Gazeta de Sud, decembrie 2005 (Anul 11, nr. 3282-3305)

2005-12-01 / nr. 3282

n Í Scurte știri Craniu de om, găsit pe Defileul Jiului Un craniu de om a fost descoperit de un angajat de la Drumuri și Poduri, pe un versant de pe Defileul Jiului, la kilometrul 110 + 520 de metri al DE 79, pe teritoriul județului Gorj. Craniul, căruia îi lipsește mandibula, a fost trimis la Serviciul de Medicină Legală Târgu Jiu, în vederea efectuării unei verificări primare. Pentru o expertiză complexă, oasele respective vor fi expediate Institutului de Medicină Legală „Mina Minovici“ din București. Medicii legiști vor încerca să stabilească vârsta, sexul și data decesului persoanei de la care provine craniul. (E.M.) Urmăriți general prinși de polițiști Polițiștii doljeni de la Serviciul de Investigații Criminale au prins marți două persoane date în urmărire generală, care se sustrăgeau executării unor pedepse privative de libertate. Ion Șchiopu, de 27 de ani, și Nicolae Curea, de 30 de ani, ambii din satul Fratoștița, suburbie a orașului Filiași, au fost conduși la Penitenciarul de Maximă Siguranță Craiova, unde va executa fiecare pedeapsa de un an și zece luni de închisoare pentru comiterea infracțiunii de tăiere ilegală de arbori. (A.D.) Razie a jandarmilor pentru identificarea hoților de curent O patrulă din cadrul Grupării de Jandarmi Mobile Craiova 1 a însoțit marți pe reprezentanții ELECTRICA Oltenia SA Craiova la o acțiune desfășurată în cartierul Fața Luncii din Craiova, pentru depistarea consumatorilor frauduloși sau rău-platnici de energie electrică. Pe perioada acțiunii, angajații ELECTRICA . .ansat pertru neplata energiei e ste 30 % pistatimativ *. comsumanta jandarmii au întocmit note tehnice de constatare, care vor constitui elemente probatorii ale infracțiunii de furt. Dosarele vor fi înaintate Parchetului de pe lângă Judecătoria Craiova, pentru continuarea cercetărilor. (A.D.) Mită la Ocolul Silvic Băbeni Unui lucrător de la Ocolul Silvic Băbeni i s-a oferi ieri j mită din partea unor indivizi care tăiau ilegal arbori din pădure. Pentru a-i cumpăra tăcerea, cele patru persoane depistate i-au dat acestuia 650.000 de lei vechi, o sticlă de coniac și un curcan. Pădurarul nu a acceptat însă șpaga, ci s-a prezentat cu bunurile la sediul poliției. Dosarul celor patru hoți va fi înaintat procurorilor de la ■ Parchetul de pe lângă Tribunalul Vâlcea. (A.B.) EVENIMENT Blocul S 200 a mai făcut o victimă Doi agenți care păzesc „ruinele“ blocului S 200 au găsit ieri-dimineață în curtea imobilului un bărbat mort . Aldezir MARIN Un bărbat a fost găsit decedat, ieri-dimineață, în incinta unui tablou electric de lângă blocul S 200 din Craiova. Angajații firmei de pază care are ca obiectiv blocul S 200 au descoperit corpul neînsuflețit al bărbatului în jurul orei 8.30, când au inspectat zona pentru schimbul de tură. „Am plecat cu colegul meu să vedem cum stau lucrurile și l-am găsit cum îl vedeți. Era căzut acolo, iar ușa era deschisă“, a declarat Ionel Mahmudov, unul dintre agenții de pază. După descoperire, cei doi agenți au sunat imediat ambulanța și poliția. Medicii echipajului SMURD venit la fața locului nu au putut însă decât să constate decesul. „Cerșea la casa de schimb“ Polițiștii de la Secția 3, sosiți și ei la fața locului, au găsit în buzunarul persoanei decedate două procese-verbale de contravenție pentru tulburarea liniștii publice, eliberate de colegii lor de la Poliția Comunitară. Așa au stabilit că bărbatul decedat este Florian Croitoreasa, de 38 de ani, din Craiova. Acesta își făcea