Gazeta de Sud, aprilie 2007 (Anul 13, nr. 3689-3710)

2007-04-02 / nr. 3689

21 á Scurte știri Accident de muncă în Drobeta Turnu Severin La o societate comercială pe acțiuni din Drobeta Turnu Severin a avut loc vineri un accident de muncă, în care a fost implicat Nichifor C., de 42 de ani, din localitate. Acesta, în calitate de electrician, în timp ce executa lucrări de întreținere-reparații la Secția transport mecanizare a unității, nu a folosit echipamentul de siguranță, căzând de la aproximativ trei metri. Victima a fost transportată la Spitalul Județean Mehedinți, unde i sa stabilit diagnosticul de fractură cu tasare la vertebra LI, fiind internat la Secția ortopedie, în cauză se continuă verificările de către Inspectoratul Teritorial pentru Protecția Muncii Mehedinți. (A.G.) Incendiu la izvorul Bârzii în noaptea de vineri spre sâmbătă, la ora 1.30, lucrătorii Biroului de Poliție Izvorul Bârzii, efectuând serviciul de patrulare în comună, s-au sesizat despre existența unui incendiu la clăile de fân dintro grădină ce aparține lui Vasile N., din comuna Izvorul Bârzii, sat Puținei. Au fost solicitate și s-au prezentat la locul incendiului echipe de intervenție din cadrul ISU Mehedinți, care au localizat și stins incendiul. Din cercetări s-a stabilit faptul că Eugenia N., de 49 de ani, din satul Halânga, a lăsat un foc nesupravegheat în grădina sa. Acesta s-a extins la patru clăi de fân de pe un teren învecinat, care aparține lui Vasile N. Cercetările continuă sub aspectul săvârșirii infracțiunii de distrugere. (A.G.) Tir răsturnat la Dăneasa Un tir ce transporta 20 de tone de soia s-a răsturnat pe raza comunei Dăneasa - Olt. Tirul, înmatriculat cu numărul BG 721714, era condus de un cetățean sârb, Janoș A., și aparține unei societăți comerciale din Belgrad. Cetățeanul sârb se deplasa spre Alexandria. Pe raza comunei Jăneasa, din cauza unei explozii la unul dintre cauciucuri, autotrenul s-a răsturnat; în urma impactului, rezervorul de combustibil a fost avariat, producându-se scurgeri de benzină. La fața locului au sosit poliția și un echipaj de pompieri din Stoenești, care au intervenit pentru curățarea carosabilului și repunerea tirului pe roți. Traficul a fost deviat aproximativ trei ore. (D.M.) Cu motoscutehul în stâlp Un bărbat, de 50 de ani, din comuna Găvănești - Olt, a fost victima unui accident provocat chiar de el. Nicu M. se deplasa sâmbătă pe un motoscuter pe raza comunei. El nu a adaptat viteza la condițiile de drum denivelări și a intrat în derapaj, fiind proiectat întrun stâlp din beton. în urma impactului, bărbatul a fost rănit, fiind transportat la Spitalul din Balș. (D.M.) Accidentată de o doctoriță O femeie din comuna doljeană Melinești a fost grav rănită, după ce a fost lovită cu mașina de o doctoriță de la spitalul din localitate. Vineri seară, în jurul orei 18.00, dr. Ecaterina Tănăsoiu, de 49 de ani, din Craiova, medic la Spitalul din Melinești, în timp ce conducea un autoturism Dacia Solenza cu numărul de înmatriculare DJ-66-MTI pe drumul județean 605, pe raza comunei Melinești, a accidentat-o pe pensionara Maria Culărea, de 51 de ani, din localitate. După primele cercetări, lucrătorii Serviciului Poliției Rutiere Dolj au stabilit că vinovată de producerea accidentului ar fi chiar victima, care se angajase în traversarea străzii prin loc nepermis și fără să se asigure. (A.D.) EVENIMENT Fetița de un an și trei luni și-a revenit din comă Miracol la Spitalul de Urgență Fetița de un an și trei luni adusă în comă la Spitalul de Urgență Craiova și-a recăpătat cunoștința și are toate șansele să se facă bine. Medicii au recunoscut că fetița se reface miraculos, în ciuda pronosticului inițial. * Simona TUDOR Fetița de un an și trei luni din Balș, adusă miercuri seară la Spitalul de Urgență Craiova, în comă, este în stare foarte bună. Andreea Georgiana și-a recăpătat cunoștința vineri și se recuperează foarte repede, spre surprinderea medicilor, care susțin că micuța pacientă este