Gazeta de Sud, august 2006 (Anul 12, nr. 3484-3510)

2006-08-01 / nr. 3484

Director: Adrian VOINEA Escrocherie cu tricolorul Simbolurile naționale au ajuns pe mâna unor SRL-uri, care confecționează drapele, steme și alte însemne speciale. O firmă din Brăila a trimis în Craiova, și nu numai, la adrese exacte și în sistem de plată ramburi colete cu drapele ale României, Uniunii Europene și NATO, fără ca destinatarii să le fi comandat. Reprezentanții SC Casa Afacerilor SRL au declarat ieri că au luat adresele firmelor dintr-o bază de date. Nu au avut nevoie de comandă, după cum nu și-au prezentat produsele anterior comercializării, care s-a făcut printr-o metodă demnă mai degrabă de o înșelătorie ieftină, departe de ceea ce se numește strategie de marketing. Constituția României din 1991 prevede că drapelul tricolor este un simbol național, alături de stemă, sigiliu și imn, care se arborează în zile speciale, potrivit legislației în vigoare. Firma brăileană face un astfel de comerț ilegal cu drapele de mai mult timp, dar autoritățile nu au mișcat un deget pentru a opri defăimarea simbolului național. —— pagina 3 Drapelul tricolor este un simbol național care se arborează în zile speciale Aj Nr. 3484 | 18 pagini | www.gds.ro | Marți, 1 august 2006 | Preț: 90 bani Presa e traversată acum de un frison. Vrea să știe cine au fost cei care au semnat angajamente de informatori cu Securitatea lui Ceaușescu. Dacă îi cercetăm pe politicieni, de ce nu și pe jurnaliști? Nu am nimic împotrivă să aflăm cine se ascunde în spatele condeielor care acoperă paginile ziarelor, al celor care apar la televizor sau a căror voce o recunoaștem la radio. Trebuia să facem asta demult, încă din anii ’90. Dar au trecut atâtea guverne, atâtea grupuri ale societății civile au apărut și dispărut în uitare... Și nimic. Asociațiile profesionale ale jurnaliștilor ar fi fost primele obligate să își facă din timp curățenie în propria ogradă. Aici, indiferența față de acest subiect a fost totală. Presa a fost înțesată înainte de ’89 cu informatori. Și mai rau de atât: erau aici și șefi de rețele, agenți de influență... Ei lucrau împotriva diplomaților străini, erau trimiși în străinătate sub masca jurnaliștilor pentru tot felul de operațiuni DIE. în același timp, prin ei presa era strict controlată ca să nu se întâmple ceva. De exemplu, să apară vreun articol anti-Ceaușescu. Se puteau întâmpla și lucruri mai grave pentru ei. Cazul „România liberă“, clandestină, tipărită de Petre Mihai Băcanu, Anton Uncu și Mihai Creangă, este revelator. Jurnaliștii erau informați și se puteau revolta mai repede decât restul populației ținută în ignoranță. Buni,trebuie acum să publicăm listele celor care au colaborat cu Securitatea. Mi se pare un act de igienă morală absolut obligatoriu. Mai bine mai târziu decât niciodată. Dacă vrem ca jurnaliștii să își păstreze credibilitatea pe care o vedem în sondaje, tre AGENȚII SPIONI buie să îi listăm pe aceia care nu au avut coloană vertebrală și au cedat. Fie din interes, din prostie, sau șantajați. Dar ar trebui să îi deconspirăm și pe recrutorii lor. Unii dintre ei între timp au ajuns mari slabi prin serviciile speciale democratice, sau politicieni cu vază, sau, mai des, oameni de afaceri prosperi. Ei ne predau lecția capitalismului, după ce ne-au păzit să înfăptuim „socialismul multilateral dezvoltat” al tovarășului și tovarășei. Am vrea să cunoaștem pe nume recrutorii de informatori copii, de exemplu. Trebuie să spun că multe mi-au trecut prin minte, și nu îmi făceam nici un fel de iluzii privind ticăloșia Securității, dar asta cu copiii m-a cam depășit. Bănuiam că așteaptă să faci 18 ani ca să te recruteze. Uneori mă mir singur, în ce lume am trăit până în 1 891! Tot aflu câte ceva, și mă tot mir. Dar nu mă miră deloc faptul că Securitatea își plasa oameni în presă, și recruta de aici. Am trăit printre scriitori în tinerețe, unde, tot așa, se găseau mulți informatori. Am fost prevenit și imam ferit. Fără succes, eram guraliv, ceea ce mi-a atras supravegherea Securității. Presa și scriitorii constituiau zone sensibile, și toții apărau pe Ceaușescu și regimul cu dinții. Dacă pica el, picau și ei și privilegiile lor. Le-a fost teamă de asta, deși și după '89 au dus-o cât se poate de bine. Dacă știau, poate îl lăsau să cadă mai repede. E bine să știm așadar dacă liderii de opinie, ziariști cunoscuți, au fost de fapt manipulați. Dacă ne-au intoxicat, dacă au fost controlați de diverși, agenți, șantajați de foști securiști. Unii au rămas în acele rețele, alții au dezertat. Unii au fost contro de Stelian TĂNASE sau și după '89 de Servicii, alții nu... Fiecare cu soarta, norocul și curajul lui. Sigur, e de întrebat cum dracu’ au scris articole vehemente împotriva Securității, a informatorilor, când ei înșiși au servit, ca să zic așa, „cauza“?!... Era praf în ochi sau un joc, o diversiune?! Dar ar fi extrem de interesant să aflăm și numele celor care au devenit agenți ai Serviciilor după 1989. Ce ziariști s-au vândut pentru a-și spiona colegii, și pentru a da informații din redacții? Prin presă circulă informații mai mult ca oriunde. Multe dintre dosarele serviștilor sunt pur și simplu alcătuite din tăieturi din ziare. Spionarea redacțiilor este ocupația cea mai productivă, locul de vânătoare favorit al noilor Servicii. Despre acest aspect aș vrea să aflăm mai multe, dacă tot suntem la ceasul sincerității. 