Gazeta de Sud, octombrie 2008 (Anul 14, nr. 4148-4174)

2008-10-01 / nr. 4148

Fetiță de trei ani, moartă în spital O fetiță de trei ani a decedat la scurt timp după ce a fost internată în Spitalul Județean de Urgență (SJU) Slatina. Deși simptomele copilei nu indicau o boală mortală, fetița s-a stins la aproximativ șase ore după internare. Maria PĂUN O fetiță de trei ani, din Slatina, singurul copil al familiei Popescu, și-a găsit sfârșitul după șase ore petrecute în Secția terapie intensivă a blocului maternoinfantil din cadrul SJU Slatina. Raluca Popescu a fost adusă la spital de părinții ei luni noapte. Fetița prezenta stări de vomă și febră. Ea a fost internată la terapie intensivă. Maria, mama fetiței, a rămas cu ea, ca aparținător. Potrivit celor declarate de purtătorul de cuvânt al SJU, Cristina Bontescu, Ralucăi i-a fost administrat tratamentul medicamentos specific diagnosticului și i-a fost pusă o perfuzie. Nimic suspect până aici. La șase ore după internare, însă, fetița a decedat. „Pe 29 septembrie, la ora 22.00, a fost adusă la spital o fetiță de trei ani împreună cu mama ei, aceasta fiind de profesie asistent medical. Motivele internării au fost febră, vărsături și dureri abdominale. La internare, starea generală a copilei era satisfăcătoare, prezenta semne de deshidratare, roșu în gât și avea abdomenul suplu și elastic. Părinții au refuzat internarea inițial, dar s-a insistat. I s-a administrat tratamentul corespunzător și a fost supravegheată de medic, de asistentă și de mamă. La ora 5.00, fata a făcut stop cardiorespirator și nu a mai putut fi resuscitată“, a declarat Cristina Bontescu, purtătoarea de cuvânt a SJU. Medicul de gardă nu a vizitat-o La internare, fetiței i-au fost puse mai multe diagnostice. „Fetița prezenta simptomele banale ale unei răceli. I-au fost puse trei diagnostice: vărsături, infecții acute ale căilor respiratorii superioare și meningism, însă cu semnul întrebării. Copilei i-au fost administrate antibiotice și perfuzii, iar la ora 5.00 a decedat. Am cerut în scris medicului de gardă și asistentei care s-a ocupat de caz să dea o notă explicativă cu tot ce s-a petrecut“, a spus Ion Brătoi, directorul medical al spitalului. Cu toate că fetița era suspectată de meningism, Ananie Duminică, medicul de gardă, nu a venit la salonul în care era internată Raluca Popescu pentru a se interesa de starea sa. Acest lucru a fost confirmat ieri, chiar de șefa de secție, dr. Maria Ciobanu: „Numai asistenta s-a ocupat de copilă. Chiar a venit de mai multe ori la salon. Medicul de gardă nu a vizitat-o deloc“. I s-au administrat două flacoane de perfuzie în noaptea de luni spre marți, asistenta i-a administrat Ralucăi două flacoane de perfuzii. „Primul a fost pus în jurul orei 23.00, iar al doilea, în jurul orei 4.00“, a mai spus șefa de secție. La o oră după ce asistenta ia pus cea de-a doua perfuzie, Raluca Popescu a decedat. Reprezentanții SIU nu au până acum nici o explicație pentru acest fapt și așteaptă rezultatul necropsiei. Ei exclud varianta că ar fi vorba de o culpă medicală. „Nu este culpă medicală“, a mai spus Cristina Bontescu. Familia este în stare de șoc Raluca era singurul copil al soților Popescu. Fetița mergea la o grădiniță cu program prelungit. Bunica paternă spune despre ea că era un copil plin de viață. „Nu suferea de vreo boală. A mai fost răcită, ca orice copil, însă acum nu ne putem da seama ce s-a întâmplat. Cu o zi înainte a fost la țară. Seara am vorbit cu ea la telefon. Râdea și îmi spunea cum se joacă. Luni a făcut febră. Au fost cu ea la spital. I- au făcut o perfuzie și a murit. Nu știm nimic. Mi se pare ciudat. Suntem terminați. Nora și băiatul meu nici