un adevărat miracol. „Copilul s-a trezit. Nu are fracturi craniene, iar starea creierului este foarte bună. Se recuperează fantastic de repede după trauma suferită. Rămâne să-i mai facem o serie de investigații săptămâna aceasta și, dacă vor ieși bine, într-o săptămână copilul ar putea să meargă acasă“, a spus dr. Alexandru Cameniță, șeful Clinicii de Neurochirurgie de la Spitalul de Urgență Craiova. Cadrele medicale din salonul în care fetița a fost internată susțin că micuța era subnutrită și, din acest motiv, înainte de accident nu putea să meargă în picioare, având probleme neurologice și motorii. De vineri seară, de când fetița și-a recăpătat cunoștința, mamei ei, Mirela Băileșteanu, de 33 de ani, i s-au trezit instinctele materne. Femeia, care stă acum lângă patul micuței, spune că se simte vinovată că și-a lăsat copilul chiar și pentru câteva minute în grija cumnatului ei, precum și pentru reacția violentă pe care cumnatul ei a avut-o față de ziariști: „Nu știu ce s-a apucat de s-a luat la bătaie. Putea foarte bine să stea de vorbă cu ziariștii și să le spună ce s-a întâmplat. Ne-a făcut de râs!“. Varianta mamei Fără să aștepte întrebările, femeia s-a apucat să povestească. Simte nevoia să spună ce s-a întâmplat, ca să nu mai fie arătată cu degetul. „Era ziua de naștere a cumnatului meu, așa că în ziua aceea m-am apucat să fac tortul. Apoi ne-am apucat să pregătim grătarul pe bloc, iar eu am plecat la magazin să cumpăr niște pulpe de pui. După ce m-am întors, miam dat seama că nu am luat întăritor pentru frișcă și mălai. Am lăsat fetița în grija cumnatului meu, urmând să mă întorc intr-un minut-două. Când m-am întors însă, am găsit pulpele arse și ei nu erau nicăieri. Am coborât și am găsit fata pe mochetuță la etajul IX, pe scara blocului, fără cunoștință, iar cumnatul meu, Ionuț Vasile, îi dădea palme ca să o facă să-și revină“. Ionuț Vasile, fratele concubinului Mirelei, i-ar fi povestit acesteia mai târziu că lăsase copilul pentru câteva clipe în capătul scării, la etajul 10, iar el fugise repede să pună carnea pe grătar până nu se trecea focul. „Nu s-a gândit că dacă lasă copilul acolo pentru câteva clipe i se poate întâmpla ceva. Dar fetița era tare neastâmpărată. Chiar dacă nu mergea în picioare, a luat-o de-a bușilea și s-a dus de-a berbeleacul pe cele șapte trepte dintre etaje. Cumnatul meu a găsit-o pe palier la etajul 9, căzută cu fața în jos“, a mai spus Mirela. Fostul soț vrea să ceară custodia copiilor Femeia mai povestește că imediat după ce a venit acasă a anunțat salvarea și fetița a fost dusă la Spitalul din Balș: „Medicii au anunțat poliția, iar eu și concubinul meu am fost luați de la spital de poliție și duși la secție, pentru declarații. Copilul, însoțit de cumnatul meu, a ajuns mai târziu la spital la Craiova, cu o salvare“. Poliția susține însă că nu a putut să-i ia femeii declarații imediat după incident pentru că ar fi fost beată. Mirela neagă că ar fi băut ceva și spune că polițiștii s-au luat de fapt după ziariști când au făcut aceste afirmații. Mai mult, Mirela Băileșteanu a mai spus că în momentul în care ziariștii GdS au intrat în casă, ea tocmai luase un distonocalm și se băgase în pat, ca să-și revină din șoc, nicidecum ca să-și revină din beție. Mirela Băileșteanu mai are o fetiță din prima căsătorie. Este premiantă, în clasa a II-a, și de două luni de zile locuiește la mama Mirelei, în comuna Pielești, județul Dolj. Femeia spune că a dus-o acolo ca să o țină departe de fostul soț, Dorel Ștefan, care ar fi amenințat în mai multe rânduri că îi ia copiii. Dorel Ștefan a venit la Spitalul de Urgență Craiova în ultimele zile ca să-și vadă fetița la Reanimare. Profitând de împrejurare, el și-a amenințat din nou soția că o să-i ia copiii pentru că nu are grijă de ei. 99 Rămâne să-i mai facem o serie de investigații săptămâna aceasta și, dacă vor ieși bine, într-o săptămână copilul ar putea să meargă acasă“. dr. Alexandru Cameniță, șeful Clinicii de Neurochirurgie