Gazeta de Sud, octombrie 2007 (Anul 13, nr. 3841-3867)

2007-10-01 / nr. 3841

Căruță spulberată de o mașină Un tânăr de 14 ani și-a pierdut viața, iar o fată de 18 ani a ajuns la spital după ce căruța în care se aflau a fost spulberată de o mașină. Tragedia s-a petrecut vineri seară, în jurul orei 23.00, pe raza comunei Strejești. Căruța în care se aflau Năstase N. și Florentina N., ambii din localitate, a fost lovită de un autoturism care circula cu viteză mare. Șoferul mașinii a fugit de la locul accidentului. Tinerii din căruță au suferit răni grave, fiind transportați la Spitalul Județean. Băiatul nu a mai putut fi însă salvat. Din cauza rănilor suferite, copilul a murit la scurt timp după ce a ajuns la spital. Florentina a rămas internată și este monitorizată de medici. Șoferul fugar, prins a doua zi Șoferul mașinii implicate în accident era de negăsit. Cinci echipaje de poliție au ajuns la fața locului, iar circulația a fost oprită minute bune pe ambele sensuri de mers. Două dintre roțile căruței au rămas lângă autoturismul Flonda Accord, cu numărul de înmatriculare DJ-ll-MNC. Deși a vrut să scape fără să plătească pentru fapta sa, a doua zi după accident, conducătorul auto Marius M., de 22 de ani, din Craiova, a fost prins de poliție. Tânărul fugise de la locul accidentului pentru că avea permisul reținut, după ce, în urmă cu o lună, a fost prins conducând cu viteză excesivă. Marius M. s-a ales ca dosar penal pentru conducere fără permis, ucidere din culpă și părăsirea locului accidentului. Tânărul riscă ani buni de închisoare. Dana MIHĂILĂ Din căruță nu au mai rămas decât roțile EVENIMENT i Dragoș GAVRILĂ Lucrătorii serviciului Poliției Rutiere Craiova se confruntă, în ultima perioadă, cu un număr de trei-patru ori mai mare decât media tamponărilor de până acum. Dacă în mod normal, la Poliția Rutieră se înregistrau 25 - 30 de tamponări pe zi, luni au fost consemnate 91, marți -113, miercuri - 103, joi - 100, iar vineri, până la ora 13.00, polițiștii încheiaseră 30 de procese-verbale de constatare. Conform subcomisarului Emil Zulian, șeful Poliției Rutiere Craiova, cauzele numărului foarte mare de accidente rutiere sunt neacordarea de prioritate, nerespectarea semaforizării în intersecții și a distanței regulamentare între autovehicule, neasigurarea la schimbarea direcției de mers ori a efectuării manevrei de mers înapoi. „Șoferii se grăbesc și nu sunt atenți. Nu vor să înțeleagă că nu se mai circulă ca înainte. Sunt mult mai multe automobile în trafic, a declarat Zulian. Pe lângă numărul tamponărilor, polițiștii de la Rutieră se confruntă și cu accidentele cu victime, care necesită cercetări amănunțite, ori cu autoturismele avariate rău, astfel încât trebuie ridicate și transportate pe platformă. Insuficiența cadrelor își spune cuvântul prin cozile care se formează zilnic la ghișeul de pe strada Câmpia Islaz. Prea puțini polițiști în cadrul serviciului Poliției Rutiere lucrează în total 55 - 58 de persoane. Dintre acestea, pe fiecare schimb sunt numai șase - opt agenți, care trebuie să facă față asaltului de șoferi care se prezintă la poliție pentru încheierea proceselor-verbale de constatare. Pe lângă municipiul Craiova, tot Rutierei îi sunt arondate 44 de comune de pe raza județului Dolj. „Nu avem suficienți oameni și se mai spune că poliția nu își face treaba... S-au făcut demersuri pentru suplimentarea cadrelor“, a mai declarat subcomisarul Zulian. Pe linie de prevenire a încălcării normelor de circulație, lucrătorii serviciului Poliției Rutiere au efectuat acțiuni de control, în urmă cu o săptămână, acțiunea acestora a vizat motocicliștii și scuteriștii care nu respecă legislația în domeniu și au fost aplicate 211 sancțiuni contravenționale, dintre care 121 motocicliștilor și 90 scuteriștilor. 