Gazeta de Sud, iunie 2006 (Anul 12, nr. 3432-3457)

2006-06-03 / nr. 3434

GARETA de SUD Sâmbătă, 3 iunie 2006 Atacantul oltean a fost impresionat de atașamentul fanilor Științei și este tentat de o revenire la echipa din Bănie. Daniel BISTRICEANU Oficialii Universității Craiova au declarat în repetate rânduri că ar dori ca fostul atacant al grupării oltene, Gică Craioveanu, care și-a încheiat recent contractul cu echipa Getafe din Primera Division, să fie reînregimentat la clubul din Bănie. Și fanii olteni își doresc să-l vadă din nou pe Craioveanu jucând pe „Ion Oblemenco“, ei afișând la meciurile cu Poiana Câmpina și CS Otopeni un banner cu mesajul „Craioveanu, Oltenia te așteaptă“. Gică Craioveanu a afirmat că este emoționat de atașamentul fanilor Științei și că ar putea să accepte să mai evolueze un sezon la Universitatea Craiova. „Am fost încântat. M-a sunat Jerry Gane seara, era emoționat, am văzut și eu pe internet... Este ceva unic, care nu se plătește cu nimic în lume: dragostea suporterilor, a oamenilor față de o persoană. Pentru mine ar fi o onoare, ar fi o plăcere să mă întorc la Craiova, să mai joc un an“, a spus fotbalistul oltean, care a adăugat că este foarte bucuros pentru că echipa sa de suflet a revenit în Divizia A. „Sunt șanse să vin la Știința“ Gică Craioveanu nu este încă hotărât dacă să accepte oferta Universității sau pe cea a unui post de televiziune spaniol, care i-a propus să comenteze meciurile de la Cupa Mondială din Germania. „Am vorbit cu Adrian Mititelu, care m-a sunat de câteva ori și mi-a făcut o ofertă foarte bună, mai ales că am 38 de ani. Eu zic însă că ar fi mai bine pentru mine să las impresia pe care am lăsat-o acum zece ani. Poate vin, poate un joc bine, poate că, așa cum zicem noi, jucătorii, nu dau bine în ea și o să spună lumea că am fost «pușcărie» la sfârșitul carierei“, a spus atacantul oltean. Craioveanu a dezvăluit că a discutat cu soția sa, Gemă, despre posibilitatea de a accepta oferta Craiovei. „O să mă gândesc la ce voi face în perioada următoare. Depinde însă ce vrea și «șefa». Am vorbit cu ea și a spus că este foarte încântată de oferta Științei și că este alături de mine dacă vreau să mai continuu. Totuși, din Spania au apărut niște oferte de la o televiziune nouă, pentru J Campionatul Mondial din Germania. Mi-au făcut o ofertă destul de avantajoasă financiar pentru această perioadă. Nu câștigam ca fotbalist la Getafe cât îmi dau ei. Dacă își mențin oferta, voi rămâne în televiziune. în Spania se pune mult accentul în comentarii pe caterincă, ceea ce mie îmi place, tot timpul fac glume. Nu răgușesc repede. Este un lucru deosebit că s-au gândit la mine după o carieră de zece ani de fotbal în Spania, mai ales că eu nu am nici o experiență în televiziune. Dacă nu, mă voi gândi și sunt șanse să vin la Știința“, a spus Craioveanu, în privința actualului sezon al Diviziei A, Craioveanu consideră că Steaua are prima șansă la titlu, datorită valorii, dar și programului mai ușor față de cel al Rapidului. „Vreau să câștige Steaua, mai ales pentru tata, care, în ciuda faptului că eu am jucat la Universitatea, este fan al Stelei“, a spus Craioveanu. „Pițurcă și Mutu trebuie să lase orgoliile“ Fostul internațional român, care a jucat 25 de meciuri la națională, pentru care a marcat patru goluri, crede că selecționerul Pițurcă și atacantul Adrian Mutu, care s-au certat în timpul turneului din SUA al reprezentativei tricolore, trebuii să aibă o discuție și „să îngroape secarea războiului“, pentru binele echipei naționale. „Anul trecut, când am venit în țară, era scandalul cu Rădoi, acum este cu Mutu. Pițurcă este un antrenor foarte orgolios, dar și Mutu este cel mai bun jucător din România. Să lase orgoliile amândoi și să se gândească că în ultimii ani am tot pierdut calificări. Și cred că ar fi timpul să ne calificăm...