Gazeta de Sud, iulie 2006 (Anul 12, nr. 3458-3483)

2006-07-01 / nr. 3458

2* EVENIMENT Patru ani de la moartea lui ROS Și-ar fi dorit și joi seară să fureze motoarele la maximum, să plece cu scrâșnet de roți și să-și arate pasiunea pentru viteză. Au plecat însă din Craiova într-o liniște apăsătoare, întrun marș al tăcerii, mașină după mașină. La intrarea în Balș, au oprit pe marginea șoselei și, în liniște, au depus flori și lumânări la locul unde în urmă cu patru ani le-a murit cel mai bun prieten: Costinel Ciocea - KOS. Florin LORDĂ Marius MACAMETE Autoturisme tunate, adevărați bolizi pe patru roți, conduși de ași ai volanului, în total 40 de autovehicule s-au adunat la ieșirea din Craiova, joi seară. Nu pentru a participa la un raliu, autorizat sau nu, ci pentru a porni într-un marș auto către Balș. De patru ani, 29 iunie a devenit una dintre zilele negre din memoria pasionaților de motoare din Craiova. în aceeași zi, în 2002, se stingea din viață, într-un tragic accident de mașină, unul dintre cei mai buni piloți auto, Costinel Ciocea, căruia prietenii îi spuneau simplu ROL. Ca și anul trecut, joi seară, la ora 19.00, zeci de prieteni ai fostului șofer de raliu au plecat pe ruta Craiova - Balș, aceeași pe care o mai avea Costinel Ciocea până ar fi ajuns acasă, într-una dintre mașini, părinții lui KOS. La locul accidentului au oprit 40 de autoturisme, din care au coborât aproape o sută de tineri, prieteni cu unul dintre cei mai respectați împătimiți ai raliurilor. Alături de părinții lui KOS, prietenii săi au depus flori și au aprins lumânări la crucea care marchează locul accidentului. „Te vom iubi mereu, KOS-ule“ și „Vom alerga în cinstea ta și așa cum îți plăcea și ție!“ au fost mesajele spuse aproape șoptit de cei care păstrea Paradoxal este faptul că, acum patru ani, când s-a întâmplat nenorocirea, el era în dreapta, nu la volan. Dar asta e viața. Cred că Dumnezeu mai avea nevoie de un suflet curat acolo sus“. Maria Petrescu, prietenă ră încă vie imaginea fostului coleg de curse. La marșul comemorativ de joi seară au participat și pasionați de mașini care nu-l cunoșteau personal pe Costinel Ciocea. Știau multe despre el, dar nu-l cunoscuseră personal niciodată. „Pentru pasionații de raliuri a rămas un simbol. Am prieteni care l-au cunoscut și care mi-au povestit cât era de iubit și respectat pentru pasiunea lui și pentru că era un bun organizator de raliuri“, a spus Sorin Matei, de 28 de ani, din Craiova. Prietenii lui KOS și-au reținut cu greu lacrimile, chiar dacă au încercat să-și ascundă durerea. „A fost o persoană deosebită, un om care nu a avut niciodată dușmani. Un suflet mare, care te ajuta chiar dacă te întâlnea pentru prima dată în viață. Avea foarte mulți prieteni și i-au plăcut extraordinar de mult mașinile. Pentru toți a fost un adevărat șoc atunci când am aflat cum a dispărut dintre noi, pentru că a avut accidente în raliuri mult mai grave. Paradoxal este faptul că, acum patru ani, când s-a întâmplat nenorocirea, el era în dreapta, nu la volan. Dar asta e viața. Cred că Dumnezeu mai avea nevoie de un suflet curat acolo sus“, a declarat Maria Petrescu, una dintre cele mai bune prietene ale lui Costinel Ciociu. Pilot de raliuri, ROS și-a pierdut viața pe 29 iunie 2002, în timp ce se afla pe locul din dreapta al unei mașini, după ce șoferul a adormit la volan. La intrarea în orașul Balș, din direcția Slatina, șoferul a pierdut controlul mașinii, care a ieșit în decor și s-a izbit violent de un copac.  