Gazeta de Sud, septembrie 2008 (Anul 14, nr. 4122-4147)

2008-09-01 / nr. 4122

COMENTARIU de Marcel RADUȚ SELIȘTE O junglă numită România Am privit amuzat, întristat și deopotrivă dezgustat la furtuna într-un pahar cu apă stătută provocată de moartea unuia dintre liderii elitei interlope a României. Oamenii de presă, dar și nelipsiții comentatori de pe forumurile ziarelor și televiziunilor au aruncat cu mizerie în interlopi, polițiștilor, politicienilor sau simplilor cetățeni. O mare bătaie cu nămol adunat de la canalul istoriei spre care România noastră se scurge, parcă fără șanse de scăpare, a făcut deliciile plebei. Un spectacol mediatic pe cât de neașteptat, pe atât de nimerit pentru a condimenta viața românilor în acest plictisitor sfârșit de vară 2008. Moartea unui om, un eveniment tragic, indiferent de păcatele celui mort, a fost transformată de presă în prilej de creștere a audienței, iar de către interlopi, într-o demonstrație de forță. Craiova a oferit țării fascinantul și înspăimântătorul spectacol al defilării tricourilor negre purtate de batalioanele de asalt ale interlopilor români. Și, de ce nu o astfel de demonstrație? Acești oameni, interlopii, reacționează natural, conform instinctelor primitive care stau ascunse până și în cel mai civilizat și rafinat individ. Diferența este că ei nu-și refuză satisfacerea acestor instincte. Societatea le permite această atitudine și îi transformă într-o comunitate de elită, tot așa cum, în sălbăticie, prădătorii sunt vârful lanțului trofic. Elita interlopilor reprezintă zona cea mai violentă a prădătorilor junglei în care trăim. Totuși, violența nu le-ar fi de prea mare folos dacă ar fi lipsiți de alianța cu maimuțele și șobolanii. Jungla noastră este condusă de maimuțe care dețin o inteligență confirmată formal prin diplomele de studii superioare. în politică, în administrația publică, în poliție, în toate centrele de putere ale țării întâlnim maimuțele. Cu viclenie, acestea se aliază cu prădătorii pentru a stăpâni jungla. Prădătorii fac treburile murdare, sângeroase. Maimuțele profită din plin de această alianță și-și păstrează aparența de inocență în fața celorlalți nefericiți locuitori ai junglei. O dată la patru ani, membrii elitei maimuțelor se coboară din copaci, ies în comunitate și fac paradă cu muzică, discursuri și banane făcute cadou. Ne cer să le reașezăm în vârful copacilor, să ne conducă de acolo spre un viitor luminos. Nu mai contează că de sus, din copaci, li se vede fundul. Jungla s-a obișnuit cu vânturile trase de maimuțe... Șobolanii vin să completeze alianța. Mereu puși pe ronțăii, pe adunat, pe furat, șobolanii își plătesc tributul și către prădători, și către maimuțe. Obțin, în schimb, prosperitatea, belșugul, avuția. Marii oameni de afaceri ai României, șobolanii, sunt mai puțin vizibili. Stau ascunși în găurile lor aurite, toacă belșugul furat de la gura altora și privesc cu dispreț la junglă. Vor rămâne pe aici atâta vreme cât va fi de furat și de ronțăit. Când jaful va fi încheiat, vor pleca spre altă junglă. E plină lumea de prădători și de maimuțe, își vor afla alți aliați... Hăituiți, jefuiți, disprețuiți și mereu învinși rămânem noi, locuitorii junglei, papagalii. Căci nu suntem altceva decât niște papagali lipsiți de orice putere, de orice curaj, de orice ideal. Ne lamentăm că prădătorii tulbură și însângerează jungla, dar nu ne luptăm cu ei. Ne e frică... Țipăm că maimuțele ne conduc spre un dezastru, că ne batjocoresc și ne spulberă orice speranță într-un viitor mai bun, dar nu ne împotrivim lor. Ne e frică... Plângem amarnic atunci când ne vedem pâinea furată și înjumătățită de șobolanii care ne-au invadat și ne chinuie viața, dar nu-i alungăm. Ne e frică... în jungla noastră încă nu s-a inventat focul, încă nu s-a construit roata. Românii au decăzut, trăiesc într-o junglă ce s-a oprit din evoluție și nu reușește să-l recreeze pe Om. în jurul nostru și în oglindă aflăm doar schimonoselia ceea ce ar trebui să fie Omul civilizat. Prădătorii, maimuțele și șobolanii ne mână pe noi, papagalii, spre un viitor incert, iar din viața noastră va rămâne doar amintirea ruinelor unui templu părăsit în adâncul întunecat al junglei numită România... [?) întrebarea zilei la www.gds.ro Credeți că Universitatea va reuși să învingă în „Groapă"? DA: 52% NU: 48% Noi motorizări: 2.41 benzina, 200 CP 2.21 diesel, 150 CP... Str. Calafatului, nr. 1A, E79 (spre Podari) Tel: 0251.425.180. 