Gazeta de Sud, mai 2006 (Anul 12, nr. 3406-3431)

2006-05-31 / nr. 3431

Comisia de Apel a dat câștig de cauză Universității în cazul „ Nocturna “ S-a făcut dreptate Membrii FRF au fost de partea grupării albalbastre, respingând memoriul Astrei Ploiești cu unanimitate de voturi, arând totodată hartă Craiovei în Divizia A. ^ Alexandru VÎRTOSU Timp de două luni, Comisia de Apel a amânat litigiul intentat de Astra Ploiești, cazul „Nocturna“ provocând frisoane tuturor suporterilor olteni, pentru că favoriții, în caz că pierdeau la „masa verde“, ar fi putut compromite întreg campionatul. Coșmarul care se abătea asupra Universității a luat sfârșit ieri, la Casa Fotbalului, când membrii federației au reușit să elucideze misterul. După aproape o oră de con troverse, Comisia de Apel a dat verdictul, gruparea alb-albastră ieșind învingătoare în fața Astrei. Victoria Științei nu a venit oricum, ci într-o manieră categorică, Judecătorii respingând cererea ploieștenilor cu unanimitate de voturi, copiind modelul Comisiei de Disciplină. „S-a făcut dreptate. Nu știu de ce, dar am fost foarte liniștit în această privință. Ar fi fost culmea să pierdem la «masa verde». Ce, suntem în junglă? Există un regulament și nu poți să mori cu dreptatea în brațe doar pentru că vrea conducerea Astrei. Au încercat și ei, atâta tot“, a spus Ovidiu Costeșnu. „Sper să nu fie nesimțiți să meargă la Recurs“ Deși au pierdut toate cele patru bătălii cu Universitatea, două pe teren, două la FRF, oficialii Astrei au posibilitatea să continue „centrele“ la Comisia de Recurs Federală. Pentru acest lucru, ploieștenii va trebui să îngroașe din nou obrazul și să depună actele în maximum cinci zile de la verdictul dat de Comisia de Apel. Directorul executiv al Științei, Ovidiu Costeșin, crede totuși în faptul că oficialii Astrei vor avea bun simț și nu vor continua să păteze Universitatea. „Ploieștenii pot merge la Comisia de Recurs, dar sper să nu fie nesimțiți să continue circul acesta, pentru că nu au nici o șansă. Am mai zis asta după ce au pierdut la Comisia de Disciplină, dar m-au contrazis și au mers la Apel. Oricum, sunt liberi să facă tot ce doresc, dar vă spun că nici la Blaga și nici la Laussane nu vor avea câștig de cauză“, a spus Ovidiu Costeșin. Mitran le-a urat astralilor retrogradare ușoară La finalul ședinței în care s-a certificat victoria Universității din teren, directorul executiv adjunct al Științei nu s-a putut stăpâni și a urat retrogradare ușoară Astrei. De altfel, vorbele lui Marius Mitran s-ar putea adeveri sâmbătă, pentru că gruparea ploieșteană va juca ultima carte în deplasare, în compania celor de la FC Sibiu. Spre deosebire de Astra, Universitatea va merge în excursie la București, pentru ultima „secvență“ din Divizia B. în meciul cu Dinamo II, Ovidiu Stîngă va putea folosi și jucătorii de rezervă, pentru că alb-albaștrii nu mai pot pierde promovarea. Andrei Ionescu (centru) le-a scos fotbalul din cap ploieștenilor Andone s-ar întări de la juveți Stoica, în vizorul Omoniei Nicosia Evoluțiile lui Dorel Stoica (foto) din acest campionat nu au trecut neobservate nici de antrenorii români de peste hotare, un caz concret fiind Ioan Andone, tehnicianul Omoniei Nicosia. Liberoul Universității a intrat în atenția ciprioților după cantonamentul susținut în iarnă de gruparea alb-albastră în Insula Afroditei, când