Gazeta de Sud, martie 2007 (Anul 13, nr. 3662-3688)

2007-03-01 / nr. 3662

Zeci de cazuri nerezolvate Câini uciși vinovați 9 9 neanchetați Găsirea vinovaților pentru uciderea și maltratarea câinilor vagabonzi rămâne și în 2007 un subiect tabu, instituțiile implicate aruncând competența una în spatele alteia. Rodica MITROS Zecile de cazuri cutremurătoare în care animalele fără stăpân au fost ucise cu bestialitate, în diverse cartiere din Bănie, au rămas nerezolvate. Apelurile disperate ale iubitorilor de câini au rămas fără nici un ecou. Autoritățile statului care sunt implicate își declină fiecare competența, susținând că rezolvarea unor astfel de cazuri nu le aparține. Pentru că nimeni nu se consideră responsabil să îi găsească pe vinovați și să îi pedepsească conform legii, numărul câinilor găsiți morți crește de la o zi la alta. „Fetița“ trăiește Un astfel de caz a fost relatat, în urmă cu aproximativ patru luni, de echipa GPS, care a reușit să salveze de la moarte un câine îngropat de viu. „Fetița“, cum o numiseră locatarii din blocul V 19 din cartierul 1 Mai, urma să aducă pe lume un cățeluș, când a fost acoperită cu beton, sub câteva dale de pe aleea din fața blocului, de un craiovean. Prins pe picior greșit, „vinovatul“ declara atunci că nu a făcut-o intenționat, dar că animalul era agresiv mai ales cu bătrânii și copiii. „Norocoasa“ a supraviețuit și a adus pe lume trei căței, dintre care unul a murit la scurt timp. Ieri. „Fetița“ se odihnea liniștită în curtea blocului V 19, alături de unul dintre puii săi. Trista poveste fusese uitată chiar și de locatari, care nu își mai aduceau prea bine aminte ce se întâmplase în toamna lui 2006. „A încercat parcă un vecin să o omoare, dar nu mai știu exact cum s-a întâmplat. A avut zile să scape și a fost găsită. De atunci nu cred că a mai avut astfel de probleme. E cuminte, nu face rău nimănui, așa că nu știu de ce a vrut cineva să-i facă ei rău“, a povestit Ileana Efrimia, din cartierul 1 Mai. Vinovatul a scăpat basma curată Chiar dacă au trecut câteva luni de atunci, cazul nu a fost anchetat, deoarece nici una dintre instituțiile implicate nu are astfel de atribuții. Cel puțin așa susțin reprezentanții acestora. Conducerea Secției nr. 2 de Poliție a menționat că persoana indicată drept făptaș de locatari nu și-a recunoscut vinovăția. Oricum, agenții de poliție și-au declinat competența, sesizând Direcția Sanitar-Veterinară (DSV) Dolj, care ar fi în măsură, în opinia lor, să aplice sancțiunile corespunzătoare. „Am făcut și noi propria anchetă după ce ne-am sesizat din GdS. Ulterior am primit și o reclamație de la un locatar în legătură cu acest caz. Fiind vorba de violență împotriva unui animal, am înaintat cazul către DSV Dolj, care este abilitată în acest sens“, a declarat Grigorie Diță, adjunctul șefului Secției nr. 2 Poliție. Cazul nu a fost finalizat nici la DSV Dolj, deoarece nici această instituție se pare că nu are atribuții în astfel de cazuri. „Ce puteam să facem noi? Ne ocupăm de sănătatea animalelor, nu de uciderea lor. Nu știu însă ce instituție ar avea atribuții să dirijeze cazul și să ia măsuri“, a precizat Adrian Butaru, directorul DSV Dolj. Nici Serviciul Public de Ecarisaj din primărie nu poate face prea mult în această situație. Potrivit directorului adjunct, Dan Petre, serviciul are responsabilități doar în ridicarea câinilor fără stăpân și în aducerea lor la centrul de la Făcăi. Fundațiile pentru protecția animalelor cer rezolvarea cazului întâmplarea care a avut loc în Bănie a ajuns și la urechile reprezentanților Fundației pentru Protecția Animalelor VIER PFOTEN România, din București, într-un comunicat oficial transmis Primăriei Craiova, aceștia cer să fie inițiată o amplă campanie prin care să se prevină uciderea și maltratarea câinilor fără stăpân. Aceștia oferă drept exemplu cazul „Fetiței“ relatat de GPS. Reprezentanții fundației au declarat că nu pot înțelege cum evenimente de acest gen pot să se repete în condițiile în care, potrivit art. 23 din Legea privind protecția animalelor, „supunerea unui animal la cruzimi se pedepsește cu amendă de la 1.000 la 2.000 de lei“ . „în legea pentru protecția animalelor este stipulat expres ca reprezentanții Autorității Naționale Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și ai Ministerului Administrației și Internelor să se ocupe de rezolvarea cazurilor în care câinii sunt maltratați și omorâți. Nu știu de ce în Craiova nu se aplică legea. Vom face o campanie de informare, să cunoască fiecare ce atribuții are“, a spus Ioana Pârvulescu, directorul Fundației Centru ••Profeția Animalelor VIIRPFOm România. ** * în legea pentru protecția animalelor este stipulat expres ca reprezentanții Autorității Naționale 999 Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și ai Ministerului Administrației și Internelor