0741.251.991 Dealer autorizat: Policolor Exim luni-vineri 6.00 -10.00 cu Mihai Cojocaru HONDA The Power of Dreams Tragedie la Mateești Cinci accidente rutiere grave au avut loc la sfârșitul săptămânii trecute pe drumurile din județul Vâlcea. Oboseala la volan și neatenția au condus la un bilanț tragic, trei morți și opt răniți. Mădălina MITROI Cel mai grav accident de circulație petrecut în ultima perioadă în județul Vâlcea a avut loc ieri-dimineață, în jurul orei 4.00, când șapte tineri care se întorceau acasă de la o discotecă din Milostea, cu un autoturism Fiat, s-au răsturnat cu mașina într-o râpă, în timp ce se îndreptau spre Berbești, în localitatea Mateești, din cauza oboselii, șoferul Emilian Cristea, de 21 de ani, a adormit la volan, pierzând controlul mașinii. Autoturismul a părăsit partea carosabilă și s-a izbit de un cap de pod, după care a plonjat în albia râului Tărâia și s-a lovit de un copac; în urma impactului, mașina a luat foc, rămânând încarcerate trei persoane, care au decedat. Acestea sunt șoferul Fiatului, Emilian Cristea, Bogdan Golescu, de 20 de ani, și C. P., de 14 ani. „După zeci de minute de eforturi, membrii echipajului de descarcerare au reușit să scoată trupurile neînsuflețite ale celor trei ocupanți ai autovehiculului, iar ceilalți patru pasageri răniți în urma accidentului, Iulian H., de 17 ani, Ilie B., de 18 ani, Lucian D., de 17 ani, și Adrian T., de 21 de ani, au reușit să se salveze imediat după producerea tragediei. Aceștia au fost preluați de Serviciul Județean de Ambulanță al județului Vâlcea pentru a primi îngrijiri medicale“, a declarat sergent major Octavian Fulger, subofițer în cadrul Compartimentului de Informare și Relații Publice al ISU Vâlcea. Pentru stingerea incendiului au intervenit și membrii Serviciului Privat pentru Situații de Urgență al SC Min Prest Berbești. Coliziune cu un pom pirul accidentelor a început încă de vineri, 29 august, în jurul orei 16.30, când Elvis A., de 35 de ani, din Râmnicu Vâlcea, în timp ce conducea un autoturism Mercedes, pe strada Nicolae Bălcescu din municipiu, a efectuat manevra de mers înapoi, nu s-a asigurat corespunzător și l-a acroșat pe Constantin C., de 58 de ani, care se angajase în traversarea străzii prin loc nepermis; în urma impactului, a rezultat vătămarea corporală gravă a pietonului, care a fost transportat la Spitalul Județean de Urgență (SJU) Vâlcea, unde i s-a stabilit diagnosticul fractură tibie stânga, traumatism cranio-cerebral acut cu pierdere de cunoștință, etilism acut. Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ, recoltându-lise ambilor participanți la trafic probe biologice de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei. Tot vineri, în jurul orei 23.00, Adrian T., de 30 de ani, domiciliat în comuna Zătreni, județul Vâlcea, în timp ce conducea un autoturism Dacia pe DN 67B, în interiorul localității, a adormit la volan, a părăsit partea carosabilă și a intrat într-un pom de pe marginea drumului; în urma impactului, a rezultat vătămarea corporală gravă a conducătorului auto, care a fost transportat la Spitalul din Bălcești. Șoferul nu a putut fi testat cu aparatul etilotest din cauza stării de N O Sâmbătă, la ora 8.45, Gheorghe G., de 30 de ani, din comuna Fârtățești, județul Vâlcea, conducea un autobuz ISUZU, în localitatea Stănești, iar la un moment dat i-a apărut în față o bătrână pe care nu a mai putut s-o evite. Aurelia B., de 