Gazeta de Sud, februarie 2006 (Anul 12, nr. 3331-3354)

2006-02-01 / nr. 3331

21 I Scurte știri Cecuri fără acoperire de la SC EURYTUS Parchetul de pe lângă Judecătoria Craiova a confirmat începerea urmăririi penale împotriva craioveanului Ovidiu Petrișor Munteanu, de 53 de ani, pentru săvârșirea infracțiunii de înșelăciune; în sarcina lui, polițiștii au reținut faptul că, în calitate de administrator al firmei SC EURYTUS SRL Craiova, în perioada ianuarie - august 2004, a emis mai multe file cec și bilete la ordin, deși nu avea disponibil în cont, ba, mai mult, se afla în interdicție bancară. Cecurile și biletele la ordin fuseseră emise pentru achitarea contravalorii unor mărfuri achiziționate de Munteanu de la SC SUPERSIM SRL Craiova. Prejudiciul total a avut valoarea de 356.000.000 de lei vechi, din care s-au recuperat până în prezent 100.000.000 de lei vechi. Serviciul de Investigare a Fraudelor din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Dolj , continuă cercetările în acest caz. (A.D.) Polițistul a dat cu mașina în șanț Un polițist calafetean și-a „parcat" mașina într-un șanț din satul Basarabi. Agentulșef Nicolae Dobre, de 40 de ani, lucrător al Biroului de Ordine Publică din cadrul Poliției municipiului Calafat, se deplasa luni, în jurul orei 16.40, pe DN 56 Calafat - Craiova, la volanul autoturismului Dacia 1310 cu numărul de înmatriculare DJ- 85-AMD. Pe raza satului Basarabi, încercând să evite un câine, a pierdut controlul volanului și a ieșit de pecarosabil, mașina oprindu-se în șanțul de la marginea șoselei. Din fericire, polițistul n-a pățit nimic, alegându-se doar cu avarii la mașină. Colegii săi de la Circulație l-au testat cu aparatul etilotest, stabilind că agentul Dobre nu consumase băuturi alcoolice. (A.D.) Primarul comunei Roșia de Amaradia se consideră hărțuit Cristinel Faităr, primarul comunei Roșia de Amaradia, din județul Gorj, se consideră hărțuit. Acesta este cercetat penal de DNA pentru luare de mită, fals și uz de fals. Faităr a luat cuvântul în cadrul ședinței de ieri a Comisiei Consultative de Dialog Social și a cerut sprijinul conducerii Consiliului Județean Gorj, pentru că nu mai poate rezista în funcția de primar: „M-am săturat să fiu hărțuit. Dau drumul la radio și aud că sunt cercetat pentru luare de mită și altele câte și mai câte. Nu strică presa, ci oamenii care dau asemenea informații. Aceste date erau luate de la Moța, primprocurorul Parchetului de pe lângă Tribunalul Gorj. Sunt acuzat că am făcut un monument cu două miliarde de lei, pe când acesta a costat doar 500 de milioane. Nu mai pot. Vă rog să găsiți o soluție. O să stau pe scările Parchetului“. (A.l.) Inculpat în dosarul lui Mimitei și dat în urmărire Bălteanu, capturat din întâmplare deținut de procurori, apoi eliberat de Tribunalul Dolj, Florin Dan Bălteanu, unul dintre oamenii de bază al lui Mitei Munteanu, acuzat într-un dosar privind o restituire ilegală de TVA, fusese dat în urmărire generală, după ce Curtea de Apel Craiova a emis un mandat de arestare preventivă pe numele lui. A fost prins de poliție întâmplător, după ce a fost rănit într-un accident de circulație. Returnare ilegală de TVA de 8,2 miliarde lei . Adrian DINU Accidentul de circulație petrecut luni dimineață, în jurul orei 6.15, în fața magazinului Unirea din Craiova, părea să fie doar un simplu caz de tamponare, de competența polițiștilor de la Circulație. După verificări, oamenii legii și-au dat seama că au descoperit ceva mult mai grav. Pasagerul din dreapta al mașinii avariate - Florin Dan Bălteanu, de 37 de ani, din Craiova - era dat în urmărire generală și avea mandat de arestare preventivă emis de Curtea de Apel pentru comiterea infracțiunii de înșelăciune. Pe 25 iunie 2005, Parchetul de pe lângă Tribunalul Dolj dispunea trimiterea în judecată a patru craioveni, acuzați de săvârșirea infracțiunilor de fals, uz de fals și înșelăciune. Pe lista acuzaților figurau cunoscutul om