Gazeta de Sud, septembrie 2005 (Anul 11, nr. 3204-3229)

2005-09-15 / nr. 3216

GAZETA de SUD Director: Adrian VOINEA Nr. 321616 pagini www.gds.ro Joi, 15 septembrie 2005. Preț 7.000 lei / 70 bani Țăranii din Cetate, cu jalba-n proțap la poarta „boierului“ din Franța Afacerile din agricultură continuă să dea mari bătăi de cap atit investitorilor, cât și proprietarilor terenurilor arendate. Convulsiile sociale se țin lanț prin mai toate localitățile în care există astfel de contracte între săteni și firme prestatoare de servicii. Una dintre acestea este comuna Cetate, din județul Dolj, unde conflictele de acest gen par să fi intrat deja In rutină. De cițiva ani, sute de țărani * * tălpași merg în fiecare toamnă cu jalba la sediul fermei arendașe pentru a-și cere drepturile. De fiecare dată, este nevoie de mai multe zile de polemici pentru a se ajunge la un acord. De vină par a fi „fericita“ administrare a fermei, dar și nerăbdarea țăranului să-și vadă hambarul plin. pagina. Ploaia nu a întrerupt negocierile proprietarilor cu arendașul O femeie din Filiași, furnizoare de tiriste Doljeanca Adriana Șchiopu, din orașul Filiași, este cercetată de procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Filiași, sub acuzația de proxenetism. După cum si stabilit anchetatorii, femeia o^enise un soi de matroană, încropindu-și un adevărat bordel, printre fetele pe care le exploata sexual aflîndu-se și o minoră de 15 ani. Fetele erau plasate de matroană de obicei șoferilor turci de tiruri care opreau într-o parcare din Filiași, precum și în parcarea din localitatea Arginești. Pentru o partidă de amor în cabina tirului cu vreuna dintre prostituate, șoferii turci îi plăteau Adrianei Șchiopu între 30 și 80 de euro, prețul variind în funcție de preferințele sexuale ale clienților. „Deocamdată nu pot fi oferite amănunte despre acest caz, întrucît cercetările sunt derulate în continuare de procurorii din Filiași, în vederea stabilirii întregii activități infracționale desfășurate de prostituate și proxeneți“, a menționat magistratul Marin Rogoveanu, prim-procurorul Parchetului de pe lîngă Judecătoria Filiași. Adriana Șchiopu a fost arestată preventiv, în baza unui mandat emis de Judecătoria Filiași, în cursul zilei de astăzi, judecătorii de la Tribunalul Dolj urmează să se pronunțe asupra recursului formulat de învinuită împotriva prelungirii arestării preventive. Menționăm că arestarea Adrianei Șchiopu sub acuzația de proxenetism vine la aproape un an după ce procurorii din Filiași au anihilat o altă rețea de prostituție din acest oraș, coordonată de un anume Nicolae Gheșa, trimis deja în judecată pentru proxenetism. Inițial arestat preventiv, Gheșa a fost ulterior pus în libertate de judecători, pe motiv că nu suporta starea de detenție. (A.D.) 0 pensionară a cîștigat calculatorul oferit de GdS Zoie Cristea, de 67 de ani, din Craiova, este cîștigătoarea calculatorului oferit de GAZETA de SUD, în urma tombolei organizate pentru premierea abonaților fideli. Femeia susține că este pasionată de calculatoare, dar că nu a avut posibilități materiale pentru a-și achiziționa unul, deși mai mult de 30 de ani a lucrat în domeniu, la Oficiul de Calcul, ca operator calculator., m-am pensionat de aproape 20 de ani. Mi-am încercat de atunci norocul, jucînd pe la diverse tombole sau la loto, dar nu am cîștigat niciodată