Gazeta de Sud, iunie 2006 (Anul 12, nr. 3432-3457)

2006-06-01 / nr. 3432

21_______________ Șapte directori ai CET Turceni, urmăriți penal de DNA 15 angajați ai Complexului Energetic din Turceni sunt urmăriți penal pentru abuz în serviciu de către Direcția I Națională Anticorupție. Eugen MĂRUȚĂ Direcția Națională Anticorupție (DNA), Biroul Teritorial Târgu Jiu, a început urmărirea penală pentru abuz în serviciu împotriva a șapte directori ai Complexului Energetic de la Turceni (CET). Alte opt persoane cu funcții de conducere din cadrul CET sunt urmărite penal pentru infracțiunea de abuz în serviciu. Este vorba de Nicolae Simionescu, fostul director general al CET, promovat între timp la Societatea Națională a Lignitului Oltenia, precum și de Dan Gavrilescu, director comercial, consilierul juridic Vasile Boca, Gabriel Bîgu, director economic, Gheorghe Văduva, director energetic, Corina Chițu, inginer la Direcția Comercială, Marian Moțocu, director tehnic, Ionel Leu, director Termocentrală, Dumitru Cristea, director adjunct în cadrul Direcției Comerciale, Paul Preda, șef Birou Plan Devize, Emil Rădoi, contabil-șef, Florin Octavian Păsărelu, jurist, Ovidiu Bălăcescu, șef Serviciu Achiziții-Servicii, Virgil Vlăduț Paliu, inginer-șef Exploatări Combustibil, Mihaela Mitroi, șef Birou Disciplină Contractuală. în baza probelor administrate, procurorii anticorupție au stabilit că, în perioada 2005-2006, învinuiții au atribuit în mod direct (fără licitație) și cu încălcarea prevederilor privind achizițiile publice contracte comerciale de servicii de transport auto pentru cărbune mai multor firme, prejudiciind patrimoniul SC CET SA cu aproximativ șapte miliarde de lei (200.000 de euro). în schimb, conducerea SC CET SA a refuzat oferta mai avantajoasă a societății CFR MARFĂ SA și a anulat ilegal altă licitație al cărei câștigător a oferit un preț avantajos. Potrivit unor surse judiciare din cadrul Direcției Naționale Anticorupție, cercetările urmează să fie extinse cu privire la alte contracte comerciale încheiate prin fraudarea patrimoniului Complexului Energetic Turceni SA. Fostul director al CET Turceni, Nicolae Simionescu, a fost promovat pe un post de director la SNL. Alte fraude sub lupa anchetatorilor întrebarea zilei la www.gds.ro Sunt justificate protestele medicilor în legătură cu DA: 44% reforma din Sănătate? N: 56% """»■»a, Prietenul dumneavoastră 0 Știri prompte și obiective 0 Emisiuni pentru toate vârstele 0 Muzici de calitate AM - 603 KHz AM - 1314 KHz FM - 105 MHz FM -102,9 MHz Mehedinți, Dolj, Gorj Dolj, Olt, Vâlcea , Oltenia și Vestul Munteniei Craiova RADIO OLTENIA CRAIOVI »_______M - nu plătim deținerea ! Familia ta poate fi una dintre cele trei norocoase! Dacă locuiești la bloc completează cât mai multe taloane și vino cu ele la redacția GAZETA de SUD sau trimite-le prin poștă, până la 5 iunie la adresa: GAZETA de SUD, str. Câmpia Islaz, nr. 97 A, 200420, Craiova, Dolj, în urma tragerii la sorți, ce va avea loc pe data de 8 iunie, GAZETA de SUD va plăti întreținerea pe luna mai pentru trei familii care locuiesc la bloc. 1*TALON DE PARTICIPARE CONCURS "îți plătim întreținerea" . Nume.............................. Prenume......................................II OcUpație..................................................................B.1...............................■ . Adresă.........................................................................................................1 .Vârstă............................Telefon.................................. « Are nevoie A rămas pe câmp, sub cerul liber. Trebuie să ne întoarcem, încă are nevoie de ajutorul nostru. Caravana Speranței va reveni cu saci de dormit, corturi, pături, apă și produse de igienă personală pentru sinistrații din județul Dolj. Poți să contribui la achiziționarea ajutoarelor dacă donezi orice sumă de bani în contul Fundației GAZETA de SUD, deschis la Banca Ion Țiriac. Relații la telefon 0720/880.391, persoană de contact Larisa Andrei. 