Gazeta de Sud, mai 2008 (Anul 14, nr. 4017-4043)

2008-05-01 / nr. 4017

21 EVENIMENT Magistrații doljeni au emis, în noaptea de marți spre miercuri, mandate de arestare pentru trei dintre cei șase romi implicați în scandalul cu focuri de armă de marți, din curtea Spitalului de Urgență Craiova. Ieri, cartierul Fata Luncii a fost împânzit de polițiști și jandarmi, care vor să descurajeze ieșirile violente ale romilor. j Aldezir MARIN Peste 30 de romi, rudele celor implicați în scandalul din curtea Spitalului de Urgență, s-au strâns marți seară, în fața Parchetului de pe lângă Judecătoria Craiova, pentru a fi alături de cei care erau audiați. Pentru a preveni izbucnirea unui conflict chiar în fața Parchetului, zeci de polițiști, jandarmi și mascați de la CPSR au asigurat ordinea în zonă, în perioada audierii celor șase romi - Marius Slătineanu, Cătălin Slătineanu, Mihai Feraru, Giovani Gogoneață, Ion Petrache și Serindis Petrache, polițiștii de la Rutieră au blocat ambele căi de acces pe strada Anul 1848, unde se află Parchetul. Reamintim că marți dimineață, în curtea Spitalului de Urgență, Marius Slătineanu, Cătălin Slătineanu, Mihai Feram, Giovani Gogoneață au tras patru focuri de armă în mașina în care se aflau Ion și Sorindis Petrache. Polițiștii au reținut cele șase persoane implicate în conflict, acestea fiind cercetate pentru comiterea infracțiunilor de ultraj contra bunelor moravuri și tulburarea ordinii și liniștii publice, nerespectarea regimului armelor și munițiilor, distrugere și port fără drept în locuri publice de arme albe. Arestați pentru 29 de zile După ce procurorii au terminat audierile, marți noapte au prezentat trei dintre romi - pe Marius Slătineanu, Cătălin Slătineanu și Giovani Gogoneață - la Judecătoria Craiova, cu propunere de arestare preventivă. Procurorii au reținut că toți cei trei au tulburat grav ordinea și liniștea publică în curtea Spitalului de Urgență și pe străzile din apropierea unității sanitare, au făcut uz de armă neletală și au distrus cu bâtele mașina lui Ion Petrache. Conform unui comunicat al Parchetului de pe lângă Judecătoria Craiova, cei trei „prezintă pericol concret pentru ordinea publică dacă ar fi lăsați în libertate, întrucât au cultivat și menținut o stare de insecuritate socială“. Magistrații de la Judecătoria Craiova au emis pe numele celor trei mandate de arestare preventivă pentru 29 de zile. Apărătorii romilor au făcut recurs împotriva deciziei Judecătoriei Craiova, care s-a judecat ieri, la Tribunalul Dolj. Conform reprezentanților Tribunalului Dolj, recursul a fost respins, judecătorii fiind de acord cu colegii lor de la Judecătorie, că toți cei trei reprezintă un pericol pentru ordinea publică. „Cruciada II“, în Fața Muncii Polițiștii au demarat ieri acțiunea anunțată marți de șeful IPJ Dolj, prin care se încearcă „îmblânzirea“ romilor scandalagii și reducerea numărului conflictelor din stradă, începând cu ora 14.00, polițiști, jandarmi și mascați de la DPIR au instituit mai multe filtre Arestări după scandalul de la spital la intrările și ieșirile din cartierul Fața Luncii. Reprezentanții IPJ au explicat că, prin acțiunea „Cruciada II“, se urmăresc: descurajarea persoanelor care locuiesc în cartier să poarte asupra lor pistoale, săbii sau bâte, identificarea celor care dețin ilegal pistoale și depistarea urmăriților general. Polițiștii și jandarmii au instalat filtre la intersecția străzilor Știrbei Vodă cu Țărăncuței, la Bucovăț cu Fața Luncii, Bucovăț cu Știrbei Vodă, pe strada Râului și la intersecția străzilor Râului cu Bucovăț. Două echipe au patrulat permanent prin cartier, iar un echipaj CPIR s-a deplasat în zonă pentru a interveni în caz de nevoie. Mașinile perchiziționate au fost „curate“. Romii au aflat destul de repede de acțiunea oamenilor legii și treceau ostentativ cu mașinile prin filtre. Dacă erau opriți, așteptau să fie controlați, după care demarau în trombă. V Trei cercetați In stare de libertate Procurorii doljeni au precizat că Mihai Feraru, Ion Petrache și fiul său, Soriadis, sunt cercetați în stare de libertate pentru comiterea infracțiunii de ultraj contra bunelor moravuri și tulburarea ordinii și liniștii publice. Polițiștii au asigurat paza în zona Parchetului pentru ca membrii celor două familii să nu se încaieze Asediați în propria casă Polițiștii gorjeni au deschis o anchetă în urma izbucnirii marii noapte a unui scandal între