Gazeta de Sud, iunie 2008 (Anul 14, nr. 4044-4068)

2008-06-02 / nr. 4044

2* EVENIMENT Un băiețel de 12 ani, din satul Ghioșani, comuna Morunglav, județul Olt, a ajuns la spital în stare gravă, după ce a fost bătut de tatăl unei colege de clasă. Copilul povestește că bărbatul a dat cu el de pământ, iar apoi l-a lovit cu capul de pietre.  Dana MIHĂILĂ Incidentul a avut loc joi, în jurul prânzului. A. C., elev în clasa a VI-a la Liceul din Morunglav, din Olt, se întorcea acasă. Băiatul susține că plecase pe jos întrucât un învățător de la Școala veche din Morunglav, care aflase că băiatul i-ar fi tras pantalonii și ar fi lovit-o la mână pe colega sa, nu ia dat voie să se urce în microbuzul care îi transporta pe colegii lui și în care se afla și fata cu care se certase. învățătorul a afirmat că a luat această decizie pentru a evita un conflict între cei doi colegi de clasă. în drum spre casă, băiatul sa întâlnit cu tatăl colegei sale, Marcel Cotigă, care voia să îi aplice o corecție pentru că o supărase pe fiica sa, C. A. C. Băiatul povestește că bărbatul l-a lovit cu pumnii, a dat cu el de pământ, iar apoi l-a lovit cu capul de pietre. După ce a zăcut inconștient timp de câteva minute, copilul s-a ridicat și a plecat acasă. Șocată, bunica băiatului, Veronica, a sesizat poliția despre cele întâmplate. Un echipaj de la poliția locală s-a deplasat la fața locului, iar, după ce minorul a fost transportat la spital, agresorul a fost audiat. La spital a ajuns și fiica agresorului, care, potrivit medicilor, a suferit o luxație la cotul drept. „De o jumătate de an se tot leagă de fata mea“ Marcel Cotigă a spus că joi, fiica lui s-a întors de la școală și i-a povestit că A. i-a tras pantalonii și a lovit-o la mână. Băut fiind, după cum spun cadrele de la Liceul din Morunglav, bărbatul ia ținut calea minorului și l-a bătut. „Acest copil care, probabil, e nebun se tot leagă de fata mea cam de o jumătate de an. I-am vorbit frumos, i-am zis de atâtea ori să o lase în pace, dar nu înțelege. Sunt colegi de clasă și ba îi ia banii, ba o bruschează. Ieri (joi - n.r.), n-am mai putut să rabd când fata a venit de la școală și mi-a spus că A i-a dat pantalonii jos și i-a rupt mâna. Nu l- am bătut, că nu îmi prindeam mintea cu el. I-am dat un șut în fund, iar el a căzut și s-a lovit cu capul de o piatră. Ce să-i fac eu dacă a căzut? Vom merge mai departe. Se duce soția și la Slatina, la Inspectoratul Școlar, pentru că nu se mai poate așa. Fata mea e la spital cu maică-sa. Are mâna ruptă“, a spus Marcel Cotigă. „Nu este adevărat că mă iau de Cristina“ A. C. susține că este nevinovat. Băiatul a povestit că din greșeală a prins-o pe fată de pantaloni. „Ne jucam și din greșeală am prins-o de pantaloni și s-au tras un pic în jos. Nu am facuto intenționat. Apoi am împins-o, iar ea a căzut și s-a lovit la mână. Nu este adevărat că mă iau de C. Nu am nimic cu ea“, susține A. Fata are însă altă variantă. Ea spune că băiatul o deranjează mereu, că i-a furat banii din ghiozdan și că, intenționat, i-a dat pantalonii jos de pe ea. „De mai mult timp se ia de mine. La școală nu am spus nimănui, dar acasă le-am spus mereu părinților“, a povestit fetița. în prezent, cei doi sunt internați la Spitalul Orășenesc Balș, unde sunt ținuți sub supraveghere medicală. Potrivit medicilor, ei sunt în afara oricărui pericol. „Băiatul prezintă un traumatism cranian, iar fetița are o luxație la cotul drept. Amândoi sunt în afara oricărui pericol“, a spus medicul de gardă de la Spitalul din Balș. Copilul agresat are media scăzută la purtare Cadrele de la liceul unde învață A. C. spun că acesta nu este un elev silitor. Băiatul locuiește cu bunicii, după ce mama sa, recăsătorită pentru a treia oară, a plecat să muncească în străinătate. Potrivit directoarei Liceului din Morunglav, Lorena Albăstroiu, și dirigintelui elevului, N. C., băiatul