nu pot să mai vorbească. Suntem șocați“, a spus bunica fetiței, cu inima sfâșiată. Cristina Bontescu, purtătoarea de cuvânt a SJU Alertă maximă după crima de la Spineni  J. Crima de la Spineni, descoperită sâmbătă și căreia i-a căzut victimă un valutist din Slatina, a fost decretată de anchetatori drept o premieră în județ, ținând cont de modul de operare, care seamănă cu o execuție în stil mafiot. Costel MIREA Adjunctul șefului Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Olt comisarul Ion Voicu, a recunoscut ieri, în cadrul ședinței Autorității Teritoriale pentru Ordine Publică (ATOP), faptul că respectivul caz reprezintă o premieră și că organele de anchetă sunt în alertă maximă. Tot ieri, polițiștii rurali din nordul județului au fost convocați la Poliția Scornicești și instruiți. „Dincolo de faptul că se așteaptă rezultatele probelor ADN de la Institutul Național de Medicină Legală «Mina Minovici», zilnic se fac cercetări pentru elucidarea cazului. Polițiștii din zona în care a fost descoperit cadavrul au fost instruiți la Scornicești, special pe acest caz, privind informațiile pe care trebuie să le obțină“, a declarat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliție Județean, comisarul Claudia Radu. „Suntem în alertă maximă pentru că avem de-a face cu un caz fără precedent. Vom putea spune însă care este cauza morții și dacă este vorba de o crimă sau nu după ce vom primi rezultatele probelor ADNR, a declarat comisarul Ion Voicu. Potrivit unor surse din rândul polițiștilor, experții vor face cercetări și sub aspect fizico-chimic, pentru a descoperi ce fel de substanță a fost folosită la incendierea autoturismului în care se afla valutistul Filoftean Jidovu. kofotifti si Afaceri necurate Potrivit zvonurilor, Filoftean Jidovu împrumuta bani cu dobândă, impunând anumite condiții celor care se îndatorau. Procedura era următoarea: împrumutul trebuia girat cu apartamentul de cel care solicita bani. Se făceau acte în acest sens la un notar, în fața căruia se impunea un termen pentru retumarea banilor. Când se apropia termenul, cămătarul era de negăsit pentru cel care dorea să-i dea banii înapoi. Termenul era depășit și împrumutatul pierdea locuința pusă gaj. De pe urma cămătăriei, Filoftean Jidovu deținea mai multe apartamente la Slatina și la Craiova, iar fratele său, avocatul Florin Jidovu, valutist și el cândva, ar fi cunoscut îndeaproape practicile fratelui său. p^^^ntrebare^UewE^w wigdsho Str. Calafatului, nr. 1A, E79 (spre Podari) Tel: 0251.425.180. 0741.251.991 Dealer autorizat: Policolor Exim Credeți că statul român a luat o decizie corectă renunțând la negocierile cu cehii de la Aero Vodochody? DA: 69% NU: 31% EVENIMENT Polițiștii de frontieră și-au furat captura Mai mulți polițiști de frontieră de la Punctul de Trecere a Frontierei Bechet, precum și câțiva civili sunt cercetați de ofițerii de ra la Anticorupție, fiind suspectați că au sustras o parte din țigările de contrabandă confiscate în septembrie în vamă. rit Aldezir MARINA Adrian DINU Procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Craiova și ofițerii Direcției Generale Anticorupție (DGA) - Biroul Anticorupție Dolj au anunțat ieri că s-a dispus începerea urmăririi penale împotriva mai multor polițiști de la Punctul de Trecere a Frontierei Bechet, aceștia fiind suspectați de comiterea infracțiunilor de delapidare și fals intelectual. Un milion de pachete confiscate Polițiștii de frontieră doljeni au început luna septembrie făcând trei capturi de țigări de contrabandă în vamă, fiind confiscate aproape un milion de pachete. Totul s-a terminat însă destul de prost pentru doi ofițeri și trei subofițeri