nimic. Am rămas surprinsă cînd am aflat că sunt fericita cîștigătoare a premiului. Am lucrat o viață la calculator, este pasiunea cea mai mare pe care am avut-o! Am două nepoțele care se vor bucura nespus că am cîștigat un calculator. Mulțumesc GAZETEI de SUD și voi rămîne o cititoare fidelă a acestui ziar“, a spus Zoie Cristea. (A.C.) Zoie Cristea este pasionată de calculatoare de Cezar AVRAMESCU Joia dulce ....o s-o ducem mult mai puncte, puncte. însă eu m-am hotărît să nu mai comit comentarii politice; este timpul, în fine, să-mi vină mintea la cap. Deși nu prea are unde. Și nu mai are nici un sens să critici pe cineva cînd totul merge atît de bine. Alianța ne-a ordonat: „Să trăiți bine!". Dar nea Băsescu a fost băiat salon, n-a precizat data la care să începem executarea ordinului. Alianța ne oferă însă un exemplu concludent, arătîndu-ne cît de bine trăiesc împreună liberalii, democrații, conservatorii... PSD a anunțat că va organiza (fără licitație, ca de obicei) o revoluție a binelui. Nu s-a specificat, dar, evident, e vorba de un bine destinat lor. Eu, personal, m-am lămurit cu acest tip de bine, și-l doresc dușmanilor mei... Cum s-a auzit cuvîntul magic „revoluție" s-a și sunat mobilizarea. Petre Roman și-a spălat puloverul cu Perșii green power. Cîrpa kaghebistă s-a curățat cu Vanish și s-a albit cu Ajax... Geoana a început să facă repetiții pentru un clip în care apare în chip de Sfîntu' Gheorghe ucigînd balaurul. S-a luat legătura cu organizația locală din Tîrgoviște pentru a se pregăti garnizoana... Nu s-a hotărît care va fi perechea care, ca și cea precedentă, va fi invitată în garnizoană pentru o discuție amicală. Unii optează pentru Băsescu ■ Udrea. Dar nu sînt puțini, chiar din PSD, care ar prefera perechea Băsescu - Năstase... Mai rămîne să se negocieze contractele cu viitoarele victime și cu teroriștii. In acest scop, unui general i s-a pus deja piciorul în ghips. Zău că mă îngrijorez, ce ne facem cu atîta bine? La fel cum se îngrijora și cetățeanul sovietic care, aflînd că în comunism fiecare va avea o Volgă, se temea de inundații. După cum vedeți, am renunțat la critici politice. Nu de alta, dar antipatiile față de unii sau vagile simpatii față de alții m-ar putea împiedica să fiu total obiectiv. Măcar acum să fiu obiectiv și să recunosc că am fost prea dur cu PSD. O caracterizare globală cum că acesta e un partid de corupți este evident exagerată. Mai sînt unii care nu au fost acuzați de corupție; dintre aceștia, unii sînt la tratament, iar ceilalți urmează cursuri de reciclare. Tot la fel, recunosc că am minimalizat cele spuse de Adrian Năstase la sfîrșitul mandatului său, și asta din cauza unei redactări grafice incorecte a textului. Astfel, cînd a zis că a lăsat o țară la cheie, corect era „lacheie", într-un cuvînt, fiind vorba de un adjectiv derivat din substantivul „lacheu". La fel, cînd a spus că „reforma în justiție a fost terminată", a vrut să spună simplu că „justiția a fost terminată". De partea cealaltă, chiar dacă le-am dat votul fiindcă nu doream să-l dau celorlalți, nu că m-ar fi orbit strălucirea politicienilor din această parohie, nu pot să mă veselesc pentru prostiile pe care le fac. Nu de alta, dar e obositor să fii vesel toată ziua. Am mai încercat o dată, cu Convenția, și pînă la urmă am plîns. Și totuși s-a mai schimbat ceva. De pildă, directorii unor