24 - 30 septembrie a fost „săptămâna traversărilor neregulamentare“, până în prezent fiind amendați 118 pietoni. Asigurătorii înregistrează daune Odată cu creșterea numărului de accidente soldate cu pagube materiale, unii dintre asigurătorii craioveni spun că înregistrează o creștere a numărului de dosare de daune. „Se cunoaște o creștere a numărului dosarelor de daune. Noi am reușit să păstrăm o medie constantă a acestui număr, dar știu societăți de asigurări care se confruntă cu mai multe dosare de daune ca urmare a accidentelor“, au declarat surse din cadrul Asirom Craiova. „Se înregistrează o creștere cu aproximativ 10% față de media ultimelor luni“, a declarat și Cristian Pașol, directorul filialei craiovene a Generali Asigurări. Rutiera, tamponată de numărul mare de accidente Unele mașini tamponate trebuie transportate pe platformă la Poliția Rutieră Biciclist lovit de un taxi Un bărbat de 61 de ani a ajuns la spital cu capul spart, după ce s-a dezechilibrat de pe bicicletă și a ajuns în fața unei mașini. Chim Stănculeț, din municipiul Slatina, a fost accidentat vineri, în jurul prânzului. Bărbatul se deplasa cu bicicleta pe bulevardul A.I. Cuza, când la o trecere de pietoni a fost accidentat de un taximetru, cu numărul de înmatriculare CT-05-DIO. în urma impactului, bărbatul s-a ales cu capul spart, fiind transportat de urgență la spital. El a fost diagnosticat cu traumatism cranio-cerebral acut deschis și a refuzat internarea. Conducătorul auto, Ilie Dragu, de 49 de ani, tot din Slatina, a spus că nu are nici o vină pentru producerea accidentului. „Veneam regulamentar dinspre magazinul Oltul. Biciclistul s-a dezechilibrat și a intrat în mașină“, a spus șoferul. Din cercetările poliției a reieșit că vinovat de producerea accidentului se face biciclistul, pentru că a virat stânga fără să se asigure, fiind accidentat. Poliția continuă cercetările. Dana MIHĂILĂ Bicicleta pe care se afla victima Trei femei ucise de tren Un accident cumplit s-a produs sâmbătă dimineață în afara localității vâlcene Orlești. Trei femei și-au pierdut viața după ce Loganul în care se aflau a fost lovit de un tren de marfa. Potrivit surselor din cadrul Inspectoratului Județean de Poliție (IPJ) Vâlcea, tragedia a avut loc în momentul în care Mihail N., de 53 de ani, din Slatina, în timp de conducea autoturismul marca Dacia Logan pe Drumul Comunal 678 C, la trecerea la nivel cu calea ferată nu s-a asigurat corespunzător, a pătruns pe terasamentul căii ferate și a fost lovit de un tren marfar care circula pe ruta Drăgășani - Râmnicu Vâlcea. „în urma impactului a rezultat rănirea lui Ion N., pasager în Logan, de 53 de ani, care a fost transportat la Spitalul din Drăgășani, unde i s-a stabilit diagnosticul traumatism toracic intercostal stâng, traumatism braț stâng, acesta fiind dus la Spitalul din Craiova. De asemenea, în urma accidentului a survenit decesul a trei femei aflate în mașină: Maria N., de 47 de ani, Paulina N., de 53 de ani, și Vasilica Z., de 86 de ani, a declarat comisarul Marcel Sărdaru, purtător de cuvânt al IPJ Vâlcea. Șoferul a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ, și au fost ridicate probe biologice de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei. Cercetările polițiștilor continuă. Sergiu MIR  -< A violat o fetiță de opt ani Cosmin Constantin D., de 23 de ani, din Suceava, a fost reținut sâmbătă pe bază de ordonanță de polițiști. în noaptea de vineri spre sâmbătă, suceveanul, în timp ce se afla la locuința surorii sale vitrege din Craiova, au întreținut raporturi sexuale cu nepoata sa de opt ani, în urma examinării medicale, s-a constatat că fetița prezenta o ruptură de perineu, motiv pentru care a fost supusă unei intervenții chirurgicale. Cel în cauză urmează să fie prezentat Parchetului de pe lângă Tribunalul Dolj, cu propunerea de arestare preventivă pentru comiterea infracțiunii de viol. Dragoș GAVRILĂ Pentru că este de două ori mai ieftin decât dacă ai cumpăra Gazeta în fiecare zi. EE Întrebarea zilei la www.gds.ro Credeți că Știința va reuși să iasă din DA: 38% zona fierbinte a clasamentului? NU: 62% De ce să te abonezi prin rețeaua de distribuție a Gazetei de Sud? Sună acum la 0251/412.146 și un agent te va vizita pentru abonare în cel mai scurt timp. GAZETA de SUD Cotidian al oltenilor de pretutindeni îți plătim«reținerea! Familia ta poate fi una dintre cele trei norocoase! Dacă locuiești la bloc completează cât mai multe taloane și vine cu ele la redacția GAZETA de SUD sau trimite-le prin poștă, până la 9 octombrie la adresa: GAZETA de SUD, str. Câmpia Islaz, nr. 97 A, 200420, Craiova, Dolj, în urma tragerii la sorți, ce va avea loc pe data de 11 octombrie, GAZETA de SUD va plăti întreținerea pe luna septembrie pentru trei familii care locuiesc la bloc. Etalon DE PARTICIPARE CONCURS "îți plătim întreținerea" . Nume.............................................Prenume....................................................... ! Ocupație........................................................................