1 Titlurile zilei EVENIMENT/ PAGINA 2 August printre dărâmături în timp ce autoritățile ridică neputincioase din umeri și evită să răspundă când se va finaliza reconstrucția celor aproximativ 2.000 de case, lunile de vară trec și îi lasă pe sinistrați tot printre dărâmături, așteptând materialele de construcții, banii sau casele de la guvern SOCIETATE/ PAGINA 5 Săracii, cu averea la vedere Doljenii care posedă bicicletă, telefon fix și mobil, aparatură audio-video, drujbă, cazan de fabricat rachiu, război de țesut și nu numai vor fi nevoiți să spună adio ajutorului social pe care îl primeau până acum. Aproximativ 21.000 de persoane așteaptă această singură sursă de existență ECONOMIE/PAGINA 6 Fiscul 11 lasă pe Samir fără pantaloni Confecții sechestrate de la firmele lui Samir Sprinceană sunt scoase la licitație de finanțiștii doljeni. Oferta cuprinde blugi, fuste, costume, pantaloni, maiouri de damă și bermude din in Număr record de cereri SAPARD pe ultima sută de metri Agenția de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit a fost luată cu asalt, în ultimele zile, de cei care s-au hotărât pe ultima sută de metri să acceseze fonduri europene nerambursabile pentru agricultură, potrivit datelor furnizate de instituție. . Creșterea spectaculoasă a numărului de cereri pentru proiectele SAPARD coincide cu sistarea programului, începând de astăzi, ca urmare a depășirii fondurilor alocate României prin Programul SAPARD. Astfel, dacă media lunară a solicitărilor de fonduri a fost de 160 de proiecte în perioada 2005 - 2006, de la începutul acestui an media lunară înregistrată a crescut la 290 de proiecte, iar în ultimele luni media depășește 700 de proiecte depuse spre aprobare. în luna iulie se estimează că numărul de proiecte depuse va ajunge la 800, dintre care peste 200 de proiecte vor fi depuse în ultimele zile ale lunii. De fapt, într-o singură zi, sâmbătă 29 iulie 2006, au fost depuse aproximativ 95 de proiecte. Prin urmare, conducerea APDRP a decis ca personalul Agenției de la nivel regional să lucreze în program normal și în week-end, pentru a putea primi în timp util proiectele SAPARD. Până la această dată au fost depuse în total 5.301 cereri de finanțare în valoare de 1,66 miliarde de euro, dintre care 3.883 de cereri în valoare de 1,18 miliarde de euro au fost deja declarate eligibile. Fondurile aferente acestui program se ridică la un total de 1,5 miliarde de euro, cererile de finanțare fiind în acest moment de peste 1,66 miliarde de euro. (C.N.) Strada Râului. In reparații capitale Autoritățile locale speră că în intersecția străzii Râului cu bulevardul Știrbei Vodă nu se vor mai produce zeci de accidente. Primăria Craiova a început vineri semaforizarea zonei, alocând pentru această investiție 2,75 miliarde de lei. Viceprimarul Gheorghe Nedelescu a precizat că firma care a câștigat licitația are la dispoziție 75 de zile să finalizeze lucrările. Aceasta este singura lucrare de semaforizare a unei intersecții din Craiova în 2006. Probleme au apărut pe strada Râului și în ceea ce privește lucrările pentru introducerea canalizării, începute doar pe un sens de circulație. Firma constructoare, SC HIDROCONSTRUCȚIA, trebuia să finalizeze lucrarea în urmă cu două săptămâni. „I-am atenționat că nu și-au respectat termenul din contract și drept urmare au venit să ne ceară încă două săptămâni ca să termine. Am fost de acord, însă sperăm ca măcar de data asta să se țină de cuvânt. Putem să îi penalizăm doar dacă termină cu întârziere întreaga lucrare de pe Râului. Dacă până în toamnă vor finaliza lucrările și pe cel de-al doilea sens de circulație, nu îi avem la mână cu nimic și vor scăpa basma curată“, a declarat Nedelescu. (R.M.) și Gazeta de Sud! Ghicește scorul la meciurile Universității și poți câștiga premii de peste 10.000 RON. Detalii în pagina Iii USD 2,7799 EURO 3,5458 1 gr. AUR 56,9241 <*► Scoaterea Sfintei Cruci, Sfinții 7 Mucenici Macabei. (începutul Postului Adormirii Maicii Domnului) Craiova Slatina Târgu Jiu Dr. Tr. Severin 33 ° C/ 21 ° C 32 ° C/ 21 ° C 32 ° C/ 20 ° C 34 ° C/ 22 ° C ABONEAZA-TE CU NUMAI 10,9 LEI NOI REDUCERE 50% ECONOMISEȘTI LEI NOI 110,71 Abonare și reclamații: 0251/412.146 Cotidian al oltenilor de pretutindeni Tiraj: 28.680 BRAT \