Gazeta de Sud, iunie 2006 (Anul 12, nr. 3432-3457)

2006-06-10 / nr. 3440

Nicușor Bănică este dezorientat „Nu știu care este situația mea“ Expirându-i împrumutul la Poiana Câmpina, Bănică a revenit în Bănie, dar, din câte se pare, nu mai este dorit la Universitatea, oficialii craioveni îndreptându-și privirile spre Glen Moss. Alexandru VIRTOSU Conștient de faptul că nu poate emite pretenții în fața lui Mircea Romescu, Nicușor Bănică a preferat să meargă, alături de Ștefan Nanu, la Poiana Câmpina, fiind convins că acolo va fi titular. Din păcate, portarul Științei a avut evoluții nesatisfăcătoare, iar din etapa a patra nu a mai prins primul unsprezece. La scurt timp s-a produs și ruptura, deoarece Bănică a avut câteva divergențe cu antrenorul său, după care și-a făcut bagajele și a revenit în Bănie. S-a pregătit cu „satelitul“ Științei, dar, pentru că împrumutul său expira abia la sfârșitul sezonului, nu a avut drept de joc pentru gruparea alb-albastră. Știința nu i-a întors spatele, dar nici nu a fost încântată Aflat sub contract cu Universitatea până în 2008, Nicușor Bănică a crezut că șansa îi va surâde în sezonul viitor, revenirea Științei pe prima scenă însemnând practic și relansarea sa. Surprinzător însă, oficialii olteni, cu toate că s-au purtat frumos, nu l-au abordat în nici un fel, iar fotbalistul, crezând că o vor face la finele perioadei de exil, a așteptat, nedorind să forțeze lucrurile în vreun fel. Situația nu s-a schimbat nici după ultimul act, fapt care l-a determinat să creadă că nu mai este dorit la echipă, devenind peste noapte „monedă“ de schimb. Și asta pentru că nu toți oficialii olteni l-au înțeles de ce a preferat să fie împrumutat la Câmpina decât să rămână sub girul Universității. Mai mult, situația sa a devenit și mai neclară, motivul fiind portarul neozeelandez Glen Moss, care a ajuns deja la un acord verbal cu Universitatea. „A fost o decizie grea. Când am plecat la Câmpina am crezut că voi avea ocazia să arăt tot ce pot, pentru că la Universitatea nu aveam șanse prea mari să prind primul unsprezece. Calculele de acasă nu s-au potrivit cu cele din târg, și am revenit la Craiova. Toate bune și frumoase, toată lumea m-a primit bine și lucrurile păreau să se rezolve. Oricum, eram convins că voi continua cu Universitatea. între timp, lucrurile au luat o întorsătură ciudată, oficialii nu m-au întrebat nimic și, mai nou, încearcă să achiziționeze un portar. Din câte știu eu, au ajuns deja la un acord cu neozeelandezul Glen Moss, ceea ce înseamnă că «sar din schem㻓, a spus Bănică. Nemulțumit de situație, Nicușor Bănică a mărturisit că săptămâna viitoare îi va aborda pe oficialii olteni pentru a clarifica totul, pentru că nu este dispus să mai piardă încă un an, pentru că ar însemna să iasă din „circuit“. Portarul Științei a mărturisi că orice s-ar întâmpla în perioada imediat următoare nu va avea nici o repercusiune în ceea ce privește dragostea sa pentru echipafanion a Olteniei, pentru că Universitatea este singura echipă din#sufletul său. „Situația este, oricum, foarte delicată. Săptămâna viitoare sper să se clarifice totul, ori rămân, ori mă apuc să-mi caut echipă, pentru că nu am nici o ofertă. Pentru că nu am jucat. Din acest motiv nu accept să rămân pe dinafară încă un an, ar însemna să ratez aproape totul. Nu îmi place nici să fiu o soluție de rezervă și nici cel de-al treilea portar. Orice s-ar întâmpla săptămâna viitoare, Universitatea rămâne