78 de ani, din comuna Lăpușata, se angajase în traversarea drumului fără sa se asigure, iar autobuzul a călcat-o cu roata dreaptă spate; în urma impactului, a rezultat rănirea gravă a femeii, care a fost transportată la SJA Vâlcea, unde i s-a stabilit diagnosticul amputație traumatică gleznă stângă. Tot sâmbătă, un tânăr care conducea o Dacie în localitatea vâlceană Grădiștea, încercând să evite coliziunea cu un cal ce pătrunsese pe carosabil, a intrat pe sensul opus de mers, lovind o căruță, care circula regulamentar și care era condusă de Elisabeta A., de 49 de ani. în urma impactului, două femei care se aflau în căruță au ajuns la un spital din Horezu, necesitând asistență medicală. Atât căruțașul, cât și conducătorul auto au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ, și le-au fost recoltate probe biologice de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei. O sănătate în care se afla, recoltându-i-se doar probe biologice de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei. în momentul producerii accidentului acesta purta centura de siguranță. 11^*0 A intrat cu mașina într-o căruță *33 Podul de pe care a plonjat Fiatul în care se găseau șapte tineri Mavrichie, arestat în spital Principalul suspect pentru uciderea lui Mihai Pârvu, zis Caiac, craioveanul Cătălin Marian Mavrichie, a fost arestat preventiv pentru 29 de zile, acesta fiind acuzat de omor calificat și nerespectarea regimului armelor și munițiilor. Reamintim că vineri procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Dolj au hotărât ca Mavrichie să fie reținut pentru 24 de ore. Anchetatorii au precizat că măsura reținerii a fost luată după ce din probele administrate s-a stabilit că, marți dimineață, Mavrichie, în urma unor discuții contradictorii cu Caiac, la domiciliul acestuia din urmă, a tras mai multe focuri de armă letală cu proiectil metalic, unul dintre ele lovind victima. Caiac a decedat două ore mai târziu, la Spitalul de Urgență Craiova. Vineri seară, Mavrichie a fost prezentat la Tribunalul Dolj, magistrații acceptând propunerea procurorilor și hotărând ca învinuitul să fie arestat preventiv pentru 29 de zile. Reprezentanții Inspectoratului de Poliție al Județului Dolj au comunicat că, după emiterea mandatului pe numele lui Mavrichie, acesta a fost condus la Spitalul Clinic de Urgență Craiova, unde va rămâne internat sub pază până când medicii îl vor externa, după care va fi transferat în arest. Aldeziz MARIN Cătălin Marian Mavrichie a fost adus în pijama la Tribunalul Dolj pentru a fi audiat de judecători încheie o asigurare RCA la Lordval și primești cadou un abonament la GAZETA de SUD Adresele din Oltenia unde poți încheia RCA prin Lordval: Craiova: Centru - Madona Dudu nr. 2-4 (biroul de publicitate al Gazetei de Sud). Piața Centrală - lângă Administrația Financiară. Valea Roșie - centrul pieței. Piața Gării - Magazinul de la strada principală. Brazda lui Novac - în complexul Baba Novac și în biroul de publicitate GdS. Craiovița - Bd. Tineretului, lângă Poștă și la Orizont, intrarea în piață. Severinului, în incinta Real.. 1 Mai - în fața Fac. de Medicină, la Sandu și în Complexul Pelendava. Piața Chiriac. Magazinul GEKA și cel de piese auto. Calea București - Rotonda, bl. A3, Sc. 3, ap. 4. Segarcea: strada principală, lângă BRD. Dăbuleni: centru, str. principală. Slatina, lângă Ardaf. Calafat: centru. LORDVAL Pentru detalii, apelați Lordval la tel. 0767.805.124.CRAIOVA^ Omorâți de viteză Doi tineri au murit și șase persoane au fost rănite sâmbătă noapte, în urma a două accidente de Cittulație produse din cauza Vitezei excesive. Primul eveniment rutier a fost înregistrat în comuna doljeană Golești, în jurul orei 2.30. Polițiștii de la Rutieră au stabilit că Nicolae Constantinescu, de 23 de ani, din Melinești, care conducea un autoturism Ford Escort, fară plăcuțe de înmatriculare, a pierdut controlul asupra direcției de mers și a intrat într-un stâlp