Gazeta de Sud, mai 2006 (Anul 12, nr. 3406-3431)

2006-05-02 / nr. 3406

ii EVENIMENT 40 de oi și 21 de capre aparținând sinistraților au murit otrăvite, după ce au mâncat boabe de porumb tratate. Adrian DINU Preotul Elian Cocora, de 28 de ani, din comuna doljeană Rast și-a văzut casa inundată, iar animalele amenințate de apele revărsate ale Dunării. Și-a părăsit locuința și a plecat la adăpost, pe deal, ca să fie alături de enoriașii lui din tabăra sinistraților. Pentru că izlazul comunal era acoperit de apă și nu avea ce să le dea să mănânce, și-a lăsat cele 76 de capre în grija unui cioban. Zilele trecute, preotul Cocora a dat chiar un anunț la mica publicitate, căutându-și cumpărător pentru capre: „Sinistrat din Rast vând capre“. „îmi este drag de ele, dar în situația de față nu am ce face. Și așa au slăbit ca vai de ele. E dezastru aici, stăm pe câmp, la opt kilometri de sat, și nu mai avem unde să paștem animalele. Am zis să le ia un om de bună credință, că 60 dintre ele au fapte bun. Ca să le ducem pe culturile oamenilor ar fi păcat de Dumnezeu“, a declarat părintele Elian Cocora. 61 de animale otrăvite Ciobanul care păzea caprele preotului Cocora, ale tatălui acestuia, Leontin Cocora, dar și animalele altor săteni din Rast a intrat cu turma pe terenul lui Gheorghe Tuță, din localitate, unde se afla o cultură de grâu. După ce au mâncat, 40 de oi și 21 de capre au murit pe loc. A fost sesizată Poliția Băilești, care a declanșat cercetări cu privire la moartea celor 61 de animale. Din primele concluzii, polițiștii au stabilit că este posibil ca animalele să fi decedat după ce au consumat semințe de porumb tratate chimic. Oamenii legii au găsit la fața locului o mare cantitate de astfel de semințe, acoperite cu un praf de culoare roșie, împrăștiate pe terenul cultivat cu grâu pe care păscuseră oile și caprele. „17 dintre caprele moarte erau ale mele. Poliția a deschis o anchetă, ca să stabilească din ce cauză au murit animalele, dar se pare că s-au otrăvit cu niște porumb tratat, aruncat pe câmp de un cetățean din Băilești“, spune preotul Elian Cocora. Preotului din Rast i-a mai rămas calul dus la o rudă, aproape de Catane, ca să nu moară de foame. „Mai am cu mine porcii și păsările, dar trebuie să trecem zilnic prin apă ca să ajungem acasă, să luăm boabe pentru ele“, a mai spus preotul. „ Turma preotului din Rast, decimată Preotul Elian Cocora (stânga) a rămas fără animale Jucător de fotbal de la trei zile Alin GHIDIULESCU în urmă cu șapte ani, la Asociația Județeană de Fotbal din Mehedinți a fost legitimat cel mai tânăr jucător de fotbal din România și poate din lume. Alexandru Cornea a mers la reprezentanții FRF din teritoriu și l-a legitimat pe fiul său, care se născuse înainte cu trei zile. Practic, Georgel Cornea devenea jucător de fotbal la trei zile de viață, înainte de a fi om cu acte în regulă, certificatul de naștere fiindu-i eliberat la șapte zile. Jucător cu legitimație, Georgel este acum, la vârsta de șapte ani, portar la echipa de juniori Avântul Braniște și nici un meci nu începe fără el. „îl așteptăm pe Gabi, să plecăm la fotbal. Nu mergem la teren până nu îl luăm și pe el. Este un portar foarte bun și cu greu îi poți da gol, numai să tragi pe sus, unde încă nu poate ajunge cu mâinile“, a declarat un coechipier al lui Georgel. Povestea este pe cât de hazlie pe atât de frumoasă. Alexandru Cornea a fost sigur dinainte de a se naște fiul său că soția îi va face băiat, iar acesta va fi fotbalist, în timp ce soția sa era însărcinată, între cei doi se iscau discuții, mama fiind convinsă că va face fată, iar tatăl că va fi băiat și va ajunge fotbalistul familiei. „Eram însărcinată în luna a patra și a început să miște copilul. Alexandru, soțul meu, striga: «Dă, tată, cu piciorul, că fotbalist te fac», iar eu ziceam: «Și dacă este fată?». Nici nu am născut bine, l-a luat în brațe la trei zile și a plecat la fotbal cu el, unde i-a făcut legitimație“, a declarat mama lui Georgel Cornea. Duminica, toți copiii din localitatea Braniște sunt pe terenul de fotbal și, după ce fac încălzirea alături de Gabi, așa cum îl strigă toți, dau drumul la meci. „Sunt fotbalist la Avântul Braniște și vreau să ajung portar la Steaua București. Nici nu am știut că sunt legitimat atunci când am început să joc fotbal, dar o să ajung mare, îmi place echipa Steaua, iar dacă Becali mai pierde o dată îi rup în două“, a spus pătimaș Georgel Cornea. Alexandru se ocupă zilnic de fiul său, iar duminica este alături de el la stadion. „Eu am dorit să am un băiat, iar dacă nu am ajuns eu fotbalist, să ajungă el. Chiar de când s-a născut, eu i-am făcut legitimație de jucător“, a declarat Alexandru Cornea. La legitimarea celui mai tânăr fotbalist al României au asistat și arbitri de fotbal ce au ajuns acum observatori și își aduc aminte întâmplarea. „Eram în birou cu colegul meu Pîrvulescu Dumitru și a venit un băiat Sandu care dorea să-l facă jucător de fotbal pe fiul lui la vârsta de trei zile. Ceva foarte frumos și eu nu mai auzisem până atunci. Acum, Georgel Cornea este jucător de fotbal cu acte în regulă și trebuie doar să-și schimbe legitimația“, a declarat Vasile Vîlceanu, observator de arbitri la fotbal. Demn de Cartea Recordurilor, jucătorul legitimat onorific când avea vârsta de trei zile trebuie să se prezinte acum, la împlinirea a șapte ani, la AJF Mehedinți pentru a duce o fotografie și să i se elibereze duplicatul la legitimația făcută în anul 1999, întrucât cea pe care o deține nu are fotografie, bebelușii neputând fi puși pe un act oficial. Georgel este acum portar la echipa de juniori Avântul Braniște TALON MICĂ PUBLICITATE GRATUITĂ ► Datele solicitantului———— Nume și prenume.__________________________________________________ Adresa:___________________________________________________________ ___________________________Z Tel.________________ B.l. Seria:____nr.____________• Eliberat de poliția:_____________________ _ Rubrică anunț: ZIZuN-Z Textul anunțului (maximum 15 cuvinte): ___________________________ îmi asum răspunderea pentru conținutul anunțului de mai sus. Semnătura solicitantului:_________________________________ NU ESTE VALABIL pentru vânzări/cumpărări îmobile/calculatoare, utilaje, GSM, oferte serviciu, prestări servicii, matrimoniale, erotice. Taloanele se vor aduce la birourile de publicitate până cel târzi MIERCURI, ora 19.00 FOTO: Marius ALBU/ GdS Nuntă In peșteră de 1 Mai Diana MITRACHE Doi tineri din Petroșani, membri ai Asociației ecologice „Petro Aqua“, s-au căsătorit de 1 Mai în Peștera Bolii, la eveniment participând peste 1.000 de persoane. Nunta tinerilor a coincis cu redarea în circuitul turistic a Peșterii Bolii, monument al naturii lăsat în paragină de mai bine de 20 de ani. Florina și Adi Mitesc, mirii, declară că a fost o surpriză pentru ei, cununia religioasă în peșteră fiind un dar de nuntă făcut de colegii din asociație. „După cununia civilă, colegii noștri din asociație ne-au spus că ne-au pregătit un mic dar. Este extraordinar și inedit gestul lor“, a spus Florina. Ca la orice nuntă, nu au lipsit muzicanții, care au cântat chiar în peșteră, iar slujba a fost oficiată de un preot în fața unui altar improvizat și a icoanei Sfintei Varvara, ocrotitoarea celor din adâncuri. Nașii, Dorin și Dorica Popescu, la rândul lor membri ai asociației ecologice, le-au urat tinerilor căsătoriți „casă de piatră, trainică precum stânca peșterii“. Cei prezenți la cununia religioasă au fost profund impresionați de peisajul pitoresc. „Ce poate fi mai minunat ca dezvelirea unei icoane de 1 Mai, ca reînnodarea tradiției unor concerte în peșteră și unirea a două suflete prin taina căsătoriei“, a declarat prof. univ. dr. Marcian Bleahu. Altă surpriză oferită tinerilor căsătoriți a fost cea a salvatorilor montani, care i-au așteptat la ieșirea din peșteră coborând pe frânghie, în rapel și în tiroliană. „Peștera este extraordinară, este singura din țară unde se poate observa străpungerea în totalitate de un fir de apă a unei folii de calcar“, a precizat George Resiga, șeful salvamontiștilor din Lupeni. Monument al naturii redat circuitului natural Peștera Bolii, una dintre cele mai mari din Transilvania, se află, chiar la intrarea în municipiul Petroșani, dinspre Deva, și face parte din arealul natural al Rezervației Grădiștea Muncelului, ce cuprinde Cetatea Dacică Bolii, Castrul de a Crivadia și Canionul