de afaceri Mitei Munteanu (poreclit și Mimitel, după numele uneia dintre benzinăriile sale), de 35 de ani, precum și cei trei „locotenenți“ ai săi - Florin Dan Bălteanu, de 37 de ani, Iliuță Eugen Ștefanache, de 37 de ani, și George Dorin Voinea, de 31 de ani. Așa cum arătau procurorii doljeni în rechizitoriu, cei patru au colaborat pentru a obține trei restituiri ilegale de TVA, în valoare totală de 8,2 miliarde de lei, de la Direcția Generală a Finanțelor Publice (DGFP) Dolj. Figurând ca administrator la firmele lui Mimitel - ba la SC MGM GROUP SRL, ba la SC DAGMAR COM SRL, ba la SC DIL GRUP SRL - Bălteanu a facilitat, potrivit procurorilor, tranzacții mai mult sau mai puțin fictive, dar capabile să dea dreptul, cel puțin pe acte, la restituiri de TVA. Numele lui Bălteanu se regăsește atât într-o afacere cu terenuri - o suprafață de 20.000 mp din Podari, care îi aparținea Ioanei Enache, bunica lui Bălteanu, și care s-a „scumpit“ în două zile de... 500 de ori - cât și în alta, în care o benzinărie a fost tranzacționată între Mitei Munteanu și tatăl lui, scumpindu-se de zece ori și aducând în portofelul familiei Munteanu o returnare de TVA - tot ilegală de 5,5 miliarde de lei. Arestare cu dus-întors Obținerea mandatelor de arestare preventivă pentru Florin Dan Bălteanu și „partenerul“ acestuia, Iliuță Eugen Ștefanache, a fost deosebit de dificilă, inclusiv din cauza prietenilor din justiție și poliție pe care îi aveau cei implicați în acest dosar. Bălteanu și Ștefanache au fost reținuți de polițiștii doljeni pe 25 noiembrie 2004, la ora 15.30, în baza unei ordonanțe emise de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Dolj. A doua zi, pe 26 noiembrie, Parchetul a propus Tribunalului Dolj emiterea mandatelor de arestare. Judecătorii n-au fost de acord, așa că polițiștii și procurorii n-au avut ce face și i-au pus în libertate pe învinuiți. Parchetul a făcut recurs, solicitând Curții de Apel Craiova să emită mandate de arestare pe numele celor doi. A urmat o adevărată luptă de culise, dusă atât pe holurile poliției, cât și în „ograda“ procurorilor. „Războiul“ din culise a fost aprig, pentru că Mitei Munteanu, patronul firmei SC DAGMARCOM SRL Craiova - al cărei administrator era vizat în ancheta procurorilor nu era un oarecare, îl avusese ca naș la botezul nepotului său pe un cunoscut comisar-șef din rândul polițiștilor craioveni. Mai mult decât atât, procurori și judecători care dețin funcții importante în justiția din Dolj, jucaseră, la același botez, în calitate de invitați ai celui poreclit Mimitel. Pe 13 decembrie 2004, judecătorii Curții de Apel Craiova (instanță la care activează alți apropiați de-ai lui Mimitel) au produs surpriza: au dispus privarea de libertate a celor doi învinuiți, emițând pe numele lui Florin Bălteanu și Iliuță Ștefanache mandate de arestare preventivă pe o durată de 29 de zile. Prea târziu, cei doi se făcuseră nevăzuți. Și totuși, polițiștii au reușit să le dea de urmă. Fie și din întâmplare... Ștefanache, prins la graniță După ce se făcuse nevăzut, în urma punerii lui în libertate de către Tribunalul Dolj, Iliuță Eugen Ștefanache a fost prins pe 26 februarie 2005 la Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac. Tocmai încerca să intre în România, întorcându-se din Italia. Ștefanache a fost reținut de polițiștii de frontieră, apoi predat polițiștilor doljeni, pe numele lui fiind emis de Curtea de Apel Craiova un mandat de arestare preventivă. Benzinăria lui Mimitel de pe strada împăratul Traian, de pe urma căreia a luat returnarea de TVA, aparține acum Petrom Din spital în penitenciar Florin Dan Bălteanu a picat întâmplător în mâna polițiștilor. Luni dimineață, un Audi A6 s-a izbit violent de un stâlp al rețelei de iluminat chiar în fața magazinului Unirea, după ce șoferul, Dumitru Cătălin Ghinea, de 33 de ani, din localitate, a pierdut controlul volanului. în urma impactului, mașina a fost grav avariată, iar