Gazeta de Sud, iunie 2006 (Anul 12, nr. 3432-3457)

2006-06-02 / nr. 3433

22» Știința trebuie să-și exerseze croșeul cu Dinamo I Dresații să Alb-albaștrii au datoria morală să îngenuncheze „câinii“, dându-le blând spre Divizia C, răzbunând în acest fel trecutul întunecat. Í Alexandru VIRTOSU Când spui Dinamo, îți aduci aduci aminte de toate „datoriile“, și asta pentru că nu poți șterge cu buretele anii în care plecai capul și evitai să faci anumite afirmații și să te revolți. Când spui Dinamo, devii nervos și gândul tău zboară la ordinele primite, la jucătorii luați cu forța și, mai ales, la punctele cedate de-a lungul anilor pentru că erai prea mic. Să te fi împotrivit... n-avea rost să încerci. Oricum pierdeai. Și totuși, Universitatea obișnuia să nu se conformeze de fiecare dată, pentru că orgoliul era prea mare și merita orice sacrificiu. De aceea oltenii sunt cei mai fierbinți. Din păcate, nenorocirea s-a produs și acum nu ai posibilitatea să te înfrunți cu adevărata Dinamo, pentru că ei sunt în „A“, unde vom fi și noi la anul, așa că, deocamdată, trebuie să te mulțumești cu mai puțin, mai precis cu „satelitul“. Tot „câinii roșii“ își spun, dar sunt puțin mai decolorați. Oricum, merită să te „sacrifici“ să dai ultimul brand și să strigi „marș“, pentru că satisfacția este aceeași, ținând cont de faptul că alb(și mai puțin) roșii sunt ca și duși în Divizia C. în plus, o victorie în fața bucureștenilor este binevenită oricând, dar mai ales în momentul de față, când trebuie să-ți dovedești clasa. Stingă face ultimele retușuri Din dorința de a încheia acest sezon cu victorie, Ovidiu Stingă a prescris elevilor săi numai exerciții tehnico-tactice în timpul antrenamentului susținut ieri, de la ora 11.00, pe stadionul „Ion Oblemenco“. Spre deosebire de ședințele precedente, lotul Universității a fost mai puțin numeros, antrenorul craiovean trimițându-și „speranțele“, pentru o zi, la Târgu Jiu, unde juniorii au fi fost antrenați într-un joc de campionat. Astăzi, de la ora 11.00, albalbaștrii vor susține ultima „lecție“ înaintea partidei cu Dinamo II, dar și din acest sezon competițional, Ciucă și compania urmând să intre în vacanță imediat , după fluierul de final al centralului Ludovic Uihely. Tot astăzi este programată și deplasarea spre Capitală, oltenii urmând să înnopteze la hotel „Crystal Palace“ din București, patronat de președintele Ligii Profesioniste de Fotbal, Dumitru Dragomir. Din delegația alb-albastră va lipsi cu siguranță Michael Baird, care, din pricina faptului că este suspendat pentru cumul de cartonașe galbene, va intra mai devreme în vacanță. De altfel, atacantul australian va părăsi Bănia o dată cu colegii săi de echipă, Baird urmând să viziteze mai multe țări europene în perioada imediat următoare. taca! Alb-albaștrii vor să facă Instrucție cu dinamoviștii, chiar la ei acasă Laurențiu Preda și-a reziliat contractul cu Universitatea Adio, dar rămân cu tine Mijlocașul craiovean a rupt înțelegerea cu gruparea alb-albastră din pricina certurilor repetate avute cu Ovidiu Stîngă, dar se va pregăti în continuare cu echipa „satelit“. Alexandru VIRTOS A Revenit în retur după o dublă fractură de tibie și peroneu, suferită în Divizia A în meciul retur cu Rapid, Laurențiu Preda a debutat în Divizia B cu gol împotriva „satelitului“ aceleiași grupări. Pofta de joc a continuat, însă, pe parcurs, evoluțiile sale au cunoscut regresul, pe fondul pregătirii fizice, intrând în dizgrația lui Ovidiu Stîngă. După mai multe meciuri șterse, la care s-au adăugat și câteva controverse cu antrenorul Universității, mijlocașul de bandă stângă a fost trimis la echipa a doua, în speranța că se va reabilita. Acest lucru nu s-a întâmplat și, la sfârșitul unui joc susținut de „satelit“ pe terenul din Valea Roșie, Preda a atras atenția lui Adrian Mititelu, care i-a transmis, prin George Biță, să înceapă să-și caute echipă, pentru că la Craiova nu mai are loc. Preda a completat totuși lotul divizionarei C, dar nu a mai evoluat de atunci, „divorțul“ fiind iminent. Ruptura s-a produs abia ieri, când ambele părți au convenit să-și vadă fiecare de drumul său. „Am reziliat contractul cu Universitatea, îmi pare rău, dar nu puteam continua în felul acesta. Voi