Gazeta de Sud, martie 2008 (Anul 14, nr. 3966-3991)

2008-03-01 / nr. 3966

21 Accident de circulație controversat Pietonul care a tamponat mașina Pe lângă faptul că este oarbă, justiția se dovedește surdă, dar și ușor de dus de nas. Aceasta este concluzia la care a ajuns victima unui accident rutier, produs anul trecut pe o trecere de pietoni din Craiova. 1 Aldeziz MARIN Totul a început pe 27 mai, anul trecut, când actrița Ana Cosma, de 83 de ani, din Craiova, a fost lovită pe trecerea de pietoni de la intersecția străzilor Păltiniș cu Șerban Vodă de mașina condusă de Remus Spânu, ofițer la UM 0676 din Craiova, în urma accidentului, femeia a fost rănită grav, suferind o operație de col femural și un implant de proteză la șoldul drept. După externare l-a acționat în judecată pe șofer, însă, pe parcursul cercetării penale, s-a dovedit, după cum susține femeia, că a fost transformată din victima accidentului în responsabilul pentru producerea acestuia. Raport de expertiză contestat în timp ce Ana Cosma aștepta derularea procesului, a aflat că a fost a solicitat un raport de expertiză, care a făcut „lumină“ în cazul accidentului de pe 27 mai 2007. „Când am intrat în posesia acestui raport, am fost șocată și indignată să constat că această expertiză nu este decât o mistificare grosolană a evenimentului, cu scopul de a-l disculpa pe făptaș“, a explicat Ana Cosma. Femeia bănuiește și motivul pentru care Spânu a fost scos basma curată: acesta este ofițer la o unitate militară din Craiova. Ea susține că în momentul producerii accidentului se afla pe trecerea de pietoni, pe care făcuse câțiva pași, fiind lovită de roata dreapta față a mașinii conduse de Spânu, care nu i-a acordat prioritate de trecere. Raportul de expertiză întocmit de ing. Marin Buzatu precizează, după stabilirea dinamicii producerii accidentului, că „a fost cauzat de victimă, care, fără să se asigure sau din cauza unor posibile deficiențe de vedere și auz, a pornit în traversarea străzii pe marcaj în timp ce autoturismul rula pe acesta, intrând în contact cu partea lateral dreaptă a mașinii“. Cu alte cuvinte, raportul de expertiză a stabilit faptul că nu autovehiculul condus de Spânu a lovit pietonul, ci invers, femeia nu s-a asigurat sau nu a văzut mașina și a intrat în ea, accidentându-se, în consecință, „prin acțiunea sa de a se angaja fără asigurare în traversarea străzii în timp ce ajunsese pe marcajul pietonal, victima a încălcat prevederile art. 35 din OUG nr. 195/ 2002“, se precizează în încheierea raportului de expertiză. Același accident, două concluzii ale polițiștilor în urma cercetărilor polițiștilor și pe baza raportului de expertiză întocmit de Buzatu, procurorul care s-a ocupat de caz nu a putut să dea decât o soluție, cea de neîncepere a urmăririi penale, Spânu fiind scos de sub acuzare, întrebați despre cercetările efectuate în acest caz, reprezentanții IPJ Dolj au comunicat, prin purtătorul de cuvânt, că Biroul Poliției Rutiere a comunicat pe 28 mai 2007 că, în urmă cu o zi, în jurul orei 10.30, pe strada Șerban Vodă din Craiova, Remus Spânu, de 47 de ani, în timp ce conducea un Opel Astra, a accidentat-o pe Ana Cosma, care „s-a angajat regulamentar în traversarea străzii pe marcajul pietonal“. Serviciul Poliției Rutiere Dolj a precizat, prin același purtător de cuvânt, că pe parcursul cercetărilor „s-a stabilit că, atunci când autoturismul era deja pe marcajul pietonal, victima s-a angajat în traversare și s-a lovit de acesta“. Polițiștii de la Rutieră au mai precizat că, dacă femeia este nemulțumită de rezultatul raportului de expertiză, poate solicita altul, însă va suporta cheltuielile întocmirii acestuia. SRI-istul Remus Spânu a precizat că natura locului său de muncă nu îi permite să ofere nici un fel de relații reprezentanților mass-media. Pietoni care lovesc autovehicule Pe 25 noiembrie 2005, o tânără a fost lovită pe trecerea de pietoni de un Oltcit, condus de comisarul Ion Dinu, ofițer în cadrul Biroului Poliției Rutiere Craiova. Acesta a fost cercetat pentru săvârșirea infracțiunii de vătămare corporală din culpă, însă, în urma cercetărilor, s-a stabilit că nu polițistul a lovit-o cu mașina pe tânără, ci ea a traversat prin foc nepermis și a lovit cu capul din lateral autoturismul acestuia. Trecerea de pietoni pe care s-a produs controversatul accident