Gazeta de Sud, mai 2006 (Anul 12, nr. 3406-3431)

2006-05-29 / nr. 3429

201_________________ Remizând cu Vâlcea, Universitatea a început să tremure La mâna altora Suporterilor olteni nu le-a rămas decât să spere că FRF nu va oferi punctele Astrei, pentru că albalbaștrii s-au deconectat „grație“ conducerii, care le-a dat liber titularilor înainte de terminarea campionatului. ____________ . Divizia B Universitatea 1 CSM Vâlcea 1 • Stadion „Ion Oblemenco“, spectatori: 1.000. • Au marcat: Stingă '44 p. Savu 75. Universitatea: Bornescu- Ciucă, D. Stoica (TI. Stăvaru), Crăciunescu - Dănărae, Stingă, Săceanu, Velcovici - Stemat (’39, Gârlă), Baird - Gane ('64, G. Ionescu). Antrenor: Ovidiu Stiigă. CSM Vâlcea, Pampea - M. Dumitru, Bier, Raicu, Cumpănașu, Cercel - Stanca ('58, Câmpeanu), A. Savu, A. Nica, C. Lazăr (71, Roșca)Pena. Antrenor: Adrian Furnică. • Cartonașe galbene: Dănănae, Baird / Pampea, Cumpănașu, Stanca, Lazăr. • Au arbitrat: A. Simion D. Maier, I. Marț, Alexandru VIRTOSU Trăind cu impresia că federația nu poate da câștig de cauză Astrei Ploiești în cazul „Nocturna“, iar punctele păreau suficiente, oficialii Universității s-au grăbit să taie tortul și să se autodeclare deasupra tuturor. Și totuși, virgula din regulament nu a fost pusă din întâmplare de cei care au stabilit litera legii, oferind portițe de interpretare pentru oricine și orice, lăsându-i pe cei care cred în regulament să „moară“ cu dreptatea în brațe. Acest lucru i se poate întâmpla oricui, chiar și Universității, pentru că nu este „mireasa“ fotbalului românesc, ci mai degrabă „domnișoara de onoare“. Pățiți de nenumărate ori, suporterii olteni au început să creadă că vor fi, din nou, victimele „sistemului“, însă trebuie să gândească pozitiv, să spere că nu au suflat degeaba în „lumânări“. Conducerea nu a fost precaută Deși au observat că lucrurile au căpătat o turnură nefavorabilă, oficialii olteni nu și-au luat nici o măsură de precauție, luând cele mai dezavantajoase decizii. S-au culcat pe ideea că nimic nu se poate întâmpla, conducerea alb-albastră, împreună cu antrenorul Stîngă, a decretat vacanța, instalând deconectarea în rândul jucătorilor. S-au trezit pe parcurs că, de fapt, ar mai fi nevoie de trei puncte ca să stea liniștiți, fapt care i-a determinat să sune adunarea pentru meciul cu CSM Râmnicu Vâlcea. Chiar dacă l-au readus pe Michael Baird din Timișoara și au încercat să-i resusciteze și pe ceilalți titulari trimiși în vacanță, juveții nu au mai reușit să se ridice la standardele anterioare, fiind mult mai apatici decât de obicei. Juveții au vrut, dar n-au putut conștientizând pericolul, alb-albaștrii au încercat să se concentreze asupra partidei și au intrat în teren foarte motivați, dar nu au reușit să concretizeze acest lucru. Au dominat o echipă care a apelat la o apărare aglomerată, au centrat, au șutat și au căutat golul cu disperare, dar Jerry Gane ('6, '26), Stelică Stemat ('9, '27, '32) și chiar Ovidiu Stîngă (’25) au lăsat impresia că nu pot mai mult. Penaltiul obținut de Gârlă ('44), transformat cu precizie de Stîngă, părea suficient pentru ca suporterii să creadă că Divizia B s-a terminat. Și totuși, nu a fost așa, pentru că jureții nu au reușit nimic în repriza secundă, deși și-au dat silința. Mai mult, neatenția i-a costat foarte scump, mai bine zis la singura ocazie notabilă a vâlcenilor, rolul călăului revenindu-i lui Savu (75), care a pus latul pentru 1-1. Și totul s-a năruit peste întreaga Oltenie... Oficialii au aruncat vina pe jucători Semieșecul înregistrat în fața celor de la CSM Vâlcea a scos la iveală faptul că oficialii olteni nu au simțul răspunderii, preferând să vadă lucrurile din propriul punct de vedere și aruncând vina pe fotbaliști. De ce? Pentru că aceștia nu pot comenta deciziile șefilor, ci doar se supun. De parcă ei ar fi fost vinovați, de exemplu, la meciul cu Dacia Mioveni, unde au fost trimise