Ovidiu Stîngă l-a lăudat în fața lui Ștefan Stoica, secundul „Fălcosului“. Cu toate acestea, oficialii din Bănie nu concep să se despartă de nici un jucător, indiferent de oferte, cu atât mai mult de Dorel Stoica, deoarece jucătorul de 28 de ani este unul dintre pilonii de bază ai echipei. „Sunt mai mulți jucători curtați, de echipe din țară și din străinătate, dar nici unul nu este transferabil, pentru că se dorește performanță. Dorel este un jucător valoros și are mai multe oferte, nu doar de la Omonia, dar nu va pleca de la Universitatea. Vor fi împrumutați doar cei care nu au convins în acest sezon“, a spus Ovidiu Costeșin. (A.V.) Cristi PEPTAN Pandurii Târgu Jiu are probleme de lot, tehnicianul Nicolae Ungureanu având la dispoziție ieri doar 15 fotbaliști valizi, dintre care doi portari. Cristea, Ștefan, Bălăeț, Vancea, Buta și Begei sunt accidentați și este greu de crezut că vor fi recuperați pentru meciul cu Poli Timișoara, în timp ce bosniacul Boris Keca a fost exclus din lot pentru indisciplină după amicalul de la Pitești, cu FC Argeș, pierdut cu 2-3 de „panduri“. „La meciul amical pe care l-am desfășurat vineri la Pitești, Keca a fost folosit repriza a doua și a avut o atitudine total nesportivă față de colegi și implicit față de mine, motiv pentru care, după meci, l-am anunțat că nu mai face parte din lot. Nu pot să spun că a jucat la Pitești, a stat vreo cinci minute prin teren și vreo 15 minute la încălzire. Acesta a fost antrenamentul lui de vineri“, a motivat Ungureanu decizia îndepărtării din lot a bosniacului. Boris Reca nu a dorit să comenteze decizia luată de antrenor, promițând că va replica doar după ce se va consulta cu președintele Marin Condescu. „Eu deocamdată nu fac nici o declarație. Nu mai sunt în lot, mi s-a adus la cunoștință faptul că antrenorul a renunțat la serviciile mele, dar va trebui să port o discuție cu domnul președinte Marin Condescu și abia apoi voi face declarații“, a spus Keca. V SPORT Găman de două ori Dacă la antrenamentul de luni după-amiază și-a făcut apariția Cătălin Niță, un mijlocaș de 19 ani, provenit de la Școala de Fotbal „Gică Popescu“, în curtea Universității este așteptat în perioada următoare alt talent crescut tot de gruparea alb-albastră. Este vorba despre Irinel Găman, fratele lui Valerică, fundașul Științei, care a ajuns în curtea celor de la FC Argeș o dată cu restul jucătorilor lui Gigi Nețoiu, la recomandarea lui Sorin Cîrțu. Atacantul craiovean va termina perioada de juniorat în vară și, conform regulamentului FRF, va fi obligat să semneze un contract de joc, pe o perioadă de trei ani, cu minimum pe economie, cu echipa la care a definitivat statutul de jucător. Fostul fotbalist de la CSS a intrat în atenția oficialilor olteni, care încearcă din răsputeri să-l „repatrieze“ în timp util, eventual să-i plătească grila de formare (3.500 de euro), pentru că altfel vor fi nevoiți să negocieze direct cu patronul celor de la FC Argeș, Cornel Penescu. (A.V.) Stingă, Lung, Cristescu, Gane și Bornescu au fost vedete în liceu Se lucrează la imagine Răspunzând cu promptitudine la inițiativa Gazetei Sporturilor, mai multe personaje din angrenajul Universității Craiova au jucat fotbal cu „selecționata“ Colegiului Național „Carol I“, evenimentul fiind pe placul tuturor liceenilor, dar și al profesorilor. Ovidiu Stîngă, Silviu Lung, Silvian