de beton de pe marginea drumului, după care s-a răsturnat, în urma impacului extrem de puternic, Nicolae Cercel, de 28 de ani, din comuna Melinești, și Lucian C., de 14 ani, din Golești, au murit pe loc, iar Daniela Tuță, de 20 de ani, din Golești, a suferit leziuni grave. Cosmin T., de 17 ani, și Mihai Călina, de 25 de ani, ambii din Melinești, pasageri în autoturism, precum și șoferul au fost răniți ușor. Cele patru persoane rănite au fost transportate la Spitalul de Urgență Craiova pentru acordarea de îngrijiri medicale, în aceeași noapte, tot în jurul orei 2.30, în apropiere de Craiova. Dacian Cârstea, de 18 ani, din localitate, aflat la volanul unei Dacii Logan, a pierdut controlul asupra direcției de mers și s-a răsturnat în afara părții carosabile. In urma accidentului au fost răniți șoferul Loganului, dar și Alin Oprea și Mihai Negoiță, de 18 ani, ambii din Craiova. După primele cercetări, polițiștii de la Rutieră au stabilit că ambele accidente au avut drept cauză viteza excesivă. Aldeziz MARIN Crimă în familie Un bărbat din comuna Hurezani, județul Gorj, a fost ucis cu mai multe lovituri de cuțit, chiar de vecinul său, care îi era și nepot. Tragedia a avut loc vineri după-amiază, între unchi și nepot a izbucnit un scandal, care s-a terminat cu moartea bătrânului. Lili Costache avea 53 de ani și era unchiul lui Florin Edîncă, de 29 de ani. Martorii au spus că între cei doi certurile erau destul de frecvente. Cunoscut cu probleme psihice, Florin Edîncă și-a lovit unchiul de mai multe ori, aplicându-i șapte lovituri de cuțit în abdomen, față și inimă. în urma agresiunii, Lili Costache a decedat, corpul acestuia fiind transportat la Centrul de Medicină Legală Gorj pentru efectuarea necropsiei. Familia bătrânului l-a bătut pe criminal până i-a rupt picioarele și l-a legat cu sfoară ca să nu scape. Așa l-au găsit polițiștii, care l-au și reținut pentru 24 de ore. Sâmbătă, Florin Eleîncă a fost prezentat Tribunalului Gorj, iar instanța de judecată a emis pe numele acestuia un mandat de arestare preventivă pentru zece zile. Tânărul va fi prezentat la examenul psihiatric pentru a se stabili dacă avea discernământ în momentul în care a comis crima. Mihaela FLOROIU Gheorghe Zamfir, victima unui accident rutier Gheorghe Zamfir a fost victima unui accident rutier petrecut vineri la prânz, în fața locuinței sale situate în apropierea Gării de Nord din Capitală. Din primele cercetări, poliția a stabilit că artistul a fost lovit, imediat ce a ieșit din curtea casei, de un autoturism cu numere străine. Șoferul mașinii s-a prezentat ieri la Secția 4 Poliție din Capitală, pentru a da declarații. în funcție de rezultatele cercetărilor și de raportul medico-legal, se va stabili dacă dosarul acestui caz trebuie înaintat procurorilor. Șoferul a afirmat ieri, la Realitatea TV, că după producerea accidentului a așteptat timp de două ore ca polițiștii să sosească la fața locului, însă aceștia nu au venit, iar un martor a precizat că a sunat la 112, pentru a chema ambulanța. Purtătorul de cuvânt al Poliției Capitalei a spus că, potrivit legii, șoferul trebuia să anunțe accidentul la poliție și să aștepte sosirea echipajului. Naistul a fost internat în stare gravă la Spitalul de Urgență Floreasca din București. Medicii spun că starea sa este stabilă. „Pacientul este în afara oricărui pericol, însă se află sub supraveghere medicală“, a declarat purtătorul de cuvânt al Spitalului de Urgență Floreasca, dr. Bogdan Oprița. Mariana BUTNARIU Abonează-te la Gazeta de Sud cu 45% reducere! ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală ► Participi automate la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud ► Economisești 45% față de prețul de la chioșc >0251/412.146 TELEFON ABONARE * Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. ** - Cost adițional distribuție: prin rețelele proprii: 6,6 RON; prin Poșta Română: 2,5 RON. Preț abonament: numai 14,4 RON** * *