veacul în fața casei de schimb valutar de lângă blocul S 200, apelând la mila celor care schimbau bani acolo. „îl tot vedeam pe aici. Se punea pe jos în fața casei de schimb și cerșea. Ultima oară l-am văzut vineri, când am fost de serviciu“, a spus Daniel Gâtan, lucrător în parcarea de lângă S 200. Colegul lui Daniel, Costel Roșu, a menționat că îl cunoștea mai bine pe Florian: „îl vedeam mereu cu o femeie și cu un copil la cerșit, pe aici. Traversa în fiecare zi strada de la casa de schimb ca să îmi ceară țigări“. Oamenii legii nu au găsit urme de violență pe corpul lui Florian Croitoreasa, ci câteva arsuri specifice electrocutării. Se pare că bărbatul a intrat, în cursul nopții de marți spre miercuri, în incinta tabloului electric și s-a curentat. Corpul neînsuflețit al lui Croitoreasa a fost transportat la morgă pentru efectuarea necropsiei și stabilirea condițiilor în care și-a pierdut viața. Florian a fost găsit mort în incinta tabloului electric i Adrian DINU Un agent din cadrul Inspectoratului Județean al Poliției de Frontieră (IJPF) Dolj - Sectorul Poliției de Frontieră Bechet a provocat, marți seară, un accident de circulație, din cauza neatenției în conducere: în jurul orei 19.45, agentul de poliție Aurelian Tănăsie, de 36 de ani, aflat la volanul unui autoturism Dacia 1310 cu numărul de înmatriculare DJ-69-MIC, se deplasa pe DN 55, pe raza orașului Bechet, dinspre port către oraș. încercând să evite o căruță care a apărut de pe un drum lateral, polițistul de frontieră a pierdut controlul volanului, oprindu-se cu mașina într-un parapet de protecție de pe marginea drumului; în urma impactului, Tănăsie a scăpat doar cu spaima, dar și cu mașina „șifonată“. Polițistul de frontieră a părăsit locul accidentului Un echipaj al Poliției Rutiere din localitate a sosit imediat la fața locului pentru efectuarea cercetărilor. „Cu această ocazie, echipajul i-a pus în vedere agentului de poliție de frontieră să nu părăsească locul accidentului, dar acesta a motivat faptul că are unele probleme personale de rezolvat și trebuie să plece, urmând a se prezenta ulterior la Poliția Orașului Bechet“, a menționat subinspectorul Dănuț Rudăreanu, purtătorul de cuvânt al IJPF Dolj; într-adevăr, polițistul de frontieră s-a prezentat în fața polițiștilor de la Circulație, însă după circa două ore și jumătate, „în momentul prezentării la sediul poliției, agentul a fost testat cu aparatul etilotest, rezultând faptul că acesta a consumat băuturi alcoolice într-o concentrație de 0,70 mg/1 alcool pur în aerul expirat“, a precizat subinspectorul Rudăreanu. Polițistul de frontieră Aurelian Tănăsie a fost condus la spital, unde i s-a recoltat sânge în vederea stabilirii exacte a alcoolemiei, alegându-se cu un dosar penal pentru conducere sub influența alcoolului. Poliția de Frontieră a demarat, de asemenea, o anchetă internă în acest caz, urmând ca, la finalizarea cercetărilor, să fie luate măsurile corespunzătoare. Agentul Tănăsie - 0,70 la mie Au scăpat ca prin urechile acului Un copil de 11 ani și un bărbat de 47 au scăpat ca prin minune cu viață, după ce autoturismul Dacia 1310 în care se aflau a fost lovit în plin de un camion. Accidentul a avut loc miercuri seară, pe Drumul Național 6, în dreptul localității Gura Văii din județul Mehedinți. Autoturismul Dacia în care se aflau cele două persoane a fost distrus în proporție de 90%. „Minune, domnule, minune. Mașina cred că nici la fier vechi nu o mai primesc. Când a intrat camionul în el, bătrânul a fost aruncat la aproape zece metri distanță. Copilul a