“, a opinat Craioveanu. Gică Craioveanu a spus că actuala generație de fotbaliști români este talentată, însă ar trebui ca jucătorii să nu-și mai piardă timpul prin discoteci. „Eu am mare încredere în această generație, pentru că este foarte talentată, și în antrenorul Victor Pițurcă, unul dintre cei mai buni tehnicieni din țară. Eu cred că lucrul negativ în fotbal sunt discotecile. Să pierzi toată noaptea, să stai până la șase dimineața, cu fum, cu băutură... Pentru a fi un fotbalist mare, trebuie să ai grijă de viața personală, să dedici 24 de ore din 24 fotbalului“, a spus Craioveanu. Fostul internațional român, consideră că favorită la câștigarea Cupei Mondiale este reprezentativa Braziliei. „Eu am jucat fotbal 20 de ani, am văzut mult fotbal, însă nu am văzut în viața mea o echipă să aibă asemenea jucători cum sunt Kaka, Ronaldo, Adriano, dar mai ales acest fenomen Ronaldhinho. Eu, dacă aș fi fundaș, deja mi-ar tremura chiloții pe mine“, a precizat atacantul. Gică Craioveanu nu exclude varianta de a juca din nou pentru Știința „Ar fi o onoare să mă întorc la Universitatea.Craiova“.f ff mr- wr . W Intr-o intersecție din centrul Craiovei Rică Răducanu a făcut accident Fostul portar al naționalei de fotbal a României, Rică Răducanu, a fost implicat ieri-dimineață într-un accident rutier în centrul Craiovei. Mașina lui Răducanu, Flyundai Santa Fe, a fost lovită în aripa dreaptă de un autoturism Fiat într-o intersecție. Polițiștii care au cercetat accidentul au considerat că vinovat pentru producerea acestuia este fostul fotbalist al reprezentativei, pe care l-au amendat cu 80 RON. Rică Răducanu nu a părut prea afectat de accident. „Eram în intersecție și m-am trezit cu unul în mine. Dar mergeam încet și nu ne-am lovit rău, pentru că la Craiova este aglomerație mai mare ca în București. Băiatul cu Fiatul, care era tot din București, și-a spart farul autoturismului, iar mașina mea are aripa puțin îndoită. Dar nu e nimic, se repară repede“, a spus Răducanu. Ajuns la Poliția Circulației din Craiova, Rică Răducanu a spus că a trăit o adevărată „aventură“, deoarece a fost nevoit să stea la coadă până când au fost încheiate actele constatatoare ale accidentului. „A fost nașul când am ajuns la poliție. Parcă era manifestație acolo! Am stat mai bine de o oră până am rezolvat cu actele. Era zece fără douăzeci dimineața și polițistul a venit și ne-a dat la amândoi să suflăm în fiole. I-am și zis: «Băi, nene, dar ce, suntem căruța și s-o luăm pe ulei așa de dimineață?». Dar a zis că trebuie, că așa scrie în regulament. Asta e, am suflat, că voiam să scap repede de acolo“, a spus Rică Răducanu. ' (D.B.) „Kaiserul“ a făcut accident în Ștefan cel Mare Lupescu a șifonat trei mașini Directorul general al Federației Române de Fotbal, Ionuț Lupescu, a fost implicat joi într-un accident rutier pe șoseaua Ștefan cel Mare din București, în urma căruia au fost avariate trei autoturisme. Potrivit unor surse ale poliției capitalei, Lupescu circula cu autoturismul său marca Rover pe șoseaua Ștefan cel Mare dinspre Tunari către Bucur Obor. Când a ajuns în dreptul imobilului cu numărul 46, circulând pe linia de tramvai, a acroșat un autoturism marca Volkswagen Golf, care a ieșit fără să se asigure din coloana oprită pe banda a treia. După impact, autoturismul Volkswagen a fost proiectat înapoi pe banda a treia, într-o mașină marca Chevrolet oprită în coloană; în urma accidentului a rezultat avarierea celor trei autoturisme, însă nici unul dintre șoferi nu a avut de suferit. (M.A.) „ Crocodilii“ mai vor doar un român la echipă Bursaspor trage de Frăsineanu După ce a obținut promovarea în prima ligă din Turcia, gruparea Bursaspor a trecut la remanierea lotului, în echipa „crocodililor“ au evoluat timp de trei sezoane și doi jucători români, Iulian Miu și Cornel Frăsineanu, ajunși acum la final de contract, însă doar unul dintre aceștia mai poate continua aventura în Turcia. Președintele lui Bursaspor, Levent Kizil, a