din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Bechet, care sunt acuzați că ar fi sustras o mare parte din țigările de contrabandă confiscate. Reamintim că, pe 11 septembrie, îhn Punctul de Trecere a Frontierei Calafat, a fost descoperit un tir care, conform documentelor, transporta ■ iaurt din Grecia pentru o societate comercială din Anglia; în autovehicul au fost găsite peste 306.000 de pachete de țigări, mărcile Raquel și GB. Pe 14 septembrie, au fost descoperite 298.500 de pachete de țigări în alt tir care s-a prezentat în Punctul de Trecere a Frontierei Bechet, iar pe 16 septembrie, tot la Bechet, într-un tir au fost găsite 300.000 de pachete cu țigări fară acte de proveniență, întreaga cantitate de țigări a fost indisponibilizată, iar șoferii s-au ales cu dosare pentru săvârșirea infracțiunii de prezentare de acte nereale la autoritatea vamală. Conform Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Craiova, pe 19 septembrie, ofițerii DGA Dolj s-au sesizat din oficiu despre faptul că, pe 14 și 16 septembrie, la Punctul de Frontieră Bechet, au fost depistate două tiruri cu țigări de contrabandă de către polițiștii de frontieră, iar cu ocazia întocmirii actelor de constatare a fost menționată doar o parte a produselor, restul de țigări fiind dosite de aceștia și alte persoane civile. Ofițerii DGA au întocmit un dosar de cercetare penală și au sesizat procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Craiova, aceștia având competența de a cerceta eventualele fapte penale comise de polițiști. Din investigații s-a stabilit că, în zilele de 14 și 16 septembrie, ofițerii și agenții de poliție din cadrul IJPF Dolj - Punctul de Frontieră Bechet au oprit pentru control două tiruri înmatriculate în străinătate, ocazie, cu care s-a constatat că transportau țigări fără documente de proveniență și pe timbrare. în acest sens, s-au întocmit acte de constatare în care au fost trecute doar o parte din țigările găsite, restul fiind însușite de polițiștii aflați în serviciu. Anchetatorii au precizat că au fost identificați ofițeri, agenți de poliție și alte persoane din anturajul polițiștilor care au ajutat la descărcarea și însușirea țigărilor. „Drumul“ țigărilor Verificările preliminare în acest caz au scos la iveală faptul că o parte din țigările confiscate au fost depozitate în Vama Re-t------------Sechet, iar altă cantitate a luat drumul sectorului Secției de Poliție de Frontieră Bechet. Nu toată cantitatea a fost depozitată acolo, o bună parte fiind descărcată într- o casă din apropierea Secției de Poliție. Duminică, ofițerii DGA Dolj, sub coordonarea unui procuror, au efectuat percheziții domiciliare la mai multe locații, unde au găsit peste 1.600 de cartușe de țigări mărcile Marlboro și Jin Ling, de proveniență elvețiană și rusească, netimbrate, identice cu cele confiscate la jumătatea lunii din cele două tiruri. Doi ofițeri și trei subofițeri, urmăriți penal Anchetatorii nu au putut preciza ce cantitate de țigări a fost sustrasă de polițiști. Acest lucru se va stabili numai, după finalizarea cercetărilor: „în prezent nu se poate spune ce cantitate de țigări a fost sustrasă, însă putem vorbi de o mare parte dintre ele. Din informațiile pe care le avem, ce am găsit în urma perchezițiilor este numai o mică parte din cantitatea de țigări sustrasă“, a declarat comisarul Ionel Gane, șeful Biroului Anticorupție Dolj. Anchetatorii au stabilit că multe din țigările de contrabandă sustrase au fost deja comercializate pe piața neagră din Dolj. Conform procurorilor craioveni, ca urmare a probelor administrate până în prezent, s-a dispus începerea urmăririi penale față de doi ofițeri, trei subofițeri și două persoane