Gazeta de Sud, aprilie 2006 (Anul 12, nr. 3382-3404)

2006-04-01 / nr. 3382

21 1 Scurte știri Urmărit general, prins la Craiova . Un bărbat din localitatea teleormăneană Buzescu, urmărit general pentru comiterea mai multor infracțiuni economice grave, a fost prins joi de ofițerii Serviciului de Investigare a Fraudelor Dolj. Marin Mihăilă, de 50 de ani, a fost prins în flagrant, în timp ce încerca să obțină părțile sociale ale unei firme craiovene de la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Dolj cu ajutorul unei cărți de identitate false. Se pare că actul respectiv, pe numele craioveanului Florin Nicola, de 56 de ani, pe care era aplicată poza lui Mihăilă, a fost obținut prin intermediul unei persoane din București. Marin Mihăilă era urmărită general, acesta sustrăgându-se cercetărilor efectuate de Direcția de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism (DIICOT) București pentru mai multe infracțiuni economice grave. Pe numele lui Mihăilă a fost întocmit dosar penal pentru fals material în înscrisuri oficiale, uz de fals și fals privind identitatea. (A.M.) Fără cortegii funerare în centru Cortegiile funerare ar putea avea, din luna aprilie, un traseu stabilit de autoritățile locale. Propunerea aparține consilierului PSD, Emilian I Ștefârță, care consideră că acestea nu trebuie să treacă prin centru. Străzile pe care ar avea dreptul să circule urmează să fie stabilite de f funcționarii primăriei, „Trebuie să renunțăm la obiceiurile de târg și să ne aliniem la standarde moderne“, a precizat Ștefârță. Cei care organizează cortegiile vor fi nevoiți să obțină anumite avize din partea Primăriei Craiova. (R.M.) Comenius unește școlile din Petroșani cu cele din UE Mai multe instituții de învățământ preuniversitar din municipiul Petroșani sunt invitate să participe la cel mai mare proiect care se va desfășura la nivel european, motiv pentru care, pe 6 aprilie, toți directorii școlilor I sunt invitați la o întâlnire cu reprezentanții TEMA (Asociația Trans Europeană a Municipiilor), din Austria.Proiectul va avea ca parteneri atât școlile din ■ municipiul Petroșani, cât și instituțiile similare din municipiile membre ale TEMA și vizează colaborări pe diverse teme. „Pe 6 și 7 aprilie, la Petroșani sunt invitați președintele TEMA și coordonatorul programelor de acest tip din Austria, iar de la noi vor participa la sesiunea de comunicări toți directorii școlilor. Oaspeții din străinătate vor vizita și două instituții de învățământ de la noi, pentru a discuta despre modul în care astfel de proiecte comune vor fi aplicate în perioada următoare", a spus Carol Schreter, primarul municipiului Petroșani. (D.M.) EVENIMENT Angajații CRONOS te „taxează“ în parcări cu 10.000 de lei, chiar dacă pe bilet este tipărit prețul de 9.000 de lei. Aldeziz MARIN Dacă vrei să-ți parchezi mașina pe locurile lui Orfahli, trebuie să scoți din buzunar 9.000 de lei pentru fiecare oră de staționare, după cum scrie pe bon, însă angajații parcărilor au „rotunjit“ tariful la 10.000 de lei. Tot mai mulți craioveni sunt indignați că, pe lângă faptul că nu mai găsesc un loc de parcare fără plată, angajații CRONOS cer fără jenă 10.000 pentru o oră de parcare. Aceste mici „spoturi“ care le intră în buzunare lucrătorilor CRONOS vin să le rotunjească salariile minime pe economie, diferența reprezentând însă bani „negri“. O mie de lei luată din buzunarul fiecărui conducător auto nu pare o valoare mare, însă dacă socotești cele 700 de locuri de parcare ca fiind ocupate aproximativ șase ore pe zi, rezultă că lunar aproape 100 de milioane de lei vechi sunt „spălați“ prin parcările CRONOS. Calculele sunt însă departe de realitate, pentru că în Craiova există la această dată o criză de locuri de parcare, în aceste condiții, un loc poate fi închiriat de trei-patru ori pe oră, majoritatea șoferilor zăbovind doar câteva minute în parcare. Patronul CRONOS spune că acest lucru se întâmplă fără voia sa și aruncă vina pe angajați. „Să-mi arătați mie un angajat al meu care face așa ceva. Ei au un salariu bunicel (3,3 milioane de lei pe lună - n.r.), carte de muncă și un program destul de comod. Poate mai sunt unii care fac acest lucru, ba am prins câțiva care tăiau bilete de câteva ori, însă acești bani intră la ei în buzunar, nu la mine“, a susținut Mohamed