Gazeta de Sud, noiembrie 2005 (Anul 11, nr. 3256-3281)

2005-11-01 / nr. 3256

2 EVENIMENT O firmă din Constanța solicită Primăriei Tîrgu Jiu daune de 2.000.000 de euro Primăria municipiului Tîrgu Jiu se află în conflict cu o firmă din Constanța, care solicită plata unor daune în valoare de două milioane de lei. Conducerea primăriei a reziliat contractul cu societatea MINS din Constanța, care prevedea modernizarea mai multor centrale termice din Tîrgu Jiu. O echipă din partea primăriei s-a deplasat, la sfîrșitul săptămînii trecute, la Rîmnicu Vîlcea, pentru a negocia cu reprezentanții firmei constănțene. „Daunele solicitate sînt fanteziste și probabil că se va ajunge în instanță, dacă nu se vom cădea la înțelegere", a spus Constantin Crețan, purtătorul de cuvînt al Primăriei Tîrgu Jiu. Contractul a fost încheiat spre sfîrșituln anului fostului primar, Petrică Nanu, dar în anul 2000, după venirea actualului primar, Florin Cîrciumaru, a fost reziliat. Societatea MINS a cîștigat un proces cu Primăria Tîrgu Jiu, în urma căruia a primit 800 de milioane de lei. Firma a modernizat două centrale termice de cartier, dar noua conducere a primăriei nu a recunoscut unele lucrări. Instanța de judecată a dat cîștig de cauză firmei din Constanța. (A.l.) Hoț cu 26 de furturi la activ, trimis în judecată Un hoț cu 26 de furturi la activ a fost trimis în judecată de Parchetul de pe lîngă Tribunalul Gorj. Adrian Pastea, de 33 de ani, a fost prins de poliție după ce a furat timp de doi ani. Ultima victimă a acestuia a fost soția unui consilier local al municipiului Tîrgu Jiu, căreia i-a smuls geanta de pe umăr. Potrivit anchetatorilor, Adrian Pastea se specializase în furturi de telefoane mobile și din autoturisme, precum și în sustragerea geniilor.IA.I. Un motrean s-a ales cu dosar penal pentru că și-a bătut copilul Un bărbat din Motru, care și-a bătut fiica, a intrat în atenția procurorilor. Constantin R., de 40 de ani, a lovit-o de mai multe ori pe fiica sa, de 14 ani, elevă, provocîndu-i traumatisme care au impus internarea acesteia în regim de urgență la Secția chirurgie a spitalului din localitate. Tatăl fetei este anchetat pentru săvîrșirea infracțiunii de rele tratamente aplicate minorului. In acest caz a fost sesizată și Autoritatea pentru Protecția Copilului din Tîrgu Jiu. (E.M.) Și-a dat foc la echipamentul de lucru Un salariat al unei schele petroliere din Țicleni este cercetat pentru distrugere din culpă, după ce și-a incendiat din greșeală echipamentul de lucru. Poliția din Țicleni a fost sesizată telefonic că la căminul de cazare de la schela din localitate a izbucnit un incendiu. Din primele verificări efectuate s-a stabilit ca David P., de 53 ani, din comuna Runcu, sondor, a intenționat să spele echipamentul de lucru cu diluant și, din cauza neatenției, a provocat un incendiu. In urma incendiului, au ars și alte bunuri, fără a fi înregistrate victime. (E.M.) Violator urmărit general, prins un violator dat în urmărire generală a fost prins la sfîrșitul săptămînii trecute de polițiștii gorjeni. Ioan P., de 31 de ani, din localitatea Nemeșești, Timiș, a fost identificat și reținut în zona stației CFR Tîrgu Cărbunești. Bărbatul era urmărit general din 22.03.2005, împotriva sa fiind emis un mandat de executare a pedepsei cu închisoarea de șase ani, pentru savîrșirea infracțiunii de viol. Cel în cauză se află în prezent în arestul Inspectoratului de Poliție al Județului Gorj. (E.M.) GAZETA de SUD, Marți, 1 noiembrie 2005 Săptămîna iataganelor Un student a fost aproape scalpat cu o sabie Victima a fost atacată la ieșirea din discoteca NRG Un student craiovean a ajuns la Spitalul de Urgență după ce a fost lovit cu o sabie în cap, în timp ce se afla în fața unei discoteci. La cîteva zile după ce a fost internat în spital și la insistențele familiei, tînărul s-a hotărît să facă publică întîmplarea, pentru a-l da pe mina oamenilor legii pe cel care era să-l omoare. Acesta este al treilea caz de atacare a unei persoane cu sabia, toate săvîrșite săptămîna trecută, în locuri publice. „Pînă a ajuns salvarea, mi-am ținut scalpul în mînă" Georgian B., de 20 de ani, din Dăbuleni, student la o facultate din Craiova, s-a dus