Gazeta de Sud, mai 2006 (Anul 12, nr. 3406-3431)

2006-05-08 / nr. 3411

SP^RT Universitatea se luptă cu tandemul Salih - Aksam Reîncep procesele Ion JIANU După câteva deliberări la CSJ în disputa Aksam-Universitatea, Comisia de Recurs Federală a decis luna trecută ca Universitatea să-i achite impresarului Aksam Kadour suma de 20.000 de dolari, obligații financiare derivate din transferul jucătorului Salih de la Gloria Buzău la Universitatea conform contractului de reprezentare, dar clubul craiovean a pretins că hotărârea CRF este o decizie incorectă, motiv pentru care oficialii Universității au emis un protest la adresa FRF. Pentru acest protest, Comisia de Disciplină i-a amendat pe cei patru oficiali ai Universității (Mititelu, Costeșin, Mitran, Cristescu) cu 5.000 de euro. Prin Decizia CSJ nr. 21 din 21 februarie, federalii au considerat că impresarul Aksam ar fi încălcat art. 14 din Regulamentul Agenților de Jucători, motiv pentru care a fost sesizată Comisia pentru Acordarea Licențelor de Club Profesionist și Agenți de Jucători pentru a se pronunța cu privire la presupusele fapte ale agentului de jucători Aksam, iar Comisia de Recurs Federală a menținut această decizie a celor de la CSJ. Astfel, săptămâna trecută impresarul Aksam a fost convocat la comisia prezidată de Florin Prunea, dar nu s-a luat nici o decizie, solicitându-se părților implicate noi documente privind transferul lui Salih de la Buzău la Craiova. Astăzi, Comisia pentru Acordarea Licențelor, prezidată de Prunea, va reanaliza cazul impresarului în legătură cu transferul lui Salih de la Buzău la Craiova, urmând, după toate probabilitățile, să se pronunțe. Salih se „antrenează“ în Irak Mâine. Comisia pentru Statutul Jucătorului ar trebui să ia o decizie în privința solicitării lui Salih J. Salih privind restanțele pretinse de fotbalist de la Universitatea, 16.100 de dolari. Deși cererea jucătorului irakian este de câteva luni (din februarie), CSJ a tot amânat cazul, solicitând diverse documente justificative. Reamintim, Salih se află de aproape o lună în Irak deoarece i-a expirat dreptul de ședere legală în România. Impresarul jucătorului, Aksam, a precizat ieri: „Salih nu poate reveni la Universitatea deoarece nu s-a obținut viza de intrare în România, iar SC Univ Știința Fotbal Craiova, societate cu care Salih are contract, nu i-a rezolvat nici acum problema permisului legal de muncă în România. Salih s-a bucurat foarte mult pentru victoria de la Ploiești. «Gata, Universitatea este în Divizia A. Felicitări tuturor!», mi-a spus Salih, care, foarte fericit de rezultatul de la Ploiești, mi-a dat telefon“. Aksam Kadour și Salih Jaber vor bani de la Universitatea După ce Omonia a fost eliminată în semifinalele Cupei Ciprului loan Andone a ratat și câștigarea titlului Echipa antrenată de loan Andone, Omonia Nicosia, a încheiat pe locul al doilea campionatul din Cipru, în etapa a 26-a, ultima a deplasare, cu scorul de 5-0,%Mâna APEP, prin golurile marcate de Rink ('13, '43-penalti, '58), Mguni ('83) și Kaiafas ('88). Victoria echipei lui Andone nu a fost însă suficientă pentru ca Omonia să câștige campionatul, în condițiile în care Apollon Limassol, cu Bogdan Andone integralist, a învins, pe teren propriu, cu scorul de 3-1, formația Anorthosis Famagusta, pentru care Stelian Carabaș a evoluat tot meciul. Apollon a acumulat 64 de puncte și și-a păstrat avantajul de un punct față de Omonia, care prin clasarea pe poziția secundă și prin faptul că a fost eliminată în semipeană în sezonul 2006/2007. Apollon Limassol va evolua în turul întâi preliminar al Ligii Campionilor, iar câștigătoarea Cupei, care se va decide între AEK Larnaca și Apoel Nicosia, va juca în primul tur preliminar al Cupei UEFA. Deși este curtat de fosta sa echipă, Dinamo