Gazeta de Sud, noiembrie 2007 (Anul 13, nr. 3868-3892)

2007-11-01 / nr. 3868

21 Sute de proiectile, găsite în depozitul din nordul Râmnicului Aproximativ 200 de proiectile au fost scoase ieri de angajații Inspectoratului pentru Situații de Urgență „General Magheru“ (ISU) Vâlcea, din depozitul de muniție descoperit marți în zona de nord a orașului Râmnicu Vâlcea. Muniția a fost găsită de un muncitor în timp ce săpa la fundația unui imobil pe strada Republicii nr. 35. Proiectilele sunt în perfectă stare de funcționare, au calibrul 100 de milimetri și provin din cel de-al doilea război mondial. „Angajații ISU scot în continuare proiectilele descoperite și le transportă la un depozit care a fost amenajat special. Concomitent, a început și distrugerea lor în poligonul de la Goranu. Se preconizează că în zonă ar fi 1.000 de proiectile și pentru a fi scoase se va lucra în turen, a declarat căpitanul Cătălin Popescu, purtătorul de cuvânt al ISU Vâlcea, în zona în care au fost descoperite proiectilele nu au acces persoanele neautorizate, dar circulația pe strada Republicii a fost reluată. Alina STATE-FULGER Depozitul de proiectile descoperit în zona de nord a orașului EVENIMENT Razie pe Câteva sute de polițiști și jandarmi au descins marți pe străzile municipiului într-o acțiune amplă de prevenire și combatere a violentei. I jj Dragoș GAVRIL. Peste 200 de polițiști din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) și jandarmi ai Inspectoratului Județean de Jandarmi (IJJ) Dolj au participat la acțiunea desfășurată marți pe raza muncipiului Craiova, între orele 14.00 și 21.00. Lucrătorii Ministerului Internelor și Reformei Administrative (MIRA) au verificat 86 de localuri și au controlat 269 de autovehicule. Au legitimat 737 de persoane, 345 au fost controlate corporal, iar 58 au fost conduse la sediul poliției, unde li s-au luat amprentele. Cu ocazia acestei razii, polițiștii au descoperit pistoale la șase persoane, deținute însă cu acte de proveniență și permise de portarmă, și au aplicat 115 amenzi contravenționale, a căror valoare s-a ridicat la 16.000 de lei. Au mai constatat două infracțiuni, au confiscat un cuțit și 50 de pachete de țigări netimbrate. Mascații în Luncă Dacă pe timpul zilei polițiștii au vizat baruri, săli de internet și zonele școlilor și liceelor din oraș, după lăsarea întunericului au început perchezițiile pentru depistarea pistoalelor, săbiilor sau a bâtelor folosite în altercații. Forțele de ordine „grele“, inclusiv o echipă operativă de mascați de la DPIR, alături de agenți de siguranță publică și de U.Rutieră, s-au deplasat în Luncă, la intersecția străzilor Bucovăț și Țărăncuței. Toate mașini care au trecut prin zonă au fost oprite și controlate amănunțit, iar șoferii legitimați. Acțiunea de control a oamenilor legii vine pe fondul scandalurilor din ultima perioadă, în care au fost implicate persoane de etnie romă. Nu a lipsit „publicul“ format din romi, veniți cu mic, cu mare să vadă ce fac polițiștii la ei în cartier. Chiar dacă sau mai găsit și din cei care să protesteze în fața mascaților, acțiunea din cartierul Fața Luncii a decurs fără incidente. Polițiștii au depistat și arestat preventiv cu ocazia acestei razii patru minori din Craiova: Vali B., de 17 ani, Mihai M., de 16 ani, Ionuț G., de 16 ani, și Florin D., de 15 ani, care se sustrăgeau cercetărilor sub aspectul să străzile Băniei ani, a fost rin L. de 15 pe strada Constantin Brâncoveanu din Craiova având asupra lui un cuțit cu lamă rabatabilă de 15 centimetri. Polițiștii au rezolvat și un dosar de furt cu autor neidentificat odată cu depistarea lui Ionuț R., de 17 ani, în sarcina căruia s-a reținut sustragerea unui generator electric. Polițiștii controlează portbagajul mașinii pentru di Suspecți prinși vârșiri comise din C., c] cătoria le celor,re prev zise. Alteracțiunii ventualelor pistoale, săbii sau bâte mărie i Ma lugustasu comuna Pova a emis pe nume[r]] mandate de arestată Pe 0 Perioadă de 15 Și-a omorât soția pentru că nu-i mai suporta bețiile Gheorghiță Irimia, de 38 de ani, din Slatina, și-a omorât soția în bătaie. Femeia a fost internată de mai multe ori la dezalcoolizare, dar nu a vrut nici înruptul capului să renunțe la alcool. I . Dana MIHĂILĂ Un bărbat din Slatina și-a omorât soția în