miercuri seară, împreună cu un prieten și două fete, la discoteca NRG din Complexul Studențesc Institut. Nici nu au ajuns bine, că un grup de tineri din cartier sau luat de prietenele lor. Văzînd că se încing spiritele, cei doi studenți s-au hotărît să părăsească localul. Numai că scandalagiii nu le-au dat pace și au ieșit după ei. „Cîțiva băieți s-au luat de fetele cu care eram și ne-am gîndit să le conducem în cămin, ca să scape de ei. La ieșire din discotecă s-au strîns pe noi mai mulți indivizi. Prietenul meu și fata care-l însoțea au reușit să fugă și să ajungă la cămin. In schimb, pe mine m-au ajuns din urmă și m-au lovit cu ceva în cap, pe la spate. Atît de puternică a fost lovitura, că am căzut jos. Realizînd pericolul în care mă aflam, m-am ridicat imediat și am luato la fugă, iar ei veneau în urma mea, înjurind. Cînd am ajuns în cămin mi-am dat seama că, de fapt, fusesem tăiat cu o sabie. Eram tot o baltă de sînge. Pînă a ajuns salvarea, mi-am ținut, pur și simplu, scalpul în mînă“, a povestit Georgian. Tînărul a fost transportat la Spitalul de Urgență Craiova, fiind internat în Clinica de Neurochirurgie pentru acordarea îngrijirilor medicale necesare. „Imi este teamă pentru viața mea" Polițiștii de la Secția 3 l-au identificat pe cel bănuit că i-ar fi crestat studentului capul cu sabia. Potrivit oamenilor legii, agresorul ar fi Viorel Cătălin Stoian, de 19 ani, din Craiova, care s-a ales ca dosar penal pentru vătămare corporală, fiind cercetat în stare de libertate. Victima se teme însă pentru viața sa, în urma acestui incident, mai ales după ce a primit la spital mai multe telefoane și vizite de la persoane care au încercat să-l convingă să cadă la o înțelegere. „în ultimele zile am primit mai multe telefoane din partea unor indivizi care spun că mă sună din partea agresorului. Ei încearcă să mă convingă să cad la pace și să nu mai merg la poliție. Mai mult, ieri-seară (duminică seară - n.r.) am primit vizita unui bărbat, care s-a recomandat Liviu Valută și care m-a sfătuit să nu fac probleme, că după aceea ar putea fi mult mai rău pentru mine. Din această cauză, pot să spun că îmi este teamă pentru viața mea“, a susținut Georgian. Reamintim că, tot săptămîna trecută, alți doi craioveni au ajuns în stare gravă la spital, după ce au fost atacați în plină stradă cu săbiile. în nici unul dintre aceste cazuri polițiștii și procurorii doljeni nu au operat arestări. • Maria CERNĂTESCU, Aldeziz MARIN Baza sportivă de caiac-canoe de la Orșova, făcută scrum Complexul sportiv de caiaccanoe, care aparține Grupului Școlar Sportiv Orșova, a fost mistuit de flăcări duminică noapte de un incendiu ce a izbucnit la mansarda clădirii. Pagubele materiale produse sunt foarte mari, flăcările înalte de peste zece metri distrugînd și cîteva apartamente dintr-un bloc învecinat. In momentul izbucnirii incendiului, în clădire se aflau aproape 40 de sportivi, însă aceștia au fost evacuați imediat, nefiind înregistrate victime. Incendiul izbucnit la Complexul sportiv de caiac-canoe din Orșova, unde erau camâț aproximativ 100 de sportivi, a fost observat de locatarii din blocul vecin, care au solicitat imediat intervenția pompierilor. „Flăcările erau mai înalte decît blocul, iar geamurile de la apartamentele noastre trosneau de căldură. De frică, am coborît jos și am chemat pompierii“, a declarat o locatară. Flăcările au cuprins cu repeziciune întreaga clădire. Pompierii municipiului Orșova veniți la fața locului nu au putut să facă față situației și au cerut ajutor celor din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Drobeta. Aceștia au intervenit cu șapte autospeciale cu apă și spumă, 40 de pompieri luptîndu-se cu flăcările înalte de zece metri timp de mai multe ore. „Am intervenit cu șapte echipaje și mai multe autospeciale cu spumă și apă. Intervenția a fost foarte complexă, focul punînd în pericol și blocul vecin“, a declarat colonelul Ion Pleșu. Chiar și autoritățile locale, jandarmii, polițiștii comunitari și primarul orașului Orșova au încercat să dea o mînă de ajutor pompierilor. Din primele verificări reiese că focul a izbucnit din cauza neglijenței sportivilor care au suprasolicitat instalația electrică prin folosirea aparatelor de încălzire. „Este mare păcat că o bază unde zeci de sportivi valoroși se antrenează a fost distrusă în proporție de 90% din cauza neglijenței unora. Sper ca pompierii și cei care se ocupă de anchetă să afle cauzele, iar vinovații să fie trași la răspundere“, a declarat Constantin Negulescu, primarul municipiului Orșova. Evaluarea pagubelor nu poate fi făcută în acest moment, dar Complexul sportiv de caiac-canoe din Orșova a rămas acum doar o amintire. •Alin Claudiu GHICIULESCU Prietenul dumneavoastră 0 Știri prompte și obiective ! 