Gazeta de Sud, august 2008 (Anul 14, nr. 4097-4121)

2008-08-02 / nr. 4097

q;, ,!»m i,si» Mjijn i m Director: Adrian VOINEA Nr. 4097 | 12+16 pagini | www.gds.ro | Sâmbătă - Duminică, 23 august 2008 ! Preț: 1 leu Vinerea erorilor Știința a părăsit aseară învinsă terenul din Bistrița, Gloria câștigând cu 2-0, pe fondul unor greșeli în defensiva olteană. Ambele goluri au venit în repriza secundă, primul, dintr-o lovitură liberă, executată de Hora, mingea căzând în careul mic și intrând nestingherită în plasă (’58), iar cel de-al doilea, după o pasă a lui Miclăuș, deviată în poartă de Mitchell (’65). Universitatea a făcut o primă repriză bună, în care putea marca prin Baird și Rose, dar a fost de nerecunoscut după pauză, când ardelenii au controlat meciul, spre nemulțumirea lui Napoli. Tehnicianul italian a anunțat că va analiza cu atenție schimbarea din jocul elevilor săi și va purta o discuție cu aceștia. pagina 12 Florin Costea a fost anihilat de bistrițeni Trei copii, cu vârste cuprinse între zece și 13 ani, au fost loviți de o mașină ieri-soară, în jurul orei 19.00, în timp ce traversau strada printr-un loc nepermis. Accidentul a avut loc pe strada Nicolae Romanescu din Craiova, în apropierea parcului, la câțiva metri de trecerea de pietoni. Conform polițiștilor de la Rutieră, Mirela D., de 13 ani, Robert G., de 11 ani, și Stelian B., de zece ani, au fost loviți de Peugeotul 309 condus dinspre bulevardul Unirii de Emil Coman, de 43 de ani, din comuna doljeană Murta, în timp ce traversau strada în fugă, prin loc nepermis. Șoferul le-a declarat polițiștilor că minorii au ieșit printre autovehicule în fața mașinii sale și nu i-a mai putut evita, chiar dacă a frânat. La fața locului s-a deplasat o ambulanță, care a transportat victimele la Spitalul de Urgență Craiova, unde li s-a acordat primul ajutor: în urma investigațiilor, medicii au stabilit că micuții au suferit leziuni ușoare și că nu este nevoie să rămână internați. „S-a stabilit că viața celor trei minori nu a fost pusă în pericol, aceștia fiind răniți ușor. Din primele verificări, a reieșit că victimele sunt vinovate de producerea accidentului întrucât au traversat strada prin loc nepermis, în fugă și fără să se asigure“, a declarat inspectoarea principală Florentina Popescu, purtătoarea de cuvânt a IPJ Dolj. Tot aseară, în jurul orei 19.00, un șofer a pierdut controlul direcției de mers a mașinii pe care o conducea și s-a izbit de un copac de pe marginea drumului. Reprezentanții IPJ Dolj au precizat că Sorin Marinescu, de 23 de ani, în timp ce conducea o Dacie Solenza pe strada Mihai Vitezul din Craiova, dinspre Agronomie către centru, nu a adaptat viteza la condițiile de trafic, a intrat în derapaj în momentul în care a frânat și s-a izbit de un copac de pe marginea drumului. Din fericire, Marinescu a scăpat fără nici o zgârietură, însă, în urma impactului puternic, mașina a fost distrusă. Ardezii MARIN Trei minori au fost loviți de o mașină Casele sinistraților, reconstruite până la 1 decembrie Premierul Călin Popescu Tăriceanu a declarat ieri că va da ca termen 1 decembrie pentru reconstrucția caselor afectate de inundații și a precizat că guvernul a aprobat în ședința de joi sumele necesare pentru achiziționarea materialelor. „Tot mecanismul e pus în funcțiune, ne mișcăm cât se poate de repede și, spre deosebire de anii 2005-2006, autoritățile locale au fost prompte. Reacția lor a fost mult mai bine calibrată pe situație, așa încât am convingerea că și problema reconstrucției caselor se va rezolva într-un timp mult mai scurt decât în anii anteriori. (...) Eu o să le dau termen până la 1 decembrie, până la venirea iernii, să fie cu casele ridicate, în așa fel încât oamenii să poate să fie adăpostiți“, a spus Tăriceanu. Premierul a adăugat că, până la rezolvarea situației, vor fi asigurate condițiile de cazare