fost lovit mai grav“, a spus Constantin Spînu, martor. Emil Vlad, șoferul camionului, a declarat polițiștilor că, în momentul impactului, Dacia avea peste 100 de kilometri la oră: „Viteza cu care circula Dacia era speriat. A zburat sub roțile camionului condus de mine. Nu am avut cum să evit impactul pentru că Dacia mi-a tăiat calea“. Victimele au fost transportate de urgență la Secția chirurgie a Spitalului Județean din Drobeta Turnu Severin. Medicii spun că viața celor doi pacienți este în afara oricărui pericol. Poliția efectuează cercetări cu privire la producerea accidentului. (A.C.G.) Dacia a fost distrusă Accident pe linia de tramvai . Aldeziz MARIN Un microbuz a acroșat ieridimineață un taxi care circula pe Calea București din Craiova, pe linia de tramvai. Aurel Giurcă, de 65 de ani, din Craiova, conducea seri-dimineață, în jurul orei 10.00, microbuzul cu numărul B-30- TMU, pe Calea București, dinspre Institut către centru. Când a ajuns la intersecția cu strada A.I. Cuza s-a gândit să întoarcă către Institut. Virând spre stânga, a intrat în taxiul lui Florian Ene, de 33 de ani, din localitate, care venea pe linia de tramvai. „Eu am vrut să întorc mașina aici. M-am uitat în oglindă, am văzut că nu vine tramvaiul și am virat stânga, dar am intrat în taxiul ăsta care s-a băgat în față“, a spus Aurel. De partea cealaltă, șoferul taxiului consideră că nu are nici o vină. „Eu mergeam în față, pe linia de tramvai. El luă viraj scurt stânga și intră în mine. Nici nu s-a uitat. Dacă venea un tramvai, ce făcea?“, a adăugat Florian. Polițiștii au stabilit că vinovat de șifonarea celor două mașini este șoferul microbuzului, Aurel Giurcă, care nu s-a asigurat la schimbarea direcției de mers. Vinovat de accident este șoferul microbuzului ți dorești .........a Un calculator performant ta x 100 lei noi Un Crăciun de neuitat Vei petrece alături de persoana dragă trei zile de hcuit la un hotel de trei stele din Sinaia, în curtea castelului Peleș. Vei avea asigurare masa și cina tradițională de Crăciun. (Vacanța este oferită de agenția de turism Mapamond - www.mapamond.ro) Reducere 52%față de prețul de copertă! Abonează-te acum la 0251/412.146. Abonează-te la cel mai citit ziar regional din România cu numai 9,9 lei noi și poți câștiga la Tombola Abonaților oricare din premiile de mai sus! Sună la serviciul Relații cu Clienții, telefon 0251/412.146 și, în cel mai scurt timp, un agent de abonare te va vizita. Detalii despre tombolă: ► Ești înscris automat la tombolă când te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud. ► Dacă te abonezi prin Poștă sau Rodipet, trimite până la 16 decembrie o copie după documentul de plată a abonamentului, pe adresa str. Câmpia Islaz, nr. 97A, Craiova, Dolj. ► Tragerea la sorți va avea loc duminică, 18 decembrie, la sediul ziarului. «AHITA de SUD Cotidian al oltenilor de pretutindeni » IML Craiova îi înșală până și pe morți i craioveancă îi acuză pe angajații Institutului de Medicină Legală Craiova că au tras-o pe sfoară, luându-i degeaba banii pentru îmbălsămarea soțului decedat. Maria CERNĂTESCU Mariana Eugenia Enache, de 50 de ani, din Craiova spune că soțul său, Marin Enache, a murit în urmă cu o săptămână. Decesul a avut loc în timp ce bărbatul se afla la serviciu, iar corpul neînsuflețit al acestuia a fost dus la Spitalul „Victor Babeș“ din Craiova, fiind cea mai apropiată unitate sanitară. A doua zi, craioveanca a mers la morga spitalului pentru a asista la autopsia și îmbălsămarea soțului. Ea spune că a plătit în prealabil la Institutul de Medicină