Gazeta de Sud, iulie 2008 (Anul 14, nr. 4069-4095)

2008-07-22 / nr. 4087

21 Leonard Asan a scăpat de acuzația de omor Tânărul de etnie romă Leonard Asan nu mai este acuzat de omor deosebit de grav, în cazul crimei de la Corabia. Procurorul Ștefan Noajă, care a anchetat inițial acest caz, a dispus ieri revocarea măsurii de arest preventiv pentru omor deosebit de grav și eliberarea suspectului. Pe numele acestuia a fost întocmit în schimb un dosar pentru tâlhărie și lovire, dar Judecătoria Corabia a decis cercetarea lui în stare de libertate pentru comiterea acestor infracțiuni. Parchetul din Corabia a făcut recurs la hotărâre, procesul urmând să aibă loc peste câteva zile la Tribunalul Olt. Leonard a rămas arestat până la judecarea recursului în dosarul de tâlhărie și lovire. Tânărul de 19 ani a fost reținut de polițiști în dimineața de 29 iunie, când cadavrul lui Emil Ciobanu a fost găsit în parcul din Corabia. Până când nu a apărut și cel de-al doilea suspect, Florin Boca, anchetatorii au susținut cu tărie că Leonard Asan este autorul faptei și nu au luat în calcul posibilitatea existenței altui criminal. Tânărul a stat în arest preventiv aproximativ trei săptămâni, tot orașul Corabia catalogându-l, cel puțin în primele zile, drept criminal. Spusele unor martori, care puteau să jure că suspectul este nevinovat, s-au răspândit imediat în oraș, apoi în tot județul, astfel că în mai puțin de o săptămână de la arestarea sa oamenii au intuit că ucigașul este încă în libertate. „Pot să bag mâna în foc că nu a fost țiganul Leonard. Băiatul ăsta a fost bătut de un nuntaș în noaptea aia și i-a curs sânge din nas. Am văzut cu ochii mei sânge la nava dreaptă și trei pete mici pe tricou. Eu nu îi iau apărarea, că nu am nici o treabă cu el, dar e nevinovat“, susținea în urmă cu două săptămâni angajata barului în care Leonard Asan a fost văzut în noaptea crimei. Al doilea suspect Spiritele s-au calmat atunci când anchetatorii au arestat al doilea suspect, Florin Boca. Acesta a recunoscut din primul moment că el a comis crima și că a acționat singur. Asupra sa au fost găsite arma crimei și telefonul lui Emil. Lănțișorul din aur pe care Florin i l-ar fi luat de la gât victimei a fost recuperat de la un bărbat din Turnu Măgurele, care îl cumpărase cu 350 de lei. Procurorul Eugen Iacobescu a preluat cazul și a dispus arestarea celui de-al doilea suspect, acuzat de omor deosebit de grav și tâlhărie. Ieri, acesta a fost supus unei expertize psihiatrice. Deși nu este cunoscut cu probleme psihice, tânărul i-a spus procurorului că, în urmă cu ceva timp, pe vremea când lucra la o stână de oi, a fost lovit cu o bâtă în cap de un cioban. Suspectul a spus că a fost internat o perioadă în spital, din cauza loviturii suferite, astfel că anchetatorii au dispus și realizarea unui examen psihiatric la Institutul Național de Medicină Regală „Sulvia Minovici“ din București. Cu toate că strocurorul Noajă a decis revocarea măsurii arestării preventive lui Leonard Asan, procurorul care se ocupă acum de caz, Eugen Iacobescu, a declarat ieri că tânărul este încă în vizorul anchetatorilor: „îl avem în continuare în vedere ca suspect în acest caz. Dacă la primirea rezultatelor expertizei dispuse la tricoul său se va dovedi că sângele aparține victimei, el va fi arestat din nou, fiind acuzat fie de complicitate, fie de omor deosebit de grav“, a spus Eugen Iacobescu. Simona VARBAN Leonard Asan este acuzat de tâlhărie și lovire E întrebarea zilei la www.gds.ro1 Credeți că Liviersitatea Craiova a DA: 40% prinde un loc de cupă europeană? NU' 60% EVENIMENT O mașină a ars, iar două persoane au fost în pericol să-și piardă viață din cauza unor focuri nesupravegheate pe terenurile SC Agromec SA. 1 Costel MNIREA Acțiunea de ardere a miriștilor pe terenurile SC Agromec SA Vișina a fost la un pas de a provoca o tragedie pe Drumul Național 54, la șapte kilometri de Corabia. Evenimentul s-a produs duminică, în jurul orei 16.00. Deși focul se întinsese pe zeci de hectare și se apropiase periculos de Drumul