conducătorul auto și însoțitorul său - Florin Dan Bălteanu, de 37 de ani, din Craiova - au fost răniți ușor. în urma verificărilor, polițiștii au stabilit că autoturismul fusese furat din județul Vâlcea, iar numerele de înmatriculare aparțineau, de fapt, unei Dacii 1300 înmatriculată în Gorj. Mai mult, pasagerul din dreapta, Florin Dan Bălteanu, era dat în urmărire generală. EVENIMENT La SC ZAHĂRUL Calafat Furt pe mână cu paznicii Hoții le-au dat șpagă agenților de pază, ca să poată fura liniștiți componente ale instalațiilor electrice,de la societatea comercială calafeteană. Au dat mită de zece milioane de lei și au sustras bunuri de peste un miliard. Jg Adrian DINU Procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Dolj anchetează un furt din incinta firmei SC ZAHĂRUL SA Calafat, care aparține fraților Mihăilescu, aflată în prezent în curs de lichidare. în noaptea de duminică spre luni, lucrătorii Poliției Municipiului Calafat au observat două autoturisme suspecte - un Espero cu numărul de înmatriculare DJ-06-UGU și un Mercedes cu numărul TM-03-FFA - care veneau dinspre fosta fabrică de zahăr din Calafat. Polițiștii au tras pe dreapta cele două mașini, stabilind identitatea ocupanților acestora. Era vorba despre Bebe Radu, de 27 de ani, Cosmin Mihai, de 24 de ani, Atanasie David, de 41 de ani, toți din Poiana Mare, și Vergilius Marinoiu, de 29 de ani, din Bratovoiești. în mașini, cei patru transportau mai multe componente de la tablourile electrice de forță și comandă ale centrifugelor de zahăr, precum și cabluri electrice, în valoare de peste un miliard de lei vechi. în urma cercetărilor, oamenii legii au stabilit că bunurile fuseseră sustrase din incinta SC ZAHĂRUL SA din Calafat, societate comercială aflată în lichidare judiciară. Mită pentru agenții de pază în urma cercetărilor, polițiștii calafateni au stabilit că furtul de componente electrice fusese comis cu complicitatea agenților de pază. Concret, Bebe Radu și Cosmin Mihai ar fi „negociat“ cu angajații firmei de pază SC ACVILA SRL Craiova să-i lase să fure din incinta firmei pe care o păzeau. Pentru că au „închis ochii“, paznicii Puiu Alin Durlanu, de 24 de ani, Eugen Floricel, de 46 de ani, Vasilică Enache, de 38 de ani, toți din Calafat, și Marcel Goge, de 37 de ani, din Poiana Mare, au primit de la Radu și Mihai - după cum au stabilit organele de anchetă suma de 4.400.000 de lei vechi, plus un telefon mobil Samsung, în valoare de 5.600.000 de lei vechi. Acum, dosarul se află în cercetare la procurorii anticorupție din cadrul Parchetului Tribunalului Dolj, care au dispus începerea urmăririi penale împotriva lui Bebe Radu și Cosmin Mihai, pentru săvârșirea infracțiunilor de dare de mită și furt calificat, precum și împotriva celor patru agenți de pază de la SC ACVILA, pentru săvârșirea infracțiunilor de luare de mită și furt calificat. învinuiții sunt cercetați în stare de libertate. Bunurile sustrase au fost recuperate și restituite societății SC ZAHĂRUL SA Calafat. Gigioc și rămân în arest Luând exemplul lui Enrikio, tandemul Gigioc- Ciovică încearcă să scape din arest, fie pe motive medicale, fie prin înlocuirea arestării preventive cu obligarea de a nu părăsi localitatea. * Adrian DINU După ce completul format din judecătorii Laurențiu Anghel, Laura Nedelcu și Ion Badea, de la Tribunalul Dolj, a decis punerea în libertate sub control judiciar a lui Enrilio-Cezar Constantinescu, ceilalți doi inculpați în dosarul scandalului petrecut în noaptea de 30 noiembrie spre 1 decembrie la discotecile Angel's și Medieval din Craiova au încercat și ei să obțină eliberarea din penitenciar. In spatele gratiilor, cel puțin până mâine Gigi-Vadik Zavera, zis Gigioc, și Marin Cătălin Ciovică au depus zilele trecute la Judecătoria Craiova trei cereri. în primele două, Gigioc și Ciovică au solicitat înlocuirea măsurii arestării preventive cu măsura obligării de a nu părăsi localitatea. Judecătorii au luat în