Gazeta de Sud, iulie 2006 (Anul 12, nr. 3458-3483)

2006-07-22 / nr. 3476

2J_____ 1 Scurte știri „Cetatea Creștină“al șaselea număr A apărut al șaselea număr din acest an al periodicului de spiritualitate, informare și atitudine al Arhiepiscopiei Craiova, „Cetatea Creștină“. Spații mari sunt alocate în acest număr fenomenelor gen „Codul lui Da Vinci“. în paginile revistei, cititorul găsește informații despre lucrările Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române desfășurate la sfârșitul lunii iunie 2006, despre ședința de constituire a Adunării Eparhiale a Arhiepiscopiei Craiovei și despre Adunarea tinerilor din grupurile parohiale și organizațiile de tineret creștin-ortodox din Craiova. Nu lipsesc rubricile permanente „Vești din cetate“, „Clerici olteni în închisori comuniste", sub semnătura profesorului dr. Toma Rădulescu. (A.C.D.) Zeci de tone de furaje făcute scrum 1 * 25 de tone de furaje s-au făcut scrum, după ce o persoană rămasă neidentificată a făcut focul în apropiere. Secția de Pompieri Băilești a fost solicitată ieri-dimineață, în jurul orei 2.30, să stingă incendiul izbucnit pe un platou unde erau depozitate furajele a trei familii. Din primele cercetări, a rezultat că unul dintre proprietarii furajelor a făcut focul în spațiu deschis și l-a lăsat nesupravegheat: în urma incendiului, au ars aproximativ 25 de tone de furaje și 30 de metri pătrați de acoperiș din lemn, cu învelitoare din plăci de azbociment. Cercetările continuă pentru evaluarea integrală a pierderilor, identificarea autorului și tragerea acestuia la răspundere. (F.L.) . Minor înecat în Jiu Un minor de 15 ani, din comuna Cernătești, sat Raznic, s-a înecat joi dupăamiază în râul Jiu, în zona localității Seaești. Florin T. se afla la scăldat, când a fost luat de apă și nu a mai ieșit la suprafață. La fața locului s-a deplasat un echipaj de pompieri, cu o barcă pneumatică și un scafandru specializat. în ciuda căutărilor extinse cu sprijinul localnicilor, trupul băiatului nu a fost găsit. (F.L.) Tentativă de viol și incest Un bărbat de 45 de ani a fost arestat joi, pentru că a încercat să-și violeze mama. Rodion Obeică, din satul Piria, comuna Argetoaia, a încercat pe 18 iulie, prin violență și amenințări, să întrețină relații sexuale cu mama sa. Cei doi stau în aceeași curte, dar în imobile diferite. Ieri, la Judecătoria Filiași, doljeanul a primit mandat de arestare preventivă pentru 29 de zile. Dosarul se află în cercetări la Parchetul de pe lângă Judecătoria Filiași. (A.D.) A fugit de la locul faptei Un bărbat, de 66 de ani, din localitatea Tia Mare, a ajuns joi seară la Secția chirurgie a Spitalului de la Corabia, după ce a fost lovit de un biciclist, care a fugit de la locul accidentului. Gheorghe S. a ajuns la spital cu ambulanța și a fost internat de urgență, cu diagnosticul de traumatism cranio-facial acut deschis, echimoză ochi drept, traumatism antebraț drept. Victima declară că se deplasa pe Drumul Județean 642, când a fost lovit de o bicicletă, condusă de un tânăr care a plecat de la locul accidentului. Omul spune că nici nu a realizat ce s-a întâmplat. Știe doar că s-a trezit întins pe asfalt, într-o baltă de sânge. A fost anunțată Ambulanța, iar rănitul a fost dus la spital. Medicii de la Corabia spun că victima a fost grav rănită. Ea a primit îngrijiri medicale, iar acum se află în afara oricărui pericol. Autorul accidentului nu a fost identificat, dar echipa operativă din cadrul Poliției Corabia efectuează cercetări pentru a descoperi vinovatul. (S.B.) EVENIMENT & Diana MITRACHE Reprezentanții Direcției Generale a Finanțelor Publice (DGFP) Hunedoara au formulat și înregistrat la Parchetul de pe lângă Judecătoria Petroșani o plângere penală împotriva omului de afaceri Alin Simota, finanțatorul Clubului Jiul Petroșani. In calitatea sa de președinte a