Gazeta de Sud, octombrie 2006 (Anul 12, nr. 3537-3562)

2006-10-02 / nr. 3537

21 _________________ Accident mortal în Craiova Doi tineri și-au pierdut viața, iar alți trei au fost răniți într-unul dintre cele mai teribile accidente de circulație care au avut loc în ultimii ani în Craiova. Adrian DINU Duminică dimineață, ora 4.20. Un Ciclo auriu, cu numărul de înmatriculare DJ-26-ALB, rula nebunește pe bulevardul Carol I din Craiova, dinspre centru către gară. în mașină erau cinci persoane, patru băieți și o fată, care tocmai plecaseră de la barul Mirage și se îndreptau către alt loc în care să-și încheie noaptea de distracție. La volan se afla proprietarul autoturismului - fiul unui agent de la Secția 3 Poliție Craiova. La un moment dat, în zona Podișor, în condiții încă neelucidate de anchetatori, mașina a virat ușor spre stânga, a traversat celălalt sens de circulație și s-a izbit violent de un stâlp de electricitate. Impactul a fost nimicitor, în condițiile în care mașina sa răsucit și s-a lovit de stâlpul de beton cu portiera dreapta-față. Șocul a fost atât de puternic încât autoturismul s-a încolăcit pe stâlp. Prinși între fiarele autoturismului în urma accidentului, cei cinci au rămas prinși între fiarele contorsionate ale vehiculului. Trei ambulanțe și mașina de descarcerare a pompierilor doljeni s-au deplasat la fața locului pentru a scoate victimele dintre rămășițele mașinii. Pentru doi dintre ocupanții vehiculului a fost însă prea târziu. Alina Covăsală, de 24 de ani, din Caraula - Dolj, care stătea pe locul din dreapta spate, a decedat pe loc, în urma impactului. Șoferul mașinii, Dragoș Staicu, de 25 de ani, era conștient încă după impact, însă a decedat câteva minute mai târziu, înainte ca echipele de intervenție să fi apucat să-l scoată din resturile vehiculului. Intervenția pompierilor de la descarcerare și a cadrelor medicale a durat mai mult de o oră. A fost nevoie ca mașina să fie tăiată cu aparatură specială pentru ca pasagerii să poată fi scoși dintre fiarele contorsionate. în mod surprinzător, ocupantul locului din dreapta-față a supraviețuit impactului care s-a produs chiar în dreptul său. Cei trei supraviețuitori - Marian Pereanu, de 27 de ani, Daniel Anghel, de 21 de ani, și Marian Parpală, de 29 de ani, au fost transportați la Spitalul de Urgență Craiova pentru a primi îngrijirile medicale necesare. Ei au suferit multiple traumatisme și fracturi, cel mai ușor rănit fiind Pereanu, care a scăpat doar cu o tăietură la o ureche. Piruetă cu mașina? Lucrătorii Serviciului Poliției Rutiere Dolj au început cercetările pentru a stabili condițiile în care s-a produs accidentul. „După primele cercetări, se pare că accidentul s-a produs din cauza excesului de viteză. Continuăm investigațiile pentru a stabili cu certitudine modalitatea în care s-a produs acest tragic eveniment rutier“, a declarat subinspectorul Alin Apostol, din cadrul Serviciului Poliției Rutiere Dolj. Oamenii legii încearcă să stabilească acum din ce cauză a ajuns autoturismul Cielo pe contrasens și mai ales dacă șoferul a încercat să frâneze înainte de impact, întrucât armele de la fața locului nu erau suficient de relevante. Polițiștii urmează să studieze și ipoteza avansată de unii martori, potrivit căreia șoferul ar fi vrut să efectueze o piruetă cu mașina, folosind frâna de mână. In urma impactului, doi tineri și-au pierdut viața Băuți la volan în noaptea de sâmbătă spre duminică, polițiștii doljeni au derulat o amplă acțiune de depistare a șoferilor care se aflau sub influența alcoolului. 14 șoferi s-au ales cu amenzi, iar alți patru cu dosare penale pentru conducere sub influența alcoolului sau refuzul de a li se recolta probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei. Muncă mai puțină pentru procurori Parchetul de pe lângă Tribunalul Gorj este menționat cu o scădere de activitate pe primul semestru din 2006, într-un Raport al Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), privind activitatea , întrebarea zilei la www.gds.ro îl Creditele-punte pentru achiziționarea DA; 58% altei locuințe vor avea succes • NU, 42% ABOMEAZĂ-TE LA CONFORT Relaxează-te cu o cafea bună și un ziar de calitate. Parchetelor. O scădere semnificativă a volumului de activitate s-a înregistrat la următoarele instituții din țară: Parchetul de pe lângă Tribunalul Alba (cu 1.092 de lucrări mai puțin decât în semestrul I 2005), Parchetul de pe lângă Tribunalul Tulcea (cu 1.651 de lucrări mai puțin) și Parchetul de pe lângă Tribunalul Gorj (mai puțin cu 1.506 lucrări). Printre unitățile care au înregistrat creșteri mai importante ale volumului de activitate se numără Parchetul de pe lângă Tribunalul București (cu 2.772 de lucrări mai mult). (E.M.) Primești Gazeta în fiecare dimineața în cutia poștală. *>. 