2003 CBIT 17101336 5700 1000 (cont LEI) R066 CBIT 17101336 5700 2000 (cont EURO) R032 CBIT 17101336 5700 3000 (cont USD) Olteni pentru olteni. (fora /a/iadfierasi/ei EVENIMENT Miting antifumat în centrul Craiovei și Simona TUDOR Peste 300 de elevi și preșcolari au participat ieri la un miting în centrul Craiovei, cu ocazia Zilei Mondiale Antifumat. Evenimentul, fără precedent în Bănie, a fost inedit, copiii dorind să atragă atenția prin protestul lor față de amploarea pe care a luat-o în ultima vreme fumatul. Viciul mileniului III a ajuns să pună stăpânire pe mai mult de o treime din populația țării. Un număr din ce în ce mai mare de femei însărcinate fumează, iar fumatul pasiv a devenit la fel de periculos ca fumatul activ. Cei mai mulți fumători pasivi sunt copiii. Mitingul de ieri a dorit să atragă atenția tocmai asupra pericolului la care sunt expuși copiii din cauza inconștienței adulților. Boli grave cum ar fi afecțiunile cardio-vasculare, cancerul, rahitismul sunt efectele cele mai frecvente ale fumatului. Solomon, împotriva panourilor publicitare Mitingul a început la ora zece. Flancați de jandarmi și polițiști, copiii au pornit în marș pe strada Alexandru Ioan Cuza, purtând pancarte cu sloganuri antifumat: „Fumatul ucide“, „Nu fumați!“, „Spune nu tutunului!“ și un banner imens pe care se putea citi: „Mami, te rog nu mai fuma!“. Protestatarii s-au oprit pentru câteva minute în dreptul Primăriei, prilej ca edilul-șef al Craiovei, Antonie Solomon, să țină un nou discurs memorabil. Primarul a promis de data aceasta că va curăța toată Craiova de panourile publicitare care fac reclamă la țigări: „Vom stabili un regulament de urbanism pentru ca aceste afișe să fie date jos“. Marșul a continuat apoi până la intersecția cu strada Unirii, terminându-se în mai puțin de o oră; în timpul mitingului antifumat, o bucată din tencuiala primăriei s-a desprins de pe fațada clădirii, aterizând pe trotuar, la câțiva metri de intrarea principală în instituție. Bucata a ratat-o la câțiva centimetri pe secretara primăriei, Nicoleta Miulescu, care ieșise să urmărească mitingul și care s-a ales cu o sperietură zdravănă. Morala, nu doar fumatul poate ucide! Primăria dăunează grav sănătății! Copiii din Craiova au protestat împotriva fumatului Elevii fotbaliști, duși la poliție cu duba 1 Adrian DINA Mai mulți elevi ai Școlii nr. 18 „Sfântul Dumitru“ din Craiova au fost băgați în dubele poliției și au fost conduși la sediul Secției 2 Poliție Craiova. Plimbarea cu duba a fost însă o parte din premiul pentru câștigarea unei competiții sportive pentru copii, organizate de polițiștii de proximitate. Premii păzite de mascați Baza sportivă Voința din Craiova a găzduit ieri un campionat de fotbal pentru elevi, organizat de polițiștii de proximitate din cadrul Secției 2 Poliție Craiova, în cadrul unor activități prilejuite de 1 Iunie, Ziua Internațională a Copilului. Competiția a beneficiat de colaborarea Asociației Județene de Fotbal Dolj și de sprijinul mai multor sponsori, printre care Selgros, Coca Cola și Fiamat. „La apelul nostru au răspuns toate cele opt școli aflate pe raza secției noastre de poliție, fiecare participând cu o echipă formată din elevi de gimnaziu“, a menționat comisarul-șef Constantin Tudor, șeful Secției 2 Poliție Craiova; în urma meciurilor disputate, câștigătoarea competiției a fost desemnată echipa Școlii nr. 18 „Sfântul Dumitru“, locul II a fost ocupat de echipa Școlii nr. 36, pe locul al III-lea s-a situat Școala nr. 17 din cadrul Grupului Școlar Transporturi Auto Craiova, iar mențiune au primit micii fotbaliști de la Liceul de Artă „Marin Sorescu“. Cupele, diplomele și premiile acordate micilor fotbaliști au fost aduse pe baza sportivă în condiții de maximă securitate de mascații Departamentului Poliției de Intervenție Rapidă Dolj și au fost înmânate de comisarul-șef Nicușor Badea, adjunctul șefului IPJ Dolj. Pe lângă premiile acordate echipelor, au fost premiați golgheterii competiției , Marius Cristian Cruceru (Școala nr. 1 și Dan Ciobanu (Școala nr. 36)^» și cu câte cinci goluri marcate. Cel mai bun portar a fost desemnat Ionuț Bărboianu (Școala nr. 36),, iar medalia pentru cel mai tehnic jucător a fost acordată lui Marius Joița (Școala nr. 18). Cele patru echipe premiate au fost apoi invitate la sediul Secției 2 Poliție Craiova, pentru a lua parte la un „chef” cu suc și prăjituri. Câștigătorii competiției au avut parte și de un premiu suplimentar: o plimbare cu dubele poliției, cu sirenele și girofarele în funcțiune, fapt ce le-a produs copiilor o mare bucurie. Mascații de la DPIB au păzit premiile acordate celor mai buni elevi fotbaliști Sinistrații doljeni s-au „ recalificat “ Braconaj în comunele inundate Oamenii din localitățile doljene inundate de apele Dunării s-au apucat de pescuit și în perioada de prohibiție, și cu unelte interzise de lege.  