Violatorul fetiței din Baia de Fier, trimis în judecată Violatorul fetiței din comuna Baia de Fier, județul Gorj, a fost trimis în judecată în lipsă de Parchetul de pe lângă Tribunalul Gorj. Liviu-Gheorghe Greuruși, din comuna Polovragi, a fost găsit vinovat de procurori pentru violarea unei fetițe de din ei anii Oribila faptă s-a produs în luna iunie 2007. Potrivit rechizitoriului, pe 7 iunie, Liviu-Gheorghe Greurași s-a deplasat la un unchi al său din comuna Baia de Fier, împreună cu care au consumat băuturi alcoolice. Seara, acesta sa întors către domiciliu, dar, pe drum, s-a întâlnit cu fetița de cinci ani și cu fratele ei cu doi ani mai mare. Liviu-Gheorghe Greuru și i-a ademenit pe cei doi copii pe un loc viran, sub motivația de a culege cireșe. Lângă o plantație de vie, acesta i-a cerut fratelui victimei să rămână în afară, iar el a mers mai departe cu fetița; în interiorul plantației, bărbatul a violat copila, producându-i traumatisme. Fratele, auzind țipetele surorii sale, s-a deplasat la locul oribilei fapte, unde a găsit-o pe aceasta în stare de șoc și plină de sânge. Strigătele de ajutor ale fetiței au fost auzite și de o femeie care locuia în apropriere, dar care nu l-a văzut pe agresor. Anchetatorii au lucrat foarte mult pentru identificarea agresorului. în urma efectuării unor analize minuțioase, s-a ajuns la concluzia că acesta este Liviu- Gheorghe Greuruși, care, imediat după comiterea faptei, s-a sustras urmării jenale și a fugit din țară. El a contactat telefonic o persoană și s-a interesat despre desfășurarea anchetei, convorbirile fiind interceptate. Oamenii legii cred că acesta s-ar ascunde în Grecia, pe numele bărbatului fiind emis un mandat european de arestare, care a fost eliberat din luna iulie 2007. Până în prezent, acesta nu a fost găsit. Alin IoN Liviu-Gheorghe Greuru și EVENIMENT Uniți in intretinerB ! Familia ta poate fi una dintre cele trei norocoase! Dacă locuiești la bloc completează cât mai multe taloane și vino cu ele la redacția GAZETA de SUD sau trimite-le prin poștă, până la 11 martie la adresa: GAZETA de SUD, str. Câmpia Islaz, nr. 97 A, 200420, Craiova, Dolj, în urma tragerii la sorți, ce va avea loc pe data de 13 martie, GAZETA de SUD va plăti întreținerea pe luna februarie pentru trei familii care locuiesc la bloc. TALON DE PARTICIPARE CONCURS "îți plătim întreținerea" I Nume........................................................Prenume................................................................... . Ocupație..........................................................................................4.l.......................................... ( Adresă ............................................................................................................................................. t Vârstă................................................Telefon ...................................................................FM Aglomerația joacă nervii șoferilor Pumni în trafic Obișnuitele înjurături între conducătorii auto din Craiova au început să piardă teren în fața pumnului, tot mai mulți șoferi sărind la bătaie după o neînțelegere sauLO tamponare triune ușoară în trafic. Í Aldezir MARIN Un șofer este cercetat pentru comiterea infracțiunii de lovire, iar altul s-a ales cu o amendă de 500 de lei. Cei doi și-au făcut dreptate cu pumnul, după ce alți conducători auto le-au tamponat ușor mașinile. Un echipaj de polițiști de la Rutieră a observat joi, în jurul orei 10.30, în timp ce patrula pe strada Râului din Craiova, că la intersecția cu bulevardul Știrbei Vodă a avut loc o tamponare ușoară între două autoturisme, o Dacie și un Audi A8. în urma evenimentului rutier, conducătorul autoturismului Audi A8 i-a tras un pumn în față șoferiței Daciei, după care s-a urcat în mașină și a plecat. Polițiștii au urmărit în trafic autoturismul Audi și, după ce a fost oprit, șoferul a fost identificat, fiind vorba despre Augustin Tomescu, de 26 de ani, din comuna argeșeană Bughea de Sus. în urma cercetărilor polițiștilor, s-a stabilit că Ioana Rado vici, de 38 de ani, din comuna Cerăt, șoferița Daciei, la intersecția străzilor Râului cu Știrbei Vodă nu a acordat prioritate de trecere autoturismului Audi, care circula regulamentar, pe care l-a și acroșat ușor. Conform reprezentanților IPJ Dolj, Ioana Radovici a depus o