Gazeta de Sud, februarie 2007 (Anul 13, nr. 3638-3661)

2007-02-01 / nr. 3638

I Scurte știri Vizită cu program redus In toate spitalele doljene s-au impus începând de ieri restricții de vizitare a bolnavilor, din cauza numărului mare de viroze respiratorii înregistrate în ultima perioadă în județul Dolj. Astfel, în secțiile de neonatologie, obstetricăginecologie și pediatrie va fi carantină totală, accesul vizitatorilor fiind interzis cu desăvârșire, în timp ce în celelalte secții vizitele vor fi permise în limita unui program mult mai scurt decât până acum. La Spitalul de Urgență Craiova, unitate cu program zilnic de vizită, nu va mai fi permis accesul între orele 11.00 -13.00, vizitatorii trebuind să se mulțumească să-și vadă rudele internate doar în intervalul 18.00 -20.00, iar la Spitalul Municipal „Filantropia“ vizitele în secțiile fără carantină totală vor fi permise marțea, joia și duminica, între orele 14.00 și 15.00, începând de miercuri, spitalele au fost obligate să afișeze la intrările principale în unitate și în secții programul de vizitare și motivele restricționării vizitelor. (S.T.) Craiovean beat prins în Mehedinți Agenții de la Poliția Rutieră s-au depistat ieri în trafic pe D. Cristian, de 36 de ani, domiciliat în Craiova, județul Dolj, în timp ce conducea Dacia 1310, pe DN 6 în localitatea Fața Cremenii, județul Mehedinți, fiind sub influența băuturilor alcoolice. Fiind testat cu aparatul etilotest, acesta a indicat o concentrație de 0,61 mg/ alcool pur în aerul expirat. Conducătorului auto i-au fost recoltate probe biologice de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei, iar în cauză s-au întocmit acte premergătoare pentru săvârșirea infracțiunii prevăzute și pedepsite de art 87, alin.1 din OUG nr.195/2002. Craioveanul s-a ales cu permisul de conducere suspendat și cu dosar penal. (A.G.) Nou-născut găsit mort în tomberon Un nou-născut a fost găsit mort marți după-amiază, într-un tomberon de gunoi dintr-un cartier din centrul municipiului Târgu Jiu. Cadavrul micuțului a fost descoperit de doi oameni care scormoneau prin gunoaie. Aceștia sau speriat și au anunțat imediat poliția. „Era să leșin când l-am găsit. Eu am trei copii acasă, dar nu aș fi în stare să fac așa ceva“, a spus femeia. Nou-născutul era învelit într-un ziar și pus într-o plasă, iar cordonul ombilical era înfășurat în jurul gâtului. Polițiștii criminaliști au venit imediat la fața locului, au luat probe și au făcut fotografii. Cadavrul a fost luat și dus la Serviciul de Medicină Legală, pentru efectuarea necropsiei în vederea depistării cauzelor decesului. (A.l.) Minor, dar doț Un minor este cercetat pentru infracțiunea de furt calificat după ce a sustras mai multe produse de la o societate din municipiul Drăgășani. în urma activităților întreprinse de lucrătorii de Ordine Publică din cadrul Poliției Drăgășani, marți a fost identificat minorul H.M. de 16 ani, din comuna Glăvile, județul Vâlcea, ca fiind autorul unui furt comis la SC Anabella SRL Râmnicu Vâlcea, punct de lucru Drăgășani. Polițiștii au constatat că minorul a furat mai multe bunuri, constând în produse cosmetice și dulciuri. Cercetările continuă. (I.R.) EVENIMENT O dată cu intrarea în vigoare a noului Cod Rutier, șoferii doljeni își încearcă norocul și contestă majoritatea sancțiunilor primite, astfel că, la nivelul Serviciului Poliției Rutiere Dolj, s-a înregistrat o dublare a numărului de contestații. 1 Aldezir MARIN Conform polițiștilor de la Rutieră, pe lângă lucrurile bune pe care le-a determinat noul Cod Rutier - scăderea numărului de accidente soldate cu morți și răniți grav, acesta a adus și un val de contestații la sancțiunile aplicate șoferilor. Astfel, de la 1 decembrie și până acum, la Serviciului Poliției Rutiere Dolj au fost depuse 376 de contestații. La nivelul județului, numărul contestațiilor este mult mai mare, pentru că acestea se pot depune și la birourile rutiere din Filiași, Calafat, Băilești. 