Cristescu, „Jerry“ Gane și Mircea Bornescu au făcut spectacol în curtea școlii, dar nu au reușit să obțină decât o remiză în fața liceenilor, rezultatul final fiind 6-6 (2-2). Folosit pe postul de atacant, Mircea Bornescu a reușit, pe lângă multe execuții frumoase, să-și facă loc în inimile fetelor, numeroasele autografe acordate la finalul disputei certificând acest lucru. (A.V.) Reca a fost exclus din lot Se antrenează cu „satelitul“ După testul de la Pitești, „pandurii“ vor susține astăzi, de la ora 10.00, un nou joc de pre gătire pe stadionul „Municipal“, în compania „satelitului“ EMC Rovinari. După ce a acuzat în urma amicalului de la Pitești subțirimea valorică a lotului, acum tehnicianul Nicolae Ungureanu se confruntă și cu o criză de efectiv din cauza problemelor medicale, „Roșu“ suspectându-i pe jucători că duc o viață nesportivă. „De când am venit la Pandurii s-au accidentat zece jucători, patru dintre ei cu rupturi musculare. Ori nu-și văd de viața invizibilă, asta din afara stadionului, ori nu știu... Nu mi s-a întâmplat în viața mea să se accidenteze atâția jucători. Este anormal“, a susținut Nicolae Ungureanu. Tehnicianul gorjenilor își dorește ca Pandurii să nu retrogradeze cu penalități în eșalonul secund, oltenii având nevoie de un punct pentru a îndeplini baremul impus de LPF: „Sperăm la o victorie deoarece trebuie să ne agățăm și de jocul rezultatelor, în fotbal s-au văzut multe lucruri care la un moment dat păreau pierdute, în primul rând, trebuie să ne facem baremul, minimum 22 de puncte, și dacă jocul rezultatelor ne va ajuta, cu atât mai bine, dacă nu, asta ne este soarta“. „Noi suntem vinovați de soarta echipei“ Jocul de sâmbătă cu Poli Timișoara este ultimul al „pandurilor“ pe teren propriu în Divizia A, dar oficialii gorjenilor nu mizează pe o afluență a spectatorilor pentru că amintirea eșecului din Cotroceni îi mai bântuie pe gorjeni. „Eu aș vrea să lăsăm o impresie foarte bună la ultimul joc acasă, dar nu știu câți spectatori vor mai veni la stadion după rezultatele nu prea convingătoare pe care le-am avut în ultima perioadă, chiar și după meciul pierdut la Național, meci pe care eu cred că puteam, cu puțin mai multă atenție, să-l terminăm la egalitate sau să-l câștigăm“, a refăcut Ungureanu firul dezastrului din Parcul cu Platani. Antrenorul se culpabilizează alături de jucători pentru starea echipei, gruparea gorjeană nefiind capabilă să speculeze momentele favorabile ivite de-a lungul sezonului. „De ce să nu fim sinceri, până la urmă noi suntem vinovați de soarta pe care o avem în prezent pentru că am avut o grămadă de puncte și jocuri la dispoziția noastră și am dat cu piciorul la ce am făcut bun. Inclusiv la amicalul cu FC Argeș am făcut o primă repriză foarte bună, am condus cu 2- 0, am mai avut o ocazie singur cu portarul, dar în repriza a doua cei care au intrat au avut un randament sub orice critică“, a încheiat Ungureanu. Nae Ungureanu a început curățenia la Pandurii Boris Reca a fost trimis la echipa a doua pentru acțiune nesportivă față de coechipieri Miercuri, 31 mai 2006 GALETA de SÍID ,, Cățelul “ este foarte aproape de Universitatea Pârvu, din nou în atenția lui Stîngă Cu toate că s-a pregătit toată vara trecută sub comanda lui Ovidiu Stîngă, Lucian Pârvu, având situația contractuală încurcată, nu a reușit să convingă conducerea grupării elene