rezervele și juniorii. „Sunt supărat! Aceasta este o atitudine de amatori. Sunt supărat pe jucători și pe antrenor. I-am menajat pentru jocul de la Mioveni, i-am rugat să bată pe Vâlcea și uitați ce au făcut! Vor fi probleme dacă nu bat pe Dinamo II. Nu se poate să faci două meciuri bune și trei proaste! Eu așa îi plătesc, doar din când în când? Vor sta în cantonament toată săptămâna“, a afirmat Adrian Mititelu, care, nu demult, proorocea că lotul actual va ocupa primele poziții în Divizia A. „Sunt supărat pe echipă. Nu este o scuză faptul ca am prins o zi proastă, practi nu ne-am ajutat absolut dela N-a existat nici un fel de colabo rare și am jucat ca în curtea școlii“, a spus Ovidiu Stîngă. Divizia B, seria a DRESSEBAHI • Rezultate: Dacia Mioveni - Dinamo II 2-1, CS Otopeni - FC Caracal 1-0, Petrolul Ploiești - Juventus București 2-0, Minerul Motru - Dunărea Giurgiu 2-4, Inter Gaz - Unirea Urziceni 0-3, Astra Ploiești - Poiana Câmpina 2-3, Rapid II - FC Sibiu 1-1, Universitatea Craiova - CSM Râmnicu Vâlcea 1-1. • Clasament * - echipă penalizată cu două puncte pentru neîndeplinirea baremului • Etapa viitoare (3 iunie): Dinamo Ii - Universitatea Craiova, FC Caracal - Dacia Mioveni, Juventus - CS Otopeni, Dunărea Giurgiu - Petrolul Ploiești, Unirea Urziceni - Minerul Motru, Poiana Câmpina - Inter Gaz, FC Sibiu - Astra Ploiești, CSM Vâlcea - Rapid II. Divizia B Minerul Motru 2 Dunărea Giurgiu 4 • Stadion „Motru“, spectatori: 200. • Au marcat: Volocaru '56, B. Popescu '61 / C. Gheorghe '10, Cl. Vasile '38-p, Ciolănel '90, A. Radu '90+2. Minerul, Andreescu - Amzacu, Apostol, Mieilă ('56, Stana) - Pătru (TG, Pătrașcu), B. Popescu, Bertea, Bucă, Nicoloff - Iftinie, Glișcă ('50, Volocaru). Antrenor: Marcel Ploaie, Dunărea, Barbu - Rusu ('58, Fodor), Ciocârlan, Ardelean - Negură, A. Radu, Cl. Vasile, Păun (75, Ciolănel), C. Gheorghe - Lascarache, V. Ion ('34, Zamfir). Antrenor: Emilian Șerbănică. • Cartonașe galbene: B. Popescu / Rusu, Negură, A. Radu. • Cartonaș roșu: Bucă. • Au arbitrat: D. Radu - P. Gașpar, G. Dan. Motru a spus adio eșalonului secund înapoi în anonimat !Criști PEPTA. Motrenii nu s-au înghesuit la stadion să-și susțină fotbaliștii în ultimul joc pe teren propriu din acest sezon, preferând să-și conserve energiile pentru concertul Compact oferit de municipalitate cu ocazia zilelor orașului. Amzacu și compania au fost lăsați în voia sorții și balanța s-a înclinat către cei merituoși. Jucătorii lui Ploaie au uitat să lupte pentru rezultat, pentru fotbal, pentru ei, crezând că o simplă apariție pe gazonul din Motru rezolvă ecuația victoriei cu Dunărea Giurgiu. C. Gheorghe le-a tras prima „palmă“ în minutul 10, cu un șut din interiorul careului. „Minerii“ au răspuns prin Istinie, cu capul (T3), și prin Pătrașcu, din lovitură liberă (T9), dar fară rezultat. Gazdele au străpuns apărarea avansată a oaspeților prin Istinie, care a plonjat spectaculos, impresionându-l pe centralul D. Radu, care a acordat penalti, ratat însă de B. Popescu ('28). Nervos, acesta a lovit peste față un adversar, când jocul era oprit, însă arbitrul l-a iertat ('32). Până la pauză, dunărenii au mai speculat o dată „bulevardul“ din dreapta apărării adverse, Zamfir a fost faultat în careu de Andreescu, iar Claudiu Vasile a înfipt a doua oară cuțitul în echipa fostului său tehnician. Penibili până la capăt Minerul Motru avea nevoie de trei goluri și a ieșit de la vestiare hotărâtă să le marcheze. Volocaru s-a desprins de Ciocârlan și a redus din diferență cu un șut la colțul lung ('56). La următoarea acțiune a „minerilor“, Pătrașcu a centrat, Vojocaru a deviat și B. Popescu a egalat ('62). Spectatorii așteptau golul firesc, dar Iftimie a șutat pe lângă vinciu (’70). Apostol a tras pe lângă poartă din trei metri (74), Pătrașcu a luat la țintă un adversar de pe linia porții ('85), iar timpul s-a scurs. Arbitrul Radu și-a făcut și el datoria cum a putut, iar