- l..................................’ . Adresă .................................................................................................................. . Vârstă......................................Telefon.............................................................. 1 Angajări GAZETA de SUD Cotidian al oltenilor de pretutindeni Vânzători volanți - Craiova Distribuitori abonamente zona Rovine, Brestei, Centru Relații la telefon 0251/412.253 Moi luni-vineri 6.00 -10.00 cu Mihai Cojocaru GRĂIOVA IRadie SUD REDUCERE 0% șa7jqnî Abonează-te la Gazeta de Sud cu 50% reducere! ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală ► Participi automate la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud ► Economisești 50% față de prețul de la chioșc C25I/412.146 TELEFON ABONARE * - Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. ** - Cost adițional distribuție: prin rețelele proprii; 0,6 RON; prin Poșta Română: 2,5 RON.m ClW4 : 1 CALCULATOR PERFORMANT 10 xíookerI noi re- abonament: numai 12,9 RON’ 1 Doi răniți la Slătioara Un bărbat și o femeie au fost răniți intr-un accident rutier petrecut sâmbătă dimineață pe raza comunei Slătioara, județul Olt. Gheorghe N., de 30 de ani, din Slatina, venea dinspre Piatra-Olt și se îndrepta către Slatina, la volanul unei Dacii Solenza, cu numărul B-41-NT1. Din cauza neatenției în conducere, șoferul a pierdut controlul asupra direcției de deplasare, autoturismul a acroșat un BMW înmatriculat cu numărul B-88-BNR, staționat pe marginea drumului, apoi a intrat în coliziune cu o Dacie SuperNova, cu numărul OT- 06- DAS, la volanul căreia se afla Dumitru G., de 56 de ani, din Slatina, în urma impactului a rezultat rănirea lui Dumitru și a Vioricăi G., de 51 de ani, tot din Slatina. Victimele au fost transportate la Spitalul Județean pentru investigații medicale. Polițiștii sosiți la fața locului pentru cercetări spun că vinovat de producerea accidentului este Gheorghe N. Acesta s-a ales ca dosar penal pentru vătămare corporală din culpă. Dana MIHĂILĂ Două dintre mașini au fost grav avariate Prinși In flagrant folosind cârduri false Doi tineri din Radovan, județul Dolj, au fost prinși, vineri seară, în flagrant de polițiști, în timp ce utilizau mai multe cârduri donate pentru a retrage bani de la un bancomat, informează un comunicat al Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR). Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Craiova i-au prins în flagrant pe D. Costel Ionel, de 28 de ani, și pe D. Ionică Marian, de 22 de ani, în timp ce încercau să retragă bani de la un bancomat din Craiova, utilizând cărți de credit donate. Asupra celor doi au fost găsite mai multe cârduri false, 500 de euro și circa 1.000 de lei. în dimineața de 29 septembrie, polițiștii craioveni au descins la locuințele celor doi din comuna Radovan, unde au găsit trei cârduri bancare, mai multe documente de transfer bancar și suma de 500 de lei, provenită din retrageri frauduloase de numerar, efectuate la bancomatele de pe raza municipiului Craiova; în urma cercetărilor, s-a stabilit că, în perioada 25 - 28 septembrie, cei doi au retras în mod fraudulos de la bancomatele din Craiova suma de 20.000 de lei. Procurorii DIICOT - Biroul Teritorial Dolj au emis ordonanțe de reținere pentru 24 de ore pe numele celor doi, iar pe 29 septembrie, Tribunalul Dolj a emis mandate de arestare preventivă pentru o perioadă de 29 de zile pentru comiterea infracțiunii de punere în circulație a instrumentelor de plată electronică falsificate. Cercetările vor continua, pentru stabilirea întregii activități infracționale a celor doi tineri. Newsln V T