Gazeta de Sud, iulie 2007 (Anul 13, nr. 3763-3788)

2007-07-02 / nr. 3763

,, r Al' A »i >'H R \ Români morți pe autostradă la Roma Șase români au decedat, iar alți trei au fost răniți grav ieri-dimineață, după ce microbuzul în care călătoreau s-a răsturnat pe o autostradă din apropiere de Roma. Informații contradictorii au circulat pe parcursul zilei de ieri în ceea ce privește numărul morților, al răniților și sexul acestora. în urma accidentului, traficul a fost blocat pe autostradă pentru câteva ore. MAE a primit confirmarea autorităților italiene privind naționalitatea victimelor, cele șase persoane decedate, patru bărbați și două femei, fiind români, a declarat, pentru NewsIn, Ilie Bănică, purtătorul de cuvânt al ministerului. Cauza accidentului este, potrivit informațiilor comunicate de autoritățile italiene celor române, pierderea controlului autovehiculului, a mai spus Bănică, precizând că este vorba despre un microbuz cu număr de înmatriculare de Bacău. Purtătorul de cuvânt al MAE a mai spus că, din informațiile furnizate de autoritățile italiene, condițiile meteo și de trafic din zonă, la ora accidentului, erau normale. „Cei trei răniți sunt în stare gravă și au fost internați în spitalele din Roma. Am solicitat detalii pentru a afla identitatea acestora, precum și a celor decedați. Nu avem încă aceste date“, a spus Ilie Bănică. Newsln Călcat de camion pe câmp Un tânăr din comuna doljeană Valea Stanciului, aflat la recoltat în Terpezița, a murit sâmbătă, după ce a fost călcat de remorca unui camion sub care adormise. Postul de poliție Terpezița a fost sesizat sâmbătă, în jurul orei 16.00, că pe un câmp de pe raza localității un minor a fost accidentat grav de un autocamion. La fața locului s-a stabilit că Sorin E., de 14 ani, din comuna Valea Stanciului, aflat la recoltat de rapiță împreună cu Ilarie Enea, tatăl său, s-a așezat să se odihnească și a adormit sub remorca unui autocamion Roman. Valentin Popa, de 36 de ani, din Crețeni - Vâlcea, șoferul autocamionului, nu a observat băiatul, iar când a plecat cu autovehiculul a trecut peste el cu roata dreapta-spate a remorcii. Sorin E. a fost transportat imediat la Spitalul Clinic de Urgență Craiova, însă nu a mai putut fi salvat. Cadavrul băiatului a fost depus la morga spitalului pentru efectuarea necropsiei. Pentru că accidentul nu s-a petrecut pe un drum public, acesta nu este cercetat de polițiștii de la rutieră, ci de Biroul Poliției Rurale Craiova, sub supravegherea unui procuror, sub aspectul comiterii infracțiunii de ucidere din culpă. Aldezir MARIN EVENIMENT Și-a ucis mama din cauza farmecelor Un bărbat din comuna Mârșani, aflat în evidențele medicale cu afecțiuni psihice, și-a omorât în bătaie mama care, chipurile, îi făcea farmece. Aldeziz MARIN Lucian Băcioiu, din localitatea doljeană Mârșani, este cercetat pentru comiterea infracțiunii de omor calificat, după ce sâmbătă și-a omorât mama în bătaie. Polițiștii din Mârșani au fost sesizați sâmbătă, în jurul orei 15.30, că Verginia Băcioiu, de 57 de ani, din localitate, a decedat la domiciliu ca urmare a mai multor leziuni. La fața locului s-a deplasat o echipă operativă condusă de un procuror criminalist din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Dolj, care a stabilit că fiul victimei, Lucian Băcioiu, cunoscut cu afecțiuni psihice încă din 1990, i-a aplicat mamei sale mai multe lovituri în zona capului și pe corp, provocându-i leziuni ce au dus la decesul acesteia. Supărat că a fost lăsat de soție Din primele cercetări ale oamenilor legii s-a stabilit că Lucian Băcioiu, după ce și-a lovit mama cu un scaun și un topor, s-a dus la un bar din apropiere, unde i-a rugat pe cei prezenți să meargă la el acasă să vadă un drac care nu moare, în ciuda bătăii aplicate. Câțiva săteni s-au dus acasă la bărbat, ei fiind și cei care au anunțat poliția după ce au văzut cadavrul femeii. Se pare că Lucian și-a luat mama la bătaie sâmbătă acuzând-o că ea este responsabilă pentru faptul că i-a părăsit soția, victima contribuind la acest lucru cu vrăji și farmece. Rudele bărbatului susțin că acesta