Gazeta de Sud, ianuarie 2006 (Anul 12, nr. 3306-3330)

2006-01-03 / nr. 3306

2JL. 1 Scurte știri Crimă în prima zi a anului O gorjeancă, de 74 de ani, a fost violată și ucisă, în prima zi după Anul Nou. Veronica Prăpuceanu a fost găsită moartă la domiciliul său din satul Becheni, comuna Roșia de Amaradia. Bătrâna, care locuia singură, avea legat în jurul gâtului un batic cu care a și fost strangulată. Autorul omorului a fost reținut la numai câteva ore de la comiterea faptei. Dumitru Lungoci este din Roșia de Amaradia, are 28 de ani și le-a povestit anchetatorilor că se afla în stare de ebrietate când a comis crima. Tânărul este cercetat în stare de arest preventiv pentru comiterea infracțiunilor de viol, violare de domiciliu și omor calificat. (E.M.) Două autoturisme incendiate în Severin în ajunul Anului Nou, autoturismul unui angajat al Poliției de Frontieră din Mehedinți a fost făcut scrum în urma unui incendiu. Motizul a ars în plină stradă fără ca cineva să fi observat ce a provocat incidentul, iar pompierii au intervenit cu două autospeciale pentru a stinge flăcările. Cercetările continuă pentru aflarea modului în care mașina a fost cuprinsă de foc: în urmă cu câteva luni, casa aceleiași persoane a ars din temelii. Poliția nu exclude posibilitatea ca în ambele situații să fie vorba de o mână criminală. La trei zile după primul incident, pompierii au fost solicitați la alt incendiu, pe strada Mărășești, unde o Dacie 1316 a ars în totalitate. Poliția a demarat o anchetă, iar din primele verificări se pare că mașina a fost călcată de hoți, care au furat casetofonul și au fugit. Firele de alimentare ale aparatului au atins bordul mașini, provocând un scurtcircuit care a aprins întregul automobil. Cercetările continuă pentru depistarea hoților. (A.G.C.) Asigurarea obligatorie la control uii doljeni au început, deja controalele pentru depistarea șoferilor care nu și-au întocmit asigurarea obligatorie auto (RCA) pentru autovehiculele lor. „Vom avea astfel de acțiuni în fiecare zi, pentru depistarea și sancționarea celor care nu și-au încheiat asigurările obligatorii auto", a precizat subcomisarul Stelian Nicolăescu, șeful Biroului pentru Siguranța Circulației Urbane Craiova, din cadrul Serviciului Poliției Rutiere Dolj. Șoferii care nu prezintă polițiștilor polița RCA se pot alege cu artienzi de până la trei milioane de lei. Din aprilie, valoarea sancțiunilor pentru lipsa asigurărilor obligatorii auto ar putea crește între 30 și 50 de milioane de lei. (R.D.) Un drum județean a fost inundat Drumul județean care face legătura între comuna Șimian și satul Cerneți a fost spălat de ape. Ploile din ultimele zile au făcut ca pârâul Topolnița să iasă din matcă, iar circulația este întreruptă de mai multe zile între Drobeta Turnu Severin și Cerneți. Puhoiul de apă a fost la un pas să facă și victime. Patru bărbați care se întorceau cu mașina de la o petrecere au crezut că vor putea trece, dar autoturismul a fost luat de curent și în scurt timp a fost acoperit de ape. Un trecător care a văzut cele întâmplate a anunțat Serviciul de descarcerare, care i-a scos pe cei patru, cu mașină cu tot, din apele înghețate. (A.G.C.) A greșit apartamentul Un bărbat de 37 de ani din Drobeta Turnu Severin, cuprins de euforia alcoolului și de bucuria petrecerii Revelionului, a intrat din greșeală în locuința unei familii care își vedea liniștită de petrecere. Alexandra G. și Mihai G. au fost înjurați și , bătuți măr, apoi au fost scoși din casă de bărbatul care confundase locuințele. „Plecați, mă, ce căutați la mine în casă“, striga acesta. Proprietarii au solicitat intervenția lucrătorilor de poliție, care l-au imobilizat și l-au condus la secție pe petrecăreț, unde i-a fost întocmit dosar pentru tulburarea liniștii publice, pentru violare de domiciliu și alte infracțiuni. (A.G.C.) Complexul comercial