Consiliului de Administrație al Clubului Sportiv Jiul Petroșani, Simota este acuzat de DGFP Hunedoara de săvârșirea infracțiunii de „reținere și nevărsare a sumelor reprezentând impozite și contribuții cu reținere la sursă“, precum și încălcarea mai multor legi, inclusiv Legea nr. 241/ 2005 privind combaterea evaziunii fiscale. Directorul executiv al DGFP Hunedoara, Lucian Heiuș, a declarat că, în urma unei inspecții financiare la Clubul Jiul Petroșani, inspectorii fiscali au descoperit un prejudiciu la bugetul general consolidat, doar pe perioada 26.01.2004 31.12.2005, în cuantum de 1.878.150 RON, dintre care 1.089.683 RON, impozite și contribuții cu reținere la sursă, la care se adaugă suma de 185.934 RON, majorări de întârziere (dobânzi) și 59.236 RON penalități. „Având în vedere faptul că debitorul Clubul Sportiv Jiul Petroșani nu deține în patrimoniu bunuri prin a căror valorificare să se recupereze creanța bugetară, (cele sechestrate fiind estimate la o valoare de 120.946 RON), Direcția Generală a Finanțelor Publice a solicitat Tribunalului Hunedoara declanșarea procedurii reorganizării judiciare și a falimentului pentru o creanță certă, lichidă și exigibilă în valoare totală de 1.907.278 RON“, a declarat Lucian Heiuș. Tribunalul Hunedoara a respins cererea, însă Direcția Generală a Finanțelor Publice a județului Hunedoara a atacat soluția dată de Tribunalul Hunedoara cu recurs în termenul legal. „Având în vedere soluția instanței, precum și faptul că din Raportul de inspecție fiscală rezultă că debitorul, Clubul Sportiv Jiul Petroșani, datorează din perioada 26.01.2004 - 31.12.2005 suma de 1.089.683 RON impozite și contribuții cu reținere la sursă, raportat la faptul că Clubul Sportiv Jiul Petroșani a obținut venituri de 743.225 RON în anul 2004 și de 1.532.829 RON în anul 2005, fară să plătească obligațiile bugetare cu reținere la sursă, Direcția Generala a Finanțelor Publice Hunedoara a formulat și înregistrat la Parchetul de pe lângă Judecătoria Petroșani plângere penală împotriva numitului Simota Alin care deține calitatea de președinte a Consiliului de Administrație al Clubului Sportiv Jiul Petroșani“, a mai spus Lucian Heiuș. Acesta a mai spus că s-au făcut investigații pentru obținerea tuturor conturilor pe care Clubul Jiul le are deschise la bănci și s-a descoperit că societatea are deschise conturi și în alte localități, respectiv Cluj-Napoca și București, sector 3, și s-a făcut p oprire la Clubul Sportiv Universitatea Craiova pentru suma de 2.000.263 RON, pe care clubul oltean o avea datorie către Jiul. Simota, cercetat penal Simota, acuzat de finanțe că a prejudiciat bugetul statului cu peste 18 miliarde lei Ziua Poliției de Frontieră Aldezir MARIN __________________ Inspectoratul Județean al Poliției de Frontieră (IJPF) Dolj a aniversat ieri 142 de ani de la semnarea Decretului 893, prin care domnitorul Alexandru Ioan Cuza a realizat unirea Corpurilor grănicerești. De atunci, după cum spune comisarul-șef Ionișor Berceanu, șeful IJPF Dolj, „indiferent de forma de organizare și denumirea, plăieși, potecași, mărginași, cordonași, călărași, martologi, dorobanți, grăniceri sau polițiști de frontieră, misiunile lor au fost aceleași pe timp de pace paza hotarelor și prevenirea activităților ilegale, iar pe timp de război participarea la luptă“, în cadrul ceremoniei organizate ieri în clădirea Muzeului de Artă și Artă Populară din Calafat, pentru marcarea evenimentului au fost înaintați în grad la termen 17 ofițeri și 11 agenți, iar alți trei agenți au fost avansați în grad înainte de îndeplinirea stagiului. Polițiștii de frontieră doljeni au avut parte și de o surpriză. Pe lângă recitalul de chitară clasică susținut de Radu Cordoș, student al Universității Naționale de Muzică București, Eveline Elhallah, o tânără de origine româno-libaneză, refugiată