continua să mă pregătesc cu echipa a doua și sper să-mi găsesc cât mai rapid un angajament. Momentan nu am oferte, pentru că am fost mai mult accidentat anul acesta, iar când am revenit am ajuns la «satelit». Timpul o să rezolve toate problemele“, a spus Preda. Divizia C, seria a V-a, etapa a 26-a „GP“ Craiova tremură la Severin Cel mai important meci al seriei a cincea se dispută la Drobeta Turnu Severin, acolo unde „GP“ Craiova întâlnește Minerul Mehedinți, o formație aflată la un moment dat în lupta pentru promovare. Echipa de la Hanul Doctorului se află pe locul nouă, cu 34 de puncte, și are nevoie de victorie pentru a spera că poate sări un loc sau măcar să nu fie una dintre cele patru echipe de pe locul nouă care retrogradează. „Este un meci foarte important pentru noi și trebuie să câștigăm. Este păcat că am ajuns aici, noi am încercat, dar așa este când ai echipă alcătuită doar din copii. Trebuie să luăm punctele dacă vrem să scăpăm de retrogradare. Mergem să luptăm, cu Dumnezeu înainte!“, a spus antrenorul Adrian Popescu, vorbind despre meciul de la Severin. Programul etapei (ora 18.00): Oltul Slatina - Building, Severnav - Universitatea II, Chimia Craiova - Progresul Corabia, Armata Craiova - Dunărea Calafat. Meciul Minerul Mehedinți - „GP“ Craiova se joacă de la ora 14.00. Alprom Slatina - Arsenal Motru și Agromec Șimian - FC Olt Scornicești nu se dispută. (S.C.) Divizia C, seria a VI-a, etapa a 26-a Gorjenii pornesc cu șansa a doua Cu moralul ridicat după ce a ținut în șah timp de 84 de minute divizionara A Pandurii, EMC Rovinari are speranțe că poate obține un rezultat bun în Valea Jiului, la Uricani. Jucătorii lui Florin Bejinaru nu sunt și motivați financiar, aceștia nefiind plătiți de două luni. Echipa nu-și mai poate îndeplini obiectivul, locurile 2-6, indiferent de rezultatul ultimei etape, însă încearcă să evite clasarea pe locul 9. Minerul Mătăsari are o misiune imposibilă la Sparta Mediaș și va trăi emoțiile retrogradării și după finalul sezonului, urmând ca FRF să-i calculeze punctele cu primele opt clasate pentru verdictul final, salvare sau retrogradare. Gilortul Cărbunești primește lidera pe teren propriu, iar după cele 90 de minute va reveni în Divizia D. Astăzi, de la ora 18.00, se dispută jocurile ultimei etape: Metalul Aiud - Parângul Petrila, Lotru Brezoi - FC Sibiu II, Soda Ocna Mureș - Inter Blaj, Sparta Mediaș - Minerul Mătăsari, Gilortul Târgu Cărbuneșt - Oltchim Râmnicu Vâlcea, CSM Sebeș - CS Vulcan și Minerul Uricani - EMC Rovinari. (C.P.) Divizia D - Dolj, penultima etapă „Găzarii“ țin cu Ișalnița Pentru că duminică selecționata de amatori a Olteniei va juca,la Mogoșoaia, finala fazei zonale cu reprezentativa similară a Banatului, penultima etapă a Diviziei D se va disputa astăzi, de la ora 18.00. Cu două etape înainte de final, Gaz Metan își păstrează avansul de două puncte față de CFR Petrolul și speră ca trupa lui Diaconu să se încurce la Ișalnița pentru a câștiga și matematic dreptul de a merge la barajul de promovare în Divizia C. Iată programul etapei de astăzi: play-off: Avântul Ișalnița -CFR Petrolul Craiova, Gaz Metan Podari - Progresul Băilești; playout: Viitorul Brădești - Vânătorul Desa; locuri de clasament: ASF Mârșani - Dunărea Bechet, Recolta Ostroveni - Standard Șimnicul de Sus, Fulgerul Mârșani și UT Dăbuleni stau. (M.A.) SPURI Vineri, 2 iunie 2006 CIAÄETA de SUD Săceanu, la ceas aniversar Transferat de Universitatea de la FC Caracal, Robert Săceanu (foto) a venit la Craiova cu gândul declarat de a pune umărul la reconstrucția echipei, fiind un jucător tehnic și ambițios. „Gattuso“ nu numai că a contribuit foarte mult la revenirea Științei pe prima scenă, reușind, în cele 31 de meciuri jucate în tricoul alb-albastru, să marcheze de patru ori, și a devenit unul dintre cei mai îndrăgiți fotbaliști din lot. Robert Săceanu împlinește astăzi 23 de ani, însă mijlocașul craiovean va putea sărbători împreună cu colegii abia după partida cu Dinamo I. (A.V.) Detalii în orice agenție BRD sau la telefon 0 8010 BRD IMM (0 8010 273 466**), prin e-mail, la imm@brd.ro sau pe site-ul www.brd.ro * pentru anumite tipuri de credite ** tarif local în rețeaua Romtelecom BRD GROUPE SOCIETE GENERALE Tot mai simplu