Gazeta de Sud, decembrie 2006 (Anul 12, nr. 3589-3612)

2006-12-01 / nr. 3589

21 EVENIMENT ___ Cu toate că Ministerul Educației și Cercetării a decis, verbal, interzicerea distribuirii pliantelor tipărite pentru campania ANAF „S-o facem legal“, la cererea unor organizații nonguvernamentale, elevii doljeni ar putea să se delecteze în pauze citind mesajele Fiscului. Conducerea Colegiului Național „Frații Buzești“ pare dispusă să distribuie pliantele campaniei.  Crina RAICER Ajuns în Craiova pentru a promova campania ANAF „S-o facem legal“, Sebastian Bodu a folosit în prezentarea pe care a facut-o liceenilor de la Colegiul Național „Frații Buzești“ un limbaj academic, diferit de limbajul de cartier utilizat în pliantele campaniei. „Eu nu am exercițiul acestui limbaj și nu îl folosesc, dar aceste pliante au fost făcute de liceeni sub coordonarea unor prieteni de-ai mei sociologi. Sunt mesaje de marketing și trebuie să conțină un limbaj care să atragă atenția“, a explicat Sebastian Bodu, președintele ANAF. Șeful Fiscului le-a explicat liceenilor craioveni ce înseamnă taxele și impozitele, de ce trebuie acestea plătite și unde duce neplata lor. Elevii au aflat astfel definiția unor termeni pe care i-au auzit de multe ori fără să știe ce înseamnă, cum ar fi „evaziune fiscală“, „economie subterană“ sau „paradis fiscal“. Bodu și-a pigmentat prezentarea cu întâmplări inedite din acțiunile „oamenilor buni de la Fisc“, care au descoperit că o mașină de pompieri transporta în loc de apă alcool sau că instalațiile de alcool erau transportate cu ambulanța. Palatele romilor, luate în vizor de liceeni Finalul întâlnirii le-a aparținut însă liceenilor craioveni, care nu s-au sfiit să îi pună întrebări șefului ANAF într-un limbaj diferit de cel utilizat în pliantele campaniei, cele mai multe referindu-se la construcțiile ilegale, și au cerut explicații pentru faptul că, deși romii nu își plătesc taxele și impozitele către stat, Fiscul nu ia nici o măsură. „Nu-și plătesc impozitele, utilitățile și, dacă ar fi să le scoatem la vânzare palatele, nu ar veni nimeni să le cumpere. Unele nu sunt înscrise nici în cartea funciară și nu poți să pui sechestru pe ele. Aceste bunuri nu pot fi valorificate pentru că nu există cumpărători“, a explicat Bodu, în timp ce îi sfătuia pe tineri să își plătească taxele și impozitele, din public s-a auzit următoarea întrebare: „Cum să își plătescă taxele și impozitele un cetățean care are salariul minim pe economie? Ați încercat să trăiți în pielea unui om care are salariul minim pe economie?“. Răspunsul șefului de la Fisc s-a redus la un simplu „nu . Liceenii craioveni „o fac legal“ și cu pliante Cu toate că Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Dolj nu a hotărât dacă va distribui pliantele campaniei în școli, conducerea Colegiului Național „Frații Buzești“ a spus că aceste pliante pot fi distribuite liceenilor. „Nu am primit nimic oficial din partea MEC, dar vom lua o decizie împreună cu conducerea școlii“, a declarat Diana Bușoi, inspector general al ISJ Dolj. Zamfirică Petrescu, directorul CN „Frații Buzești“, a precizat că liceenii vor ajunge însă în posesia pliantelor. „Ministrul a făcut unele declarații, dar noi nu am primit nimic în scris, așa că pliantele se vor împărți“, a spus directorul. „Prezența mea impune un formalism“ „Sună nasul. Nu-ți convine. Te oftici“ sunt doar câteva dintre mesajele de marketing pe care le conțin pliantele campaniei ANAF „S-o facem legal“. Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a decis, la cererea unor ONG-uri, să interzică distribuirea în școli a pliantelor care conțin, în opinia protestatarilor, un limbaj de forță, ceea ce denotă un tip totalitar de înțelegere a rațiunilor statului și insultă nivelul de cultură și inteligență al elevilor, pe care îi consideră „șmecheri de cartier“. Sebastian Bodu a declarat că nu a primit nimic oficial din partea MEC legat de interzicerea pliantelor și va lăsa la latitudinea conducerii școlilor distribuirea acestora. „ANAF nu a primit nici o adresă din partea MBC și directorii de școli vor decide dacă aceste pliante se vor distribui sau nu. Pliantele au fost blamate de un grup de ONG-uri printre care se află și unele aparținând minorităților etnice și sexuale. S-a spus că este un limbaj de forță, dar statul în esența lui presupune forță, iar prezentarea noțiunilor de fiscalitate am facuto cât mai atrăgătoare, pe înțelesul elevilor de nivel mediu“, a spus Bodu. Cât despre faptul că în întrebările pe care i le-au adresat liceenii craioveni nu s-au regăsit cuvinte cum ar fi „șmecher“, „bazat“ sau „fraier“, președintele ANAF consideră că aceștia și-au controlat limbajul. „Era un cadru formal și au vorbit așa cum vorbesc la cursuri. Prezența mea impune un formalism“. Dacă elevii craioveni vor să știe mai multe despre fiscalitate, mesajul ANAF este simplu „întreab-o pe diriga ta“. Bodu n-a făcut-o legal In Bănie 99 ANAF nu a primit nici o adresă din partea MEC și directorii de școli vor decide dacă aceste pliante se vor distribui sau nu. Pliantele au fost blamate de un grup de ONG-uri printre care se află și unele aparținând minorităților’etnice și sexuale“. Sebastian Bodu, președintele ANAF Skoda Roomster, pe piața craioveană Roomster a fost lansat miercuri la showroom-ul Skoda, prezentare organizată de Autec Autotechnik Craiova, dealer autorizat Skoda. Noul model a fost prezentat publicului de invitatul special, Roxana Ciuhulescu, gazda emisiunii ProMotor. . Dragoș GAVRILĂ Programul a fost asigurat de Clubul Patricia Dance și de trupa de dans a Centrului Școlar pentru elevi cu deficiențe auditive. în cadrul lansării a fost prezentat și primul model Skoda Roomster vândut în România, posesor fiind Viorel Popa din Craiova. Gama de modele Skoda pentru 2006 s-a extins la patru prin adăugarea unui proiect nou, acest nou membru al familiei primind numele Roomster, pentru a-i sublinia caracteristicile fundamentale: un spațiu generos peste media categoriei, pentru pasageri și bagaje, și extraordinara flexibilitate interioară. Prin Roomster, Skoda încearcă să aducă idei noi în segmentul mediu inferior al modelelor hatchback ca și în cel al monovolumelor compacte.Dezvoltarea prototipului Roomster, expus la Salonul Auto de la Frankfurt în urmă cu trei ani, a reprezentat o provocare pentru Skoda Auto. Inginerii și designerii din Mlada Boleslav au creat un concept care, deși urmărește liniile unui van compact, diferă de competitorii săi din acest segment aflat în expansiune prin designul neobișnuit. Volumul portbagajului între 450 și 530 de litri, în ciuda lungimii de 4.205 mm, plasează Roomster în topul clasei sale. Un prieten pentru familie Noul model se vrea un prieten pentru familie, airbag-urile frontale și laterale protejând pasagerii în caz de accident. La acestea se adaugă centurile de siguranță