instituții mai mari sau mai mici, în industrie sau învățămînt. Unde s-a reparat greșeala vechii guvernări și au fost puși pe posturi oameni din Alianță. Alte măști, aceeași piesă. Continuare în pagina 3 FOAIE VERDE DE DUD AU I i I Joma vrea banii de la Mititelu amănunte în pagina 13 Finanțiștii doljeni au pierdut războiul cu evaziunea fiscală „Răpuși“ de salariile mici din instituție, funcționarii publici au ajuns la fundul sacului pagina Universitatea este taxată de FRF de cîte ori este posibil Nici în Divizia B nu avem pace amânunte în pagina 16 Fara apa potabila Sute de familii din Valea Jiului au rămas fără apă potabilă în locuințe, după ce regia autonomă din zonă a decis debranșarea datornicilor din cauza restanțelor foarte mari acumulate la plata apei potabile furnizate. Cei mai mulți consumatori debranșați, peste 200, au fost în orașul Lupeni, unde numai de la patru blocuri de locuințe populația datorează aproape două miliarde de lei, în timp ce autoritățile au de achitat Regiei de Apă alte 27 de miliarde de lei vechi. Cornel Resmeriță, primarul orașului Lupeni, a acuzat conducerea Regiei de Apă că sistează furnizarea pentru toți consumatorii, deși unii își plătesc datoriile, și nu îi decuplează doar pe rău-platnici: „Nu ar trebui ca toți locatarii să suporte consecințele, iar debranșările este firesc să le facă individual. Fiecare trebuie să fie conștient de obligațiile pe care le are atunci cînd consumă apă rece“. Cornel Resmeriță susține că peste 150 de familii au fost decuplate de la rețeaua de alimentare mai bine de o săptămînă, deși erau la zi cu plata facturilor, fiind nevoie de intervenția președintelui consiliului județean pentru realimentarea lor. Pe de altă parte, reprezentanții RAAVI Petroșani susțin că au recurs la măsura debranșării de la rețea a datornicilor, după ce au încercat prin toate metodele să recupereze sumele de la rău-platnici. în prezent, Regia de Apă din Petroșani are de recuperat peste 98 de miliarde de lei vechi, principalii datornici fiind primăriile din Valea Jiului, societățile de termoficare și unitățile de învățămînt. (D.M.) GrAÄETA de HlTD angajează DISTRIBUITORI ABONAMENTE pentru zona Brestei Detalii în pagina 8 SC SUCPI SA CRAIOVA Angajează: • Muncitori calificați în domeniul producției de mobilier din pal melaminat • Tîmplari universali în lemn • Șofer categoria B+C+E - cu atestat • Automacaragiu • Mașinist - deservent excavator • Mașinist - deservent buldoexcavator, cu permis categoria C Relații la sediul societății din Calea București, nr. 129 A EEIWIEE Pompă beton Tel: 0720.20.26.99 Oferta de toamnă TMrgonîn TÎTF in preț întrebarea zilei la www.gds.ro Procurorii anticoruptie DA: 12% își fac datoria? NU: 88% ISSN:1841-1762 Tiraj: 30.650 BRAT Radio Sut 97,4 FM www.radiosud.ro CURS VALUTAR Dolar SUA 28.493 EURO 34.976 Gram de aur 410.005 CALENDAR ORTODOX Sf. Ierarh Iosif cel Nou de la Partoș: Sf. Mare Mucenic Nichita Romanul — ABONEAZA-TE ACUM! 0251/412.146 pună abonament 8,90 lei de la chioșc 18,20 lei Telefon reclamații 0251/412.146 VREMEA IN OLTENIA Craiova Slatina Tîrgu Jiu Dr. Tr. Severin 11 "C - 24 °C 11 "C - 24 °C 10°C - 26°C 14°C - 26°C 51948407 009910 CEAZETA de SUD - NOTIDIAA AU PUTERILOR DE PRETUTINDERI Telefoanele redacției: Craiova 0251/41.31.00, 41.32.00; Tîrgu Jiu 0253/21.26.00. Dr. Tr. Severin 0252/33.32.47; Slatina 0249/41.60.49