Gazeta de Sud, decembrie 2007 (Anul 13, nr. 3894-3915)

2007-12-01 / nr. 3894

Meci de șase puncte Un gol în plus ține Ceahlăul în fața Universității în clasament. Nici una dintre echipe nu se poate lăuda însă cu realizările din acest sezon, cele două combatante făcând parte din grupul echipelor care și-au propus să scape de retrogradare la finalul acestui campionat. Asta nu le împiedică pe cele două formații să viseze frumos și să-și propună victoria sub Pietricica, mai ales că nu se confruntă cu probleme de lot. Ceahlăul vine după un eșec la limită, la Timișoara, dar jocul moldovenilor a arătat că aceștia sunt în progres. Și Universitatea stă bine la moral după victoria cu Gloria Buzău, iar alb-albaștrii speră să obțină măcar un punct din cele șapte propuse pentru ultimele trei meciuri din acest an. pagina Mitchel va trebui să facă marcaj strâns atacanților nemțeni Deschidere-spectacol la Subaru Scar Lines Group - dealer Subaru a deschis vineri Centrul de Servicii Integrate în Craiova, centru care cuprinde un showroom și un service. Deschiderea oficială s-a făcut în prezența reprezentanților Subaru Trading Motors, importatorul pentru România, și Subaru Motors Hellas. Gazdele au încercat să arate spiritul japonez al autovehiculelor comercializate printr-un spectacol de aikido oferit de maestrul Igor Pucalev (foto) și trei elevi ai săi. La finalul reprezentației a fost tăiată cu o katana panglica inaugurală și deschiderea oficială s-a încheiat, din acest moment fiind așteptat publicul larg. în acest sfârșit de săptămână, manifestările destinate deschiderii oficiale a showroomului continuă cu drive teste la care sunt așteptați toți doritorii de senzații tari. Marius ALBU COMENTARIU Asistam, zilele trecute, la un fulgerător schimb de replici între o prietenă de demult, acum mămică, și fetița ei, în vârstă de un an și jumătate: „Cum face, mami, câinele?“. Răspuns instantaneu: „Ha?g“. „Și pisica?“; „Mau!“; „Albina?“; „Buzzz!“; „Și oaia?“; „Oana!“. Zâmbetul de atunci mi-a venit pe buze ascultând reacțiile unor politicieni la aflarea rezultatelor primelor alegeri europarlamentare din România. Nedumerirea Laviniei Șandru, de exemplu, în fața misterioasei întâmplări că, după atâtea extenuante apariții la televizor (în care îi întrerupi pe toți cei aflați în platou) și după ce dai maselor patru milioane de cărți de vizită cu numărul tău de mobil, electoratul (ingratul!) îți întoarce atât de puține voturi! (Ce lesne fusese, în 2004, intrarea în parlament pe listele Alianței DA!). Sau eroica demisie a lui Vadim Tudor (în urma presupusei conspirații externe și interne căreia i-a căzut victimă PRM-ul), precum și previzibila sa răzgândire, după ce fiica-i de 13 ani a avut o zi mai proastă: s-a simțit rău, a durut-o capul, ba a și vomitat, văzând că tăticul ei este vânat. Mi-am amintit și cuvintele lui George Becali, de după scrutinul parlamentar din 2004: „Eu am conștiința împăcată că mi-am făcut datoria față de neam și față de țară. Sunt primul partid neparlamentar“, loc păstrat de PNG (acum PNG-CD) și în urma recentelor euroalegeri. „Să vedem noi, peste patru ani, când oi face eu o televiziune și oi face un ziar!“, ne „amenința“ Becali, apăsând cuvântul „oi“. La întrebarea ce ar fi făcut în parlament, anunța, pe atunci, un matur proiect legislativ: când ar fi văzut vreun senator că doarme, l-ar fi stropit cu un pistol cu apă. Intențiile sale privind activitatea în Parlamentul European au rămas mai puțin cunoscute, poate și pentru că a fost o campanie ștearsă, partidele păstrând muniția (dezvăluiri incendiare, atacuri la persoană) pentru înfruntările electorale de anul viitor. Cu gândul la ele am privit euforia conducătorilor celor două partide liberale, victoria cu jumătate de gură a democraților (câștigători, dar la un scor sub propriile așteptări) și lecția primită de președintele țării la referendumul pentru votul uninominal, unde nu a reușit să mobilizeze „românii“. Dacă pentru a afla în ce direcție se îndreaptă PD (și PSD, de multe ori) e suficient să apeși tasta Băsescu (liderii democrați, în special, lăsând impresia că sunt doar niște rezonatori - adversarii lor politici ar spune, poate, „papagali“ - care propagă mesajul președintelui), în privința PSD singura certitudine este că nimic nu e clar. Dacă apeși tasta Geoană, rezultatele obținute la europarlamentare au fost relativ bune, dacă apeși Iliescu, trebuie căutați vinovații pentru aceste rezultate, iar dacă apeși tasta Năstase, el e gata să candideze la președinția țării. Geoană spune că guvernul trebuie să plece, Năstase că PSD ar trebui să sprijine guvernul în anumite privințe, iar Oprescu e ferm: „Gata cu șpagatul, facem opoziție!