bătaie pentru că stătea mai mult beată decât trează. Nenorocirea s-a petrecut marți, pe strada Văilor, din municipiul Slatina. Sătul de bețiile femeii, Gheorghiță Irimia, de 38 de ani, băut și el, și-a luat nevasta la bătaie, lovind-o cu picioarele. După ce a scăpat de furia bărbatului, Fănica, de 41 de ani, a ieșit din apartament cu gândul să se ducă la bar pentru a-și cumpăra băutură. N-a mai apucat să iasă din bloc. Femeia a căzut lată în casa scării. După câteva minute a fost găsită de fiul său. Băiatul plecase la magazin să cumpere ceva, iar tatăl lui l-a rugat să se uite și de mama sa. Copilul a încremenit când și-a găsit mama fără suflare. A fugit repede în casă și i-a spus lui Gheorghiță că mama sa este căzută. Omul a anunțat ambulanța, femeia fiind transportată imediat la spital, dar era prea târziu. Medicii de la Urgență nu au mai putut decât să constate decesul. La spital au fost chemate poliția și procuratura întrucât victima prezenta leziuni pe corp. în urma cercetărilor, polițiștii au constatat că Fănica mai fusese bătută și în seara de 27 octombrie. Ieri, în urma autopsiei, medicul legist a stabilit că femeia a murit în urma unui șoc mixt hemoragic ca urmare a unui politraumatism cu ruptură de ficat. Gheorghiță Irimia a fost reținut de poliție pentru 24 de ore. El este cercetat în stare de reținere pentru omor calificat, iar astăzi, Parchetul îl va prezenta Tribunalului Olt cu propunere de arestare preventivă. Cei doi soți aveau împreună doi copii minori. Crima vine la nici două săptămâni de când un bărbat din Slatina, tot pe fondul consumului de alcool, și-a ucis soția pentru un meci de fotbal. Internată la dezalcoolizare de mai multe ori Vecinii spun că în familia Irimia aveau loc certuri și bătăi frecvente. Femeii îi plăcea băutura și nu o mai interesa altceva. Ea a fost internată de mai multe ori la dezalcoolizare, dar nu a vrut nici în ruptul capului să renunțe la alcool. Vecinii de bloc știu aproape toți că Fănica obișnuia să consume băutură și nu ținea deloc măsura la pahar. Când au aflat că a murit din cauza bătăii primite de la soțul ei, oamenii au spus că se așteptau să se întâmple ceva rău în familia celor doi. „Ea bea peste măsură. Stau pe scară cu ea și o vedeam numai beată. Dormea și în scara blocului, își făcea drum pe afară, zicea că duce gunoiul și pleca la magazin să își cumpere băutură. Bea spirt. Găseam sticlele pitite de ea în cutiile poștale. El lucra la Alro, aducea bani frumoși acasă, iar ea era ocupată cu băutura. A fost internată la dezalcoolizare, dar degeaba“, a spus un vecin al femeii. O vecină susține că, în urmă cu câteva săptămâni, s-a întâlnit cu Fănica pe stradă și i-a spus să aibă grijă să n-o omoare soțul din cauza băuturii. „Chiar i-am spus să aibă grijă să nu pățească și ea ca Luță. Să o bată bărbatul până ce o omoară pentru că bea mult. Că și pe aia, tot din cauza băuturii a omorât-o bărbatu’“, a afirmat femeia. Potrivit celor spuse de procurorul care se ocupă de caz, Ștefan Noajă, dacă va fi găsit vinovat, Gheorghiță Irimia va petrece între 15 și 25 de ani în spatele gratiilor. Criminalul a refuzat să vorbească despre cele întâmplat« Zece prostituate, amendate de jandarmi Timp de patru ore, jandarmii vâlceni împreună cu polițiștii au executat luni seară o acțiune în parcările situate pe DN 7 pentru prevenirea producerii faptelor ce aduc atingere normelor de conviețuire socială, în special a celor legate de întreținerea relațiilor sexuale în schimbul obținerii unor foloase materiale. în ciuda vremii neprielnice, jandarmii au descoperit la „datorie“ zece „fetițe“ care s-au ales cu tot atâtea sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 5.000 de lei. Cele mai tinere prostituate depistate de oamenii legii au fost A. T., de 15 ani, din comuna Șelimbăr, județul Sibiu, G.A.M., de 17 ani, cu domiciliul stabil în comuna Câineni, județul Vâlcea, și Geanina S., de 17 ani, din comuna Ciupercenii Noi, județul Dolj. Au mai fost depistate Mărioara C., de 39 de ani, din județul Alba, Maria G., de 22 de ani, din Hunedoara, Ioana M., de 28 de ani, din Buzău, restul fiind din județul Vâlcea, Mihaela Nicoleta R., de 27 de ani, Georgiana D., de 20 de ani, Mihaela B., de 19 ani, și Mihaela Elena C., de 21 de ani. Astfel de acțiuni vor fi executate și