Orfahli. Primăria se pregătește de război Scandalul parcărilor din Craiova tinde să ia amploare, după ce noile proiecte de modernizare a centrului municipiului amenință parcările CRONOS. Primăria Craiova încearcă din răsputeri să rezilieze contractul păgubos pe care l-a moștenit, apelând la o firmă de avocatură care să reprezinte municipalitatea, după ce a pierdut mai multe procese cu CRONOS. „Este pentru prima dată când instituția noastră a apelat la o firmă particulară de avocatură. A fost însă necesar acest lucru pentru că nu reușim să scăpăm de acest contract, total neavantajos, cu firma CRONOS“, a declarat Gheorghe Nedelescu, viceprimarul Craiovei. Dacă ar fi să ne luăm după acte, primăria s-a ales cu 306 milioane de lei în anul 2005, adică 10% din încasările CRONOS, procent stipulat în contract; în luna februarie a acestui an, Primăria Craiova a primit de la Orfahli suma de 26 de milioane de lei. La o socoteală simplă, se poate deduce că Orfahli a avut încasări de trei miliarde de lei în anul 2005. Cât despre sumele încasate de primărie, Orfahli spune că acestea reflectă realitatea: „în septembrie 2004 a fost un control de la Administrația Financiară care a durat mai mult de o lună. Atunci au verificat totul și am ieșit bine, cu o diferență infimă. După aceea a venit și controlul de la primărie. Și ei au verificat totul, de la bonuri până la actele contabile. Am ieșit bine și atunci. Cât despre noile proiecte ale primăriei sunt decis să-i acționez în judecată dacă îmi vor închide parcările, în mod normal ar trebui să fiu anunțat și să primesc un teren în schimb înainte de a fi închise. Apoi, cine plătește investițiile de acolo? Deja au închis două parcări de la «Carol» fără să știu nimic“, a declarat Orfahli. Despre investițiile realizate de CRONOS în parcările din Craiova, cel mai bine pot vorbi conducătorii auto. în majoritatea situațiilor, amenajarea a constat în trasarea unor linii despărțitoare pe marginea trotuarelor.  Ciupeala CRONOS Mai mulți angajați ai parcărilor Cronos au „rotunjit“ prețul biletului la 10.000 de lei, o oră de parcare costând în acte 9.000 de lei Râie și tuberculoză la Urgența Spitalului Craiova Serviciul de Urgență al Spitalului Clinic din Craiova riscă să devină un focar de infecție din cauza persoanelor fără adăpost care sunt aduse aici. Bolnavi de tuberculoză, scabie și hepatita B stau săptămâni sau chiar luni întregi în preajma altor pacienți. Maria CERNĂTESCU Persoanele fără adăpost „cazate“ în saloanele Serviciului de Urgență al Spitalului Clinic din Craiova au devenit un real pericol pentru bolnavii care ajung aici, dar și pentru cadrele medicale și personalul de serviciu. Dintre persoanele fără adăpost care au fost primite din luna noiembrie a anului trecut, una a fost depistată cu TBC, alta avea râie, iar a treia hepatită B. La toți cei enumerați s-ar putea adăuga cei care ajung în comă alcoolică sau cu grave tulburări psihice și fac tot timpul scandal, deranjând ceilalți bolnavi. Este cazul lui Marcel Croitoru, care a fost găsit în stare de hipotermie pe stradă, a fost cazat în spital până acum o săptămână, când medicii au depistat că este bolnav de tuberculoză și l-au trimis la Spitalul de boli infecțioase „Victor Babeș“. în acest interval de timp, în salon cu Marcel Croitoru s-au aflat sute de bolnavi, care puteau oricând să contracteze TBC. „Noi nu putem să-i dăm afară, deoarece sunt găsiți în stradă și aduși de ambulanță în Serviciul de urgență. Este adevărat că sunt cu toții cazuri sociale, fără un adăpost, fără o familie, fără un venit, dar trebuie să-i privim ca urgențe medicale și să le acordăm sprijinul. Altfel ar sta situația dacă în Craiova ar exista un centru social, unde să fie duse aceste persoane, în momentul în care ajung la noi, sunt investigate din punct de vedere medical, dar există riscul să sufere de o boală care evoluează în timp și care este depistată mult mai târziu“, a spus Andrei Pană, director adjunct al Spitalului de Urgență Craiova. Râie la Urgență Altă persoană fără adăpost care își face veacul prin saloanele Urgenței Spitalului Clinic din Craiova este Marian Lință, de 38 de ani, din Craiova. Medicii au descoperit că bărbatul are scabie și au încercat să-l deparaziteze. Spre surprinderea lor, acesta apare seara, doarme și mănâncă aici, după care către