Național 54, polițiștii nu au oprit circulația pe segmentul de șosea supus pericolului. O mașină de pompieri încerca să stingă flăcările pe câmp. A ars în totalitate o mașină și două persoane, tată și fiică, au fost în pericol să-și piardă viața în flăcări. Bărbatul a declarat că este hotărât să-și recupereze pagubele. Societatea Agromec Vișina este controlată de actualul președinte al Consiliului Județean Olt, Paul Stănescu, fost administrator. Poliția Corabia a deschis o anchetă în acest caz. Florea Sindile, de 51 de ani, împreună cu fiica sa, Nicoleta, de 22 de ani, se întorcea cu mașina sa, o Dacia Papuc cu numărul de înmatriculare OT-57- LOC, dinspre Sibiu către localitatea de domiciliu, comuna Gârcov, între Vișina și Corabia, într-o fracțiune de secundă, Capiat a fost cuprinsă de flăcări. Șoferul a frânat brusc și a coborât cât a putut de repede din mașină, împreună cu fiica sa. „Mergeam liniștiți pe șosea când deodată o pală de vânt a adus asupra noastră un fum gros și o vâlvătaie care a cuprins mașina. Am frânat brusc și am coborât cu fata din mașină. Autoturismul a ars în totalitate. Cei care își ard miriștile trebuie să asigure limitele cu brazde, cum se facea odinioară, pe vremea lui Ceaușescu“, a povestit ieri Florea Sindile. Mașina pompierilor voluntari, de la Corabia, care se afla pe câmp, a intervenit pentru stingerea focului care cuprinsese autoturismul. „Arderi necontrolate“ Bărbatul dă vina și pe polițiști. „La fața locului erau doi polițiști, care nu au oprit circulația. Am anunțat eu la 112, că mașina de pompieri era la lucru pe câmp. Nu a venit nimeni“, a spus păgubitul. Florea Sindile crede că proprietarii terenului au dat foc miriștilor după ce grâul a fost treierat., „&ș. știe că după treierat ca■ ’r«mir,facem frază^riștile. Sper HȘrst ............. că polițiștii îi vor descoperi pe vinovați“, a declarat Florea Sindile. Inspectoratul pentru Situații de Urgență Olt a dat ieri un comunicat de presă, în care arată că a fost vorba de „arderi necontrolate“. Președintele Consiliului Județean Olt, Paul Stănescu, controlează din umbră SC Agromec SA Vișina, al cărei administrator a fost până de curând. Contactat pentru a comenta evenimentul, el a închis telefonul după ce l-a rugat pe ziarist să nu-l mai deranjeze. Incendierea miriștilor, pericol pe DN 54 Dacia a fost mistuită de flăcări ab f —: p Beat la volan, s-a accidentat Un doljean din Ghercești, care s-a urcat la volan după ce consumase băuturi alcoolice, a lovit cu mașina remorca unui tractor, suferind vătămări ușoare. Iliuță Vasile, de 42 de ani, conducea un automobil Dacia Logan pe drumul din comună, când, într-o pantă, a pierdut controlul direcției și s-a ciocnit de remorca unui tractor, parcat pe partea dreaptă a drumului. în urma sesizării prin telefonul de urgență 112, la fața locului s-a deplasat un echipaj SMURD și Descarcerarea din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Dolj. Nu a fost nevoie de intervenția pompierilor de la Descarcerare pentru scoaterea bărbatului din mașină. Personalul medical de urgență i-a acordat primele îngrijiri, iar polițiștii din comună l-au testat cu etilotestul. „în urma alcool testului a rezultat o concentrație de 2 mg/l alcool pur în aerul expirat. Bărbatul a fost condus la Spitalul de Urgență Craiova, pentru recoltarea de probe biologice, în vederea stabilirii alcoolemiei. Pe numele său a fost întocmit dosar penal pentru conducerea unui autovehicul sub influența băuturilor alcoolice“, a declarat Florentina Popescu, din cadrul Biroului de Presă al Inspectoratului Județean de Poliție Dolj. Dragoș GAVRILĂ XTALON MICA PUBLICITATE GRATUITA ► Datele solicitantului Nume și prenume.___________________________ Adresa:_______________________________________ B.l. Seria: nr.: Eliberat de poliția: ► Rubrică anunț: Textul anunțului (MAXIMUM 15 CUVINTE): Imi asum răspunderea pentru conținutul anunțului de mai sus. Semnătura solicitantului.