Gazeta de Sud, noiembrie 2008 (Anul 14, nr. 4175-4199)

2008-11-01 / nr. 4175

Oh E acoperit i munitori Un obuz de 80 mm din al doilea război mondial a fost descoperit de câțiva muncitori din localitatea Breznița de Motru, din Mehedinți în timp ce săpau un șanț. Oamenii au anulat imediat poliția și pompierii. „La un moment dat, am dat cu sapa de ceva tare. Am scos obiectul respectiv și arăta ca o bombă. Am lăsat-o jos și am sunat la poliție. Dacă exploda, puteam să murim toți“, a spus un muncitor. Lucrătorii postului de poliție rurală din localitate au securizat zona și au așteptat echipa de pirotehniști a Inspectoratului pentru Situații de Urgență Mehedinți. „Inspectoratul pentru Situații de Urgență «Drobeta» a fost solicitat să intervină în localitatea Breznița de Motru pentru ridicarea unui obuz. Obiectul a fost descoperit de câțiva localnici în timp ce săpau un șanț. Obuzul se afla în stare activă, fiind destul de periculos. A fost transportat într-un depozit special din Drobeta Turnu Severin, urmând să fie neutralizat în poligonul de la Jidoștița“, a spus șeful ISU „Drobeta“, Florentin Dragomir. Pirotehniștii mehedințeni s-au mai confruntat și zilele trecute cu o situație similară, pe o stradă din Severin, la o clădire în construcție, depistându-se mai multe kilograme de muniție. Alin GHICIULESCU Și-a găsit sfârșitul sub rotile unui tir . Un bărbat a murit ieri, pe DN 7, pe raza orașului Călimănești, într-un accident rutier. Ion Poroșanu, de 53 de ani, din București, conducea un autoturism Fryundai Lantra de la Sibiu către Râmnicu Vâlcea. într-o curbă deosebit de periculoasă, el a pierdut controlul volanului, a pătruns pe contrasens și a intrat într-un autotren Volvo care circula regulamentar, condus de un turc. în urma impactului, Ion Poroșanu a rămas încarcerat între fiarele contorsionate ale mașinii. Victima a fost scoasă de un echipaj de descarcerare din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „General Magheru“ (ISU) Vâlcea, după o oră și jumătate. „S-a intervenit pentru decopertarea totală a mașinii, tăierea ușilor de pe partea stângă și a scaunului șoferului. Victima a fost scoasă și preluată de o ambulanță, pentru a fi dusă la spital, dar, din păcate, la scurt timp a decedat“, a declarat căpitanul Cătălin Popescu, purtătorul de cuvânt al ISU Vâlcea. Ambii conducători auto purtau centura de siguranță în momentul impactului. Șoferul turc a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ, și i s-au recoltat probe biologice de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei. Din cauza accidentului, traficul rutier pe DN7 a fost îngreunat și s-a circulat alternativ pe un singur sens, mai bine de două ore, până când polițiștii au făcut măsurătorile și cercetările la fața locului și a fost degajat carosabilul. Alina STATE-FULGER Autoturismul bucureșteanului a fost făcut zob A înapoiat portofelul unei polițiste La secția de poliție din Drobeta Turnu Severin s-a prezentat ieri un băiat cu un portofel, spunând că l-a găsit pe stradă. Polițiștii au aflat că este vorba despre portofelul unei colege de-a lor. Aceasta a observat ieri-dimineață, în timp ce se afla într-un magazin, că nu mai are portofelul cu acte și bani. „L-am găsit pe o stradă. Am mers cu el la poliție, fără să-l deschid, și i l-am dat domnului polițist de la poartă. Mi-a spus că este portofelul unei polițiste“, a declarat băiatul, care a fost recompensat cu o mică sumă de bani și o diplomă. Alin GHICIULESCU iți piát írt întreținerea ! Familia ta poate fi una dintre cele trei norocoase! Dacă locuiești la bloc completează cât mai multe taloane și vino cu ele la redacția GAZETA de SUD sau trimite-le prin poștă, până la 11 noiembrie 2008 la adresa: GAZETA de SUD, str. Câmpia Islaz, nr. 97 A, 200 420, Craiova, Dolj. In urma tragerii la sorți, ce va avea loc pe data de 13 noiembrie 2008, GAZETA de SUD va plăti întreținerea pe luna octombrie pentru trei familii care locuiesc la bloc. r54.