Raliul tăcerii KOS Numărul de înmatriculare al mașinii conduse până acum patru ani de craioveanul Costinel Ciocea a rămas în mintea tuturor pasionaților de viteză. Pe străzile Craiovei, circulă la această dată zeci de autoturisme ce poartă ca element de identificare „KOS“. Foto: Marius Macamete Flori în amintirea lui KOS Țigări de contrabandă, confiscate de la un comerciant din Dolj 7.500 de pachete de țigări de contrabandă, în valoare de 200 de milioane de lei, au fost confiscate ieri de Garda Financiară Gorj, de la un comerciant din județul Dolj. Cristian Juscu, șef de divizie în cadrul Gărzii Financiare Gorj, a primit o informație potrivit căreia pe teritoriul județului se efectuează un transport ilegal de țigări. Acesta a pornit în urmărirea contrabandiștilor cu mașina proprietate personală și a reușit să-i oprească în localitatea Săulești. „Marfa a fost luată dintr-un duty-free din Severin și urma să ajungă pe piața din județul Dolj. Cel care efectua transportul era doar un simplu cărăuș. Am aplicat o amendă de 200 de milioane de lei și am confiscat țigările care nu aveau timbru și nici factură“, a spus Cristian Jușcu. Țigările confiscate vor fi distruse. Iana Traian, comisarul-șef al Gărzii Financiare Gorj, a precizat că agentul economic prins cu țigările de contrabandă este unul dintre angrosiștii care aprovizionează piața din județul Dolj și Gorj. Potrivit acestuia, în Gorj se comercializează cele mai mari cantități de țigări de contrabandă din Oltenia, în urmă cu doar câteva zile, comisarii Gărzii Financiare Gorj au capturat alte câteva mii de pachete cu țigări de contrabandă de la un comerciant din Piața Centrală din Târgu Jiu. (A.I.) Comisarii Gărzii Financiare Gorj au confiscat 7.500 de pachete de țigări Operațiunea „ Gramofonul “ prinde puteri Operațiunea „Gramofonul“ a fost „reîncărcată" prin protocolul încheiat la începutul săptămânii de 32 de instituții specializate în domeniul proprietății intelectuale prin care se reia ofensiva față de pirateria pe internet și față de userii de hub-uri. Internautii craioveni ripostează și ei prin mesaje dedicate acestei campanii. i Ardeziz MARIN Cele 32 de instituții, printre care Parchetul, Vama, Poliția de Frontieră și ORDA, organizații și asociații specializate în domeniul proprietății intelectuale, vor declanșa de data aceasta o ofensivă serioasă față de pirateria pe internet. Această operațiune de mari proporții va fi demarată în întreaga țară după zece zile de la semnarea protocolului. „Gramofonul“ în Dolj Operațiunea „Gramofonul“ presupune identificarea celor care înstrăinează opere protejate de Legea dreptului de autor și este coordonată de Direcția de Investigare a Fraudelor din cadrul IGP. în Craiova nu au fost controlați până la această dată internauții care „bhazează“ pe hub-uri, fiind întocmite mai multe dosare penale pentru agenții economici care au comis infracțiuni la Legea drepturilor de autor. Ofițerii deljem din cadrul Serviciului de Investigare a Fraudelor se mândresc cu două capturi record de CD-uri și DVD-uri contrafăcute, una de 13.049 de CD-uri și alta de 8.800 de CD-uri și DVD-uri. în luna iunie au fost întocmite mai multe dosare penale pentru comiterea infracțiunii de reproducere neautorizată pe sisteme de calcul de programe pentru calculator, precum și de distribuire de mărfuri-pirat. Astfel, Ionel Mitroi, de 34 de ani, din Craiova, în calitate de administrator al unei firme din Craiova, exploata în cadrul sălii de internet, prin închiriere către diverși clienți, 14 calculatoare pe care avea instalate jocuri, fără a deține licențe de exploatare pentru acestea. Conform concluziilor formulate de titularii de drepturi, prejudiciul creat se ridică la 38.790.000 de lei vechi, în cazul lui Bogdan Preoțescu, de 38 de ani, din Craiova, care exploata într-o sală de internet din municipiu 28 de calculatoare pe care folosea programe și jocuri fără licență, s-a constatat că titularii drepturilor de autor au fost prejudiciați cu 30.000 de dolari; în toate cazurile, dosarele au fost înaintate Parchetului de pe lângă Tribunalul Dolj cu propunere de trimitere în judecată. După semnarea Protocolului „Gramofonul“, și în județul nostru utilizatorii de hub-uri ar putea fi controlați la share. Ca o măsură de precauție, majoritatea huburilor afișează mesaje de genul: administratorii hub-ului nu își asumă responsabilitatea pentru fișierele puse în comun și transferate sau, mai nou, nu sunteți obligați să „sharați“ nimic. Conducerea Serviciului de Investigații Criminale Dolj spune că se așteaptă noile reglementări, care vor fi aplicate la nivel local. „Am auzit de acest protocol încheiat la București și urmează ca, în perioada următoare, prevederile conținute de acesta să fie aplicate și la nivelul județului Dolj“, a declarat subcomisar Leonard Băndoi, șeful Serviciului de Investigații Criminale. „Atenție! Nu poți intra pe calculatorul meu!