să se ocupe de rezolvarea cazurilor în care câinii sunt maltratați și omorâți“. Ioana Pârvulescu, directorul Fundației pentru Protecția Animalelor VIER PFOTEN România „Fetița“ trăiește după patru luni de când s-a încercat uciderea ei i plăti M "'reținerea! Familia ta poate fi una dintre cele trei norocoase! Dacă locuiești la bloc completează cât mai multe taloane și vino cu ele la redacția GAZETA de SUD sau trimite-le prin poștă, până la 6 martie la adresa: GAZETA de SUD, str. Câmpia Islaz, nr. 97 A, 200420, Craiova, Dolj, în urma tragerii la sorți, ce va avea loc pe data de 8 martie, GAZETA de SUD va plăti întreținerea pe luna februarie pentru trei familii care locuiesc la bloc. Etalon DE PARTICIPARE CONCURS "îți plătim întreținerea" I Nume....................................................Prenume........................................................ I Ocupație....................................................................................4.l.................................. . Adreșă ............................................................................................................................. Vârstă.............................................Telefon EVENIMENT Accident colectiv de muncă la Severnav . Alin GHICIULESCU Trei muncitori ce lucrau la construcția unei nave pentru Norvegia se zbat între viață și moarte după ce au suferit un accident de muncă pe șantierul naval din Severin. Două vopsitoare, de 33, respectiv 60 de ani, și un sudor de 42 de ani de la șantierul naval Severnav au ajuns ieri dupăamiază în stare critică la Spitalul Județean din Drobeta Turnu Severin. Muncitorii au fost loviți de o țeavă groasă de 30 de centimetri și lungă de 50 de metri, care s-a desprins din cabina unui vapor și a căzut peste ei. Gherghina Dovlete lucrează de mai bine de zece ani la Severnav, este mamă a cinci copii și a fost la un pas să-și piardă viața. Femeia vopsea în cabina cargoului 26 când a auzit o bubuitură și a lovit-o o țeavă în cap. Vopsitoarea a fost internată la Secția de chirurgie cu multiple fracturi craniene și de umăr drept. Maria Argint lucrează pe șantier de 25 de ani, este mamă a trei copii și mai avea un an până la pensie. Cel mai grav este accidentat Vasile Cârjeu, de 42 de ani, care are multiple leziuni craniene și ruptură de coloană cervicală. Directorul șantierului naval a declarat că nu știe cine a lăsat acea țeavă desprinsă și cine se face răspunzător de accidentul de muncă. Cei trei muncitori au rămas internați la Spitalul Județean din Drobeta Turnu Severin. Muncitor căzut de pe o moară într-o altă întreprindere din municipiu, la doar zece minute după accidentul de la Severnav, un muncitor a căzut de la 20 de metri înălțime. Un severinean de 57 de ani, care era angajat la firma Celrom din Severin, a căzut de pe o moară dezafectată. Ion Spătaru a ajuns în stare gravă la spital, cu multiple fracturi de coloană cervicală, membre, bazin, coaste și cu fracturi craniene, medicii fiind rezervați în privința șanselor de supraviețuire. Conducerea firmei Celrom nu a dorit să facă nici o declarație în ceea ce privește accidentul. O echipă de la ITM Mehedinți anchetează cele două accidente de muncă. Minoră ținută în lanțuri de părinți O fată de 15 ani din Horezu - Vâlcea, pe care părinții o țineau legată cu un lanț de gât, a fost luată de reprezentanții Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului și dusă într-un centru de plasament. Alina STATE După o sesizare pe care polițiștii din orașul Horezu au facut-o la DGASPC Vâlcea, reprezentanții Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului au găsit luni o minoră, de 15 ani, legată cu lanțuri în casă. „Am mers la Horezu și am luat în regim de urgență fetița de 15 an. Ea se află acum într-un centru de plasament. Fata era legată cu un lanț de gât și de piciorul patului. Din declarația scrisă, dată de ea, reiese că a fost legată în mai multe rânduri de părinți, cu lanțuri de gât, dar și de un picior, în casă. Părinții au legat-o în mai multe rânduri cu lanțuri, pe motiv că avea un prieten de 19 ani, pe care nu îl suportau. Fata a reușit să se dezlege de pat și cu lanțul la gât a fugit printro pădure, unde a întâlnit un localnic și a fost sesizată poliția din Horezu. Fata a fost luată luni în regim de urgență, iar părinții și-au dat acceptul în scris să o luăm, în prezent, se face anchetă“, a declarat Roxana Radu, directorul adjunct al DGASPC Vâlcea. Subcomisarul Marcel Sărdaru, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Poliției Județene (IPJ) Vâlcea, a declarat cu privire la acest caz că în prezent părinții fetei sunt cercetați de polițiștii din Horezu pentru rele tratamente aplicate minorei. Băieței de patru ani maltratat de tată. Polițiștii din Racovița au fost anunțați marți de o persoană care a refuzat să își dea identitatea că