oltenii au ajuns cu toate liniile în terenul advers. Minutul 90 a adus lovitura de teatru, Ciolănel marcând pentru 3-2 și aruncând în aer banca oaspeților, însă jocul nu s-a terminat. Bertea și Apostol s-au dat cap în cap la centrul terenului, Alexandru Radu a rămas singur cu Andreescu și a punctat pentru 4-2. Minerul Motru a ajuns în Divizia C, iar Bucă și-a pierdut controlul și a văzut cartonașul roșu după joc, pentru că s-a luat la bătaie cu un adversar. SPORT Luni, 29 mai 2006 GAZETA de SUD De astăzi, în cantonament Ovidiu Stîngă, băgat în ședință Extrem de supărați după partida cu CSM Vâlcea, oficialii olteni au decretat „stare de urgență“, prescriind fotbaliștilor regimul de cantonament pentru toată săptămâna, și asta pentru că litigiul cu Astra Ploiești poate avea un deznodământ nefericit. în plus, meciul de sâmbătă, cu Dinamo II, se anunță extrem de dificil, iar Ovidiu Stîngă trebuie să restabilească ordinea, să „ungă“ mecanismul de joc și să ridice moralul elevilor săi. Nici „Olandezul“ nu a trecut neobservat de mai-marii clubului, antrenorul craiovean fiind chemat la „raport“ imediat după conferința de presă, în care anunța că va pune piciorul în prag. Din nefericire, Universitatea nu va putea conta în ultimul act din Divizia B pe serviciile atacantului australian, Michael Baird încasând, în meciul cu CSM Vâlcea, cel de-al patrulea cartonaș galben. Incertitudinea planează și asupra lui Dorel Stoica, lideroul Științei suferind o entorsă. Acest lucru a creat destule neplăceri staff-ului tehnic, care, uitându-se spre banca de rezerve, nu prea poate oferi o soluție optimă. (A.V.) Ploaie a criticat jucătorii veniți de la Pandurii Tehnicianul Minerului Motru, Marcel Ploaie, și-a criticat la final elevii, în special pe cei veniți de la Pandurii, afirmând că unii sunt plini de fițe și se cred mari fotbaliști. „Nu-și cunosc interesul și nu sunt preocupați de viitorul lor, nu vor să-și îmbunătățească viața. Unul este contractul la Divizia B și altul la C. Se pare că suntem prea filoși. Trebuie jucători care să alerge, să aibă atitudine. Cei care au venit de la Pandurii, Bertea, Glișcă, Pătrașcu, se cred fotbaliști. Amzacu este rudimentar și nu are calitatea paselor cum nici Bertea nu o are“, a spus Ploaie. Acesta nu i-a uitat nici pe foștii săi elevi de la Giurgiu, de la care se aștepta să fie mai recunoscători și să lupte cu mai puțină ardoare pe teren. „De cine mi-a fost frică n-am scăpat. Sunt jucători la Giurgiu pe care i-am luat din Divizia C, conducerea mi-a zis să-i dau afară, eu am avut încredere în ei. Acum pentru mine ar fi trebuit să joace. Au jucat pentru punctele lor, pentru banii lor. M-a supărat bucuria mare de la final, eu am făcut foarte multe pentru ei. Puteau să afișeze altă bucurie sau altă determinare în joc“, a susținut Ploaie. „Nu putem să spunem că numai jucătorii sunt de vină. Toți suntem vinovați și cei dinaintea mea, și eu, și jucătorii. N-am știit să gestionăm rezultatul de la Craiova, avantajul de 1-0 cu Petrolul, după aceea 0-0 cu Mioveni, unde am avut o grămadă de ocazii, s-au strâns prea multe“, a încheiat Marcel Ploaie, enumerând nereușitele care i-au readus pe „mineri“ în Divizia C. (C.P.) „Minerii“ sunt plini de fire Doar până la 31 mai, CREDINSTANT are dobândă unică pentru RON și EUR! Mai exact, poți lua 8.000 EUR sau 28.000 RON cu o dobândă MICĂ și AVANTAJOASĂ, de doar 9,9%! Astfel, pentru credite în RON, pe o perioadă de maximum 60 luni, ai numai 12.83% DAE, iar pentru credite în EUR, pe aceeași perioadă, ai numai 13.36% DAE (comision risc valutar inclus)! Fără documente justificative, fără ipotecă, fără girant și cu asigurare de viață gratuită. Visele tale, acum mai aproape de realitate! !^Qppgpj0 Vă așteptăm la sediile noastre din Craiova, bd. Unirii nr. 4, Tel: 406 677, Calea București nr. 22, Tel: 406 420 Banca adaptabilă www.unicredit.ro Linie telefonică gratuită: 0800110 101