Bănie din Craiova a fost cuprins de flăcări sâmbătă după-amiază, cu câteva minute înainte de ora închiderii. Focul a izbucnit de la un magazin de vopsele și s-a extins rapid, mistuind mai multe standuri. Incendiul nu a făcut victime, însă pagubele se ridică la aproape șase miliarde de lei. Aldeziz MARIN Centrul comercial Bănie din Craiova,are în jur de o mie de standuri, cu mărfuri variate, de la produse alimentare, articole de îmbrăcăminte, până la electrocasnice și produse chimice. Sâmbătă, în jurul orei 12.40, cu 20 de minute înainte de ora închiderii, în timp ce comercianții își strângeau marfa, un incendiu a cuprins un stand care comercializează vopsele și diluanți. Oamenii au sărit imediat să stingă focul, dar nu au avut ce face. Astfel că au anunțat pompierii, după care au ieșit afară. Totuși, câțiva au inhalat fum înainte să iasă din clădire, acestora fiindule administrat oxigen în ambulanțele sosite la fața locului. Din fericire, pentru că era ora închiderii, în centrul comercial nu erau prezenți prea mulți clienți. „Ne-au spus că a ars tot, că am pierdut toată marfa“ în timp ce pompierii încercau să izoleze incendiul, proprietarii standurilor din zona care fusese cuprinsă de flăcări așteptau cu sufletul la gură vești despre marfa lor. Oamenii erau disperați că au rămas fără tot stocul de marfa pe care îl aveau în magazine. „Eu aveam standul închis astăzi (sâmbătă - n.r.). M-au sunat de aici și m-au anunțat că a luat foc Bănia. Am auzit că flăcările au pornit de la «Joker», o firmă de vopsele. Nu pot să-mi dau seama cum s-a răspândit, dar s-a petrecut totul în trei minute. Clienți nu mai erau, mai aveam doar zece minute până la închidere. Acum așteptăm să ne spună cineva care sunt pagubele. Știu doar că standul meu e plin de apă. Dacă a ars ceva, voi vedea după ce mă vor lăsa să intru acolo. Marfa mea nu are o valoare mare, vreo 100 de milioane, însă toate facturile și actele firmei erau acolo“, a povestit Marieta Pitica,proprietara unui stand cu dulciuri: „Am închis cu vreo 30 de minute înainte de izbucnirea incendiului și am plecat cu mama mea spre casă. Nici nu am ajuns bine, că ne-a spus tata că «Bănia» a luat foc. Ne-am speriat îngrozitor, mamei i s-a făcut rău. Am venit într-un suflet aici, dar nu ne-a lăsat nimeni să intrăm. Marfa noastră este de mase plastice, iar valoarea ei este foarte mare. Cei care au standuri lângă noi ne-au spus că a ars tot, că am pierdut toată marfa“, a spus Anca Ghiona, fiica unui proprietar de stand. Pagube de aproape șase miliarde de lei Despre cauza incendiului, sâmbătă circulau tot felul de zvonuri, de la o mână criminală până la un reșou uitat în priză. Pompierii craioveni au stabilit că incendiul a izbucnit la standul de produse chimice „Joker“ și s-a datorat unui scurtcircuit la instalația electrică. Flăcările s-au extins cu repeziciune, mai ales că în vecinătatea magazinului cu vopsele era unul care comercializa petarde, și au fost mistuite șase standuri. Valoarea totală a pagubelor este de 5,7 miliarde de lei, la care se adaugă și marfa deteriorată de apa folosită de pompieri la stingerea incendiului. A ars „Bănia“ Redeschidere Complexul Bănie era închis ieri, iar oamenii încercau să șteargă urmele incendiului și să scoată apa. De astăzi, se așteaptă ca Bănia să-și redeschidă porțile și va funcționa după programul obișnuit, aripa care a ars fiind izolată. Oamenii se uitau la fumul care ieșea din acoperiș și nu le venea să creadă ce se întâmplă •I Drumul E 81, închis și la început de an Valea Oltului rămâne blocată Defileul Oltului rămâne un traseu interzis. Aproape toate operațiunile de deblocare a traficului au eșuat, iar blocurile de stâncă se prăbușesc în continuare. Andreea BOTEZ Pirotehniștii au organizat ieri o nouă operațiune de dinamitare a versanților periculoși de la Câineni. Aceștia au folosit două încărcături