Ergotelis Iraklion să renunțe la serviciile sale. La sfârșitul acestui sezon, recent încheiat, atacantul craiovean a devenit jucător liber de contract și intenționează să se înroleze la Universitatea. De altfel, „Cățelul“ a fost prezent pe stadionul „Ion Oblemenco“ la ultimul meci susținut de juveți în compania celor de la CSM Vâlcea, înaintea căruia purtase o discuție cu patronul grupării alb-albastre și cu Ovidiu Sigă-Lucian Pârvu, care este curtat de Apollon Limassol, dar și de Ilie Dumitrescu pentru un transfer la PAOK Salonic, a efectuat o ședință de pregătire alături de jucătorii de la „satelit“, fiind foarte aproape de un transfer în etnie. (A* % Cu spatele la Știința Trică a uitat de unde a plecat ieri, într-un interviu apărut pe site-ul Pro Sport, Eugen Trică a mărturisit că nu s-ar întoarce niciodată la Universitatea, motivând că nu poate colabora cu actuala conducere, pentru că finanțatorul craiovean i-a insultat familia. Mai mult, mijlocașul lui ȚSKA Sofia a afirmat că nu vrea să audă pentru moment de Știința și că singura echipă a Universității care este în inima sa este „Craiova Maxima“, nicidecum cea condusă de Ovidiu Stîngă. „Nu mă întorc la Universitatea! Sub nici o formă! Mă doare sufletul pentru că sunt oltean, dar în condițiile actuale nu pot reveni în Bănie. Pentru moment, nu vreau să aud de Știința! Nu pot lucra cu omul care mi-a jignit familia. Mititelu a demonstrat ce fel de om este atunci când a declarat prin presă vinte și neviite despre soția mea. Pentru mine, Știința este formația aceea superbă din perioada «Craiova Maxima», nicidecum cea de azi“, a spus Trică. (A.V.) FRF urmează exemplul italienilor Dosarul FC Național - Pandurii , va ajunge la DNA Dosarul privind dezvăluirile președintelui Consiliului de Administrație al FC Național, Constantin Iacov, în legătură cu sumele de bani oferite grupării „bancare“ de oficiali ai cluburilor SC Vaslui și Jiul Petroșani înaintea meciului cu Pandurii Târgu Jiu, va fi trimis la DNA. Dom Viorel Ursu, președintele Comisiei de Disciplină a FRF, a declarat că Iacov nu s-a prezentat la ședința de luni cu probele solicitate, dar a subliniat că dosarul întocmit pe baza declarațiilor publice ale oficialului „bancar“ și ale celorlalte persoane implicate în acest caz va fi transmis Direcției Naționale Anticorupție (DNA), pentru a se deschide o anchetă. Dom Viorel Ursu a mențio nat că această declinare a responsabilității nu se dorește a fi o mușamalizare a cazului. „Mai mulți oficiali vorbesc de trucări de meciuri. Comisia de Disciplină nu pune batista pe țambal și nu trage cortina, dar, ca și în Italia, organele competente urmează să-și spună cuvântul“, a explicat Ursu. Iacov a declarat, după meciul FC Național - Pandurii Târgu Jiu, scor 3-2, că grupării pe care o conduce i s-a oferit, din partea oficialilor lui SC Vaslui și Jiul Petroșani, suma de 60.000 de dolari, pentru a învinge formula gorjeană. Jst Finanțatorul echipei moldovene, Adrian Porumboiu, a negat spusele lui Iacov. Mai mult, acesta a precizat că Iacov a fost cel care l-a contactat în repetate rânduri înaintea meciului și că s-a telefonat cu oră înainte de începerea partidei pentru a-l întreba dacă oferă mai mult decât președintele grupării Pandurilor, Marin Condescu, pentru ca FC Național să împiedice formația gorjeană în lupta pentru evitarea retrogradării. (L.C.)