în sufletul meu“, a încheiat Bănică. Nicușor Bănică nu știe ce ii rezervă viitorul Primele măsuri la Minerul Motru după retrogradarea în Divizia C 12 fotbaliști excluși din lot ul Cristi PEPTA. Consiliul Director al clubului Minerul Motru a decis restructurarea lotului după retrogradarea în Divizia C și a pus pe liber 12 jucători: Amzacu, Mieilă, Nedelea, Pătru, Oprea, B. Popescu, Stana, Andreescu, Munteanu, Naicu, A. Popescu și Corcoveanu nu mai intră în vederile antrenorului Marcel Ploaie (foto), reconfirmat și în sezonul viitor, obiectivul fiind promovarea în Divizia B. Lui Corcoveanu i-a expirat împrumutul de la Școala de Fotbal „Gică Popescu“, iar Naicu și A. Popescu sunt obligați să rămână la Pandurii sau să opteze pentru altă formație. Motrenii au păstrat doar 13 jucători (Bălan, R. Rădoi, Nueleanu, Bertea, Nicoloff, Bucă, Trifu, Pătrașcu, Ureche, Iftinie, Volocaru, Șoo și Glișcă), lotul urmând să fie completat cu tineri de perspectivă. „Reconstruim echipa, vrem să aducem jucători tineri. FC Caracal a dat o echipă Craiovei și s-a salvat, a găsit alți jucători. O luăm de la capăt, vrem să ne axăm pe jucători de perspectivă“, a declarat directorul sportiv, Mihai Cernica. Postul deficitar este cel de portar, „minerii“ renunțând la ambii goalkeeperi din lot. Minerul Motru se reunește pe 3 iulie pentru a reuși, până la începutul campionatului, să stabilească relații de joc între noii componenți ai echipei. „începem mai devreme pentru a avea timp să facem jocuri, trialuri, să ne hotărâm asupra jucătorilor. Va fi o perioadă foarte grea, pentru că sunt mulți jucători de atus“, a spus Cernica. AGA a înjumătățit lotul echipei lui Ungureanu Au mai rămas , nouă „panduri“ ! Cristi PEPTAN Adunarea Generală a Acționarilor clubului Pandurii Târgu Jiu, întrunită ieri, a constatat cu amărăciune retrogradarea echipei și a hotărât să păstreze în lot doar nouă jucători pentru viitorul sezon, Bălăeț, Pândaru, Vranjkovic, Bogoi, Cazacu, Gogelescu, Naicu, Cristea și A. Popescu. Gruparea gorjeană a renunțat la serviciile fotbaliștilor Trofin, C. Popescu, Vancea, Dragomir, Pustinjakovic, Perisic, D. Rădoi și M. Sava, liberi să-și caute echipă, iar Ștefan, Vintilescu și Popete trebuie să dea un răspuns cu privire la rămânerea în lotul echipei Pandurii până pe 20 iunie. Scarlatache, Buta și Armei au primit propuneri din partea clubului pentru prelungirea contractului. De asemenea, au fost ofertați de club și tehnicienii cu care Pandurii a retrogradat, Nicolae Ungureanu - principal, Vali David și Florin Motroc - secunzi, care trebuie să ofere un răspuns până mâine, iar dacă acesta este afirmativ să prezinte și o listă cu posturile deficitare. Lotul „pandurilor“ se va reuni pe 20 iunie, dacă echipa va avea ocazia să joace tot în Divizia A, și pe 26 iunie dacă va evolua în eșalonul secund. Juniorul Cazacu (alb-albastru) a fost păstrat în lotul „pandurilor“ SPORT Sâmbătă, 10 iunie 2006 GAZETA de SED Analiză finală la FC Caracal Banchetul de joi de la Caracal a însemnat oficializarea despărțirii de mai mult de o echipă, în timp ce antrenorul principal pentru noul sezon nu a fost încă anunțat. t J Ion JIANU Ședința de analiză a sezonului 2005/2006 a grupării FC Caracal a adus, pe lângă cheful propriu-zis, și unele supărări. De fapt, locul ocupat la sfârșitul campionatului, 9, a însemnat realizarea obiectivului, evitarea retrogradării, dar finalul de sezon a dezamăgit conducerea administrativă și tehnică