13 permise reținute într-o zi Polițiștii au verificat marți 256 de conducători auto. 13 șoferi s-au ales cu permisul suspendat pentru nerespectarea semnificației culorii roșii a semaforului: Bechet, Dăbuleni, Plenița și Segarcea. Numărul conducătorilor auto care depun contestații a crescut cu aproximativ 50 la sută după intarea în vigoare a noii legislații. Din cele 376 de contestații înregistrate de polițiștii de la Rutieră, numai pentru 31 instanța a decis să dea câștig de cauză, în toate cazurile fiind vorba de permise de conducere reținute pe perioade diferite de timp. Polițiștii aduc probe în instanță Inspectorul principal Emil Iulian, șeful Biroului Poliției Rutiere Craiova, spune că șansele de a câștiga în instanță sunt minime pentru conducătorii auto care nu au motive întemeiate. Acesta a enumerat câteva dintre situațiile în care șoferii depun contestații doar pentru a-și încerca norocul, pentru că judecătorii nu le dau câștig de cauză. Astfel, atunci când un șofer este depistat încălcând regimul de viteză, acesta este oprit pe baza imaginilor video, surprinse cu aparatură omologată și verificată metrologic. „în aceste cazuri, șoferii care depun contestații trebuie să fie conștienți că Poliția Rutieră înaintează instanței fotografia cu abaterea constatată, iar șansele de câștig ale acestora sunt nule“, a explicat Emil Zulian. La fel se întâmplă și în cazurile în care conducătorii auto contestă trecerea pe culoarea roșie a semaforului, abatere care, de regulă, este înregistrată video. în cazul contestării alcoolemiei, polițiștii de la Rutieră înaintează instanței rezultatul controlului cu aparatul etilotest sau al probelor de sânge. Contestația, pierdere de timp în general, șoferii doljeni contestă suspendarea permiselor de conducere reținute pentru viteză neregulamentară, neacordare de prioritate, conducerea sub influența băuturilor alcoolice sau depășirile neregulamentare. Din cei 31 de șoferi cărora instanța le-a dat câștig de cauză, 26 au avut permisele reținute pentru neacordare de prioritate, trei pentru neprezentarea în termen la poliție după producerea unui accident, și doi pentru defecțiuni tehnice. Oamenii legii mai spun că șoferii care depun contestații fără a avea motive întemeiate, doar pentru a-și încerca norocul, pe lângă faptul că îngreunează activitatea polițiștilor și judecătorilor, nu fac altceva decât să piardă timp și bani. „în situația în care șoferul depune contestație, pe toată perioada cât durează procesul, dovada înlocuitoare a permisului de conducere se prelungește. Mulți conducători auto nu știu că, atunci când instanța nu le dă câștig de cauză, perioada de suspendare a permisului de conducere rămâne neschimbată, adică vor avea permisul suspendat tot 30, 60 sau 90 de zile, după caz“, a încheiat Emil Zulian. * Val de contestații la Poliția Rutieră Șoferii doljeni contestă multe dintre sancțiunile date de polițiști Romii din Craiova au speriat Canada Șapte romi din Craiova au fost reținuți în Canada, după ce au comis mai multe furturi din magazine, soldate cu pagube de zeci de mii de dolari. Aldezii MARIN Polițiștii din cadrul Serviciului de Investigații Criminale Dolj au primit o solicitare din partea autorităților canadiene cu privire la verificarea unor cetățeni romi din Craiova, reținuți după ce au comis mai multe furturi în ultimele luni din magazinele din orașele canadiene Calgary, Winnipeg, Toronto și Bridgeland. Persoanele reținute, printre care Ancuța Serdaru, Luliana Boana, Aurora Ciciu, Ileana