civile, cea la care au fost găsite țigările și un cumpărător, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de fals intelectual și delapidare, întreaga cantitate de țigări descoperită a fost ridicată pentru cercetări. Comisarul Ionel Gane a mai precizat că polițiștii de frontieră de la Bechet erau în atenția DGA de mai multă vreme, unii dintre ei fiind inculpați și în alte dosare penale aflate la DNA, care cuprind și alte fapte în afară de contrabanda de țigări, cum ar fi cele cu mașini și cu arme. Inspectoratul General al Poliției de Frontieră Române (IGPF) a reacționat ieri, precizând într-un comunicat că, „în legătură cu lucrătorii față de care s-a început urmărirea penală, s-a dispus cercetarea prealabilă în regim de urgență, aceștia urmând să fie puși la dispoziție până la finalizarea anchetei“. Dacă se va stabili că ofițerii și subofițerii doljeni au fost implicați în fapte „neconforme cu statutul de polițiști1, vor fi dispuse măsuri drastice, respectiv eliberarea din funcția dețip Pținută. Ofițerii DGA Craiova și procurorii au constatat că polițiștii de frontieră au sustras din țigările descoperite în tiruri FOTO: IJPF Dolj fi platir* întreținerea ! Familia ta poate fi una dintre cele trei norocoase! Dacă locuiești la bloc completează cât mai multe taloane și vino cu ele la redacția GAZETA de SUD sau trimite-le prin poștă, până la 7 octombrie 2008 la adresa: GAZETA de SUD, str. Câmpia Islaz, nr. 97 A, 200 420, Craiova, Dolj. In urma tragerii la sorți, pe va avea loc pe data de 9 octombrie 2008, GAZETA de SUD va plăti întreținerea pe luna septembrie pentru trei familii care locuiesc la bloc. ----------------------------------------------------------------------------------------------1 . TALON DE PARTICIPARE CONCURS "îți plătim întreținerea" . Nume..............................................Prenume......................................................... . OcUpație...................................................................... 4.l.............................. Adresă .....................................................................................................................1 . Vârstă...................................Telefon.................................................$-01 i Barbusti SUD Controale la sânge IGPF a mai comunicat că inspectorul general al Poliției de Frontieră Române, chestorul principal de poliție Nelu Pop, a dispus Serviciului Control verificarea, în regim de urgență, a modului de îndeplinire a atribuțiilor specifice de către toți lucrătorii din cadrul Sectorului PF Bechet, IJPF Dolj și al Direcției Poliției de Frontieră Giurgiu. Ieri, reprezentanții Corpului de Control au ajuns la IJPF Dolj, unde au început verificările interne. Aceștia au trecut și la evaluarea activității conducerii IJPF Dolj, dar au verificat și cum a fost coordonată activitatea inspectoratului de către Direcția Poliției de Frontieră Giurgiu. Abonează-te la Gazeta de Sud cu 45% reducere! ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală ► Participi automate la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud ► Economisești 45% față de prețul de la chioșc MITLIV MATERIALE DE CONSTRUCȚII ★ BETOANE Trei centrale[ vă pun la dispoziție toate clasele de betoni] ★ OTEL BETON FASONAT I“ ★ BCA,cărămidă POROTHERM - servicii de transp ★CIMENT, MULTIBAT,VAR ★ Toată gama de produse metalurgice ★ Produse conform normelor CE Pentru Tel./Fax: 0251.429.06. • Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. Cost adițional distribuție: prin rețelele proprii: 6,6 RON; prin Poșta Română: 2,5 RON.Preț abonament: numai 14,4 RON : W 0251/412.146 TELEFON ABONARE listate calculat« 00 LEI NOI { It