a oltenilor. La analiza care a avut loc joi, în prezența tuturor antrenorilor acestui sezon, Nae Ungureanu, Nicolae Negrilă, Sabin Ciurea, a acționarilor Ilinca și reprezentanților Consiliului Local Caracal, Ilie Bălăci fiind în spital, s-au decis unele măsuri, cea mai importantă fiind aceea a disponibilizării a opt jucători din lot, la care se adaugă împrumutul altor patru, în timp ce lui Fruntelată i s-a încheiat contractul. Lung, Tilihoi și Beldeanu, out! După analiza de joi seară, președintele executiv al caracalenilor, Jean Nițulescu, a afirmat că FC Caracal abordează noul sezon, 2006/2007, cu 15 jucători din vechiul lot, la care se vor adăuga opt fotbaliști noi. Cei 15 rămași sunt: Radu Petre, Alexandra Iordan - portari, Marius Pasăre, Alexandra Negrilă, Marius Militari, Costel Vodiță, Daniel Năutu, Alexandru Stancu, Sergiu Popescu, Mihai Schintee, Constantin Rădulescu, Andrei Băia, Cezar-Alin Gagiu, Daniel Mihai, Florin Apostol, jucători de câmp. S-a renunțat la: Tibi Lung, Mitică Moșteanu, Alin Nicola, Lucian Timihai, Mihai Chiriță, Cătălin Beldeanu, Robert Duculescu, Florin-Alin Luță. Alți patru jucători au fost împrumutați: Săvulescu, Pîrvu, Cioponea, Totoroață, iar Cosmin Fruntelată a terminat contractul cu FC Caracal. Jean Nițulescu a spus: „în cazul lui Tibi Lung, Lucian Tilihoi, Cătălin Beldeanu și Alin Nicola, jucători disponibilizați, s-a ajuns la o soluție amiabilă din partea ambelor părți, respectiv li s-au reziliat contractele. Chiar joi am semnat actele cu acești patru jucători“. Pe de altă parte, există o listă cu opt jucători doriți de FC Caracal, din care cu vreo cinci deja s-a discutat și, în principiu, există mari șanse ca respectivii să îmbrace tricoul oltenilor. Oficialii grupării au refuzat însă să-i nominalizeze în acest moment. Negrilă și Ciurea, secunzi? Cum acționarul Ilie Bălăci, aflat în spital până ieri, n-a participat la analiza de joi, încă nu s-a luat o decizie în privința tehnicienilor care vor pregăti formația din Caracal. George Ilinca, acționar, a declarat ieri: „După plecarea lui Ungureanu la Pandurii, cei doi antrenori, Nicolae Negrilă și Sabin Ciurea, au asigurat interimatul la FC Caracal, iar obiectivul echipei pentru campionatul acesta s-a îndeplinit. Vreau să cred că ei vor rămâne și în sezonul următor. Nu puteam discuta problema antrenorului principal deoarece starea de spirit a lui Ilie Bălăci, supus unei intervenții chirurgicale, nu era potrivită pentru o asemenea problemă. Oricum, vom aduce un antrenor principal“. Pe 26 iunie, FC Caracal se va reuni pentru pregătirile noului sezon. S-a renunțat la 13 jucători! Lui Lucian Tilihoi (centru) i-a fost reziliat contractul cu FC Caracal Comisia prezidată de Duru a dat un nou termen în dosarul :, retragerii licențelor “ FRF prelungește agonia salvării gorjenilor și Cristi PEPTAN Pandurii Târgu Jiu trebuie să aștepte până la sfârșitul lunii iunie pentru a afla dacă rămâne în Divizia B sau revine în primul eșalon. Dacă din punct de vedere sportiv, clubul lui Condescu este retrogradat, din punct de vedere administrativ mai sunt portițe pentru menținerea în prima ligă. Comisia de licențiere din cadrul FRF a decis ieri să acorde un nou termen cluburilor FC Național, Jiul Petroșani și Sportul Studențesc pentru a depune înscrisuri la dosarul de licențiere care să convingă membrii comisiei că merită să primească licență pentru primul eșalon. Șeful Direcției de Licențiere din cadrul FRF, Viorel