în Craiova de teama războiului, a susținut un concert de pian cu ocazia zilei Poliției de Frontieră Române. animale. Pentru viol și lipsire de libertate Tomulescu a fost arestat Mădălin Tomulescu, tânărul acuzat de un băiat de 19 ani de tentativă de viol, a primit mandat de arestare preventivă pentru 29 de zile. Mihaela FLOROIU După câteva zile în care fusese dat în urmărire generală, Mădălin Tomulescu s-a prezentat la Postul de Poliție Băsești, însoțit de un avocat. Tomulescu a fost adus la sediul Poliției Municipale, unde a fost audiat. Daniel Tică, purtătorul de cuvânt al IPJ Gorj, a declarat că autoritățile abilitate au dispus reținerea tânărului în baza dovezilor solide de care dispun. „Există probe care arată că Mădălin Tomulescu este autorul faptelor de care este acuzat. Pentru viol și lipsire de libertate în mod ilegal, Tomulescu a fost reținut pentru 24 de ore, după care Parchetul a propus arestarea pentru 29 de zile“, a spus Tică. „O înscenare grosolană“ Mădălin Tomulescu susține însă că este nevinovat, că tot ceea ce i se întâmplă este o „înscenare grosolană“. Cu toate că Daniel Cocoranu, tânărul de 19 ani, a declarat polițiștilor că Tomulescu l-a răpit și l-a violat, după ce consumaseră împreună alcool într-un bar din comuna Bălești, Tomulescu nu a recunoscut că este vinovat. „Este o conspirație făcută de alții împotriva mea, sunt nevinovat. Nu am făcut nimic, de ce să fiu arestat dacă sunt nevinovat? Știu eu cine a complotat împotriva mea, se va demonstra că sunt nevinovați“, a spus Mădălin Tomulescu. Tânărul riscă acum peste zece ani de închisoare în cazul în care va fi găsit vinovat de instanța gorjeană. 3x TELEVIZOARE 1x MAȘINĂ DE SPĂLAT 1x CALCULATOR PERFORMANT 1x COMBINĂ 10x 100 LEI NOI FRIGORIFICĂ Abia aștept să mă întorc fie că pleci sau nu în concediu luna aceasta, abonează-te până la 8 august la Gazeta de Sud cu numai 10,9 lei noi și îți garantăm că vei aștepta cu nerăbdare tragerea la sorți de la Tombola Abonaților, la care poți câștiga premii în valoare de peste 5.000 de lei noi. Abonează-te prin sistemul nostru de distribuție și ești Înscris automat la tombolă*! * Abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției, până la data de 8 august. Tombola va avea loc pe 10 august. 1 TELEFON ABONARE» ,0251/412.1461 GAZETA de Cotidian al oltenilor de pretutindeni Scandal pe cai la Sadova . Agricultori contra crescători de Mai mulți săteni din localitatea doljeană Sadova s-au hotărât să își facă singuri dreptate și au confiscat în cursul zilei de luni zece cai care le-au distrus culturile, pentru a-și recupera pagubele. % Aldezir MARIN Urmând exemplul sătenilor din comuna Afumați, care au confiscat oile ciobanilor ce le distrugeau culturile, localnicii din Sadova au oprit mai mulți cai care intraseră pe pământurile lor și au cerut răscumpărare. „Eu și încă trei vecini ne-am găsit culturile distruse la sfârșitul săptămânii trecute. Aveam lucernă și nu a mai rămas nimic din ea. După aceea am organizat o pândă și am descoperit zece cai pe pământul nostru. La primărie nu am avut cum să-i ducem, așa că i-am luat acasă la mine și am stabilit împreună cu vecinii ca proprietarii lor să ne dea câte 500.000 de lei pentru fiecare cal, ca să ne acoperim pierderile. Cu acești oameni ne-am înțeles, pentru că au venit și au plătit pentru stricăciunile provocate de animalele lor“, a povestit Constantin Păsărică, din Sadova. Doi bărbați însă nu au vrut să plătească cei 500.000 de lei și totul a degenerat într-o bătaie cu furcile. „A fost scandal mare aici, era să ne omoare“ Frații Cornel Pitaru, de 28 de ani, și Marin Pitaru, de 36 de ani, s-au prezentat luni dupăamiază la poarta lui Păsărică pentru a-și recupera cei doi cai, numai că s-a iscat un mare tărăboi în urma căruia se pare că și un polițist a ieșit cam „șifonat“. „Cei doi nu au vrut să audă