-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------" TALON DE PARTICIPARE CONCURS "îți plătim întreținerea" I Nume...................................................Prenume............................................................. . OcUpație............................................................................... 4.l............................... Adreșă.......................................................................................................... . Vârstă............................................Telefon..............................................................O-N EVENIMENT Procurorii doljeni au trimis ieri în judecată trei tineri pentru comiterea infracțiunilor de înșelăciune, spălare de bani și constituirea unui grup infracțional organizat. Aceștia au „ușurat“ mai mulți cetățeni străini de aproape 200.000 de euro, promițându-le întâlniri cu femei atrăgătoare.  Aldeziz MARIN Grupul infracțional format din patru studenți la Facultatea de Automatică și Calculatoare din Craiova a fost destructurat la începutul lunii septembrie 2006, de ofițerii Brigăzii de Combatere a Crimei Organizate (BCCO) Craiova. Adrian Negrilă, de 23 de ani, din Râmnicu Vâlcea, Mihaela Mustață, de 23 de ani, și Alexandru Militari, de 23 de ani, ambii din Craiova, și Elvis Covercă, de 23 de ani, din Râmnicu Vâlcea, au fost „săltați“ de oamenii legii de la un examen de restanță. Conform procurorilor DIICOT, supravegherea grupului a început după ce, pe 12 mai 2005, un cetățean străin a sesizat că a fost înșelat cu 500 de euro de Mihaela Mustață, cu care corespondase pe internet în vederea căsătoriei. Ofițerii BCCO Craiova au stabilit că studenții contactau pe internet cetățeni străini, cărora le prezentau fotografii ale unor tinere frumoase, și încercau să stabilească întâlniri cu aceștia la ei în țară. „Fetele“ înduioșau străinii cu povești triste despre familiile lor, despre sărăcie și întâmplări tragice, iar atunci când aceștia cădeau în capcană, îi „ușurau“ de diverse sume de bani. Pentru ca străinii să nu depună plângeri, studenții craioveni le trimiteau adeverințe medicale false, documente emise de autorități privind pierderea sau furtul actelor de stare civilă și, dacă vedeau că le merge, mai cereau bani. „Banii pe care mi i-ai trimis i-am dat bunicii pentru a plăti factura de energie electrică. Poți să-mi mai trimiți?“, așa suna unul dintre „textele“ găsite de procurori în calculatoarele tinerilor. Spălare de bani După mai multe luni de cercetări, pe 22 iunie 2006, polițiștii au efectuat o percheziție la domiciliul Mihaelei Mustață, unde i-au surprins în flagrant pe Negrilă, Mustață și Militari, în timp ce corespondau cu cetățeni străini. Atunci au fost confiscate două laptopuri, 82 de CD-uri, zece mii de euro și documente care atestau participarea la grupul criminal organizat. După percheziția domiciliară, anchetatorii au observat că tinerii au început să plimbe banii dintr-un cont în altul pentru a li se pierde urma. Conform materialului de urmărire penală întocmit de procurori, Mihaela Mustață și-a lichidat contul de la BRD, în care avea 33.490 de euro, a doua zi după percheziție, în aceeași zi, tânăra a retras din alt cont pe care îl avea la ING 34.900 de lei și a transferat în cel al mamei sale alți 119.907 lei, aceștia din urmă ajungând, în final, în contul bunicii. Din același cont a transferat în cel al unui cabinet de avocatură din Craiova suma de 35.000 de lei. Pe 27 iunie, mama Mihaelei a cumpărat de toți banii certificate de depozit, pe care le-a revândut pe 22 iulie. Tot pe 23 iunie, Negrilă și Miliiam și-au lichidat conturile. Procurorii DIICOT au stabilit că acesta din urmă a retras de trei ori câte 50.000 de lei, o dată 2.352 și ultima dată 10.334 de lei, toți banii ajungând în contul aceleiași case de avocatură cu titlul „administrare cont avocat“. Trimiși în judecată la Tribunalul Dolj După ce au administrat toate probele strânse împotriva lor, procurorii DIICOT au decis ieri trimiterea în judecată a