Dura, este dispus să pună piciorul în prag și să ia o măsură fără precedent în fotbalul românesc, retrogradarea unor cluburi din cauze administrative. „Dacă vorbim de retragerea licențelor propusă de mine pentru cele trei cluburi de Divizia A, Jiul, FC Național și Sportul Studențesc, Comisia de primă instanță a acordat un nou termen pentru 19 iunie, pentru a aduce noi înscrisuri lămuritoare. Hotărârea poate fi atacată cu apel conform procedurii, pentru că acum este pe instanța de fond“, a menționat Duru. Duru cere răbdare gorjenilor Acesta cere răbdare suporterilor echipei Pandurii, iar membrilor Comisiei de licențiere să se rupă de trecut și să nu mai tolereze neregulile administrative din cadrul cluburilor. „Nimic nu este pierdut. Din punct de vedere sportiv v-ați luat adio de la Divizia A, dar, din punct de vedere administrativ, mai trageți speranța să rămâneți în A. Și în urmă cu doi ani și în urmă cu un an am prevenit cluburile că o să ajungem la aceste decizii radicale. Comisiile de licențiere și apel sunt independente, responsabile, poate că totuși se va face și această atât de dorită rupere de trecut. De ce nu? Eu doar propun retragerea licenței, dar decizia nu-mi aparține. Totul depinde de documentele prezentate de cluburi și de evaluarea făcută de comisie. Nu trebuie să disperați, ci să aveți răbdare“, le-a transmis Duru iubitorilor fotbalului din Gorj. Viorel Duru (stânga) le dă speranțe suporterilor gorjeni Divizia D - Dolj, ultima rundă Final de sezon în prima ligă doljeană s-au disputat ieri după-amiază meciurile ultimei etape. Iată rezultatele: CFR Petrolul Craiova - Progresul Băilești 4-0, Gaz Metan Podari - Avântul Ișalnița 1-3 (play-off), Progresul Segarcea - Viitorul Brădești 3-0 (play-out), Fulgerul Mârșani - ASF Mârșani 2-1, UT Dăbuleni - Recolta Ostroveni 1-0 (locuri de clasament). (M.A.) rn ultima etapă a Diviziei A de futsal Energo a învins Energoconstrucția Craiova a încheiat sezonul cu o victorie, elevii lui Vali Nistoran impunându-se cu scorul de 6-3 în deplasarea de la Reșița. După o repriză echilibrată, terminată la egalitate, 1-1, oltenii s-au dezlănțuit în partea a doua, când au marcat de cinci ori consecutiv. Pentru Energo au punctat Chiliman (2), Pantelimon (2), Florescu și Răduț. Meciul nu mai conta în clasamentul final, craiovenii având deja acontat locul trei, motiv pentru care antrenorul Nistoran a îmbrăcat tricoul de titular, menajându-și din jucători pentru ultimul act al Cupei României. Din păcate, în ultimele două minute ale disputei cu Silvanus, Răduț a primit cartonaș roșu și va rata finala cu Odorheiu Secuiesc, programată pe 18 iunie. (M.A.) Cazacu,speranța Târgu Jiului Echipa de juniori A a clubului Pandurii Târgu Jiu va disputa începând de astăzi, la Brașov, jocurile turneului de zonă, alături de FC Argeș, FC Brașov și Gloria Bistrița. Antrenorii Nicolae Băcănaru și Ion Săvulea vor avea la dispoziție pe Mândruț (EMC Rovinari) și pe divizionarii A Cazacu și Gogelescu. Juniorii B, antrenor Constantin Andreucă, vor disputa turneul de zonă la Cluj, în compania grupărilor FC Brașov, Ardealul Cluj și FC Argeș, în perioada 15-18 iunie. Pandurii Târgu Jiu este singurul club din țară care a calificat șase echipe la turneele de zonă. Juniorii B, pregătiți de Bobi Staicu, au obținut locul cinci la turneul final, în timp ce juniorii C (antrenor Gabi Răscoi) și D (antrenor Dorian Gugu) s-au clasat pe locul doi la turneele de zonă. (C.P.) I