a câte 30 de kilograme de explozibil. în ciuda tuturor eforturilor, stâncile nu s-au prăbușit, așa cum era de așteptat: înainte de sfârșitul anului, autoritățile au apelat și la ajutorul pompierilor din Sibiu. Intervenția a eșuat însă. „Tunelul de cale ferată se deblocase la un moment dat. Din cauza ploilor, acesta a fost acoperit din nou cu mâl și bolovani. Cele două echipaje de pompieri de la Sibiu au încercat să spele versanții, însă nu au reușit, deoarece a scăzut presiunea apei din furtune“, a declarat Eugen Mănescu, directorul Administrației Naționale a Drumurilor (AND), districtul Vâlcea, în zonă, materialul stâncos continuă să se prăbușească, motiv pentru care porțiuni întinse de pe E 81 au fost afectate. Autoritățile spun că pagubele nu vor putea fi estimate decât la finalul operațiunilor. Nimeni nu poate afirma cu certitudine când se va restabili traficul în zonă; între timp, șoferii circulă pe variantele ocolitoare, iar localnicii din Câineni se deplasează numai însoțiți de jandarmi. Operațiunile de stabilizare a surpării vor continua și zilele următoare, aici fiind angajate majoritatea echipajelor AND. La ultima sa vizită pe Valea Oltului, Gheorghe Dobre, ministrul transporturilor, construcțiilor și turismului, a subliniat că aici trebuie amplasată o copertină. Valea Oltului este atent monitorizată, după ce, pe 29 decembrie 2005, peste 3.000 de tone de stânci s-au prăbușit pe calea ferată Râmnicu Vâlcea - Sibiu și pe E 81.  Operațiunile de dinamitare a versantului au eșuat EVENIMENT An nou cu ghinion Sute de familii izolate de alunecări de teren Locuitorii din comuna vâlceană Berislăvești au petrecut Revelionul sub amenințarea apelor. Din cauza topirii zăpezii de la munte și a ploilor, pământul s-a surpat, iar casele au luat-o la vale, în timp ce un drum județean riscă să se prăbușească, podețele care fac legătura între sate nu mai prezinta siguranță. Peste 200 de familii ize așteaptă cu sufletul la gură rezerva situației, pentru a nu rămâne în stradă " și Andreea BOTEZ Pentru locuitorii din satul Rădăcinești, comuna Berislăvești, sfârșitul de an a fost un calvar. Oamenii au uitat și de Revelion, și de petreceri și n-au închis un ochi de câteva nopți. Exact în ultima zi a lui 2005, topirea zăpezilor și precipitațiile au făcut ravagii în localitate, surpările activându-se în mai multe puncte. De teamă să nu rămână fără case, cetățenii au intrat în apa rece ca să consolideze podurile. Viiturile puternice au erodat însă pilonii de susținere ai unui pod și au „măturat“ digurile pe o distanță de 800 de metri. DJ 703 M, care face legătura cu Releul Cozia, a fost serios afectat, în prezent circulându-se pe un singur fir. „Jumătate din drum a fost erodat. Noi am pus câțiva butuci ca să nu înainteze alunecarea, însă pământul cade de sub lemne. Alte zeci de familii pot rămâne izolate, aceasta fiind singura cale de acces care face legătura și între sate“, a precizat Ion Bușagă, primarul din Berislăvești. „Nu știu ce o să facem. Suntem cinci membri în familie, dar nu avem unde să ne ducem. Nici noaptea nu mai avem somn... Pământul se rupe bucată cu bucată. Acoperișul casei mele, construite de curând, s-a înclinat deja. Să o iau de la început, mi-e greu...“, a spus și Alexandru Gheorghe, unul dintre localnicii afectați de alunecarea de teren. Biserica și cimitirul amenințate de surpări Autoritățile locale spun că nu pot face prea multe pentru a stabiliza surpările și nici fondurile nu ar fi de ajuns. Drumurile pietruite distruse sunt consolidate pe margini cu trunchiuri de copaci, care nu vor mai rezista mult. Nici biserica nu mai e în siguranță. „Vreo 200 de familii sunt izolate. Mai grav este că alunecarea a ajuns până la cimitir, unde sunt atâtea morminte, în pericol este și biserica din Rădăcinești“, a mai spus primarul. La fața locului nu s-a deplasat până acum decât conducerea Consiliului Județean Vâlcea, urmând ca astăzi să se facă o evaluare exactă a gradului de risc existent în comună. Oamenii din Berislăvești nu sunt încercați pentru prima oară de astfel de evenimente, pentru că și anul trecut au petrecut astfel de clipe de coșmar. în 2005, câteva familii chiar au fost nevoite să-și părăsească locuințele. Drumurile pietruite sunt consolidate cu trunchiuri de copaci X---------------------------1 TALON MICA PUBLICITATE GRATUITA ► Datele solicitantului Nume și prenume._______ | Adresa:_________________ B.l. Seria: nr*:► Rubrică anunț: 1 Textul anunțului (maximum 15 cuvinte): Tel: Eliberat de poliția:.1 Istorie OZN în Gorj Zeci de cetățeni au semnalat disperați apariția mai multor fenomene luminoase în localitățile de lângă Târgu Jiu. Eugen MĂRUȚĂ Prima zi a anului 2006 nu va fi uitată prea curând de câteva mii de gorjeni care au dorit cu orice Data apariției 6 ianuarie 2006 preț să intre în contact cu civilizații din afara Terrei. între orele 22.00 și 23.00, zeci de cetățeni au telefonat la 112 și la 955 și au anunțat că sunt martorii unor apariții cerești inexplicabile, cercuri sau elipse luminoase, cu lungimi de câțiva kilometri. Cele mai multe apeluri telefonice au fost înregistrate din localitățile Drăguțești, Dănești, Curtișoara, Urechești, Bucureasa, Iezureni și Piștești. Oamenii ieșiseră în stradă și erau foarte speriați, iar la Dănești, primarul Emilian Rusu, împreună cu șeful de post au ieșit în centrul comunei, pentru a „potoli“ spiritele. „Tu vezi ce văd eu?“ Un grup de tineri se aflau pe dealul de la Piștești, iar de acolo „transmiteau“ în direct prin telefon evoluția fenomenului OZN. Același lucru se întâmpla și în comuna Dănești: „Tu vezi ce văd eu? îți dai seama ce se întâmplă? Dar tu chiar te uiți la ce mă uit eu? Este extraordinar! E fantastic! Nu credeam că o să le văd așa de clar și de aproape. Am mai văzut la televizor, dar prin emoții dintr-astea nu credeam că o să trec...“, au fost câteva dintre replicile care se putea auzi la tot pasul. .Navele extraterestre“ aveau însă să își elucideze misterul cât de curând... 1 Imi asum răspunderea pentru conținutul anunțului de mai sus. Semnătura solicitantului._______________________________ NU ESTE VALABIL pentru vânzări/cumpărări imobile, utilaje, GSM, oferte serviciu, prestări servicii, matrimoniale, erotice, Mehedinți, Dolj, Gorj Dolj, Olt, Vâlcea , Oltenia și Vestul Munteniei Craiova . Taloanele se vor aduce la birourile de publicitate până cel tîrziu MIERCURI, ora 19.001$ RADIO OLTENIA CRAIOV,neîntrebarea zilei la www.gdj.roI Va fi depolitizată activitatea DA: 12% Prefecturii Dolj? N: 88% Prietenul dumneavoastră / 0 Știri prompte și obiective * Emisiuni pentru toate vîrstele 0 Muzică de calitate AM - 603 KHz AM - 1314 KHz FM - 105 MHz FM-102,9 MHz întâlnirea cu „nava-mamă“... Din vorbă în vorbă și din telefon în telefon, a fost localizată și „nava-mamă“ - locul de unde se nășteau pe cer fenomenele luminoase. Mulți gorjeni care au dorit, plini de emoție, să își întâlnească eventualii colegi de galaxie, s-au deplasat în comuna Bălănești, situată la aproximativ șapte kilometri de Târgu Jiu. Acolo, la Disco Club, era mare petrecere, iar patronul Mihai Toropu, pentru a le face o bucurie consătenilor săi, împrumutase de la niște prieteni din București un reflector cu lasere. „Becul“ era amplasat pe acoperișul clădirii, iar de aici erau proiectate pe plafonul de nori tot felul de obiecte luminoase, pe care cetățenii din localitățile învecinate le confundaseră cu OZN-uri. Patronul discotecii a declarat că este convins că mulți dintre locuitorii județului nu sunt pregătiți pentru astfel de „întâlniri“: „Am instalația asta de două zile. E practic un bec și un motor care îl acționează. M-am convins și eu că pe aici nu sunt pregătiți pentru astfel de lucruri“. Disco Club OZN 1