trei dintre ei - Adrian Negrilă, Mihaela Mustață și Alexandru Militari, pentru comiterea infracțiunilor de înșelăciune, constituirea unui grup infracțional organizat și spălare de bani. Cei trei riscă să petreacă până la 20 de ani în închisoare, dacă vor fi găsiți vinovați de magistrații doljeni, înșelăciunea se pedepsește cu închisoare de la 5 la 15 ani dacă a fost săvârșită prin folosire de nume sau calități mincinoase ori de alte mijloace frauduloase, spălarea banilor cu închisoare de la 3 la 12 ani, iar inițierea sau constituirea unui grup infracțional organizat cu închisoare de la 5 la 20 de ani și interzicerea unor drepturi. De la fraude pe internet, la spălare de bani Polițiști pe internet După percheziția efectuată de ofițerii BCCO Craiova, membrii grupului infracțional au postat pe forumuri specializate în combaterea criminalității informatice numele și numerele de telefon ale ofițerilor care anchetau cazul. Oamenii legii craioveni erau prezentați drept falși polițiști care încercau să escrocheze victimele fraudelor. Acțiunea studenților craioveni a dat rezultate, pentru că multe dintre victimele lor au refuzat dialogul cu ofițerii craioveni, considerându-i infractori. Tinerii au fost prezentați Tribunalului Dolj Minora suspectată de pruncucidere nu are voie să părăsească țara Fata de 17 ani care a aruncat în fața blocului cadavrul bebelușului pe care îl născuse nu are voie să părăsească țara până când nu vor veni de la București rezultatele analizelor. Abia atunci se va ști dacă ea va fi acuzată de săvârșirea vreunei infracțiuni. f Mihaela FLOROIU Camelia S., de 17 ani, din Târgu Jiu, nu are voie să părăsească România. „Pentru că în prezent nu se poate lua nici o măsură împotriva minorei, voi da o ordonanță ca ea să nu poată părăsi țara. Va fi trimisă polițiștilor de la graniță poza ei, în cazul în care fata încearcă să plece“, a spus procurorul de caz, Gheorghe Roibu. Minora a aruncat joi dimineață, în fața blocului în care locuia împreună cu părinții, cadavrul unui nou-născut, pe care a declarat că l-a născut mort. Ea a fost prinsă de oamenii legii la câteva ore după aceea. Mama minorei, femeie de serviciu în blocul în fața căruia a fost găsit trupul neînsuflețit al bebelușului, a alertat poliția. După câteva zeci de minute a aflat că fiica sa de 17 ani este cea care a adus pe lume băiețelul. Cadavrul a fost transportat la Serviciul de Medicină Legală pentru efectuarea necropsiei. Se așteaptă rezultatele analizelor Procurorul Gheorghe Roibu, care anchetează cazul, a declarat că, deocamdată, nu se știe dacă minora poate fi acuzată de pruncucidere: „Am vorbit cu medicul legist și mi-a transmis rezultatele necropsiei. Deocamdată, nu poate să precizeze dacă bebelușul s-a născut viu, deși există semne și elemente care duc la concluzia că minora a adus pe lume un copil viu. Din această cauză, s-au recoltat mai multe probe, care vor fi trimise la Institutele de Medicină Legală din București și Craiova, și abia după ce vor veni aceste rezultate vom ști despre ce infracțiune este vorba și vom putea lua măsuri împotriva fetei“. Mediul legist de la Târgu Jiu a mai constatat că nou-născutul avea și leziuni la craniu; în prezent, fata este internată la Secția de ginecologie a Spitalului Județean Târgu Jiu, de unde va fi externată luni. Familie numeroasă Minora mai are patru frați din actuala căsătorie a părinților și trei frați dintr-o căsătorie anterioară a tatălui său. Ea a ascuns sarcina de părinții săi, care le-au declarat anchetatorilor că nu au știut nimic și nici măcar nu au bănuit că minora este însărcinată, în noaptea când a născut, se pare că era singură acasă, părinții fiind la serviciu. După ce a aruncat în tufișurile din fața blocului corpul neînsuflețit al micuțului, Camelia S. s-a întors în apartament, pentru că se simțea foarte rău. După ce și-a mai revenit, minora a strâns cearșeaful plin de sânge și hainele ei și le-a dus la ghena de gunoi. Cercetările continuă, urmând ca minora să mai fie audiată de procuror. Dacă va fi găsită vinovată de pruncucidere, ea va petrece ani buni după gratii. 