precizat că s-a renunțat la serviciile lui Miu, în timp ce Frăsineanu va fi chemat la club pentru negocieri în vederea prelungirii contractului. Fostul fundaș al Stelei, care semnase pe 30 iunie 2003 un acord pe trei sezoane cu Bursa, are varianta revenirii în campionatul intern, însă a anunțat că nu a luat încă o decizie în privința viitorului său; în ceea ce-l privește pe Cornel Frăsineanu, mijlocașul caracalean s-a întors acasă și nu este încă decis ce variantă va alege, el primind și o ofertă verbală de a evolua la Universitatea, retrasă ulterior de finanțatorul echipei oltene.Bursaspor a retrogradat din prima ligă turcă în 2004, în turul acelui campionat fiind antrenată și de Gică Hagi, în afara celor doi români la echipă mai evoluând, timp de două sezoane (2003- 2005), și portarul piteștean Bogdan Vintilă. (M.A.) < SPORT Tehnicianul român se pregătește de o nouă provocare în Hexagon Bölöni și a intrat în pâine la AS Monaco Fostul selecționer al României a explicat de ce a plecat de la Rennes și ce obiectiv are cu gruparea din Principat. Daniel BISTRICEANU • Numit oficial în postul de antrenor al grupării AS Monaco, Ladislau Bölöni (foto), care a semnat miercuri un contract pe două sezoane cu formația din Principat, a explicat de ce a decis să părăsească pe Rennes, echipă pe care a pregătit-o în ultimele trei sezoane și cu care mai avea un an de contract. Tehnicianul român a acuzat presiunea la care era supus uneori de oficialii clubului breton, cu care a ajuns anul trecut în grupele Cupei UEFA,dar și faptul că nu i s-a propus prelungirea acordului. în cadrul unei întrevederi cu jurnaliștii din Rennes, Bölöni a precizat însă că nu este dezamăgit de conducerea fostei sale echipe, deși în sezonul 2005/2006 s-a aflat de mai multe ori în situația de a lucra sub presiunea unui ultimatum. „Principalul motiv pentru care am decis să plec a fost acela că nu am primit nici o ofertă din partea conducerii clubului, în ultimul sezon - unul foarte dificil din punct de vedere sportiv - am lucrat sub amenințarea unui ultimatum, dar nu sunt dezamăgit de oficialii de la Rennes. Doar am prezentat realitatea. Sunt mândru să fiu contactat de Monaco!“, a afirmat Ladislau Bölöni. Antrenorul român s-a aflat de două ori în pericol să fie demis de la conducerea tehnică a formației Rennes, după un debut foarte slab în campionat (16 goluri primite în primele cinci etape și o singură victorie, 3-2 cu Olympique Marseille) și după o altă serie de cinci înfrângeri consecutive în retur. La a treia echipă în Hexagon La Rennes, Bölöni a reușit însă și foarte multe lucruri bune. Sezonul trecut a dus echipa în cupele europene, iar în campionatul recent încheiat a ratat în ultimele minute o prezență în Cupa UEFA, după o remiză cu Lille (2-2), care a aruncat echipa pe locul șapte, deși avea șanse să prindă chiar ultimul loc de Liga Campionilor. Bretonii au reușit însă câteva victorii extraordinare, cum ar fi cea de pe terenul campioanei Lyon, care i-au deschis tehnicianului român drumul spre Monaco. Fosta finalistă a Ligii Campionilor în 2004, pe când era pregătită de Didier Deschamps, AS Monaco a încheiat sezonul pe locul zece, fapt ce a dus la concedierea italianului Francesco Guidolin. Ladislau Bölöni a mai ținut să precizeze că meritele sale la Rennes nu pot fi negate. „Poate aș fi putut să fac mai multe, dar dați-mi voie să spun că nu am nimic să-mi reproșez. Am spus la un moment dat că voiam să marchez istoria echipei Stade Rennais. Cred că am reușit“, a menționat fostul selecționer al României, care, la finele sezonului 2004/2005, a calificat pe Rennes în cupele europene, pentru prima oară în istoria clubului. Potrivit site-ului oficial al grupării AS Monaco, tehnicianul român, care se află la a treia echipă în Ligue 1, după Nancy și Rennes, va fi prezentat jucătorilor pe 22 iunie, când este programată reluarea pregătirilor formației din Principat.