“. în același timp, pe agențiile de presă apar vești că lideri social-democrați negociază cu liberalii intrarea la guvernare. Lipsa de consens la vârful PSD a devenit însă o constantă în ultimii ani, membrii și simpatizanții partidului regăsindu-se, poate, în cuvintele lui Wilhelm de Orania: „Nu există vânt favorabil pentru cel care nu știe încotro se îndreaptă“. Dacă fetița prietenei mele a deprins repede tainele unui „mece!“ cristalin, unii politicieni răspund așteptărilor noastre cu același inadecvat, dar la îndemână „oana!“ Neștiutorii și incurabilii de Cornel Mihai UNGUREANU Cotidian al oltenilor de pretutindeni A Titlurile zilei EVENIMENT / PAGINA 2 înmormântat acasă Copilul de patru ani, mort pe 19 noiembrie într-un incendiu lângă Bologna, a fost înmormântat vineri, în localitatea natală a părinților săi, Cerăt ACTUALITATE / PAGINA 3 Funcționarii penali, negustori cinstiți Zeci de nereguli descoperite în acest an în dosarele de retrocedare întocmite de juriștii Instituției Prefectului Dolj au rămas nepedepsite. Deși funcționarii ar fi fost gata să dea sute de hectare de teren fără nici un fel de dovadă, nici unul dintre aceștia nu a trecut în 2007 prin fața comisiei de disciplină a instituției Avocații saudiților, somați să publice contractul Electroputere Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) și-a pierdut răbdarea cu avocații saudiților de la Arrab Contracting Company, firma care a cumpărat pachetul majoritar de acțiuni al Electroputere. AVAS a trimis săptămâna trecută casei de avocatură Boștină și Asociații o scrisoare în care îi amenință că vor face public contractul de privatizare a fabricii din Craiova dacă în termen de zece zile nu-și dau acordul pentru publicarea lui. „Le-am spus că netrimiterea unui răspuns în termen de zece zile de la primirea scrisorii o vom considera acord tarii și vom publica pe site-ul instituției contractul de privatizare“, au declarat pentru GdS reprezentanții departamentului de relații cu presa al AVAS, întârzierea acordului din partea firmei de avocatură este cu atât mai ciudată cu cât AVAS a făcut numeroase demersuri în acest sens. Spre comparație, contractul de privatizare a Automobile Craiova a fost făcut public la câteva zile de la parafarea înțelegerii; în cazul Electroputere, au trecut deja mai bine de trei săptămâni de la vânzarea fabricii. O dată contractul făcut public, românii ar putea afla, printre altele, cum vor plăti arabii datoriile de 44 de milioane de euro către bugetul statului și cel local, ce se va întâmpla cu angajații, ce planuri au cu fabrica și cu terenurile de sub. Al Arrab Contracting Company a plătit deja 2,3 milioane de euro pentru pachetul de 62,8% din acțiunile fabricii și a făcut o infuzie de capital de 37 de milioane de euro conform contractului. Valentin TUDOR Angajări GAZETA de SUD Cotidian al oltenilor de pretutindeni Ja Tehnoredactor CERINȚE și RESPONSABILITĂȚI; ► analizează documentul care va fi procesat în vederea identificării elementelor care îl compun; ► identifică programele de procesare pentru a le utiliza pe cele care se potrivesc cu cerințele documentului; ► formatează documentul; ► cunoașterea programelor Page Maker, Adobe Photoshop, Adobe Indesign, Dorel Draw. Relații la telefon 0251/413.100 Coordonator presă pentru Râmnicu Vâlcea Relații la telefon 0722/511.426 De ce să te abonezi prin rețeaua de distribuție a 99 Gazetei de Sud? Pentru că este de două ori mai ieftin decât dacă ai cumpăra Gazeta în fiecare zi. Sună acum la 0251 /412.146 și un agent te va vizita pentru abonare în cel mai scurt timp. GAZETA «i SUD ú Cotidian al oltenilor de pretutindeni JS REDUCERE