de banii pentru culturile noastre și au intrat peste mine în curte. Au pus mâna pe o furcă și ne-au bătut pe mine și pe soție. Am anunțat poliția din sat, dar l-au luat și pe polițist la îmbrânceli și i-au spart ochelarii. Numai după ce a venit poliția de la Bechet frații Pitaru au rupt-o la fugă. Au venit apoi părinții lor și au dat banii, dar noi am depus plânger ®a pentru că a fost scandal mare , aici, era să ne omoare“, a mai spus Păsărică. Cu toate că și polițistul de la postul din Sadova a fost „altoit“ de frații Pitaru, aceștia au fost iertați de oamenii legii și nu au fost acuzați de ultraj; în schimb, Cornel și Marin Pitaru s-au ales ca dosar penal pentru comiterea infracțiunilor de violare de domiciliu, loviri și alte violențe. Miner strivit la EM Lupeni . Plana MITRACHE Un miner care lucra în subteranul Miner Lupeni a ajuns în stare gravă la Spitalul de Urgență din Petroșani, după ce a fost strivit de o bucată de rocă desprinsă din tavan. Minerul Dorel Gorea a fost strivit între bucata de cărbune și un stâlp de susținere și, din cauza multiplelor traumatisme, a fost transportat de urgență la Spitalul din Târgu Mureș de un echipaj SMURD care a aterizat la Petroșani. Omul se afla în abatajul frontal din stratul III și, potrivit inspectorilor ITM, a suferit o fractură deschisă cu deplasare de gambă și leziuni vasculare, fiind necesară refacerea vaselor de sânge. Minerul urmează să fie supus, la spitalul din Târgu Mureș, unei intervenții chirurgicale pentru ca medicii să-i poată salva piciorul. O echipă formată din reprezentanți ai Inspectoratului Teritorial de Muzică Petroșani, ai Companiei Naaționale a Huilei Petroșani și ai EM Lupeni a demarat o anchetă pentru a stabili cauzele producerii accidentului. De la începutul anului, în Valea Jiului au avut loc 135 de accidente de muncă, aproape 90 la sută dintre acestea fiind înregistrate la minele ce aparțin de Compania Națională a Huilei Petroșani. Două accidente ln Mehedinți * Ji Alin GHICIULESCU O tânără de 19 ani a fost la un pas să-și piardă viața. M. Tudorica, din comuna Prunișor, județul Mehedinți, conducând imprudent autoturismul Dacia pe DN 6, în localitatea Ghelmegioaia, a pierdut controlul direcția și a părăsit partea carosabilă, răsturnându-se în șanțul din partea stângă; în urma impactului a rezultat rănirea ușoară a Măriei M., de 40 de ani, din aceeași localitate. Lucrătorii Postului de Poliție Șișești au fost sesizați că în localitatea Cocorova s-a produs un accident rutier. Polițiștii au constatat că numitul Ion Florin C., de 21 de ani, din municipiul Drobeta Turnu Severin, în timp ce conducea autoturismul Dacia 1310 pe DN 7, s-a angajat în depășirea unui vehicul cu tracțiune animală, acroșându-l pe Jenică I., de 33 de ani, din localitatea Drăguiești, care se deplasa pe partea stângă, în aceeași direcție. Jenică I. a fost transportat la Spitalul Județean Drobeta Turnu Severin în vederea acordării îngrijirilor medicale necesare, întrucât prezenta leziuni ușoare la brațul drept. A fost efectuată cercetarea la fața locului, urmând ca în cauză să se propună soluția legală. Credeți că Regia de Apă va elimina ar DA* ooo/ pierderile din rețea prin contorizarea caselor din Craiova? NU: 78% Zile de weekend! sâmbătă & duminică .00 -16.00 cu Mihai Cojocaru SUD Gutău, atacat de " prefectură" Prefectul de Vâlcea, Anuța Handolescu, a solicitat Consiliului Local al Municipiului Râmnicu Vâlcea reanalizarea, în vederea revocării, a două decizii luate de consilieri în perioada în care primăria era condusă de Mircia Gutău, în prezent arestat pentru 29 de zile, sub învinuirea de luare de mită. Handolescu face referire la două hotărâri referitoare la construirea unei parcări publice și la aprobarea modificării Planului Urbanistic de Zonă care vizează mall-ul River Piazza, proiect de 18 milioane de euro. (V.T.)