Miclescu, Lucian Poenaru și Viorel Chiciu, făceau parte dintr-o bandă de nouă indivizi, care se ocupa cu furtul din magazine. Activitatea grupului de romi a fost prezentată pe larg la televiziunea Calgary CTV, care a difuzat și imaginile surprinse de camerele de luat vederi din magazinele jefuite. Autoritățile canadiene estimează că, până când au fost reținută, banda de romi a adus pagube de aproape jumătate de milion de dolari americani, terorizându-ie pe proprietarii de magazine. Modul de operare Romii din Craiova foloseau o tactică foarte simplă pentru a jefui magazinele, mod de operare folosit și la noi în țară mult timp. Intrau în grup într-un magazin, iar după ce unii dintre ei creau o diversiune ca să distragă atenția personalului, punându-le pe femei să danseze, să se vaite de dureri de stomac sau să mimeze că ar fi însărcinate și au nevoie de doctor, ceilalți furau banii din seifurile și casele de marcat ale magazinelor. în urma numeroaselor sesizări din partea păgubiților, poliția canadiană i-a urmărit timp de câteva luni, reușind să-i identifice urmărind casetele de supraveghere video din mai multe magazine prădate de romi. Câțiva romi au fost reținuți la jumătatea lunii ianuarie, pe o autostradă din orașul Calgary, în urma unui apel dat de un cetățean care i-a recunoscut după ce imagini cu ei au fost difuzate de mai multe televiziuni. Conform statisticilor Serviciului de Investigații Criminale Dolj, aceasta este prima solicitare făcută de autoritățile canadiene privind verificarea unor persoane din Dolj care au săvârșit infracțiuni pe teritoriul canadian. în anul 2006 au fost solicitate aproximativ 150 de verificări de persoane din Dolj de către autoritățile germane, franceze, austriece și spaniole. Din cei 150 de doljeni reținuți pe teritoriul altor state, majoritatea au ■ comis furturi, resturi, fiind acuzați de falsuri, înșelă brîtt proxenetism, prostituție. I Pietoni accidentați Trei pietoni doljeni au ajuns la spital morți, după ce au fost loviți de mașini în timp ce traversau strada. Primul accident s-a înregistrat în jurul orei 6.30, în municipiul Calafat. Bogdan Constantin, de 52 de ani, din Calafat, în timp ce conducea un autoturism Dacia 1310 a accidentat-o ușor pe Adriana Cârstea, de 31 de ani, din localitate, care s-a angajat în traversarea străzii prin loc nepermis și fără să se asigure. La ora 11.20, în Craiova, pe bulevardul Nicolae Titulescu, Alexandru Marius, de 21 de ani, din localitate, în timp ce conducea un autoturism Oltcit nu a acordat prioritate de trecere lui Ghiță Constantin, de 75 de ani, din aceeași localitate, care traversa strada regulamentar și s-a accidentat ușor, în comuna Malu Mare, în jurul orei 19.00, Nae Alin, de 18 ani, aflându-se la volanul unui autoturism marca Dacia 1310 l-a accidentat ușor pe Duță Ioan, de 54 de ani, din Caraș-Severin, care se angajase în traversarea drumului prin loc nepermis și fără să se asigure. Victimele accidentelor au fost transportate la spital pentru acordarea primelor îngrijiri medicale. (A.M) Romi prinși în Arad Două grupuri de romi din Craiova au fost reținute în februarie, anul trecut, în Arad. Primul grup, format din cinci femei, intra în stațiile Peco și, în timp ce câteva dintre ele vorbeau cu angajații, celelalte sustrăgeau bunuri expuse spre vânzare și le îndesau sub fuste. Cel de-al doilea grup acționa numai în locuințele oamenilor. Au furat cruci din cimitir Trei copii din comuna Șimian sunt cercetați de IPJ Mehedinți pentru profanare de morminte. Minorii au furat în perioada sărbătorilor de iarnă mai multe cruci din metal și gardurile metalice din cimitirul satului Cemeți și le-au vândut la fier vechi. „Lucrătorii Postului de Poliție Șimian au identificat ieri trei