02517412.146 TELEFON ABONARE Hotel AMFITEATRU 3* angajează Manager Hotel CERINȚE : Vârsta : maxim 45 ani Experiență relevantă în domeniu Vorbitor fluent de limba engleză Disponibilitate de rămânere în Calafat pe parcursul săptămânii OFERTĂ Salariu extrem de motivant Locuință de serviciu (apartament în Calafat) Telefon mobil Prime/Bonusuri în funcție de realizarea targeturilor Contact: 021-319.35.92/0729.9^8.252 (Adina Albu) Email : adina.albu@gpholding.ro EVENIMENT Gutău și Dicu, judecați tot la Tribunalul Vâlcea Strămutarea dosarului „Șpagă la Primăria Râmnicului“ a fost amânată până pe 27 octombrie, la cererea primarului Gutău. Alina STATE Magistrații înaltei Curți de Casație și Justiție București au amânat vineri judecarea cererii înaintate de procurorii Departamentului Național Anticorupție de strămutare a procesului în care sunt acuzați pentru fapte de corupție edilii orașului Râmnicu Vâlcea. Procurorii DNA au solicitat strămutarea procesului de la Tribunalul Vâlcea, pentru că asupra magistraților vâlceni s-au făcut foarte multe presiuni la cele două ședințe publice care au avut loc în Râmnic, pentru a-l pune în libertate pe primarul Gutău. Primarul a cerut vineri amânarea pe motivul lipsei de apărare, iar magistrații înaltei Curți de Casație și Justiție au decis să hotărască strămutarea pe 27 octombrie. Următorul termen de judecare al dosarului „Șpagă la Primăria Râmnicului“ va fi pe 11 octombrie, tot la Tribunalul Vâlcea. „înalta Curte de Casație și Justiție București a amânat rezolvarea cererii de strămutare înaintată de procurorii Departamentului Național Anticorupție. Cererea de strămutare va fi rezolvată de magistrații din București pe 27 octombrie, deoarece primarul Mircia Gutău a cerut amânarea pe lipsă de apărare. Până atunci, pe 11 octombrie se va ține"1a Tribunalul Vâlcea următorul de judecată al procesului1"clarat avocatul Octavian Mircia Gutău și vicepr. Nicolae Dicu sunt acuzați de fapte de corupție pentru că ar fi pretins suma de 50.000 de euro, în perioada aprilie - iulie 2006 de la patronul firmei Rovimet, Crina Popescu. Din suma respectivă, Nicolae Dicu a primit 25.000 de euro, fiind prins în flagrant de procurorii DNA în timp ce încasa 20.000 de euro de la denunțătorul, Crina Popescu, pe 6 iulie. Conform declarațiilor date de denunțător, Nicolae Dicu a primit încă 5.000 de euro, într-un plic, în birou la primărie. Cei doi edili sunt închiși în Penitenciarul de Maximă Securitate Colibași din județul Argeș, de unde vor fi aduși pe 11 octombrie la Tribunalul Vâlcea. 1 Nicolae Dicu și Mircia Gutău Polițist lovit cu bâta de baseball Un agent de poliție din cadrul Serviciului Poliției Rutiere Valea Jiului a fost lovit cu o bâtă de baseball de un șofer pe care- l oprise în trafic. Incidentul a avut loc sâmbătă noapte, în jurul orei 24.00, în timpul unui control de rutină pe DN 66A. Purtătorul de cuvânt al IPJ Hunedoara, Bogdan Nițu, a spus că agentul de poliție i-a făcut semn conducătorului auto Radu M., din Lupeni, să oprească, dar acesta l-a ignorat și a pornit în viteză spre Lupeni. „Polițistul a pornit în urmărirea șoferului, deoarece avea informații că acesta nu are permis de conducere, l-a ajuns și l-a făcut să oprească mașina, dar, în momentul în care i-a solicitat să se legitimeze, șoferul, în loc de acte, a luat o bâtă de baseball cu care l- a lovit violent peste braț pe agent și a fugit, reușind să scape“, a declarat Nițu. Agentul de circulație a fost transportat la Spitalul de Urgență din Petroșani, unde i-au fost acordate îngrijiri medicale. Șoferul agresor a fost prins ieri după-amiază de polițiștii din municipiul Lupeni în cartierul în care locuiește și a fost dus la poliție pentru audieri, dar a refuzat să dea declarații fără ca avocatul său să fie de față. Comandantul Poliției Municipiului Lupeni, Romeo Amurăriței, a declarat că șoferul a fost citat pentru astăzi, la ora 11.00, iar cercetările în acest caz sunt continuate de Parchetul de pe lângă Judecătoria Petroșani. Conducătorul auto agresor este cercetat în libertate pentru conducere fără permis și ultraj. (D.M.) Arestați pentru viol Doi tineri din comuna doljeană Cârna au fost arestați sub acuzațiile de viol și violare de domiciliu, în baza unui mandat pe 29 de zile emis de Judecătoria Segarcea. Ionel Sorin Dobrin, de 20 de ani, și Nelu Troacă, de 26 de ani, ambii din Cârna, sunt cercetați pentru că, în noaptea de 27 spre 28 septembrie, ar fi pătruns în locuința unei femei de 48 de ani din aceeași localitate și ar fi întreținut relații sexuale cu aceasta, împotriva voinței sale. (A.D.) Bolnav psihic în libertate Ionel Guță, de 45 de ani, din comuna Galiciuica, județul Dolj, este căutat de poliție după ce a fugit joi din Spitalul de Psihiatrie Poiana Mare, unde era internat cu afecțiuni psihice. Bărbatul era îmbrăcat într-o bluză de trening de culoare albastră, pantaloni din tercot bej și o haină de stofa bleumarin, iar în picioare purta niște ghete negre. Semnalmentele sunt următoarele: 1,65 m înălțime, șaten, ochi căprui, fața rotundă. Cine poate da relații în legături cu cel dispărut este rugat să contacteze cea mai apropiată unitate de poliție sau să telefoneze la 112 apel de urgență. (A.D.)