de la Spitalul de Urgență Craiova Mirelei Băileșteanu i s-au trezit instinctele materne Băuți sau fără permis la volan 1 Adrian DINU Mai mulți doljeni s-au ales cu dosare penale la sfârșitul săptămânii trecute, pentru că s-au urcat la volan fie băuți, fie fără a poseda permis de conducere. Vineri dimineață, în jurul orei 3.30, agenții de circulație l-au tras pe dreapta în Craiova pe Ionuț Vănușcă, de 26 de ani, din Băilești, aflat la volanul unei Dacii 1310. în urma testării cu etilotestul electronic, oamenii legii au constatat că tânărul prezenta o alcoolemie de 0,59 mg/1 alcool pur în aerul expirat. In noaptea următoare, în jurul orei 4.00, a fost depistat, tot în Craiova, Ionuț Florian Minoiu, de 20 de ani, din localitate, care se urcase la volanul mașinii, deși prezenta o concentrație alcoolică de 0,69 mg/ 1 alcool pur în aerul expirat. Celor doi șoferi li s-au recoltat probe biologice în vederea stabilirii cu precizie a alcoolemiei și li s-au întocmit dosare penale. Soțul fără permis a dat vina pe soție Alți conducători auto au fost prinși de polițiști conducând fără a avea acest drept. Marian Ilie, de 52 de ani, din Craiova, a fost depistat vineri conducând prin municipiu un autoturism Renault, deși avea permisul suspendat. Tot în Craiova a fost depistat și Sorin Viorel Câțu, de 37 de ani, din localitate, care conducea un autoturism Opel a cărei autorizație de circulație provizorie era expirată. Sâmbătă a fost tras pe dreapta de polițiști, în comuna Pielești. Ionel Emil Udrea, de 34 de ani, din localitate, care se suise la volanul unei Dacii 1310, deși nu avea permis. Conducătorii auto menționați s-au ales cu dosare penale. Tot în Pielești a fost depistat conducând fără permis și Valeriu Radu, de 34 de ani, din localitate, care va fi cercetat pentru conducerea unui autoturism fără a poseda permis de conducere. Bărbatul a susținut în fața polițiștilor că Dacia la volanul căreia se afla i-a fost încredințată de soția lui, Lăcrămioara Marioara Radu, de 36 de ani. Pe baza acestei declarații, polițiștii urmează să o cerceteze acum și pe soție, pentru altă infracțiune din Codul Rutier, și anume încredințarea unui autovehicul către o persoană fără permis. <3020sm luni-vineri 6.00 -10.00 cu Mihai Cojocaru Ești o persoana dinamică și vrei sa faci încă un pas în carieră? RCS - RDS cel mai important furnizor privat de servicii de comunicații din Romania îți oferă posibilitatea de a lucra într-o echipă tânără și dinamică, filiala Craiova, în calitate de: Field Operation Engineer - 3G RESPONSABILITĂȚI: ♦Intervenție site (Node BRNC, echipamente transmisiuni); ♦Mentenanta si operare, instalare, comisionare si integrare echipamente din rețeaua 3G: •Raportarea activitatilor către nivelul ierarhic superior: CERINȚE; ♦Absolvent al Facultatii de Telecomunicații (Electronica: ♦Experiența in activitati telecom/ITr transmisiuni radio (experiența anterioara in GSM/UMTS constituie avantaj); •Disponibilitate pentru deplasări in teren; ♦Capabil de a respecta termenele si de a putea rezolva un volum mare de munca; • Rezistenta ia stres; •Spirit de echipa; •Cunoștințe avansate de limba engleza; • Permis de conducere categoria B. Dacă ești interesat poți depune CV și Scrisoare de intenție până la data de 15.04.2007 la adresa de email: jobs@rdsnet.ro sau la fax: 031.400.44.48, cu specificația “Field Operation Engineer Abonează-te la Gazeta de Sud cu 50% reducere! Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. ■ - Cost adițional distribuție: prin rețelele proprii: 6,6 RON; prin Poșta Română: 2,4 RON. ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală . Participi automat la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud . Economisești 50% față de prețul de la chioșc ros rcseonmunecă www ii/412.146 TELEFON ABONARE La Slivilești-Gorj Microbuzul elevilor, avariat de șoferul primăriei Microbuzul folosit, pentru transportarea elevilor din comuna gorjeană Slivilești a fost implicat într-un accident, fiind avariat. Vinovat de producerea accidentului este șoferul mașinii, Ion Cârstenoiu, angajat al primăriei. Andrei IONESCU Accidentul a avut loc la începutul lunii trecute, pe 4 martie, însă cazul nu a fost făcut public. Primarul comunei Slivilești, Sorin Bucurescu, ne-a spus că șoferul microbuzului, Ion Cârstenoiu, angajat al primăriei, era turmentat în momentul producerii accidentului: „Accidentul a avut loc într-o duminică. Mort de berb, șoferul a luat mașina ca să se plimbe prin comună. A ajuns cu mașina în șanț și pe urmă a dat cu spatele ca să o scoată și a intrat într-un stâlp de energie electrică, apoi a intrat cu fața într-un alt stâlp de telegraf, care a fost retezat. Apoi a intrat cu mașina într-un cap de pod. L-am găsit la locul faptei și l-am dus la poliție. Agentul, care este un băiat tânăr, a venit după două ore și mi-a spus că l-a împins în gard și că a fugit. Un nenorocit de șofer. E singurul șofer al primăriei și nu am avut de ales să-i dau mașina“. Șoferul, cercetat penal Potrivit poliției, Ion Cârstenoiu este cercetat penal pentru sustragere de la recoltarea de probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei. Daniel Tică, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Județean de Poliție Gorj, a precizatmoficial accidentul-s-a petrecut din cauza neadaptării vitezei lai condițiile de drum. Primarul Sorin Bucurescu este nemulțumit de faptul că acuzațiile de distrugere și abuz în serviciu, care au fost formulate de primărie, au fost retrase de procurorul care supraveghează cazul: „Am cerut să fie pus sub acuzare și pentru distrugere și abuz în serviciu, pentru că el nu avea voie să ia mașina în ziua respectivă. Am discutat cu polițistul și am înțeles că ambele acuzații au fost retrase“. Primăria va plăti pagubele Microbuzul este acum la un service auto din Târgu Jiu, pentru a fi reparat. Mașina este grav avariată în partea din față și din spate. Pagubele sunt foarte mari, cheltuielile de reparație a mașinii depășesc 34.000 de lei noi. Prejudiciul trebuie suportat de Primăria Slivilești. Sorin Bucurescu a spus că va încerca să recupereze banii de la șoferul vinovat: „Avea o casă, dar a prezentat o chitanță că a vândut-o anul trecut unei mătuși. Consiliul local va hotărî alocarea sumei necesare pentru efectuarea reparațiilor, cu condiția ca aceasta să fie recuperată. Nu știu ce vom face că nu avem pe ce să-i punem sechestru dacă nu mai are casă". Ion Cârstenoiu a refuzat să comenteze accidentul în care a fost implicat: „Nu aveam cum să fug din sediul poliției. Vorbiți cu domnul primar să vă spună el cum s-a întâmplat. Eu nu am ce să vă spun“. Microbuzul făcut praf în accident face parte din ultimul lot de mijloace de transport repartizat județului Gorj, de 13 mașini marca Fiat. Acestea sunt de ultimă generație, având toate dotările, inclusiv rampă pentru persoanele cu handicap. 1?) întrebarea zilei la www.gds.ro ! Credeți că ar trebui angajați mai mulți medici la SIA Dolj? DA: 82% NU: 18%— Iți .................. întreținerea S Familia ta poate fi una dintre cele trei norocoase! Dacă locuiești la bloc completează cât mai multe taloane și vino cu ele la redacția GAZETA de SUD sau trimite-le prin poștă, până la 16 aprilie la adresa: GAZETA de SUD, str. Câmpia Islaz, nr. 97 A, 200420, Craiova, Dolj, în urma tragerii la sorți, ce va avea loc pe data de 12 aprilie, GAZETA de SUD va plăti întreținerea pe luna martie pentru trei familii care locuiesc la bloc. 1.TALON DE PARTICIPARE CONCURS "îți plătim întreținerea" . Nume...................................................... Prenume.................................................................. I Ocupație..........................................................4.l...........[ . Adreșă ........................................... I Vârstă...............................................Telefon............................i.............................................. L___________ __________________________________ __ __ MA