pentru sinistrați, aceștia urmând să fie stea fie în locuințe modulare, fie în unități sociale. Călin Popescu Tăriceanu a efectuat ieri o vizită în județele Botoșani, Neamț și Bacău, în comunele Rădăuți-Prut, Tămășeni și Săucești, unde a verificat modul în care sunt înlăturate efectele inundațiilor din ultima perioadă. Potrivit unui comunicat al guvernului, remisieri, șeful executivului s-a întâlnit în zonele calamitate cu reprezentanții autorităților centrale și locale abilitate să facă evaluarea tehnică a locuințelor afectate și anchetele sociale pe baza cărora vor fi acordate ajutoarele. Tăriceanu a fost însoțit în zonele afectate de inundații de ministrul internelor și reformei administrative, Cristian David, și de ministrul mediului și gospodăririi apelor, Attila Korodi. Newson Premierul Tăriceanu a vizitat zonele afectate de inundații 5 Titlurile zilei EVENIMENT/ PAGINA 2 Noapte însângerată Două accidente, în urma cărora o persoană a murit și alte două au fost rănite grav, s-au înregistrat în noaptea de joi spre vineri pe șoselele din județul Dolj ACTUALITATE / PAGINA 3 Cu medicii la judecată Sub microscop național. Așa prevede un proiect de modificare a legii malpraxisului ca toate cazurile de acest fel să fie analizate la nivel național și nu județean, cum se întâmpla până acum SOCIETATE/ PAGINA 5 Investițiile pe termen lung scad costurile dezastrelor naturale Fondurile pentru ajutorarea sinistraților în urma inundațiilor vor fi alocate prin sacrificarea unor investiții publice. Acest lucru s-ar putea repeta din ce în ce mai des CULTURĂ, ISTORIE / PAGINA 6 în saloanele Craiovei de altădată întâlniri la ceas de seară, discuții politice, mici șicane, toate, udate un ceai sau cu un pahar de vin, făceau deliciul familiilor înstărite din Craiova de odinioară Craiovenii rămân fără apă caldă Locuitorii Craiovei care sunt deserviți de punctele termice din municipiu nu vor avea apă apă caldă începând de luni, 4 august, și până vineri, 8 august, deoarece în această perioadă Complexul Energetic Craiova va efectua revizia anuală a rețelei de agent primar, în acest interval vor beneficia de apă caldă doar craiovenii care sunt alimentați de centrale termice pe gaz. Mariana BUTNARIU Maroni și-a amânat vizita în România Vizita ministrului italian de interne, Roberto Maroni, programată pentru 5 august, a fost amânată din motive ce țin de agenda politică internă a țării sale, confirmă Ministerul român de Externe, care precizează că oficialul va veni în România în septembrie: „într-adevăr, după ce confirmase ieri (joi - n.r.) că ministrul Maroni va veni la București marți, partea italiană a revenit azi după-amiază (ieri - n.r.) cu solicitarea de a reprogama vizita pentru luna septembrie. Motivul a fost că la data respectivă va avea loc o reuniune a Consiliului de miniștri italian, pe probleme de buget“, a declarat Cosmin Boiangiu, purtătorul de cuvânt al Ministerului Afacerilor Externe. Roberto Maroni urma să sosească în România, după ce președintele Traian Băsescu îi adresase joi, în cadrul vizitei sale în Italia, o invitație de a veni în țara noastră, pentru a analiza, alături de omologul său român, Cristian David, un document referitor la noua legislație italiană. „I-am înaintat ministrului Maroni un document de analiză, pe care noi l-am făcut cu privire la ambiguitățile din noua legislație italiană deja promovată, în raport cu Directiva nr. 38/2004, care vizează libera circulație, dar și cu respectarea drepturilor cetățenilor europeni pe teritoriul UE“, a mai spus Traian Băsescu. Newsln De ce să te abonezi prin rețeaua de distribuție a Gazetei de Sud? REDUCERE 50% Pentru că este de două ori mai ieftin decât dacă ai cumpăra Gazeta în fiecare zi. Sună acum la 0251/412.146 și un agent te va vizita pentru abonare în cel mai scurt timp. GAZETA de SED Cotidian a oltenilor de pretutindeni