0 Emisiuni pentru toate vîrstele 0 Muzică de calitate. AM - 603 KHz Mehedinți, Dolj, Gorj AM-1314KHz Dolj,Olt,Vâlcea / # ') |FM - 105 MHz Oltenia și Vestul Munteniei FM-102,9 MHz Craiova V # RADIO OLTENIA CRisOvV Pentru societăți comerciale CHITANȚE FACTURI FISCALE alte formulare cu regim special personalizate se execută în numai 5 zile Tipografia de Sud Craiova, str. Cîmpia Islaz, nr. 97A luni - vineri: 9.00 -17.00, sîmbătă: 10.00 - 14.00 Tel: 0722/64.53,36, 0727/74.92.10, 0720/15.99.15, 0251/53.44.08 ITALONICĂ PUBLICITATE GRATUITĂ Data apariției Ia 4 noiembrie 2005 ► Datele solicitantului -------------------------1 Nume și prenume. _____________________________________________________ | Adresa: _L_______ ° r^C^X . . . ........ I_________\ ..........................................................................Tel:_______________ j B.i. Seria: V rfirfa O'AiO^ Eliberat de poliția:________________________ I ► Rubrică anunț: ...— I Textul anunțului (maximum 15 cuvinte): __________________________________ ,-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------1ZT......... ..............Vc?, ...._A........................................... 1If^fOVA | 1 Imi asum răspunderea pentru conținutul anunțului de mai sus. I Semnătura solicitantului._____________________________________ |NU ESTE VALABIL pentru vînzări/cumpărări imobile, utilaje, GSM, oferte serviciu, prestări servicii, matrimoniale, erotice. I Taloanele se vor aduce la birourile de publicitate pîna cel tîrziu MIERCURI, ora 19.00 Uitat de părinți în spital de cinci zile Medicii de la Clinica de Neurochirurgie a Spitalului de Urgență Craiova sunt în imposibilitatea de a opera un băiețel, pentru că nu au acceptul părinților. Aceștia și-au internat copilul în spital, apoi au uitat să mai treacă pe la el, iar cadrele medicale nu au cum să le ia acceptul pentru efectuarea operației. Ionuț Logăscu, de zece ani, este din localitatea doljeană Bîlta și a fost adus la spital de familie joia trecută, după ce micuțul a fost lovit de cal cu copita în cap. „Eu m-am dus în grajd să pun hamul la cal, dar s-a speriat și ma lovit cu copita drept în cap. După asta, m-am dus în casă așa cum am putut și le-am spus alor mei. Ei m-au adus la spital, dar de atunci nu i-am mai văzut. Acum îi aștept să vină la mine, că m-au lăsat aici de cîteva zile“, a povestit micuțul. El spune că pe mama sa o cheamă Icn, pe tată Ion și că mai are acasă doi frățiori, iar el merge la școală și este elev în clasa a IV-a. De cînd l-au lăsat în spital și pînă în prezent, părinții au uitat să mai treacă pe la băiat. în urma analizelor efectuate, medicii neurochirurgi au ajuns la concluzia că micuțul trebuie supus unei intervenții chirurgicale, dar, cum pacientul este minor, nu pot efectua operația decît cu acceptul familiei. Prin urmare, cadrele medicale speră ca părinții micuțului să-și facă apariția cît mai repede, pentru ca starea de sănătate a copilului să nu se agraveze. Și Ionuț Logăscu își așteaptă familia, plimbîndu-se nerăbdător de la un salon la altul și uitîndu-se către orice persoană care se ivește în capătul coridorului și seamănă cît de cît cu mami sau cu tati. MTA Ionuț o așteaptă pe mami 3 «V -i- - • 7 ■ Un polițist gorjean a primit mită chiar în sediul poliției Un polițist gorjean a fost băgat la zdop, după ce a fost prins ieri Î cuWW unuh oftpiTf.V>gjpp, ce primea mită. Fapa s-a consultat chiar în sediul Poliției Tîrgu Jiu. Remus Dina, agent de poliție în cadrul Serviciului Circulație, a primit 200 de euro de la Grigore Dumitru, cercetat penal pentru conducerea unui autovehicul, bărbatul avînd o îmbibație alcoolică