pretensionate, cu sistem de prindere în trei puncte. Farurile adaptive sunt disponibile ca opțiune. Când se conduce pe întuneric, farurile principale urmăresc direcția roților frontale, oferind șoferului un unghi de vizibilitate mai mare. Ca inovație la Roomster se regăsesc plafonul panoramic din sticlă, imobilizatorul electronic pentru protecție împotriva furtului, seria șasiului (VIN) inscripționată cu laser pe toate geamurile, sistemul de navigație cu funcție dinamică TMC, ca alternativă la acesta din urmă fiind disponibil un sistem de navigație Via Michelin. Trei motoare pe benzină și trei diesel sunt oferite pentru Roomster. Gama celor pe benzină începe cu un motor de 1.2 litri și 12 supape, de 64 CP, un motor de 1.4 litri cu patru cilindri, de 86 CP, cel mai puternic propulsor pe benzină fiind cel de 1.6 litri cu 105 CP. Gama diesel constă în două motoare de 1.4 litri și 1.9 litri, acesta din urmă generând un cuplu de 240 Nm la 1.800 rpm și o putere de 77 kw (105 CP). în funcție de motorizare, Roomster atinge o viteză maximă între 155 și 184 km/h. Toate motoarele sunt cuplate la o cutie de viteze manuală cu cinci trepte, o transmisie automată fiind disponibilă opțional pentru motorizarea 1.6 MPI / 77 kW (102 CP). Producția de serie a modelului Skoda Roomster a început în luna iunie 2006 la uzina Skoda din Krasing, de pe ale cărei linii de producție a ieșit în anii '60 gama sport a modelului Felicia. CRAIOVA MUZICALA Ediția a XXXIII-a Vineri, 1 decembrie Ora 19.00 Saia Cercului Militar iDxcdentxa <£tmfonieä a Jitaxmanlali ií)limía ^ixijoi: íPaui tíAfad£*% ) eSotijM: cSimlna Ctolimu, <£jeJnlt£ Cxottoxa Organuolori, Ministerul Culturii și Cultelor. Consiliul iaduüan Dolj, Primăria Croisvn [?) întrebarea zilei la www.gds.ro Credeți că ar trebui interzisă comercializarea porcilor vii în DA: 41% târguri? NU: 59% Petrece un Crăciun de 4 stele! Abonează-te la Gazeta de Sud pe luna decembrie și câștigi premii de milioane lx calculator 1 Ox 100 RON performant Hotel Palace Sinaia 4^ ,3|v JțL. y | - V ^ nopți + cină festivă de Crăciun (pentru două persoane) 0251/415.071 Gazeta de Sud și agenția de turism Mapamond îți oferă șansa să petreci un Crăciun de vis la Sinaia, într-un hotel de 4 stele. Tot ce trebuie să faci este să te abonezi luna aceasta la Gazeta de Sud, cu numai 11,9 RON (54% reducere față de prețul de la chioșc). în plus, poți câștiga premiile lunare oferite de Gazeta de Sud la Tombola Abonaților, un calculator performant și 10 premii a câte 100 de RON. Abonează te chiar acum la 0251/412.146 și scris automat la tombolă. Dacă te abonezi prin Poșta Română sau Rodipet, trebuie să trimiți dovada plății abonamentului până la 12 decembrie, pe adresa: str. Câmpia Islaz, nr. 97A, Craiova, Dolj, GAZETA de SED si Cotidian al oltenilor de pretutindeni JS www.mapamond.ro Clienții s-au călcat în picioare pentru promoțiile real, Hipermarketul deschis seri a făcut cu greu față fluxului de clienți care s-au înghesuit să cumpere produse la prețuri promoționale. în prima oră de vânzări, se cumpăraseră deja sute de televizoare și aparate electrocasnice. ^ Bogdan GROȘEREANU Sute de craioveni au luat ieri cu asalt hipermarketul real, încă de la primele ore ale dimineții, când a fost deschis clienților. Administrația magazinului a fost nevoită să organizeze baraje și să apeleze la ajutorul jandarmilor pentru ca lumea să nu se calce în picioare. La intrarea în hipermarket, oamenii