4 întrebarea zilei la www.gds.ro Credeți că olimpicul craiovean arestat în Italia merită eliberat? Camelia S. va fi audiată de procurori după primirea rezultatelor de la medicii legiști 4 Scurte știri Prelevare de organe la Spitalul Județean Craiova O echipă formată din medici ai Institutului „Fundeni“ și ai Spitalului Județean de Urgență (SJU) Craiova a realizat joi noapte o operație de prelevare de organe de la un pacient aflat în moarte cerebrală. Acestea au fost trimise către spitale din Capitală, fiind destinate unor pacienți care au nevoie de transplanturi. Operația a început în jurul orei 23.00 și în urma acesteia au fost prelevat corneele, țesuturi osoașfe, piele, tendoane și rinichii pacientului, un bărbat de 42 de ani. Potrivit Marianei Trică, purtătoarea de cuvânt a SIU Craiova, moartea pacientului a fost declarată marți. O echipă de zece medici s-a ocupat de pregătirea și efectuarea intervenției chirurgicale, după ce s-a obținut acceptul familiei. „Am venit pentru a preleva țesutul hepatic, însă, din păcate, nu a fost bun“, a declarat Radu Zamfir din cadrul Institutului „Fundeni“. Echipa de medici a transmis mulțumiri familiei pacientului în numele persoanelor ale căror vieți pot fi salvate cu ajutorul organelor prelevate. Pacientul în cauză a fost dus la SJU Craiova după ce a suferit o lovitură la cap, prin cădere. Dragoș GAVRILĂ Băut la volan, a făcut accident Un tânăr din Craiova a ajuns joi seară la spital după ce șoferul mașinii în care se afla, fiind băut, a intrat în coliziune cu un automobil. Incidentul a avut loc pe bulevardul Calea București, din municipiu, în jurul orei 20.00. Sorin T., de 30 de ani, din localitate, conducea un autoturism Volkswagen când a lovit un Mercedes care se deplasa în fața sa, la volanul căruia se afla Ahmad B., de 41 de ani, din Craiova, în urma impactului dintre cele două autovehicule, Marius G., de 25 de ani, din municipiu, a fost rănit ușor, fiind transportat la spital pentru îngrijiri medicale de către un echipaj de ambulanță. Polițiștii de la Rutieră l-au testat pe șoferul vinovat cu aparatul etilotest, rezultând o concentrație de 0,33 mg/l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care bărbatul a fost condus la spital pentru recoltarea probelor biologice. Cercetările continuă sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare din culpă. Dragoș GAVRILĂ Salt mortal de la etajul zece Un tânăr de 16 ani, Florin S., din localitatea Cerneți, a căzut ieri-seară de la etajul zece al unui bloc turn din Drobeta Turnu Severin și a murit pe loc. „Eram pe terasă și am auzit o bubuitură. Când am privit pe geam, am văzut un om căzut jos, într-o baltă de sânge. Am coborât și, când am ajuns, am văzut că era vorba de un tânăr. Nu-l cunosc, nu locuiește în bloc, nu l-am mai văzut niciodată“, a spus o locatară. O echipă de medici de la ambulanță a constatat că tânărul suferise multiple lovituri la cap, provocate de căzătura puternică. Poliția a deschis o anchetă în acest caz, pentru aflarea identității băiatului și a cauzelor producerii morții. „Nu putem spune dacă este vorba despre o sinucidere sau despre o moarte provocată, în continuare se fac cercetări“, a declarat purtătorul de cuvânt al IPJ Mehedinți, Carin Sică. Trupul neînsuflețit al tânărului a fost transportat la morga Spitalului Județean din Drobeta Turnu Severin, pentru efectuarea necropsiei. Alin GHICIULESCU Abonează-te la Gazeta de Sud cu 45% reducere! ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală ► Participi automate la Tombola Abonaților dacă te abonezi în oricul lit. 1 ^ prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud 025*/ ► Economisești 45% față de prețul de la chioșc TELEFON ABONARE - Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. • Cost adițional distribuție: prin rețelele proprii: 0,6 RON; prin Poșta Română: 2,5 RON. ret abonament: numai 14,4 RON