Crivadia, și este unul dintre cele mai vechi monumente naturale din țară. Speologii spun că Peștera Bolii a fost săpată în calcarele jurasice de pârâul Jupâneasa, iar numele ei provine de la familia Bolia, ce apare menționată pentru prima dată în anul 1404, intr-un act de donație al regelui Sigimund. Mai bine de 20 de ani peștera a fost lăsată în paragină, însă realizând importanța și dimensiunea potențialului turistic și cultural al ariei protejate, membrii Asociației de ecologie „Petro Aqua“ din Petroșani și salvamontiștii din Lupeni au inițiat la sfârșitul anului trecut o amplă campanie de reabilitare a monumentului natural. „Frumusețea și pitorescul zonei oferă posibilitatea unor activități care să îmbine tradițiile și obiceiurile locale cu mijloacele moderne de exploatare a rezervației. Impactul redării în circuitul turistic a Peșterii Bolii este extrem de benefic comunității locale datorită posibilităților diverse de abordare a unor activități sportive, turistice și culturale, precum trasee montane, alpinism, trasee mountainbike“, a declarat Emeric Szuhanek, președintele „Petro Aqua“. George Resiga, șeful salvatorilor montani din Lupeni, spune că, pe peretele principal al peșterii, la iarnă se va organiza campionatul mondial de coborâre pe gheață. 4 Florina și Adi Mitesc întrebarea zilei la www.gds.ro Credeți că jocurile pe calculator îi influențează DA: 78% negativ pe copii? Nr: 22% TRANSPORT PRESTĂRI SERVICII CU UTILAJE TERASIERE SOCIETATE COMERCIALĂ PE ACȚIUNI Sediul: localitatea Șimian, județul Mehedinți Nr. de ordine în registrul comerțului: J25/353/1997 Cod unic de Înregistrare: 9824545 Atribut Fiscal R Telefon/Fax: 0252/215.122,*325.e închiriază automacara LIEBHERR 90 tf și trailer marca BROSHUIS de 80 t, tractat de autoremorcher marca Mercedes Benz ACTROS 1841. SC Industrializarea Laptelui Dâmbovița SA, producător al produselor lactate marca NATURA, caută DISTRIBUITORI pentru produsele sale în județele: Dolj, Mehedinți, Gorj, Caraș Severin și Timiș. Condiții minime: personalitate juridică, condiții de depozitare și transport adecvate, experiență în distribuția produselor alimentare. Relații la telefoanele: 074219.16.32, 0745.77.22.06 și 0245/21 Î64.45. Fără permis, la volanul unui taxi Polițiștii doljeni au avut surpriza să descopere un individ în timp ce conducea fără permis un taxi. Sâmbătă seară, în jurul orei 23.30, în comuna Bucovăț, Ștefan Claudiu Soare, de 23 de ani, din Vârvoru de Jos, a fost depistat în timp ce conducea un autoturism Tico, deși nu poseda permis de conducere. Mașina aparținea firmei de taximetrie CONTACT și îi fusese încredințată lui Soare de consăteanul său, taximetristul Ion Stan. S-au ales cu dosare penale atât Ștefan Soare, pentru conducere fără permis, cât și Ion Stan, pentru încredințarea unui autovehicul unei persoane care nu posedă permis de conducere. (A.D.) Cu mașina 9 în pădure Două spectaculoase accidente de circulație, soldate din fericire doar cu avarierea autoturismelor implicate, s-au petrecut duminică, în județul Dolj. în jurul orei 11.30, pe DN 56, bucureșteanul Dan Rădoi se deplasa dinspre Calafat către Craiova la volanul unui autoturism Skoda Octavia: în timp ce traversa pădurea Perișor, anvelopa stânga spate i-a explodat, iar mașina a derapat, părăsind șoseaua și intrând în pădure, unde s-a răsturnat. Autoturismul a fost avariat în proporție de 70%, iar conducătorul auto a fost transportat la Spitalul de Urgență Craiova pentru îngrijiri medicale, dar a refuzat internarea. În aceeași zi, Victor Gheor ghe, de 41 de ani, din Craiova, conducea un autoturism marca BMW, pe raza satului Moflești, comuna Tălpaș. Angajându-se în depășirea unei căruțe, șoferul a pierdut controlul direcției și a intrat în coliziune cu un capăt de pod, de pe marginea carosabilului. în urma impactului, autoturismul a fost avariat în proporție de 50%, iar șoferul a fost rănit ușor, împreună cu conducătorul auto a fost dus la spital cu ambulanța și Dănuț Bocșaru, pasagerul de pe bancheta din spate, care părea destul de amețit după acci dent. La spital, cadrele medicale și-au dat seama că starea lui Bocșaru nu era cauzată de un traumatism, ci... de consumul de alcool. (A.D.)