peste limita legal admisă. Polițistul i-a promis că, în schimbul banilor, va obține o soluție favorabilă în dosarul în care era cercetat, cu toate că acesta fusese finalizat. Janeta Cosmulescu, purtător de cuvînt al Parchetului de pe lîngă Tribunalul Gorj, a spus că polițistul este cercetat pentru luare de mită și riscă o pedeapsă cu închisoare între 5 și 12 ani. Procurorii au decis reținerea polițistului pentru 24 de ore, urmînd ca astăzi să se facă propunerea corespunzătoare. Cazul Gheorghe Io hManjiri^cu. La audierile de ieri a fost prezent,și șeful lui Dina, locțiitorul comandantului adjunct al Inspectoratului Județean de Poliție Gorj, Constantin Talabă. Polițistul Bălțoi, cercetat penal pentru fals Un polițist din cadrul Serviciului de Evidență Informatizată a Persoanei Gorj este cercetat penal pentru fals intelectual și uz de fals. Mircea Bălțoi, agent principal de poliție, este acuzat că a întocmit documentația pentru înmatricularea unui autoturism Mercedes adus din Germania, deși seria de pe caroserie nu corespundea cu cea din acte. Mircea Bălțoi a mai fost cercetat penal într-un dosar cu traficanții l^mașini, furate, fiind condamnat la pista unei amenzi penale. Acesta a eliberat, în mai multe rînduri, numere de circulație provizorii pentru un BMW 7.3 furat din Italia, care avea acte falsificate. Procurorii au constatat că toate cerererile de eliberare a numerelor provizorii au fost întocmite de altă persoană decît cea menționată în actele respective. Codruț Doru Costoiu, fratele fostului secretar de stat din cadrul Ministerului Economiei și Comerțului, deținătorului BMW-ului, a fost trimis în judecată, dar polițistul a scăpat doar cu o amendă. La nivelul Parchetului de pe lîngă Tribunalul Gorj sunt cercetați peste 100 de polițiști. •Andrei IONESCU Prins cu DVD-uri pirat Polițiștii Serviciului de Investigare a Fraudelor din cadrul IJP Dolj au descoperit că un patron craiovean se îndeletnicea cu vînzarea sau închirierea de DVD- uri pirat. Oamenii legii au stabilit că Liviu Raicea, de 31 de ani, din Craiova, comercializa și oferea spre închiriere, prin firma sa, DVD-uri și casete video contrafăcute, pentru care nu deținea acordul titularilor de drept. Au fost ridicate pentru a fi cercetate 390 de DVD-uri, 133 de casete video, 310 carcase DVD-uri, 37 de carcase casete audio, în valoare de peste 2,5 milioane de lei, la prețul pieței negre. Toate înregistrările visează să fie expertizate de specialiștii Oficiului Român pentru Drepturile de Autor. Lui Liviu Raicea i s-a întocmit dosar penal pentru săvîrșirea infracțiunilor de oferire spre vînzare și închiriere de mărfuri pirat, iar, dacă va fi găsit vinovat, acesta riscă o pedeapsă cu închisoarea de pînă, kt+2*ani- •••••*■ * ■ ,■ (A.M.). REDUCERE 52% ECONOMISEȘTI 10.9 LEI NOI CÎȘTIGI LUNAR 1 x CALCULATOR PERFORMANT 10x100 LEI NOI 5 motive pentru o alegere inteligentă: ci CALITATE ȘI <pT[ UTILITATE] Cjl CONFORT PRESTIGIU r Informații si J Primești ziarul Te abonezi la anunțuri de în fiecare cel mai citit ziar mica publicitate, dimineață în regional din care ,e cutia poștală România interesează _____ fun PREȚ REDUS CU II </ CIȘTIGI FĂRĂ] ^1^Sipiul AI 1152% 5A U Comparativ cu 'E*S| Ești înscris prețul de automat în form 0 copertă al deia cu premii ziarului de mii de lei noi LEI NOI ► Cum mă abonez? Cu numai 9.9 lei noi te poți abona la Gazeta de Sud, cel mai citit ziar regional din România. Ca să te abonezi, cel mai ușor este să suni la serviciul Relații cu Clienții, telefon 0251/412.146 și, în cel mai scurt timp, un agent de abonare te va vizita. Dacă nu locuiești în Craiova sau în localitățile din aria de acoperire a sistemului nostru de distribuție, te poți abona prin Poșta Română sau la chioșcurile Rodipet. Notă: abonamentele contractate prin Poșta Română costă 9.9 lei noi + taxa de distribuție percepută de Poștă. ► Cum particip la Tombola abonaților? Cînd te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud, participi automat la tombolă. Dacă te abonezi prin Poștă sau Rodipet, trebuie să trimiți dovada plății abonamentului, pînă la 13 noiembrie, pe adresa: str. Cîmpia Islaz, nr. 97A, Craiova, Dolj. GAZETA de SUD Cotidian al oltenilor de pretutindeni