au așteptat zeci de minute la coada care se întindea pe circa 100 de metri pentru a putea să prindă una dintre promoțiile făcute de real,. „Sunt prețuri acceptabile. Am stat ceva timp la coadă, dar sper să meargă repede, să intrăm și noi“, a spus Mircea Șeitan, unul dintre clienții care așteptau la coadă. Cei care s-au trezit mai de dimineață apucaseră deja să facă primele cumpărături. „Am cumpărat un televizor cu trei milioane de lei. E cadou la banii ăștia, sunt mulțumit de ofertă. Merg să mai fac cumpărături, nu vedeți ce mare e coșul?“, spunea Nicușor Marancă, unul dintre clienții care plecaseră deja în căutarea altor produse ieftine. Cele mai căutate au fost electrocasnicele, aparatura electronică și produsele IT, pentru care magazinul a făcut oferte avantajoase clienților. în prima oră de vânzări, clienții cumpăraseră deja 320 de televizoare, ale căror prețuri variau între 2,19 și 3,7 milioane de lei vechi, așa încât angajații reali au fost nevoiți să împrospăteze rafturile cu marfa din depozite. „Televizoarele sunt atât de ieftine încât îți permiți să dai cu ele pe geam la supărare când vezi un meci de fotbal, fară să îți pară rău că ai pierdut prea mulți bani. Nu mai facem față cu vânzările“, spunea un angajat al magazinului. Alte produse atractive s-au dovedit un sistem PC cu boxe, la prețul de zece milioane de lei vechi, din care se vânduseră deja peste 100 de bucăți de la primele ore, dar și imprimantele, la care vânzările au fost la fel de impresionante. Lumea s-a înghesuit și la alte produse pentru casă, frigidere, aragazuri cu hotă și mașini de spălat. Clienții s-au înghesuit și în fața rafturilor cu haine și cu produse pentru sărbători, iar doritorii au luat o mică pauză pentru a lua o gustare caldă în spațiile special amenajate în incinta magazinului. „De obicei, electrocasnicele și produsele IT sunt cele mai căutate. Aici sunt promoții multe“, a precizat Adriana Pița, purtător de cuvânt al real, România. Clienții s-au înghesuit la promoții în prima zi de real, Intră în Europa cu Radio ! De Ziua României, Radio Sud Craiova începe numărătoarea inversă până la intrarea în Uniunea Europeană. Zilnic, timp de o lună, ascultătorii fideli frecvenței 97.4 FM vor afla ce li se pregătește de la 1 ianuarie 2007, pentru ca să nu fie luați prin surprindere. Cum se pot contracta credite sau achiziționa terenuri din străinătate, cum te poți angaja în statele UE, la ce produse cresc prețurile și de ce, cu cât se măresc salariile și de când, cum se vor recunoaște studiile în străinătate sunt doar câteva dintre întrebările la care ascultătorii Radio Sud vor primi răspuns în perioada următoare. „Intră în Europa cu Radio Sud“ este numele campaniei radio, care începe astăzi și ia sfârșit pe 2 ianuarie 2007, aducând o mulțime de premii pe postul de știri și muzică al craiovenilor. Și pentru că astăzi este Ziua Națională, pe 97.4 FM se difuzează pentru 24 de ore numai muzică românească. Radio Sud Craiova a schimbat din această vară muzica, știrile și programele, segmentul de public vizat fiind populația activă în domeniile serviciilor, învățământului universitar și preuniversitar, domeniul medical, comerț cu vârste cuprinse între 25 - 50 de ani. Muzica difuzată este adaptată publicului-țintă, în format Hit Radio, prin difuzarea hiturilor din anii '60 până în prezent. Radio Sud Craiova Zile de weekend! sâmbătă & duminică ,13.00-16.00 cu Alin Oprea 1 ISaM* sud