Aldezir MARIN Polițiștii doljeni spun că infracțiunile de braconaj piscicol au crescut foarte mult de când apele au ajuns în curțile sătenilor, în același timp, și oferta de plase monofilament, cele mai folosite instrumente de braconaj, s-a mărit considerabil. „Fenomenul braconajului a luat amploare după inundațiile provocate de Dunăre. Practic, omul se duce și își instalează plasele în grădina sa. în aceste cazuri nu putem interveni, pentru că ar însemna să îi încălcăm proprietatea. Nu suntem inumani ca să interzicem total pescuitul în situația în care sunt. Putem trece cu vederea pe unul care pescuiește un kilogram ca să aibă ce pune pe masă, pentru că apa i-a luat tot, însă cei care scot sute de kilograme de pește cu plasele și îl vând nu o fac ca să supraviețuiască. Acest lucru se numește braconaj“, a declarat comisar-șef Nelu Gruia, șef Birou Arme, Explozibili și Substanțe Toxice. Oamenii legii mai spun că în majoritatea cazurilor este folosită plasa monofilament care produce pagube mari, în firele ei fiind reținuți toți peștii, indiferent de mărime. 29 de dosare penale Până în prezent au fost întocmite 29 de dosare penale pentru infracțiuni de braconaj, deținere de plase monofilament sau comercializare de astfel de plase de pescuit. Alin C., de 27 de ani, din Negoi, și Radu Mihai C., de 20 de ani, din Băilești, au ieșit miercuri, 26 aprilie, la pescuit între localitățile Negoi și Rast, în ciuda faptului că era perioada prohibiției. Celor doi le-a fost confiscată plasa, iar jandarmii care i-au reținut le-au întocmit actele premergătoare dosarului penal pentru deținerea și folosirea neautorizată a uneltelor de pescuit. Polițiștii din cadrul Biroului Arme, Explozibili și Substanțe Toxice i-au reținut pe Sorin Deliu, de 23 de ani, și pe Mircea Ionică, de 32 de ani, ambii din localitatea doljeană Bistreț, pe 20 mai, în timp ce braconau cu plase monofilament în lungime de... 300 de metri. Și cei doi s-au ales ca dosar penal pentru braconaj piscicol și deținere neautorizată de unelte de pescuit. Acțiunea oamenilor legii a vizat nu numai braconierii, ci și comercianții de plase monofilament. Pe 18 mai a fost depistată vânătoarea Marinda Nedelcu, de 28 de ani, din Craiova, care vindea la un stand din târgul comercial Bănie 1.354 de bucăți de plasă monofilament, în lungime totală de 33.850 de metri, valoarea acestora ridicându-se la peste 110 milioane de lei, întreaga cantitate de plasă a fost confiscată, iar femeii i-a fost întocmit doșul penal. 99 Putem trece cu vederea pe unul care pescuiește un kilogram ca să aibă ce pune pe masă, pentru că apa i-a luat tot, însă cei care scot sute de kilograme de pește cu plasele și îl vând nu o fac ca să supraviețuiască. Acest lucru se numește braconaj“. Comisar-șef Nelu Gruia, șef Birou Arme, Explozibili și Substanțe Toxice ABONEAZATE LA EXCELENTĂ « Premiul “Dumitru Tinu” 2006 Ziar premiat pentru design și conținut la Gala Clubului Român de Presă. Pentru că apa a ajuns în curțile lor, sătenii din localitățile doljene inundate s-au apucat de pescuit Protestatari readuși pe pământ Doi bărbați, dintre care unul cunoscut cu probleme psihice, au încercat să se arunce în gol. Constantin Guran, de 34 de ani, din Târgu Jiu, s-a urcat pe acoperișul casei în care locuiește cu mama sa și a amenințat că se aruncă. Speriată, mama sa a chemat poliția, în urma discuțiilor purtate cu acesta, polițiștii au reușit să-l convingă să coboare de pe acoperiș. Constantin Guran, cunoscut ca fiind o persoană cu probleme psihice, a spus că s-a urcat pe acoperiș pentru că între el și familia sa există de mult timp neînțelegeri. Bărbatul a fost internat la Secția de psihiatrie a SpitaluluiI Județean Târgu Jiu. Petre Cernat are 35 de ani și este din satul Telești. Bărbatul s-a urcat pe un stâlp de înaltă tensiune și a amenințat că se aruncă. Cernat se afla sub influența băuturilor alcoolice și a spus că vrea să se sinucidă pentru că este cercetat în două dosare penale, iar cel care îl cercetează îl nedreptățește. Polițiștii sosiți la fața locului au reușit să-l convingă să se dea jos de pe stâlp și l-au amendat pentru tulburarea ordinii publice. (M.F.)