Gazeta de Sud, decembrie 2007 (Anul 13, nr. 3894-3915)

2007-12-04 / nr. 3896

Zdrobiți de tren . Tragedie pe calea ferată, în localitatea Cârcea. Maria și Nicolae Bălănescu, părinții a două fetițe, au murit după ce mașina în care se aflau a fost lovită de un mărfar ce venea către Craiova, aseară, în jurul orei 19.30. Impactul a fost nimicitor. Dacia Solenza, cu numărul de înmatriculare 0T-62-BNM, care se îndrepta dinspre Metro către Cârcea, a fost târâtă de trei 300 de metri, femeia aflată pe locul din dreapta murind pe loc. Șoferul a decedat la o jumătate de oră după accident, în ciuda eforturilor echipajului SMURD de a-l resuscita. Cele două fetițe aflate pe bancheta din spate au scăpat cu viață ca prin minune, dar au fost transportate de urgență la Spitalul Județean Craiova cu multiple traumatisme, una dintre ele fiind în stare gravă în Secția de reanimare. Dragoș GAVRILĂ Echipajul SMURD s-a chinuit o oră să scoată victimele dintre fiarele contorsionate PD și PLD se unesc în PDL . Partidul Democrat și Partidul Liberal Democrat au anunțat ieri că se vor contopi și vor forma un partid de centru-dreapta, numit Partidul Democrat Liberal. Noua structură politică va fi înregistrată la începutul anului viitor, după ce PD și PLD vor convoca fiecare congrese extraordinare pentru aprobarea unificării. Partidul va fi afiliat Partidului Popular European, iar până la congresul din ianuarie conducerea va fi asigurată de președintele democrat Emil Boc, secondat de doi prim-vicepreședinți, Theodor Stolojan și Vasile Blaga. Liderul PD, Emil Boc, a declarat că, prin noul partid, se dorește continuarea proiectului Alianței Dreptate și Adevăr, creat de Traian Băsescu și Theodor Stolojan. „Am decis să propunem conducerilor partidelor noastre formarea unui nou partid politic de centru-dreapta, rezultat din unificarea PD și PLD. Noul partid va păstra în interior curentul de centru și curentul liberal“, a declarat Boc. Newsln Pensiile vin devreme Poșta Română a anunțat ieri că a luat decizia să distribuie mai devreme pensiile din această lună. în perioada 12 - 24 decembrie se va face plata drepturilor bănești ale pensionarilor, dar și distribuirea saloanelor mov și a celor de călătorie CFR. Până pe 27 decembrie 2007, pensiile vor putea fi ridicate de la oficiile poștale de către titularii care nu au fost găsiți la domiciliu de factorii poștali. Tot prin oficiile poștale vor fi distribuite până la 5 ianuarie 2008 taloanele mov și taloanele CFR ale beneficiarilor care nu au fost găsiți la domiciliu. Adrian DINU I APOSTROF „Un minut și jumătate“ a spus Traian Băsescu că ar fi zăbovit la sediul PD din Aleea Modrogan, în seara euroalegerilor și referendumului. Jurnalistul de la BBC spunea că numai un minut. Dar președintele l-a corectat, adăugând 30 de secunde. Și în 30 de secunde se pot spune multe, înjura, amenința, caterisi, spune un compliment - ceea ce nu cred că e cazul sau ura de sănătate. în același interviu, Traian Băsescu, în ciuda reproșurilor unor comentatori - inclusiv al subsemnatului într-o emisiune TV - că nu și-a asumat eșecul, acum l-a recunoscut. Cam târziu, dar l-a recunoscut, după ce a încercat într-o alocuțiune televizată să ne vândă baliverne verzi și uscate după care, de fapt, o „majoritate activă“ de patru mili on minut și jumătate oane de voturi a arătat ce trebuie să facă ticăloasa clasă politică. Adică să țină cont de această așa-zisă majoritate și să ignore restul, adică trei sferturi din electorat etc. Băsescu a uitat majoritatea reală, a celor care au refuzat să răspundă la apelul său. Cei mai mulți, Lumea nu s-a dus la urne pentru că nu a fost de acord cu președintele. Acesta e mesajul pe care l-a trimis electoratul. Dacă Băsescu nu înțelege asta, va avea și la alegerile care vin surprize și mai neplăcute pentru el. Instinctul său politic, atât de lăudat, remarcat de toată lumea, de data asta i-a jucat o festă. El a gândit că, dacă atâta lume i-a sărit în ajutor în primăvară la celălalt referendum, când era suspendat, de data asta va fi la fel. Carisma prezidențială, după acest calcul prost, urma să mobilizeze electoratul. Nu a fost așa deloc. De ce? Mizele au fost altele, atmosfera din societatea românească e alta. Aici remarc plictiseala, oboseala unei societăți bombardate zilnic de certuri politice pe care oamenii le