dimineață dispare. Degeaba i se face deparazitarea dacă îmbrăcămintea nu este dezinfectată, iar când pleacă din spital intră în contact cu un focar de reinfectare. Chiar și personalului de serviciu îi este teamă să se apropie de el. „Eu am tot pus mâna pe el ca să-l spăl, să-l schimb. La plecare acasă m-am frecat pe mâini cu sare, pentru că am o nepoțică și atât mi-ar mai trebui să o îmbolnăvesc și pe ea de râie“, a spus o infirmieră. Cu toate acestea, Liță a stat în apropierea altor persoane zile întregi în saloanele Serviciului de Urgență, în condițiile în care scabia este un parazit foarte contagios care se transmite cel mai ușor prin contact direct, prin lenjeria de pat, lenjeria de corp sau baie.  Croitoru, bolnav de TBC în același pat cu un alt bolnav Gazeta de Sud și DigiTerra, cel mai modern și performant laborator foto digital din Oltenia, îți dau ocazia să câștigi un aparat foto digital Fuji FinePix F810 de 6,3 Megapixeli, în valoare de 1.650 RON! Decupează talonul de mai jos, completează-l și depune-l la unul din laboratoarele DigiTerra din Craiova: str. Unirii Bl 24D parter (vizavi de fântâna arteziană) și str. Theodor Aman nr.1 - bloc Casa Albă (vizavi de English Parc, în dreptul fântânii arteziene). Data limită de depunere a taloanelor este miercuri, 19 aprilie. Tragerea la sorți va avea loc joi, 20 aprilie, iar câștigătorul va fi anunțat în Gazeta de Sud. My ® 5 motive pentru o alegere inteligentă: 50% ECONOMISEȘTI^5 10.7 LEI NOI CÂȘTIGI LUNAR 1 x CALCULATOR • hi*r lot «fi* IE N Ü, _ * £ 3 ?iss B ssI i mtk | 1] ă CALITATE ȘI PRESTIGIU Te abanezi Io cel mai citit ziar regional din România PREȚ REDUS CU 50% Comparativ cu prețul de copertă al ziarului UTILITATE Informații și anunțuri de mică publicitate, care te interesează CÂȘTIGI FARA efor. Ești înscris automat în tom. bola cu premii de mii de lei noi ( CONFORT ) Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală IMAI 10.9 LEI NOI ( Cum mă abonez? Cu numai 10.9 lei noi te poți abona la Gazeta de Sud, cel mai citit ziar regional din România. Ca să te abonezi, cel mai ușor este să suni la serviciul Relații cu Clienții, telefon 0251/412.146 și, în cel mai scurt timp, un agent de abonare te va vizita. Dacă nu locuiești în Craiova sau în localitățile din aria de acoperire a sistemului nostru de distribuție, te poți abona prin Poșta Română sau la chioșcurile Rodipet. Notă: abonamentele contractate prin Poșta Română,costă 10,9 lei noi + taxa de distribuție percepută de Poștă. " ► Cum particip la Tombola abonaților? Când te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud, participi automat la tombolă. Dacă te abonezi prin Poștă sau Rodipet, trebuie să trimiți dovada plății abonamentului,până la 10 aprilie, pe adresa: str. Câmpia Islaz, nr. 97A, Craiova, Dolj. Extragerea va avea loc pe 13 aprilie, la orele 0.0O, la biroul de publicitate al Gazetei de Sud situat vizavi de Banca Țiriac și cinematograful Modern. GAZETA de SlTD Cotidian al oltenilor de pretutindeni Bătaie cu sape și topoare Școala din Cârna, asediată Două familii din localitatea doljeană Cârna și-au declarat război și s-au bătut chiar în curtea școlii, în timpul orelor de curs. Ardezii MARIN Elevii Școlii din comuna Cârna au avut parte de un spectacol pe care îl vor ține minte multă vreme. Gheorghe Voicu, de 55 de ani, din localitate, îngrijitorul școlii, a fost implicat joi, în jurul orei 8.30, într-o altercație cu Marian Drăghici, de 34 de ani, care a degenerat într-o bătaie generală cu sape și topoare. Polițiștii au stabilit că sămânța de scandal a fost semănată miercuri, când Voicu ar fi agresat-o pe fiica de 11 ani a lui Drăghici, elevă a școlii din comună. Joi dimineață, tatăl elevei a încercat să-și facă singur dreptate, cerându-i socoteală lui Voicu, însă, la final, după ce au mai fost implicate șase persoane în scandal, tot el a ieșit cel mai șifonat. Sătenii au pus mâna pe șape Marian Drăghici, supărat că fiica sa a fost lovită de îngrijitorul școlii, a încercat joi dimineață să stea de vorbă cu Voicu. Se pare că acesta a bruscat copilul lui Drăghici miercuri dimineață, pentru că fetița voia să intre mai devreme în școală, contrar ordinelor directorului. De la înjurături și până la pumni nu a fost decât un pas, iar cei doi au început să-și împartă lovituri în curtea școlii. Văzând că