și-a mai amenințat mama cu moartea și că sâmbătă chiar avea de gând să facă acest lucru. „Dimineața (sâmbătă - n.r.) a venit la mine și m-a rugat să îl ajut să taie un pui, căcică oricum el taie ceva în ziua aia. A mai zis el în câteva rânduri că ea e vinovată că l-a lăsat nevasta, dar nu îl credeam în stare de așa ceva“, a povestit Gheorghița Băcioiu, mătușa bărbatului. Lucian Băcioiu a fost introdus în arestul IPJ Dolj pe baza unei ordonanțe de reținere, urmând să fie prezentat Tribunalului Dolj cu propunere de arestare preventivă pentru săvârșirea infracțiunii de omor calificat. i Fetiță de nouă ani, rănită grav de o bicicletă O fetiță de nouă ani se zbate între viață și moarte după ce a fost grav rănită de o bicicletă. Accidentul s-a petrecut sâmbătă, în jurul orei 14.40, pe strada Valea Comanelor din orașul Drăgănești-Olt. Cristina Rădulescu, din comuna Slatina-Timiș, județul Caraș-Severin, se deplasa regulamentar pe marginea drumului. La un moment dat, ea a fost acroșată de o bicicletă condusă de Andrei O., de 15 ani, din Craiova, care tocmai depășise un grup de oameni. Impactul a fost violent. Minora a fost grav rănită la cap. Ea a fost transportată în comă la Spitalul Județean. Medicii au făcut tot posibilul pentru ca starea sa de sănătate să se îmbunătățească. „La sosirea în UPU, pacienta se afla în comă de gradul IV. Ea prezenta un traumatism craniocerebral acut închis în observație hematom intracranian. Din câte am înțeles, fata a fost lovită de o bicicletă“, a spus medicul de gardă, dr. Cornel Fulga. Ulterior, din cauza stării grave în care se afla, fata a fost transferată cu un elicopter SMURD la Spitalul Floreasca din București, pentru noi investigații și tratament de specialitate. Micuța a fost dusă cu ambulanța până la stadionul 1 Mai din Slatina, unde a fost preluată de medicii de la SMURD. Rudele fetei au fost și ele prezente la stadion. Potrivit informațiilor furnizate de medici, Cristina se afla la Drăgănești în vizită la bunici. Acum, ea luptă să trăiască pe patul spitalului din București, însă medicii nu-i dau prea multe șanse de supraviețuire. Polițiștii au deschis o anchetă în acest caz și încearcă să afle came s-a petrecut accidentul și cine este vinovat. Dana MIHĂILĂ Polițiștii, în luptă cu canicula Polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Dolj au ignorat canicula și au organizat săptămâna trecută mai multe acțiuni de prevenire a evenimentelor nedorite provocate de căldură. ■E înotul IB:OM Atleth ^ Afdezii MARIN ('olițiștii au acționat mai ales în zona locurilor de scăldat din Craiova și din apropierea orașului, unde există riscul de înec. Polițiștii de proximitate au sfătuit persoanele în vârstă să evite ieșirea din casă la orele amiezei, iar șoferii indisciplinați, care ignoră și blochează ambulanțele.öifrați , fie,, au fost sancționați de polițiștii de la Rutieră. Acțiunile polițiștilor doljeni au fost justificate de temperaturile ridicate din această perioadă, când au fost înregistrate mai multe cazuri de persoane înecate sau decese din cauza caniculei. „Valorile ridicate de temperatură și avertizările emise de Administrația Națională de Meteorologie au dus la inițierea unor activități la nivelul inspectoratului menite să ducă la prevenirea apariției unor evenimente negative în rândul populației“, a declarat subcomisar Maria Vasile, purtătoarea de cuvânt a IPJ Dolj. Craiovenii care au fost găsiți scăldându-se în bălțile și apele curgătoare din preajma municipiului au fost atenționați de polițiști întrebarea zilei la www.gds.ro1 Credeți că programul de evaluare a DA: 37% sănătății românilor va funcționa? g3% Itî Familia ta poate fi una dintre cele trei norocoase! Dacă locuiești la bloc completează cât mai multe taloane și vino cu ele la redacția GAZETA de SUD sau le trimite-le prin poștă, până la 16 iulie la adresa: GAZETA de SUD, str. Câmpia Islaz, nr. 97 A, 200420, Craiova, Dolj, în urma tragerii la sorți, ce va avea loc pe data de 12 iulie, GAZETA de SUD va plăti întreținerea pe luna iunie pentru trei familii care locuiesc la bloc. ItTALON DE PARTICIPARE CONCURS "îți plătim întreținerea" . Nume.........................................Prenume............................................ I OcUpație.................................................................B l.......................... Adresă Vârstă..................................Telefon .1c. Ambulanța, ignorată în trafic Polițiștii de la Rutieră au organizat acțiuni de disciplinare a șoferilor care nu lasă liberă calea ambulanțelor aflate în misiune, în ultima perioadă, intervențiile ambulanțelor au fost numeroase, mai ales la cazuri de lipotimii, iar indisciplina unor conducători auto, care nu eliberează calea acestora, provoacă întârzieri care pun în pericol viața unor oameni._______ „Razie“ pe lacuri Polițiștii s-au deplasat în zona lacurilor și bălților din Craiova care nu sunt amenajate pentru scăldat, dar unde mulți craioveni aleg să facă baie pentru a se răcori. Persoanele care au fost găsite scăldându-se în Jiu, lacul de la Tancodrom sau lacul Craiovița au fost avertizate asupra riscurilor la care se supun, de la pericolul de înec și până la accidentele provocate de diferența mare între temperatura corpului și iapă. Persoanele care se scăldau au ascultat ce au avut de zis polițiștii și au „promis“ că vor avea grijă pis viitor. Jă. „Am ieșit de la serviciu șPP am trecut să facem o baie, pentru că nu se poate altfel pe căldura asta. Oricum, nu intrăm în apă mare, cu toate că știm să înotăm, așa că nu suntem în pericol de înec“, a explicat un craiovean care se scălda în Jiu. Polițiștii de proximitate au acordat atenție cu câte un fluturaș și sfaturi persoanelor vârstnice întâlnite pe stradă la orele amiezei, acestea fiind cele mai vulnerabile în fața caniculei. Abonează-te La Gazeta de Sud cu 50% reducere! ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală ► Participi automate la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud ► Economisești 50% față de prețul de la chioșc ■X.CALCULATOR PERFORMANT* - Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. - Cost adițional distribuție: prin rețelele proprii: 0,6 RON; prin Poșta Română: 2,6 RON.Preț abonament: numai 12,9 RON 9 *0251/412.146 TELEFON abonate Gazeta de Sud și TID Oltenia S.A., societatea cu cea mare capacitate de producție de betoane din Oltenia, vă oferă șansa de a câștiga lunar, timp de 3 luni, o vacanță pentru două persoane în Grecia. Completează cel puțin 10 taloane de concurs și vine cu ele la redacția Gazeta de Sud sau trimite-le prin poștă la adresa: Str. Câmpia Islaz, nr. 97A, până la data de 10 iulie. Prima tragere la sorți va avea loc joi, 12 iulie 2007 la biroul de publicitate al Gazetei de Sud, vizavi de cinema Modern. *Sunt valide doar taloanele care conțin răspunsul corect la întrebarea concursului. ! talon de participare concurs Cine are cea mai mare capacitate de producție de 1 Tol I betoane din Oltenia?.............................................. . 1 0251/50.40.67 ' I Nume.........................................Prenume.................................................. . Ocupație.................................................................4.l..............................I I Adresă ....................................................................................................... 1 ^Vârstă..............................Telefon ................................................ I TID OLTENIA S.A. - "Case bune pentru voi cu betoane de la noi", www.tid.ro Malu Mare, Frei, Bechetului, Km. 6. Tel.Fax. 0251/50.60.67, 0723/80.21.25 Pieton accidentat mortal Managerul Spitalului din Bumbești Jiu, Damian Dițescu, a fost implicat în noaptea de sâmbătă spre duminică într-un accident rutier în care un bărbat de 40 de ani și-a pierdut viața. Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului Județean de Poliție Gorj, Daniel Tică, din primele cercetări a reieșit că pietonul, Marcel Dănăricu, nu se deplasa regulamentar. Accidentul a avut loc pe DN 67D, între localitățile Scoarța și Târgu Cărbunești. Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest și nu consumase alcool. Cercetările continuă. Mihaela FLOROIU ■ .