pronunțare aceste cereri, însă au amânat pronunțarea pentru 2 februarie. Interesant este că tot vineri are loc primul termen în dosarul în care Enrilio, Gigioc și Ciovică sunt judecați pentru săvârșirea infracțiunii de ultraj contra bunelor moravuri și tulburarea liniștii publice în formă agravată, ocazie cu care instanța va trebui să dispună și asupra menținerii sau nu a măsurii arestării preventive față de cei doi rămași în spatele gratiilor, în cea de-a treia cerere. Gigioc a solicitat eliberarea din arest preventiv pentru motive medicale, susținând că suferă de o afecțiune care necesită o intervenție chirurgicală; în această cauză, magistrații de la Judecătoria Craiova au fixat următorul termen pe 7 februarie, dispunân efectuarea până atunci a unei exnertize medico-legale, pentru a constata dacă arestatul este, în adevăr, bolnav și dacă boala poate fi tratată în sistemul penitenciar. Accident de tren la Cernele Aldezir MARIN O femeie a murit, iar soțul ei a fost grav rănit, după ce au fost loviți de un InterCity în timp ce traversau liniile de cale ferată din zona haltei din cartierul craiovean Cernele. Soții Boris și Georgeta Pitec, de 57 de ani, respectiv 52 de ani, din Craiova, au fost acroșați de un tren ieri dimineață, în jurul orei 9.00, în momentul în care încercau să treacă peste liniile din Cernele. Se pare că soții Pitec au așteptat să treacă un mărfar care se îndrepta către Craiova, după care au pășit peste linii, fără să vadă, din cauza ceții spun martorii, trenul InterCity 591 care ieșea din Craiova. „Locuiesc aici de când mă știu, aici mi-am crescut toți copiii și i-am învățat să se ferească de trenuri. Azi dimineață (n.r. - ieri dimineață), pe la nouă fără zece, au plecat de la mine din casă și acum fata mea e la morgă și soțul ei pe moarte. Chiar dacă era ceață, de ce nu sau uitat și ei dacă vine vreun tren?“, se întreba Ion Radu, tatăl Georgetei. în urma impactului puternic, Georgeta a decedat pe loc, iar Boris a fost transportat cu o ambulanță SMURD la Spitalul de Urgență Craiova. Boris Pitec a fost internat în Secția de Reanimare și este în comă de gradul II, iar medicii sunt rezervați în privința șanselor de supraviețuire. Kiss PM, postul de radio Numărul 1 din România, oferă o excelentă oportunitate unei persoane Foarte motivate, ambițioasă $1 capacitată pe rezultate. Candidatul ideal trebuie să vrea să facă mulți bani, să fie un self-worker, lucrând in cel mai important $i bine cotat post de radio din țară. Avem toate uneltele de care ai nevoie pentru a reuși, fie trebuie să-ți placă! Vrei să fii Directorul celui mai ascultat radio din Drobeta Turnu-Severin? Asta este șansa să-ti pui cariera in direcția corectă!!! Căutăm DIRECTOR Kiss FM Drobeta Turnu-Severin, persoană care atinge și depășește obiective, target-uri, probleme, trimite cu insotit de scrisoare de intenție si o fotografie recentă la: romeo.repta@kissfm.ro sau pe adresa Kiss FM, București, Sector 6, Splaiul independentei 2020, specificând pe plic: „pentru angajare Drobeta Turnu-Severin". întrebarea zilei la www.gds.ro Credeți că sterilizarea ar rezolva problema DA: 39% câinilor comunitari? NU: 61% Familia ta poate fi una dintre cele trei norocoase! Completează cât mai multe jaloane și vine cu ele la redacția GAZETA de SUD sau trimite-le prin poștă, până la 7 februarie la adresa: GAZETA de SUD, str. Câmpia Islaz, nr. 97 A, 200420, Craiova, Dolj, în urma tragerii la sorți, ce va avea loc pe data de 9 februarie, GAZETA de SUD va plăti întreținerea pe luna ianuarie pentru trei familii-Etalon DE PARTICIPARE CONCURS "îți plătim întreținerea" I Nume.........................................Prenume................................................1I Ocupație................................................................4.l.............................. . Adresă .....................................................................................................1 1 Vârstă . ..Telefon . <