Gheorghe B., de 35 de ani, din localitate, l-a agresat pe fiul său L.B., de patru ani. „La domiciliul copilului s-au deplasat polițiștii din Racovița, împreună cu medicii din comună și un reprezentant al primăriei." în urma verificărilor efectuate, s-a stabilit că minorul prezenta pe corp mai multe urme de violență și a fost internat la Spitalul orașului Brezoi. A fost înștiințată conducerea DGASPC și se fac cercetări față de Gheorghe B. pentru săvârșirea infracțiunii de lovire și rele tratamente aplicate minorului“, a declarat Marcel Sărdaru. Băiețelul de patru ani a fost dus ieri de poliție la Serviciul de Medicină Legală (SML) Vâlcea, unde a fost consultat și examinat de medicul Daniel Boncea. „în urma examinării, am constatat că pe corpul băiatului sunt leziuni traumatice cuprinse în trei perioade de timp, toate cu corpuri dure. Acesta necesită treipatru zile de îngrijiri medicale. Copilul spune că a căzut pe scări, și s-a lovit, iar la o mână pe care are vânătăi a spus că l-a lovit cineva cu o piatră. Leziunile sunt clare. Rămâne acum să se stabilească cine l-a agresat pe copil“, a declarat Daniel Boncea. Nicolae Badea, directorul executiv al DGASPC, a spus că în ambele cazuri se face anchetă și doar instanța îi poate decădea din drepturi pe părinții fetei, cât și pe cei ai copilului. Roxana Radu Contravenții în intersecții Mulți șoferi craioveni fac aproape orice pentru nu aștepta prea mult la semafor, însă nu toți știu că polițiștii îi pot amenda pentru faptul că intră în fața celorlalte autovehicule oprite la culoarea roșie. Aldeziz MARIN Un cititor al GdS ne-a trimis mai multe fotografii în care a surprins în trafic, în cursul zilei de marți, un șofer care nu a oprit la semafor ca toți ceilalți. Așa cum reiese și din imaginea alăturată, taximetristul și-a postat autoturismul Cielo înaintea celorlalți participanți la trafic opriți la culoarea roșie a semaforului, dincolo de trecerea de pietoni. Polițiștii doljeni de la Rutieră spun că au cunoștință despre acest prost obicei al șoferilor: „în general, aceste manevre sunt făcute de șoferii care se încadrează la semafor pe benzile pentru virajul la stânga sau dreapta pentru a merge înainte. în momentul în care semaforul indică verde pentru șoferii de pe aceste benzi, iar pentru înainte este roșu, cei care s-au înscris greșit sunt nevoiți să le elibereze calea, intrând în fața coloanei oprite la semafor, a explicat inspector principal Emil Zulian, șeful Biroului Poliției Rutiere Dolj. După cum a specificat autorul fotografiilor, taximetristul din imagine s-a postat în fața celorlați pentru a vira stânga. Amendă între 234 și 312 lei Polițiștii mai spun că, deși la prima vedere pare că acești șoferi care intră în fața coloanei de mașini oprite la semafor nu încalcă nici o regulă, manevra lor constituie contravenție și se sancționează destul de aspru: „în primul rând, cei care procedează în acest fel riscă să fie implicați în accidente rutiere soldate cu pagube materiale sau victime; în al doilea rând, aceste manevre constituie contravenții, pentru că, în conformitate cu Codul Rutier, șoferii au obligația de a se încadra pe benzile corespunzătoare cu cel puțin 50 de metri înaintea intersecției“, a mai spus Emil Zulian. Conform regulamentului de aplicare a Codului Rutier, la intersecțiile prevăzute cu indicatoare și/sau cu marcaje pentru semnalizarea direcției de mers, conducătorii de vehicule trebuie să se încadreze pe benzile corespunzătoare direcției de mers voite cu cel puțin 50 m înainte de intersecție și sunt obligați să respecte semnificația indicatoarelor și marcajelor. Nerespectarea regulilor privind circulația pe benzi constituie contravenție și se sancționează cu amendă între 6 și 8 puncte, adică între 234 și 312 lei. Reacții Acest articol este rezultatul campaniei de prevenire a accidentelor de circulație și de promovare a bunei conduite în trafic „Respectă Codul Rutier!“, reluată de cotidianul Gazeta de Sud. Doljenii aflați în trafic care surprind imagini ce scot în evidență încălcări ale normelor de circulație le pot trimite la adresa office@gds.ro, însoțite de o scurtă descriere a locului unde au fost surprinse. De asemenea, doljenii care observă în trafic șoferi ce comit contravenții sau infracțiuni pot suna la 0251.413.100, numărul de telefon al redacției GPS. Șoferii craioveni opresc dincolo de semafoarele sau Indicatoarele din intersecții Abonează-te la Gazeta de Sud cu 50% reducere! ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală ► Participi automat la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud ► Economisești 50% față de prețul de la chioșc PERFORMANT 0251/412.146 TELEFON ABONARE - Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției.* - Cost adițional distribuție: prin rețelele proprii: o,6 RON; prin Poșta Română: 2,7 RON. ret abonament: