacă oficialitățile locale preiau echipa, eu le voi pune la dispoziție toate talentele de la școala mea de fotbal. Asta e tot ce pot să fac. Trebuie să se grăbească însă, deoarece au pierdut deja cîțiva copii de mare talent, și mă refer la Ganea (17 ani, atacant - n.r.), care a ajuns la Dinamo și Oghinciuc (17 ani, portar - n.r.), cumpărat de Rapid. - Despre destinația lui Pleșan și a jucătorilor Științei ce puteți spune? Eu i-am spus lui Pleșan că nu vreau să intervin în privința viitoarei sale echipe dacă aceasta va fi din țară, pentru că vine de la Universitatea, iar acesta este un subiect sensibil pentru mine. El va decide ce care va urma. - Veți candida la președinția FRF? - Acest for are deja un președinte, în momentul în care Mircea Sandu se va retrage, atunci rămîne de văzut. • Cosmin STAICU Silenzio stampa în „Ștefan cel Mare“ „Cîinii“ au botniță înaintea jocului din penultima etapă a campinatului, atmosfera la Dinamo este liniștită. Așa cum a fost și la ultimele partide pe care „cîinii“ le-au disputat, la Alba Iulia și cu Oțelul. Jucătorii și staff-ul tehnic din „Ștefan cel Mare“ se află în silenzie stampa încă de la începutul acestei săptămîni, după acuzele apărute în presa centrală cu privire la împotrivirea de care au avut parte jucătorii lui Ioan Andone în ultimele dispute. Dacă în lotul Universității nu se mai află nici un jucător care a evoluat constant în prima echipă de-a lungul acestui sezon, dinamoviștii nu au nici un fotbalist indisponibil pentru jocul de mîine, singura incertitudine fiind legată de portarul Bogdan Stelea, care este în curs de refacere după o accidentare recentă. (C.S.) Știința pleacă azi la București „Confort“ pentru copii Noul antrenor principal al Universității a reținut în lot, pentru meciul cu Dinamo, 20 de jucători: Bănică, Vulpescu, Feleagă, Lazarovici, Curteanu, Vîrlan, Bădăluță, Florea, Dănărae, Cojocaru, Suciu, Cl. Tudor, Roman, Stăvaru, Țiclea, Ungureanu, Stoianof, Oprea, Bucur, Pătrașcu. Dintre aceștia, au mai evoluat în echipa de seniori a Științei, într-un meci oficial, doar Dănărae, Feleagă, Cl. Tudor, Stoianof, Țiclea, Stăvaru și Ungureanu. Nici unul dintre cei 20 de fotbaliști nu a marcat vreun gol pentru Universitatea Craiova. După o nouă ședință de pregătire, programată în dimineața aceasta, craiovenii vor pleca spre București, unde se vor caza la hotelul „Confort“. (C.S.) Divizia C, seria a 5-a, etapa a 24-a Cu juniorii la Corabia Pentru echipa „satelit“ a Universității, jocul de astăzi de la Corabia este mai mult unul de verificare, în care „vor fi testați juniorii de perspectivă“. Pentru că echipa a doua va evolua mîine cu Dinamo, iar juniorii '87 și '89 erau ieri prezenți la Timișoara, pentru returul de calificare la turneul semifinal, Ionel Luță nu va avea la dispoziție decît copii care nu depășesc 15 ani. „Voi face selecție și voi forma o echipă cu care să mergem la Corabia. Voi apela la juniorii de la 1990“, a afirmat ieri Luță. Runda a 24-a a Diviziei C mai programează, de la ora 18.00, derbiul echipelor craiovene care au avut un retur foarte reușit în comparație cu turul, „Gică Popescu“ - Armata, dar și confruntarea de pe „Depou“, unde Știința CFR are nevoie de victorie cu FC Olt Scornicești pentru a scăpa de emoțiile retrogradării. în această etapă, în seria a 5-a se mai dispută meciurile Oltchim Vîlcea - Petrolul Țicleni și Senaco Novaci - CSM Vîlcea. Chimia Craiova stă. (M.A.) GAZETA de SUD, Vineri, 27 mai 2005 „Hagi“ ar juca și în Divizia B la Craiova Luțu trage de Universitatea „Eu aș rămîne aici, unde să mă mai duc acum?“ Unul dintre jucătorii care au ținut cu tot dinadinsul să rămînă la Universitatea este Ionuț Luțu. Chiar dacă s-a aflat pe prima listă a „expulzaților“, Luțu, la fel ca Papură, a refuzat să părăsească imediat echipa, evoluînd și în meciul cu Apulum. După ce s-a luat decizia ca în ultimele două partide ale campionatului să fie folosiți numai jucători de la echipa a doua, „Hagi“ s-a conformat, el rămînînd doar pentru a se antrena cu lotul pregătit de Eugen Neagoe. Mijlocașul de 30 de ani speră ca lucrurile să se îndrepte la clubul din Bănie și să evolueze în continuare sub aceleași culori, chiar dacă acest lucru se va întîmpla în Divizia B. „Eu aș rămîne aici, unde să mă mai duc acum? Dacă însă se va merge pe reconstrucția echipei cu jucători tineri, nu am ce face și voi încerca să-mi găsesc alt club, deși pînă acum nu am primit vreo ofertă“, a spus ieri Ionuț Luțu. O posibilă destinație pentru Ionuț Luțu ar putea fi Pandurii Tîrgu Jiu, în cazul în care această echipă ar obține promovarea în prima divizie la finalul actualului sezon. (C.S.) în meciul cu Dinamo, din etapa a 29-a a Diviziei A ce arbitrează De la Comisia Centrală a Arbitrilor a comunicat ieri brigăzile pe care le-a delegat la meciurile din cadrul etapei a 29-a a Diviziei A, care se vor disputa mîine, de la ora 17.00. Partida dintre Dinamo și Universitatea Craiova, care va fi transmisă în direct de Național TV, va fi arbitrată de Daniel Deca (central), Miklós Nagy, loan Onicaș (asistenți) și Eugen Roșu (rezervă). Observatorii întîlnirii din „Ștefan cel Mare“ sînt Florin Verigeanu și Mircea Salomir. Celelalte meciuri din runda a 29-a a Diviziei A vor fi conduse de următoarele brigăzi: Apulum Alba Iulia - FC Argeș (A. Tudor - N. Maradin, A. Vidan), Rapid - Farul (R. Dumitru - O. Șovre, I. Popa, TVR 1), Gloria Bistrița - Sportul Studențesc (C. Ionescu -I. Mîrț, P. Iugulescu), Poli Timișoara - Poli Iași (S. Uțică -I. Radu, D. Mudura, Telesport), FC Brașov - Steaua (C. Balaj - C. Nica, A. Onița, Antena), FCM Bacău - CFR Cluj (T. Lajos - Z. Szekely, A. Florescu), Oțelul Galați - FC Național (V. Berbecaru - M. Savaniu, E. Crîngașu). (D.B.) Divizia C, seria a 6-a, etapa a 24-a Arsenal și Minerul luptă pentru supraviețuire Cele două divizionare C din Gorj, Arsenal Motru și Minerul Mătăsari, se află în luptă directă pentru supraviețuire în Divizia C, primii fiind avantajați de programul mai accesibil în ultimele trei etape. Victoria este singura cale de a spera îndreptățit la un nou sezon în eșalonul trei pentru ambele grupări gorjene. Fără trei puncte, Arsenal Motru mai poate trage ceva nădejde, dar Minerul va fi virtual retrogradată. Arsenal Motru primește pe teren propriu replica liderului CFR Timișoara, echipă care este matematic promovată. „Tunarii“ cred că, dacă vor evolua cum au făcuto în ultimul meci, nu pot scăpa cele trei puncte. Postul de portar este deficitar, Arsenal bazîndu-se doar pe juniorul Filip, în timp ce Crețan are mîna ruptă. La rindul lor, „minerii“ din Mătăsari mai au de disputat două etape din actualul sezon și nu au voie să facă nici un pas , astăzi, cînd trebuie să învingă Hexe Timișoara, o echipă obosită după jocul de marți, cu Arsenal Motru. Gazdele nu au decît o singură indisponibilitate în lot, Iovan, care este accidentat. Celelalte partide din seria a 6-a: Minerul Moldova Nouă - Gloria Reșița, UM Timișoara - Severiav Severin, Universitatea Reșița - Minerul Mehedinți, Florian Jimbolia - Auxerre Orșova. EMC Rovinaristă. (C.P.) „Pandurii“, susținuți de 1.000 de fani Gorjeni, invadează Capitala Echipa Pandurii va beneficia de o susținere importantă la București, în meciul cu Dinamo II, președintele Marin Condescu anunțînd că aproape 1.000 de suporteri vor fi prezenți în Capitală pentru a-i încuraja pe elevii lui Emil Săndoi. Condescu a făcut apel la sindicaliștii din bazinele miniere ale Gorjului, USMC punînd la dispoziție mijloace de transport și suporteri. Motru va asigura cinci autocare, din Mătăsari vor pleca două, de la Rovinari cinci, iar din Tîrgu Jiu două, „pandurii“ avînd nevoie de susținere pentru a nu rata victoria. Galeria „Pandurii“ își anunțase prezența la Caracal, dar pînă la urmă s-a renunțat, suporterii concentrîndu-se asupra jocului dintre tîrgu Jieni și Dinamo II. Șeful gorjenilor a declarat că „minerii“ vor fi pașnici în Capitală și nu vor crea probleme forțelor de ordine, susținîndu-și sportiv echipa favorită. După cele două jocuri-școală susținute de Pandurii la începutul săptămînii, cu satelitul EMC Rovinari și o grupă de juniori a clubului, antrenorul Emil Săndoi a stabilit lotul pentru meciul cu Dinamo II. La antrenamentul de ieri, tehnicianul s-a bazat pe 21 de jucători, însă Ștefan nu poate fi folosit la București, fiind suspendat pentru cumul de cartonașe galbene, iar Pîndaru este o soluție de rezervă pentru Tibi Lung. Fostul stelist a acuzat o răceală puternică și s-a retras la vestiare înainte de finalul ședinței tehnice de ieri. Lung devine astfel incert pentru jocul din Capitală, dar se încearcă recuperarea acestuia pînă la ora partidei. Buia, care acuza dureri la coapsă în urma unei lovituri primite cu FC Sibiu, s-a pregătit normal alături de coechipieri și este apt pentru duelul cu „cîinii roșii“. Jucătorii au intrat în cantonament la Peștișani încă de miercuri, Săndoi bazîndu-se pe următorul lot pentru etapa următoare: Lung, Bălăeț, Pîndaru, Rădoi, Bogoi, Trofin, Crăciunescu, Scarlat, Vancea, Buia, Bertea, Cîmpanu, In, Vintilescu, Lăpădat, Bucă, Nico^^^ Neguț, Popete și C. Popescu. • Cristi PEPTAN Gică Popescu vrea ca Universitatea să înceapă reconstrucția din Divizia B lor CÎȘTIGA CURSURI de tenis de cîmp! GAZETA de SUD și Clubul Sportiv RECON oferă lunar, pentru 12 cititori fideli,cursuri gratuite de inițiere în tenis de cîmp. Cîștigătorii tragerii la sorți se vor antrena de trei ori pe săptămînă, timp de două luni,la Clubul Sportiv Recon. Pentru a participa la concurs, trebuie să completezi și să trimiți cel puțin șapte taloane, pînă pe data de 10 iunie 2005. Cu cît trimiți mai multe taloane, cu atît ai mai multe șanse de cîștig. Tragerea la sorți va avea loc pe data de 12 iunie, iar cîștigătorii vor fi anunțați în numărul din 13 iunie al GAZETEI de SUd. Cursurile vor fi organizate la Clubul Sportiv RECON (str. Viitorului,nr. 12,lîngă Restaurantul Hanul Doctorului). TALON DE PARTICIPARE CONCURS "Cursuri de tenis de cîmp". Nume. ■ [UNK]HDuuuuuuuuuuL...J LJ