“ »mp»? ^ețmpv**** ■ ■ Idooap=>e!L «pr'pap'* »»Io›naut se poate trezi cu poliția la ușă și cu un mandat de percheziție a declanșat un număr mare de reacții din partea celor considerați de oamenii legii infractori. .Userii de hub-uri din Craiova și nu numai atacă la rândul lor semnarea Protocolului „Gramofonul“. Astfel, un mesaj „anti- Gramofon“ a fost postat pe un site, îndemnând la ripostă față de ceea ce încearcă autoritățile să facă limitarea „sharuirii“ de filme, muzică, programe și jocuri în interiorul rețelelor de cartier, în special în cazul celor care le comercializează. Mesajul cu pricina se găsește pe site-ul www.dezvaluiri.ro și se adresează exclusiv userilor de hub-uri, dar a fost redactat și pentru cele 32 de organisme care au semnat protocolul. „ATENȚIE! NU POȚI INTRA pe calculatorul meu ca să vezi sau să downloadezi fișiere dacă faci parte din orice agenție guvernamentală sau de investigații, din orice structură sau grup Anti-Piraterie, Poliție, Parchet, ORDA, BSA, orice companie producătoare/distribuitoare de filme sau jocuri sau ești angajatul unei asemenea companii sau structuri. Dacă intri pe computerul meu ca să vezi sau să downloadezi fișiere și nu ești^ de acord cu termenii de mai susț^Rr ÎNCALCI art. 27 (inviolabilitatea domiciliului), art. 28 (Secretul corespondenței), art. 30 (libertatea de exprimare), art. 31 (dreptul la informație), art. 33 (accesul la cultură) din Constituția României, ÎNCALCI art. 19 din Declarația Universală a Drepturilor Omului și ÎNCALCI . OCIACITrn .Jorlamentului și Consiliului European. Dacă îmi ÎNCÂLCI aceste drepturi, acțiunea ta este ilegală atât în România, cât și în Uniunea Europeană, și am să te dau în judecată pe tine ca angajat și instituția din care faci parte și am să cer daune de 10.000.000 de euro. Așa că, dacă nu ai ce face cu banii sau vrei să muncești pentru mine tot restul vieții tale,să fii curajos și încalcă-mi drepturile. Răspândește acțiunea ANTI-GRAMOFONII! É timpul să ripostăm!“, este mesajul cu care sunt rugați hub-urii să-și deschidă „sharele“. Răscoala hub-urilor Majoritatea hub-urilor au postat mesaje cu prevederile legale în ceea ce privește drepturile de autor Pedepse dure în prezent, reproducerea neautorizată de programe pentru calculator pe sisteme de calcul este pedepsită cu amendă penală de la 10.000 la 40.000 de lei noi sau cu închisoarea de la un an la patru ani, în timp ce pedepsele pentru cele mai grave forme ale infracțiunii de distribuire de mărfuri-pirat pot să ajungă până la 15 ani de închisoare. Agenția Loto situată vizavi de sediul Asirom Dolj a fost călcată de hoți ieri după-amiază, în jurul orei 16.00. O femeie de etnie romă a intrat în agenția loto și a început să-i pună întrebări casierei, părând interesată de jocurile de noroc. La un moment dat, când casiera nu era atentă, „clienta“ i-a furat geanta de pe masă și a rupt-o la fugă. Casiera a fugit după ea, pentru a-și recupera geanta în care avea doar câteva sute de mii de lei. Hoața s-a dus direct către o mașină de proveniență străină care avea motorul pornit. A sărit în mașina condusă de un individ brunet, care a demarat în trombă. Casiera, care apucase să pună mâna pe mânerele genții, a fost târâtă pe șosea, fiind nevoită să dea drumul mânerelor pentru a nu ajunge sub roțile altui autovehicul. întreaga scenă s-a petrecut sub privirile impasibile ale zeciMuzeul de Artă Craiova Pasă lor de trecători și ale agenților de asigurări care își desfășoară activitatea la măsuțele de pe trotuar. Nimeni n-a sărit s-o ajute pe casiera jefuită. Polițiștii craioveni de la Secția 1 au început cercetările, strângând primele indicii pentru identificarea și reținerea celei care a săvârșit fapta. (A.D.) II Casieră de la Loto, jefuită în plină zi Comunitatea Italiană din Craiova organizează A FILATELIE ȘI CARTOFILIE Ediția I Sâmbătă, 1 iulie 2006 orele 8 -16 la Muzeul de Artă '