are media scăzută la purtare din cauza numărului mare de absențe. Cadrele didactice mai spun că A. C. se „agață“ de mai toți colegii de clasă, iar spre sfârșitul programului pleacă mereu de la ultimele ore. „Băiatul provine dintr-o familie dezorganizată. Se află în grija bunicilor. Are media scăzută la purtare din cauza numărului mare de absențe. E un băiat greu de controlat. Spre sfârșitul programului, el pleacă mereu de la ultimele ore. Din ce am înțeles de la copii, lucrurile nu stau chiar așa. Colegii lor povestesc că ei se jucau, iar băiatul a vrut să o prindă de bluză și a tras-o de pantaloni. Vom discuta situația în consiliul clasei și cel profesoral, iar în limitele regulamentului vor fi aplicate și măsuri“, a spus directoarea liceului unde învață cei doi copii. Poliția a demarat o anchetă în acest caz, întrucât bunica băiatului a depus plângere împotriva agresorului, acesta este cercetat pentru lovire și riscă să ajungă la închisoare. „Poliția a demarat o anchetă în acest caz. Bărbatul care l-a agresat pe elev este cercetat pentru lovire și alte violențe, urmând ca după definitivarea cercetărilor să se ia măsurile legale“, a declarat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliție Județean Olt, comisarul Claudia Radu. Polițiștii vor stabili și dacă învățătorul care nu i-a dat voie băiatului să urce în microbuz este vinovat pentru fapta sa. Elev de 12 ani, agresat de tatăl unei colege Fetița s-a ales cu mâna luxată din cot Băiatul a ajuns la spital cu capul spart și cu ochiul vânăt Bărbatul care l-a agresat pe băiat spune că i-a dat doar un șut în fund Jandarm găsit spânzurat Un jandarm de 23 de ani a fost găsit sâmbătă spânzurat de un copac în Parcul „Hanul Doctorului“ din Craiova. 1 Dragoș GAVRILĂ Câțiva tineri care erau sâmbătă la ștrandul „Hanul Doctorului“, situat în apropierea Aeroportului din Craiova, au sesizat autoritățile prin telefonul de urgență 112 despre faptul că au descoperit, în jurul orei 15.00, un bărbat spânzurat de un copac. Autoritățile, dar și un echipaj medical de urgență s-au deplasat imediat la locul indicat, însă personalul de pe ambulanță doar a constatat decesul. Bărbatul avea asupra lui actele de identitate, din care a rezultat că se numește Aurel Cosmin Miță, de 23 de ani, subofițer la Gruparea Mobilă de Jandarmi (GMJ) Craiova. Acesta nu era de serviciu sâmbătă. Aurel Cosmin Miță nu a lăsat nimic prin care să își explice gestul: „Nu a fost găsit nici un bilet din care să rezulte un motiv pentru care a comis acest gest“, a declarat Constantin Florea, adjunctul GMJ, prezent alături de procurorii care au efectuat cercetările la fața locului. Conform locotenentului Cosmin Mirea, purtătorul de cuvânt al GMJ Craiova, tânărul lucra de aproximativ un an și jumătate și nu avea probleme de ordin psihic, trecând cu succes peste testările periodice. Aurel Miță era logodit, urmând ca nunta să fie în toamnă, înainte să se spânzure, tânărul i-a trimis logodnicei sale un mesaj pe telefonul mobil, însă fără să spună ce are de gând să facă. „Mi-a zis că o să îmi dau seama prea târziu și, când o să fac un băiat, să îi pun numele lui, să îmi aduc aminte de el“, a spus, printre lacrimi, logodnica tânărului. „Urmează să desfășurăm o anchetăă pentru a se stabili cauzele și prejurările care au condus la această situație“, a mai declarat Constantin Florea. Jandarmul s-a spânzurat în Parcul „Hanul Doctorului“ FOTO: GdS/ Dragoș GAVRILĂ Magistrații, cercetați doar cu propriul aviz Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a decis în ședința de joi acordarea pentru magistrați a unor privilegii asemănătoare cu cele ale parlamentarilor. La propunerea judecătorilor de la instanța supremă, CSM a stabilit prin vot ca magistrații să nu mai poată fi cercetați penal pentru nici un fel de infracțiune decât cu avizul conform al CSM. în urma acestei