văd ca pornind de la Cotroceni. Se observă destul de lejer chiar o iritare a oamenilor în legătură cu aceste scandaluri fără sfârșit. Dacofonia 24 din 24 de ore are nevoie de o alternanță armonică. De relaxare, de mesaje pozitive, de liniște... Insistența lui Băsescu de a întreține conflictele politice a creat o atmosferă care nu exista în primăvară. Băsescu s-a lăsat prea încrezător în steaua lui înșelat, dus de euforia din primăvară și nu a observat aceste fenomene. Toți generalii tind să repete tacticile și manevrele care le-au adus victoria. Dar condițiile se schimbă și ceea ce a reușit odată altădată duce la eșec sigur. Ca acum, Băsescu a greșit apăsând tonul pentru a ține treaz și mobilizat electoratul. Lumea, obosită, a stat acasă. Băsescu e mereu polemic, mereu pus pe ceartă, și asta a fost, printre altele, una din cauzele eșecului său de duminica trecută. „E un eșec major pentru mine“, a spus Băsescu, cu amărăciune, recunoscându-și înfrângerea. A mai spus că ziua de 25 noiembrie a fost plină de învățăminte. Când presa l-a întrebat ce învățăminte a tras, Băsescu a rămas mut și a părăsit podiumul. Ne aflăm, de fapt, în fața primului eșec de proporții suferit de el. La acest aspect cred că mecii de Stelian TANASE tează de vreo zece zile. Firește, dacă instinctul său proverbial îl mai ascultă. Spre deosebire de altădată, lumea e sătulă de conflictul fără limite alimentat de Cotroceni, când e și, mai ales, când nu e cazul. Rezultatul: eșecul personal al lui Băsescu. Triumful atât de așteptat nu s-a produs. Cred că Băsescu nu se va grăbi să mai folosească referendumul ca o amenințare sau ca o ghioagă îndreptată împotriva celorlalți. Popularitatea sa, pe care a vrut să o exploateze acum, s-a dovedit iluzorie. Va mai risca să fie sfidat în perioada care vine? Mă îndoiesc, își va reface strategiile politice pentru a rămâne pe val? E de văzut dacă dincolo de instinct - care până acum l-a servit extraordinar - Băsescu are și alte resurse... i Titlurile zilei ACTUALITATE/ PAGINA 3 Dentiștii, evacuați pentru renovare Consiliul Județean Dolj a hotărât ca medicii de la policlinica stomatologică din Calea București să fie mutați în Brazda lui Novac, până va fi renovată clădirea. Cadrele medicale sunt convinse că vor rămâne fără locuri de muncă și refuză să plece SOCIETATE/ PAGINA S Elevii doljeni, sub mirajul drogurilor în județul Dolj există trafic de droguri și consumatori, dintre care foarte mulți adolescenți. Aceste lucruri nu sunt un secret pentru autoritățile implicate în prevenirea și combaterea consumului de droguri, numai că de la a cunoaște o stare de fapt și până la a acționa este cale lungă, iar oamenii se împotmolesc încă de la primul pas - identificarea consumatorilor Angajări IPOGRAFICi SuD Responsabil controlul calității CERINȚE și RESPONSABILITĂȚI: ► experiență în domeniu minimum 3 ani; ► studii de specialitate; ► abilități de comunicare și relaționare; ► controlul calității produselor pe flux și la final; ► controlul calității materiilor prime la recepție; ►emiterea rapoartelor de inspecție a calității produselor; ►realizarea indicatorilor de performanță aferenți obiectivelor calității, stabilite pentru activitatea pe care o coordonează; ►controlul funcționării și exploatării instalațiilor în scopul de a asigura siguranța; ►identificarea și semnalarea aspectelor de mediu, pe fluxul de control al produselor; ►oprirea producției în cazul identificării neconformităților pe flux și la final. CV la angajari@gds.ro sau la fax: 0251.410.565 Cotidian al oltenilor de pretutindeni - cu.2^ Angajări GAZETA de SUD Cotidian al oltenilor de pretutindeni Tehnoredactor CERINȚE și RESPONSABILITĂȚI: ► analizează documentul care va fi procesat în vederea identificării elementelor care îl compun; ► identifică programele de procesare pentru a le utiliza pe cele care se potrivesc cu cerințele documentului; ► formatează documentul; ► cunoașterea programelor Page Maker, Adobe Photoshop, Adobe Indesign, Corel Draw. Relații la telefon 0251/413.100 Coordonator presă pentru Râmnicu Vâlcea Relații la telefon 0722/511,426 De ce să te abonezi prin rețeaua de distribuție a 99 Gazetei de Sud? 10 X100 L'EI'NOI Sună acum la 0251 /412.146 și un agent te va vizita pentru abonare în cel mai scurt timp. GAZETA de SUD Cotidian al oltenilor de pretutindeni \L