________________________________ NU ESTE VALABIL pentru: oferte serviciu, vânzări/cumpărări imobile/spații comerciale/terenuri/auto/utilaje/GSM/calculatoare, transporturi marfă/persoane, prestări servicii, oferte/cereri închirieri, matrimoniale, erotice. Taloanele cu mai mult de 15 cuvinte nu vor fi publicate. Taloanele se vor aduce la birourile de publicitate pânâ cel târziu MIERCURI, ora 19.00 Apariție unică în perioada: 24 - 28.07.2008 Jel: . Scurte știri S-a aruncat pe geamul locuinței în care era sechestrat Un bărbat de 41 de ani din Vulcan, Hunedoara, a ajuns cu multiple traumatisme la Spitalul de Urgență din Petroșani, după ce s-a aruncat pe geamul băii în care era sechestrat de o familie. Incidentul a avut loc la sfârșitul săptămânii trecute. Omul a sărit în gol de la etajul doi al unui bloc de pe strada Aleea Muncii, unde era ținut prizonier pentru o datorie. Potrivit polițiștilor care au fost alertați de locatarii blocului, bărbatul a fost bătut, legat de mâini și de picioare și ținut închis într-o vană cu apă rece, de doi soți care au considerat că îi dau o lecție, pentru o datorie mai veche: „în urma unei discuții în contradictoriu, cei doi soți l-au legat cu o cordelină de mâini și de picioare și l-au introdus în cadă, după care au turnat peste el apă rece și i-au aplicat mai multe lovituri. Victima a rămas imobilizată până a doua zi, când s-a eliberat și a sărit pe fereastra băii, situată la etajul doi. Ulterior, bărbatul a fost transportat la Spitalul de Urgență Petroșani cu fractură antebraț stâng și policonfuzii prin cădere de la înălțime", a spus purtătorul de cuvânt al IJP Hunedoara, Bogdan Nițu. Din datele de până acum a reieșit că bărbatul sechestrat le datora bani celor doi și venise la aceștia cu un aspirator în schimbul banilor. Persoanele care l-au sechestrat sunt acum cercetați pentru lipsire de libertate în mod ilegal, șantaj și lovire sau alte violențe și riscă să facă pușcărie. Diana MITRACHE. Hackerii rămâne după gratii Cei 22 de hackeri, care au fost „săltați" săptămâna trecută în timpul desfășurării unei acțiuni de amploare organizate de procurorii DIICOT cu sprijinul agenților FBI, rămân în închisoare. Acest lucru a fost decis de magistrații de la Curtea de Apel Pitești, care au dat verdictul la recursul inculpaților. Recursul celor 22 ar fi trebuit să se judece vineri, însă avocații tinerilor au motivat în fața judecătorilor că nu au avut timp să studieze probele din dosar, astfel că acesta s-a judecat duminică, 20 iulie. După mai bine de două ore de deliberări, magistrații au hotărât ca toți acuzații să rămână în arestul poliției. Tinerii au fost prinși în urma unor descinderi în județele Sibiu, Hunedoara, Teleorman, Vâlcea și în București. Printre altele, hackerii reținuți sunt suspectați că ar fi organizat licitații false pe internet și că ar fi făcut cumpărături cu carduri false. Aceștia sunt suspectați că ar fi prejudiciat mai mulți cetățeni străini cu peste 400.000 de euro. Mădălina MITROI ■f CU SUPER TOMBOLA ABONAȚILOR, EȘTI LA NUMAI DOI PAȘI DE CÂȘTIG: Pasul 1: Abonează-te la Gazeta de Sud (sună la 0251/412.146) Pasul 2: Relaxează-te în noul tău dormitor Cititorii Gazetei apreciază confortul. De aceea, toți abonații prin rețeaua noastră de distribuție sunt înscriși automat la Super Tombola Abonaților, unde, fără nici o bătaie de cap, pot câștiga: 1 x mobilarea dormitorului 1 x calculator performant 10x100 lei Tragerea la sorți va avea loc joi, 14 august, la biroul de publicitate din Craiova, str. Madona Dudu 2-4. Abonații prin Poștă sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății pe adresa redacției până la 11 august. __________._______________________ Abonează-te la Gazeta de Sud cu 50% reducere! ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală ► Participi automate la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud ► Economisești 50% față de prețul de la chioșc #0251/412.146 TELEFON ABONARE lxICALCULATOR PERFORMANT* 10 x 100 LEI NOI * Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. * Cost adițional distribuție: prin rețelele proprii: 0,6 RON; prin Poșta Română: 2,5 RON. Preț abonament: numai 12,9 RON’