minori, cu vârste cuprinse între 15 și 17 ani, toți din Șimian, care în luna decembrie 2006, în mod repetat, au sustras din cimitirul satului 53 de țevi, în valoare de 560 de lei, de la gardurile împrejmuitoare a zece morminte, cauze rămase inițial cu autori neidentificați“, a declarat Carin Sică, subcomisar IPJ Mehedinți. Bunurile sustrase au fost comercializate ulterior la centrele de colectare a fierului vechi din comuna Șimian și din municipiul Drobeta Turnu Severin. Prejudiciul nu a fost recuperat, iar față de cei în cauză s-au întocmit acte premergătoare pentru săvârșirea infracțiunii de furt calificat. (A.G.) E întrebarea zilei la www.gds.ron Credeți că va scădea numărul virozelor în rândul elevilor în timpul vacanței? DA: 56% NU: 44% SOCIETATE COMERCIALA SPECIALIZATĂ ASIGURA COMPLETARE DECLARAȚII INTERSTATE # În județele: Dolj - tel. 0722.327.840 Olt -tel. 0744.491.127 Dispariție anunțată după doi ani o minoră din localitatea doljeană Unirea a dispărut acum doi ani de acasă, însă familia a anunțat dispariția ei abia marți. Polițiștii din Unirea au fost sesizați că Aurelia Cornea, de 17 ani, în urmă cu mai mult de doi ani, a luat unele acte personale și a plecat de la domiciliu fără a mai reveni. Din primele verificări s-a stabilit că la sfârșitul anului 2004, minora a plecat de acasă, iar de f*atunci a mșluat ,legătura..iar familia. Sora minorei dispărute, Melania Cornea, a declarat că în vara anului 2006, în timp ce se afla în târgul de săptămână din orașul Băilești, a arătat fotografia surorii sale mai multor persoane, iar un cetățean i-a spus că aceasta este căsătorită în localitate; în urma investigațiilor polițiștilor, aceasta nu a fost găsită în Băilești. Familia tinerei dispărute a motivat faptul că nu a anunțat poliția pentru că știau că aceasta s-a căsătorit în altă localitate. Aurelia are 1,70 metri înălțime, păr șaten, lung până la nivelul umerilor, frunte lată, gură mare, buze subțiri. Persoanele care pot pot oferi orice date ce pot duce la identificarea Aureliei Cornea sunt rugate să sune la cea mai apropiată unitate de poliție sau la numărul de urgență 112. (A.M.) Aurelia a dispărut acum doi ani de acasă Cupoane de pensie false Doi mehedințeni din comuna Punghina au înșelat statul român cu suma de 360 de milioane de lei vechi, folosindu-se de falsuri în declarații și prezentând acte militare de pensionare falsificate pe calculator. „Cadrele Serviciului de investigare a fraudelor au întocmit acte premergătoare față de S. Constantin, de 49 de ani, și M. Nicolae, de 47 de ani, ambii din comuna Punghina, județul Mehedinți, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de înșelăciune, fals și uz de fals, fapte prevăzute și pedepsite de art. 215, 289 și 291 CP. Aceștia au beneficiat de credite bancare de la o instituție de profil din județul Mehedinți“, a declarat Carin Sică, subinspector IPJ Mehedinți. S. Constantin a împrumutat 19.500 de lei, iar M. Nicolae -16.500 de lei. Cei doi bărbați au prezentat cupoane de pensie militară și decizii de pensionare de cadre militare falsificate. Aceștia nu lucraseră niciodată în cadrul armatei și nici nu au avut legături cu firme de profil. Nicolae și Constantin au lucrat mai mulți ani la CAP și nu au studii superioare. Nici unul nu are surse de venit pentru a putea restitui împrumuturile. (A.G.) Abonează-te la Gazeta de Sud cu 50% reducere! ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală ► Participi automate la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud ► Economisești 50% față de prețul de la chioșc * Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. ** - Cost adițional distribuție prin Poșta Română: 0,05 lei/zi. Preț abonament: numai 11,9 lei' 60. 6251/412.146 TELEFON ABONARE