mai mulți romi din cartierul Obreja, Târgu Jiu. O familie a fost atacată în propria locuință de cinci indivizi înarmați cu bâte, cuțite și săbii. Agresorii au intrat în casă peste Oran Văduva și familia sa, după ce au devastat mai întâi două autoturisme care se aflau în curte și au aruncat cu pietre în geamurile locuinței acestuia. Proprietarul a declarat că s-a trezit din cauza zgomotelor puternice. „Am auzit scandal în curte, bubuituri și geamuri sparte. Erau cinci persoane înarmate cu săbii și cuțite, care urlau și amenințau că mă omoară. De frică, m-am ascuns cu toți cei care eram în casă. Norocul nostru a fost că imediat a venit poliția și am scăpat, altfel, ne omorau“, a spus Oran. Membrii familiei agresate au spus că i-au recunoscut pe atacatori, dar nu știu motivul pentru care aceștia au intrat peste ei în casă. Dran Văduva crede că este vorba despre o încercare de intimidare din partea unor romi din cartier care cer taxe de protecție: „îi cunosc pe doi dintre ei, iar unul este din clanul lui Chimiță, de care se teme toată Obreja. Ăștia cred că ei fac legea în țigănie, și chiar în oraș. Eu am mai avut de-a face cu ei. Nu ne mai simțim deloc în siguranță“, a declarat Văduva. Oran Văduva a făcut un denunț la poliție, în urma căruia oamenii legii au deschis o anchetă. Ieri, la familia Văduva, a sosit o echipă de criminaliști care a ridicat probe în vederea incriminării celor vinovați. Purtătorul de cuvânt al IPJ Gorj, inspector Daniel Tică, a declarat că polițiștii știau de un conflict deschis între cele două familii de romi, respectiv clanul Chimiță și cel al lui Văduva, dar acesta fusese aplanat. După cele întâmplate marți noapte, cazul lor a ajuns din nou în atenția poliției, iar faptele agresorilor au devenit acum de natură penală. Romeo IONETE Proprietarul casei așteaptă ca poliția să-i găsească pe agresori Un tânăr, reținut de polițiști Polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Târgu Jiu au dispus ieri reținerea pentru 24 de ore a unui tânăr suspectat că a participat la scandal. Este vorba de Ion Văduva, de 30 de ani, din Bumbești-Jiu. Bărbatul a fost reținut pentru comiterea infracțiunilor de violare de domiciliu și distrugere. Acesta a fost introdus în arestul IPJ Gorj, urmând ca astăzi să fie prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Târgu Jiu, cu propunere de arestare preventivă. Mai multe familii din satul Mogoșești, comuna Stoenești, din județul Vâlcea, sunt amenințate cu moartea de un localnic, care a făcut pușcărie pentru că și-a omorât un unchi.  Alina STATE-FULGER Sărbătorile Pascale au fost un coșmar pentru mai multe familii din satul Mogoșești, comuna Stoenești. Oamenii au fost nevoiți să stea „prizonieri“ în case în zilele de Paște, pentru a rămâne în viață. Nicolae Cumpănașu, un localnic, a pus monopol pe drumul care trece prin fața locuințelor oamenilor și i-a amenințat cu o secure că îi omoară, aruncând apoi cu bolovani în curțile lor. Cumpănașu a stat închis 13 ani pentru că și-a omorât unchiul și i s-au întocmit, în ultimii patru ani, 17 dosare penale pentru distrugere de bunuri, lovire și ultraj. Ieri, localnicii terorizați au venit la sediul Prefecturii Vâlcea și au solicitat sprijinul autorităților. „Am trăit 80 de ani și nu am văzut până acum așa ceva. Nu am putut să mănânc nimic, în cele trei zile de Paște. în toată perioada asta, Cumpănașu a stat cu o secure în mână și a păzit drumul. Dacă ieșeam, ne omora. Ne-a aruncat cu bolovani în garduri, în case, în curte. Striga și ne amenința zicând: «Vă omor! Vă omor, că eu știu unde mă duc!», îmi pare rău de copiii mei, să nu îi omoare. Pe mine mă poate omorî, că sunt bătrână“, a povestit, plângând, Eugenia Cărămizescu. A săpat un șanț de-a lungul drumului Constantin Ungureanu, alt localnic, era să fie omorât în seara de 29 iunie 2005 de Cumpănașu. Acesta povestește că s-a trezit cu el în casă. „Venise să mă omoare. Noroc că am avut o pușcă. Am tras cu ea către el și l-am nimerit în fund. Am ajuns în instanță, în timpul procesului nu s-a luat deloc în calcul că eu am folosit arma ca să mă apăr, motiv pentru care am fost condamnat la trei ani de închisoare cu suspendare și să plătesc 12.000 de lei, daune morale“, a povestit Constantin Ungureanu. Tot acesta spune că, pe 4 august 2007, Cumpănașu l-a dat cu o piatră în cap și l-a lovit cu ranga pentru că l-a prins trecând pe stradă. „Mi-a distrus gardul cu