decizii, forul suprem al magistraților urmează să propună parlamentului modificarea Legii nr. 304/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, în care să fie inclus următorul text: „în cazul infracțiunilor imputate judecătorilor, procurorilor sau magistraților asistenți, acțiunea penală se pune în mișcare numai la sesizarea CSM“. în sprijinul hotărârii sale, CSM susține că o asemenea reglementare ar fi existat intr-un statut anterior al magistraților. Reprezentanții Uniunii Judecătorilor, Centrului pentru Resurse Juridice și Transparency International România s-au declarat împotriva acestei propuneri, care sfidează oamenii de rând, creând pentru magistrați imunități speciale, chiar neconstituționale. Adrian DINU www.24fun.ro rslutovsplătiri* întreținerea ! Familia ta poate fi una dintre cele trei norocoase! Dacă locuiești la bloc completează cât mai multe taloane și vino cu ele la redacția GAZETA de SUD sau trimite-le prin poștă, până la 10 iunie 2008 la adresa: GAZETA de SUD, str. Câmpia Islaz, nr. 97 A, 200 420, Craiova, Dolj. In urma tragerii la sorți, ce va avea loc pe data de 12 iunie 2008, GAZETA de SUD va plăti întreținerea pe luna mai pentru tari fanii Mijure JOcuiesc la bloc.__________________ TALON DE PARTICIPARE CONCURS "îți plătim întreținerea" Nume...........................................Prenume.................................................... Ocupație.......................................................................4.l................................. Adreșă ................................................................................................................ Vârstă......................................Telefon.....................................................M-l încheie o asigurare RCA la Lordval și primești cadou un abonament la GAZETA de SUD Adresele din Oltenia unde poți încheia RCA prin Lordval: Craiova: Centru - Madona Dudu nr. 2-4 (biroul de publicitate al Gazetei de Sud). Piața Centrală - lângă Administrația Financiară. Valea Roșie - centrul pieței. Piața Gării - Magazinul de la strada principală. Brazda lui Novac - în complexul Baba Novac și în biroul de publicitate GdS. Craiovița - Bd. Tineretului, lângă Poștă și la Orizont, intrarea în piață. Severinului, in incinta Real.. 1 Mai -- In fața Fac. de Medicină, la Sandu și în Complexul Pelendava. Piața Chiriac: Magazinul GEKA și cel de piese auto. Calea București - Rotonda, bl. A3, Sc. 3, ap. 4. Segarcea: strada principală, lângă BRD. Dăbuleni: centru, str. principală. Slatina, lângă Ardaf. Calafat: centru, lordval Pentru detalii, apelați Lordval la tel. 0767.805,124. F?) întrebarea zilei la www.gdstreT “1 * BETOANE ȘI MORTARE toate mărcile obținute din ■k cimenturi și rețete Toate produsele sunt obținute într-o stație ultramodernă, cu dozajele asistate de calculator, au certificat de calitate și sunt testate în laborator I * OȚEL BETON FASONAT * BCA, cărămidă POROTHERM - servicii de transport și descărcare asigurate * CIMENT, MULTIBAT, VAR * Toată gama de produse metalurgice Pentru informații suplimentare: Tel.Fax: 0251.42.96.03, 0251.55.21.62 sau 0251.58.72.30 www.mitUg.ro Credeți că Polivalenta va fi predată la cheie la sfârșitul anului viitor? DA: 23% N, 77% Accident pe DE 70 Un autotren înmatriculat în Bulgaria s-a răsturnat ieri-dimineață, în jurul orei 4.45, pe Drumul European 70, în localitatea Topleț. în urma impactului destul de puternic, șoferul a rămas prins între fiarele contorsionate, fiind nevoie de intervenția Serviciului de descarcerare. După ce a fost scos din cabina tirului, rănitul a fost predat medicilor de la Serviciul Public de Ambulanță Orșova, pentru acordarea de îngrijiri medicale. Pe sensul de mers spre Băile Herculane, traficul a fost restricționat pe o singură bandă, până când tirul a fost repus pe roți. Alin GHIDIULESCU JÎI PUJJI.Hiîl ili-zp'szittel