București, Ioan Andone a spus că nu va putea plecă în vară de la Omonia, dacă Wicnffî 'g fiîpă flicii î Hdtb'hu'i'Wolf permite acest lucru, prin prisma contractului pe care îl are cu gruparea din Nicosia. „Contractul care îl am cu Omonia nu prevede nici o clauză de reziliere, iar dacă oficialii nu-mi vor permite să plec, nu am ce să fac", a spus Andone. (D.B.) Preda și Alin Zuleanu, puși pe liber A început curățenia înfrângerea suferită de „satelit“ pe terenul Școlii de Fotbal „Gică Popescu“ a deranjat foarte tare conducerea Universității, prezentă în formație completă la Hanul Doctorului. La finele întâlnirii, Adrian Mititelu s-a arătat deranjat de evoluția lui Laurențiu Preda, jucător trimis de Ovidiu Stingă la Primăvara pentru reabilitare, punctând indiferența și ineficiența acestuia din teren. Finanțatorul craiovean i-a transmis mijlocașului de bandă stângă, prin intermediul lui George Biță, că își poate căuta altă echipă, deoarece nu mai intră în vederile sale. Mesajul a fost același și pentru portarul Alin Zuleam, care a încasat patru goluri, majoritatea putând fi evitate. (A.V.) Divizia D - Dolj Ișalnița a luat avânt în lupta pentru accederea în Divizia C. Avântul Ișalnița și Gaz Metan Podari au obținut sâmbătă victorii importante în runda de debut a play-off-ului primei ligi doljene. Gruparea din Ișalnița, care a terminat pe primul loc campionatul regulat, s-a impus la scor de forfait în fața Progresului Băilești, echipă care a pornit în această nouă competiție cu cele mai multe puncte, zece. La rândul ei, Gaz Metan a câștigat disputa de pe teren propriu cu CFR Petrolul și speră, de asemenea, la un loc în eșalonul trei. Iată rezultatele complete ale primei etape din play-off, play-out și turneul de clasament: Avântul Ișalnița - Progresul Băilești 3-0, Gaz Metan Podari - CFR Petrol Craiova 2-1, Viitorul Brădești-? Unirea Leamna 6-2, Progresul Segarcea - Vânătorul Desa 5-0, Fulgerul Mârșani - Dunărea Bechet 5-1, UT Dăbuleni - Standard Șimnic 3-1. ASF Mârșani și Recolta Ostroveni au stat. (M.A.) Futsal, Cupa României Barcelona, eliminată Formația craioveană de futsal CS Barcelona a fost elimi nată în etapa a doua a Cupei României, după ce a pierdut ieri, la limită, 5-6, confruntarea de pe teren propriu cu divizionara A Poli Timișoara. Oltenii au început timorați disputa din Sala Sporturilor și oaspeții au condus la pauză cu 3-0. Tehnicianul echipei craiovene, Sorin Pătrașcu, nu s-a putut baza pe doi titulari, N. Luță și Iova, accidentați în meciurile echipelor lor de club, iar portarul Păducel s-a accidentat și el după zece minute de joc. Golurile craiovenilor au fost reușite de Bucățea (2), Rotaru (2) și C. Marin, pentru CS Barcelona mai evoluând Mărăcine (portar), Răduț, Zaharia și Ochea. „Am început jocul slab, dar ne-am revenit pe parcurs, grație și publicului care ne-a susținut extraordinar. De la 6-3 pentru Poli am ajuns la 6-5, dar nu am putut mai mult. Am avut în față și o echipie din prima ligă, mult mai experimentată“, a afirmat Pătrașcu. (M.A.) Campionatul Ucrainei, etapa a 29-a Marica a Înscris Atacantul Ciprian Marica a marcat, sâmbată fsrază, unul dinttre cele două goluri ale echipei sale, Șahtior Donețk, învingătoare cu 2-0, pe teren propriu, în fața formației Chernomorets Odessa, în etapa a 29-a, penultima a campionatului Ucrainei. Marica a punctat în minutul 37, după ce Tymoschuk deschisese scorul în minutul 8. La formația pregătită de Mircea Lucescu a jucat tot meciul, și Răzvan Raț. în urma acestei victorii, Șahtior ocupă primul loc în clasament, la egalitate de puncte cu Dinamo Kie (74), care nu a reușit să obțină de un rezultat de egalitate, 0-0, la Tavria. Câștigătoarea titlului se va decide în ultima etapă, când se va disputa derbiul Dinamo Kiev Șahtior Donețk. (I.N.)