plângere la Secția 1 Poliție împotriva lui Tomescu, sub aspectul comiterii infracțiunii de lovire. După aceea femeia și-a retras plângerea și s-a împăcat cu agresorul. Cei doi șoferi au fost amendați de polițiștii de la Rutieră. Alt scandal în trafic Tot joi, în jurul orei 23.00, polițiștii Secției 1 au fost sesizați de Nicolae Brătan, de 21 de ani, din Craiova, că, după ce a avut un accident ușor în trafic, pe strada Bibescu din localitate, cu un autoturism Mercedes, șoferul acestuia a coborât și l-a lovit cu pumnul în față. în urma verificărilor, a fost identificat șoferul Mecedesului. Acesta este Cristian Stanciu, de 24 de ani, din Craiova. IPJ Dolj a comunicat că pe numele lui s-a întocmit dosar penal pentru comiterea infracțiunii de lovire. [?) întrebarea zilei la www.gds.ro Credeți ca autoritățile ar trebui să împiedice retrocedarea DA? 82% unităților de învățământ? NU? 18% Unii șoferi cedează nervos în traficul aglomerat din Craiova Bătăi Un taximetrist din Craiova este cercetat pentru comiterea infracțiunilor de distrugere, amenințare și lovire, după ce, în luna ianuarie, a distrus cu o bâtă mașina unui craiovean cu care s-a luat la ceartă în trafic. Tot în ianuarie, în centrul Craiovei, doi șoferi s-au bătut cu pumnii și picioarele, după ce unul nu i-a acordat prioritate de trecere celuilalt. 1 Scurte știri Șeful de post din Țânțăreni, implicat într-un accident Șeful Postului de Poliție din comuna Țânțăreni, Tudor Bocai, a fost implicat într-un accident cu mașina de serviciu, o Dacie Logan. Conform purtătorului de cuvânt al Inspectoratului de Poliție al Județului (IPJ) Gorj, Daniel Tică, șeful de post se deplasa pe Drumul Județean 67 B, Țânțăreni - Târgu Cărbunești, cu autoturismul de serviciu. La ieșirea din localitatea Târgu Cărbunești, polițistul Tudor Bocai, care se afla în timpul serviciului, nu a păstrat distanța față de autoturismul din fața sa și mașina condusă de el a intrat în coliziune cu acesta. Din accident nu au rezultat victime, ci doar pagube materiale. Daniel Tică a precizat că șeful de post riscă să fie amendat pentru producerea accidentului, în plus, acesta ar putea fi cercetat administrativ și ar putea primi o sancțiune disciplinară. Alin ION S-a spânzurat de grinda casei Un bătrân din comuna Stoenești a fost găsit spânzurat de o grindă de la prispa casei sale. Lucrătorii Postului de Poliție Stoenești au fost sesizați joi, prin numărul unic de urgență 112, despre faptul că în satul Stoenești se află o persoană spânzurată. La fața locului s-au deplasat lucrătorii Postului de Poliție Stoenești, precum și o echipă operativă din cadrul Poliției Horezu, care au identificat cadavrul lui Nicolae S., de 80 ani. în urma cercetărilor efectuate de oamenii legii, s-a constatat că bătrânul s-a spânzurat și că nu prezenta urme de violență pe corp. Cadavrul a fost transportat la Ghorga Spitalului Râmnicu , Vâlcea, în vederea efectuării necropsiei. Iuliana ROȘCA Lovit mortal pe DN . Un bătrân din Călimănești a decedat după a traversat strada prin loc nepermis și a fost lovit de un autoturism. Tragicul accident s-a petrecut joi, în jurul orei 5.30, pe raza localității Călimănești. Constantin nJmP de 30 de ani, din comuna Budești, județul Vâlcea, în timp ce conducea un autovehicul VW pe DN 7 a lovit cu partea frontală a autoturismului pe Florea N., de 72 de ani, din Călimănești, care s-a angajat în traversarea străzii prin loc nepermis, în fugă și fără să se asigure. în urma impactului, bătrânul a fost grav rănit și a fost transportat la Spitalul Județean de Urgență Vâlcea, unde, ulterior, a decedat. Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ, și i s-au recoltat probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei. Iuliana ROȘCA Deținutul decedat în închisoare a făcut infarct Medicii legiști au confirmat faptul că deținutul care a murit în Penitenciarul de Maximă Securitate Târgu Jiu a decedat în urma unui infarct. Aceștia au constatat că Nicolae Bidirel, de 34 de ani, avea probleme cardiace grave. Necropsia efectuată de medicii legiști a scos la iveală și faptul că bărbatul avea pancreatită și un colesterol foarte ridicat. Specialiștii au spus că boala cardiacă a bărbatului nu mai putea fi tratată. Nicolae Bidirel mai avea o săptămână și se elibera din penitenciar după 12 ani petrecuți în spatele gratiilor. Mihaela FLOROIU