în următoarea perioadă, Iuliana ROȘCA Prostituatele au fost depistate în parcările de pe Valea Oltului Craiova, șantierul Cucu Constructorii care lucrează în Craiova pe diverse șantiere se vor uita lung după cele 550 de miliarde de lei vechi pe care ar trebui să le mai încaseze în acest an, conform contractelor de execuție. Acest lucru nu-i protejează însă pe craiovenii care se deplasează pe străzile orașului. Marian BADIACI Lucrările de reparații la drumuri, clădiri și rețele de utilități efectuate în prezent în șantierul Craiova înregistrează decalaje semnificative. în bani publici, lenea constructorilor implicați se situează în jurul sumei de 550 de miliarde de lei vechi, pe care contractanții lucrărilor ar fi trebuit să le primească până la sfârșitul anului, dar pe care cel mai probabil nu vor pune mâna pentru că nu au cum să termine lucrările. Interpelat de un consilier local asupra temei „Debandada în construcții“, primarul Craiovei, Antonie Solomon, a declarat ieri că, potrivit estimărilor primăriei, mai bine de 50% din lucrări nu vor fi executate în termen în 2007. „Ei (constructorii - n.r.) se fac că muncesc, noi ne prefacem că-i plătim. Este dezagreabil ce se întâmplă, dar au niște contracte semnate în urma procedurilor legale și n-avem decât să-i suportăm. Dar nu le dăm banii, că nici n-avem cum. Nu ne pot aduce devize fiindcă au mari întârzieri în execuție, așa că nu-i plătim. Deci noi am stabilit că 550 de miliarde de lei vechi rămân necheltuite anul ăsta tocmai din această cauză“, a spus Solomon. Reprezentanții Primăriei Craiova nu au nominalizat firmele care se fac vinovate. Directorul Direcției programe de dezvoltare și investiții, Sever Bordu, a afirmat însă că toate societățile sunt în aceeași oară: „în toate cazurile de lucrări contractate sunt întârzieri“, a spus Bordu. Primăria, părtașă Municipalitatea nu este străină de coșmarul la care sunt supuși craiovenii pe străzile din municipiu, unde sunt pândiți la tot pasul de gropile din șantiere, sârme, cabluri, utilaje grele și chiar de traficul obișnuit. Directorul Sever Bordu recunoaște că multe contracte au fost semnate abia în august 2007. „Nici legile nu ne-au ajutat să grăbim procedurile de achiziții publice și atunci lucrările au fost contractate târziu“, a mai arătat Bordu. Străzile Craiovei, la cheremul constructorilor Minoră răpită de patru romi O minoră din localitatea doljeană Calafat a fost răpită marți, din fața locuinței, de patru tineri, aceștia încercând să o convingă să se mărite cu unul dintre ei. Polițiștii din Calafat au fost sesizați marți, în jurul orei 20.00, de Cornel Tofan, din localitate, că Manuela L., de 14 ani, a fost răpită din fața locuinței de patru tineri necunoscuți. Din primele verificări s-a stabilit că, în timp ce minora se afla în fața locuinței sale, pe trotuar, a fost acostată de patru tineri și forțată să se urce întrun Matiz, după care au plecat în direcția Craiova. Autoturismul a fost dat în urmărire și depistat pe raza comunei Galicea Mare. în mașină au fost identificați Gheorge Piță, de 19 ani, Florin M., de 16 ani, Claudiu Buică, de 19 ani, și Florin Curte, de 18 ani, toți din Craiova, de etnie romă. în fața oamenilor legii, cei patru au declarat că s-au dus în Calafat pentru a o răpi pe minoră, aceasta urmând să se mărite cu Buică. Polițiștii au mai stabilit din declarațiile fetei că aceasta s-a opus, însă a fost lovită cu palmele peste față și trasă de păr, fiind urcată cu forța în autoturism. Pe numele celor patru tineri romi s-a întocmit dosar penal pentru comiterea infracțiunii de lipsire de libertate în mod ilegal. Conform Codului Penal, lipsirea de libertate a unei persoane produsă prin răpire, de două sau mai multe persoane împreună, precum și în cazul în care victima este minoră, pedeapsa este închisoarea de la cinci la 12 ani. Aldeziz MARIN Abonează-te la Gazeta de Sud cu 50% reducere! ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală ► Participi automate la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud ► Economisești 50% față de prețul de la chioșc D251/412.146 TELEFON ABONARE ■ Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. Cost adițional distribuție: prin rețelele proprii: 0,6 RON; prin Poșta Română: 2,5 RON. Preț abonament: numai 12,9 RON' 9 *