securea, stupii, mașina. Acum a săpat un șanț de-a lungul drumului și a pus o bucată din gardul pe care mi l-a distrus acolo și l-a închis. A zis să îi plătim taxă 50.000 de lei (vechi - n.r.) dacă vrem să trecem pe drum. Luni și marți a stat numai cu securea în stradă și a terorizat tot satul. Drumul e de utilitate publică, potrivit hotărârii Consiliul Local Stoenești, numai că el spune că e al lui, că are acte de la un bunic. Pune foc la proprietățile oamenilor. Ne distruge gardurile, pomii fructiferi. Noaptea stăm cu teama că vine peste noi în case să ne omoare“, a susținut Ungureanu. Poliția îi face dosare penale. Parchetul îl găsește nevinovat Comisarul Daniel Munteanu, inspectorul adjunct al Inspectoratului Poliției Județene (IPJ) Vâlcea, declară că împotriva lui Nicolae Cumpănașu s-au întocmit, din 2004 până în prezent, 17 dosare penale pentru amenințare, lovire, distrugere de bunuri și ultraj. „Poliția a început urmărirea penală, dar Parchetul de pe lângă Tribunalul Vâlcea l-a scos de sub urmărire penală pe Cumpănașu. I s-a făcut, de asemenea, expertiză medico-legală și s-a stabilit că e sănătos. Și pe polițistul din localitate l-a ultragiat. S-a făcut și în acest caz dosar penal, care a fost trimis la Parchet, dar în urma cercetărilor a fost lăsat în pace. Drumul respectiv e de utilitate publică, dar spune că are niște acte din 1930 și că îi aparține, iar această problemă a ajuns în instanță. Noi i-am făcut dosar penal fiindcă a blocat drumul și l-am trimis la Parchet spre soluționare. în prezent, mai sunt în lucru la Parchetul Vâlcea șapte dosare penale ale lui Cumpănașu, pentru amenințare, lovire și distrugere de bunuri“, a declarat comisarul Daniel Munteanu. Florian Marin, inspectorulșef al IPJ Vâlcea, a precizat că, deși Cumpănașu are foarte multe dosare penale, justiția spune că el nu reprezintă pericol social. „Noi i-am făcut dosar penal de fiecare dată, dar, după ce dă declarație, se întoarce în zonă. Eu nu pot decât să îi fac dosar penal conform legii, nu am cum să îl arestez. Conform Legii poliției judiciare, activitatea de cercetare penală se desfășoară sub conducerea, controlul și îndrumarea procurorilor. Problema e că aceste dosare nu sunt rezolvate, iar el terorizează în continuare oamenii“, a explicat Florian Marin. Radu Renga, prefectul județului Vâlcea, a precizat că problema ține de poliție și Parchet. „Problema e că Parchetul nu îl găsește pe acest personaj vinovat de nimic, dar nici nu îi e frică de nimic“, a afirmat prefectul. Pentru a rezolva problema, șase polițiști au fost trimiși ieri la Stoenești ca să patruleze în permanență zona, pentru a asigura securitatea oamenilor și a bunurilor. Terorizați de un criminal ? I ? , întrebarea zilei la www!gds.ro Credeți că romii care au tras cu pistolul în curtea Spitalului de Urgență vor scăpa de pușcărie? 87% 13% Nicolae Cumpanașu distruge cu un topor gardul lui Constantin Ungureanu Constantin Ungureanu, plin de sânge după ce a fost lovit cu o piatră în cap de Nicolae Cumpănașu ^plătit** întreținerea ! Familia ta poate fi una dintre cele trei norocoase! Dacă locuiești la bloc completează cât mai multe taloane și vino cu ele la redacția GAZETA de SUD sau trimite-le prin poștă, până la 6 mai 2008 la adresa: GAZETA de SUD, str. Câmpia Islaz, nr. 97 A, 200 420, Craiova, Dolj, în urma tragerii la sorți, ce va avea loc pe data de 8 mai 2008, GAZETA de SUD va plăti întreținerea pe luna aprilie pentru trei familii care locuiesc la bloc. , TALON DE PARTICIPARE CONCURS "îți plătim întreținerea" I Nume..............................................Prenume....................................................... . Ocupație..........................................................................4.l................................... Adreșă ..................................................................................................................... t Vârstă.......................................Telefon.........................................................a M_. Abonează-te la Gazeta de Sud cu 50% reducere! Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. - Cost adițional distribuție: prin rețelele proprii: 0,6 RON; prin Poșta Română: 2,5 RON. ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală ► Participi automate la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud ► Economisești 50% față de prețul de la chioșc 151/412.146 TELEFON ABONARE ■I "