se îngroașă gluma, Voicu a plecat să-și cheme rudele, în scurt timp, în conflict au fost atrași și Viorel Voicu, de 31 de ani, Nelu Voicu, de 26 de ani, din partea lui Gheorghe, și Nelu Drăghici, de 31 de ani, Marioara Miță, de 50 de ani, Ioana Miță, de 55 de ani, și Nicolae Căldăraru, din partea familiei Drăghici. Sătenii nu au venit cu mâna goală când au auzit de scandal, ci cu sape, furci și topoare. Chiar dacă grupul lui Drăghici a fost mai numeros, acesta a fost alergat de familia Voicu, iar Drăghici Marian s-a ales cu mai multe leziuni în zona feței care nu au necesitat îngrijiri medicale. Polițiștii din comună au întocmit pe numele celor implicați în conflict dosar penal pentru săvârșirea infracțiunii de ultraj contra bunelor moravuri și tulburarea ordinii și liniștii publice. Pe lângă aceste sancțiuni, reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Dolj spun că îngrijitorul poate fi sancționat disciplinar. „Se va analiza situația de la Cârna, iar dacă evenimentele s-au întâmplat în timpul orelor de program ale îngrijitorului, pot fi aplicate sancțiuni de la avertisment și diminuarea salariului până la desfacerea contractului de muncă“, a declarat Alexandru Gâdăr, inspector școlar general adjunct în cadrul ISI Dolj. Conducerea Școlii cu clasele I-VIII Cârna nu a putut fi contactată pentru a afla și poziția ei în legătură cu bătaia din curtea instituției. Í Trei romi au devenit polițiști Concursul organizat de Inspectoratul de Poliție al Județului (ÎPJ) Dolj pentru ocuparea a 15 posturi de agenți s-a încheiat joi. Din cele 15 locuri pe care au concurat 291 de candidați, cinci au fost pentru cetățeni de etnie romă. După probele eliminatorii și cea scrisă, au fost admiși ca agenți de poliție trei romi - doi bărbați și o femeie, dintre care doi au fost repartizați la Secția 1 Poliție și unul la Postul de Poliție Celaru. „Dintre cei trei cetățeni romi admiși, doi bărbați și o femeie, doi au studii superioare, iar unul este student. Cu acest concurs organizat pentru încadrări din afara structurilor MAI am dovedit că au fost eliminate nepotismele, nășismele, finismele și alte obiceiuri de acest fel, toți cei care au fost admiși au intrat pe merit“, a declarat: Georgel Enescu, șeful IPJ , Dolj, Nicușor Laurențiu Diță, unul dintre romii care au devenit agenți la Secția 1, a fost până acum profesor la școala din localitatea doljeană Sălcuța. „A fost un concurs transparent și țin să le mulțumesc tuturor care m-au sprijinit. Am decis să devin polițist pentru că îmi place această meserie și consider că pot fi o punte de legătură între comunitatea romilor și IPJ Dolj“, a declarat Nicușor Diță, proaspătul agent rom, în legătură cu celelalte două locuri care nu au fost ocupate, IPJ Dolj nu a luat nici o decizie până acum, acestea putând fi scoase din nou la concurs sau pot fi ocupate de concurenții care au fost respinși, în ordinea mediilor obținute. (A.M.) întrebarea zilei la www.gds.ro Credeți că sensul giratoriu amenajat în fața Colegiului DA: 37% „Carol I" va decongestiona circulația din centrul Craiovei? NU: 63% Prietenul dumneavoastră 0 Știri prompte și obiective 0 Emisiuni pentru toate vârstele 0 Muzică de calitate / AM - 603 KHz Mehedinți, Dolj, Gorj AM - 1314 KHz Dolj, Olt, Vâlcea # FM - 105 MHz Oltenia și Vestul Munteniei FM -102,9 MHz Craiova 1 K> ’VR* RADIO OLTENIA CRAIOVA plătim 'n,r fiți tierea ! Familia ta poate fi una dintre cele trei norocoase! Dacă locuiești la bloc completează cât mai multe taloane și vino cu ele la redacția GAZETA de SUD sau * * trimite-le prin poștă, până la 16 aprilie la adresa: GAZETA de SUD, str. Câmpia Islaz, nr. 97 A, 200420, Craiova, Dolj, în urma tragerii la sorți, ce va avea loc pe data de 13 aprilie, GAZETA de SUD va plăti întreținerea pe luna martie pentru trei familii care locuiesc la bloc. " ETALON DE PARTICIPARE CONCURS "îți plătim întreținerea" I Nume...................................................Prenume........................................................ j Ocupație................................................................................4.l................................... . Adreșă ............................................................................................................................. Vârstă......................................Telefon ,