Legală (IML) Craiova pentru necropsie, pentru eliberarea certificatului constatator al decesului, dar și taxa pentru îmbălsămare de 757.000 de lei vechi. „Am plătit pentru îmbălsămare peste 700.000 de lei. Suma este mică, dar faptul în sine este strigător la cer. Stând acolo, am avut curajul să privesc în timp ce îi făceau autopsia. M-am tot uitat, dar nu am văzut să-l fi îmbălsămat și nici a format nu mirosea. Am intrat la morgă și am întrebat ce se întâmplă. Mi-au arătat o cutie ruginită și mi-au spus că i-au pus, dar că nu am văzut eu. Nu știu numele autopsierului, că nu au vrut să mi-i spună, dar până la urmă cei de la spital au recunoscut că nu au pus formol și i-am prins cu sticla de formol ascunsă după ușă. Am plătit din nou și a venit cineva acasă de la îmbălsămat, să nu fugă rudele și colegii de el, măcar acum pe ultimul drum“, a spus Eugenia Enache. Femeia mai spune că nu contează banii pe care i-a dat, ci vrea să-i avertizeze pe cei care vor apela, la nevoie, la serviciile IMS Craiova. Autopsierul va fi sancționat Supărată, craioveanca a mers la IMS Craiova să ceară socoteală celor care au înșelat-o. Nici aici nu a putut afla numele autopsierului, dar a obținut altceva, însăși directoarea institutului, Roxana Zăvoi, i-a restituit contravaloarea taxei pentru îmbălsămarea ce trebuia efectuată chiar de unul dintre subalternii săi. „Mi-a plătit directoarea banii respectivi, de la ea din portofel, după care m-a rugat să nu mai fac vâlvă. Și-a dat seama că unul dintre angajați a greșit“, a susținut Eugenia Enache. Directoarea IMS Craiova spune că lucrurile au stat întocmai cum le-a relatat femeia și că va lua măsuri față de autopsierul neglijent. „întradevăr, am scos banii din portofel și i-am plătit, pentru că dânsa era interesată de bani... A fost un incident, iar autopsierul va fi sancționat pentru această greșeală“, a declarat Roxana Zăvoi. Pentru societăți comerciale CHITANȚE FACTURI FISCALE alte formulare cu regim special personalizate execută în numai 5 zile Tipografia de Sud Craiova, str. Câmpia Islaz, nr. 97 . Luni - vineri: 9.00 - 17.00, sâmbătă: 10.00 - 14.00 Tel: 0722/64.53.36, 0727/74.92.10, 0720/15.99.15, 0251/53.44.08 Prietenul dumneavoastră @ Știri prompte și obiective @ Emisiuni pentru toate vârstele .0 Muzică de calitate RADIO OLTNIA CRAIPVI AM - 603 KHz FM - 1314 KHz FM - 105 MHz FM -102,9 MHz Mehedinți, Dolj, Gorj Dolj, Olt, Vâlcea Oltenia și Vestul Munteniei Craiova Grup de hoți trimis după gratii Un grup de hoți din localitatea doljeană Amărăștii de Jos a căzut marți în mâna polițiștilor. Oamenii legii au stabilit că Marius Oișar, de 19 ani, Oliviu Stan, de 19 ani, împreună cu Florin Ungureanu, de 25 de ani, toți din Amărăștii de Jos, s-au tâlhărit în noaptea de 12 noiembrie pe Ion Mitran, din localitatea Drănic. Bărbatul a fost deposedat de telefonul mobil și de banii pe care îi avea la el. Luați la întrebări de polițiști, cei trei au recunoscut că, împreună cu Nicolae Comișel, de 19 ani, Leonard Ungureanu, de 19 ani, și Ior Călin, de 26 de ani, din aceeași localitate, în seara de 28 august au furat de la stâna lui Alexandru Bănică, din orașul Dăbuleni, un berbec. învinuiții au fost prezentați Tribunalului Dolj, care a emis mandate de arestare preventivă pe o perioadă de 29 de zile pentru comiterea infracțiunilor de tâlhărie și furt. Florin Ungureanu nu a fost găsit până acum de oamenii legii, care desfășoară activități pentru prinderea acestuia. (A.M.) întrebarea zilei la www.gds.ro Va fi acționat MEC în judecată de Primăria DA: 75% Craiova? NU: 25% >4