Gazeta de Sud, decembrie 2008 (Anul 14, nr. 4200-4223)

2008-12-01 / nr. 4200

21 ./ Au votat în drum spre târg Doljenii cu drept de vot nu s-au înghesuit ieri, la secțiile de votare, alegând mai degrabă să se ocupe de gospodărie. Cei care au călcat pragul secțiilor de votare, în general persoane peste 50 de ani, au făcut-o în drum spre târg sau biserică. Simona TUDOR Aldezir MARIN Satul Leșile - comuna Șimnicu de Sus, prezența la urne destul de scăzută. în primele trei ore de la deschiderea secției, doar 46 de persoane, majoritatea vârstnice, se prezentaseră la vot, din 782 înscrise pe liste la Secția nr. 483. Ilie Pavel a fost prezent la toate alegerile de până acum. La cei 78 de ani, bătrânul a ținut morțiș să-și exercite și de data aceasta dreptul de vot, considerând că „este datoria mea, ca și cetățean al României, să votez“. Nu s-au semnalat evenimente deosebite, doar unii dintre alegători au avut probleme cu buletinele de vot, după cum a spus președintele secției, Ștefan Pasăre. „Am avut alegători care nu prea au înțeles de ce trebuie să voteze pe două buletine. Așa că au votat pe un buletin, iar pe celălalt au confirmat votul“, a precizat acesta. Primul alegător a ajuns la ora 5.40 la secția de votare Comuna Golești deține un adevărat record. Primul alegător s-a prezentat la vot la ora 5.40, deși secția s-a deschis la ora 7.00. Alegătorul a motivat că a venit devreme pentru că a crezut că secția se deschide la ora 6.00 și ca să nu stea la coadă. Locuitorii arondați la Secția nr. 363 au votat în număr mic. Din cele 1.130 de persoane înscrise pe liste au venit să voteze în primele două ore de la deschiderea secției doar 26. Nu s-au înregistrat incidente. O bătrână a vrut să intre în secția de votare având asupra sa o sacoșă inscripționată cu sigla PD-L, însă grație vigilenței președintelui secției, bătrâna a trebuit să abandoneze la intrare materialul de propagandă. Comuna Melinești, drumul spre târgul de animale a trecut și pe la Secția de votare nr. 390. Astfel se explică, în opinia președintelui secției, numărul mare de votanți înregistrați până la ora 11.00, aproximativ 200 de persoane din 925 înscrise pe liste. Că nu a fost de vină spiritul civic, a dovedit-o prezența la vot mai mult decât scăzută înregistrată la secția vecină, nr. 390, din satul Negoiești, unde până la ora 11.00 se prezentaseră la vot doar 131 de persoane din 1.300 înscrise pe liste. Primarul comunei a fost acuzat de PD-L că a stat în fața secțiilor și le-a indicat oamenilor să voteze alianța PSD+PC. O sesizare în acest sens a fost depusă la Biroul Electoral Județean. Filiași prezența la vot a fost modestă. Doar 15% din alegători se prezentaseră până la prânz la Secția de votare nr. 207 amenajată în incinta Grupului Școlar „Dimitrie Filișanu“ din localitate. Interesul pentru votare era la fel de scăzut și la secția vecină, nr. 209, amenajată la Căminul Cultural. Puținii oameni care s-au deranjat să treacă pe la urne erau în drum spre piață. „Oamenii au mers la biserică, la slujba prilejuită de ziua Sfântului Andrei. După aceea s-au dus la piață, iar secția de votare s-a nimerit să fie în drumul lor“, a explicat președinta secției. „M-a dat afară ca pe ultima găină de aprozar“ Coțofenii din Dos se poate mândri cu cel mai conștiincios alegător. George Șchiopârțan, de 63 de ani, nu a lipsit de la nici un tur de scrutin. Bărbatul a ținut morțiș să-și exercite de fiecare dată dreptul de vot și nu oricum. A fost întotdeauna primul cetățean din Coțofenii din Dos care a votat. Ieri, Șchiopârțan nu s-a dezmințit. A ajuns la secție la ora 7.00, fiind primul alegător din localitate care și-a îndeplinit datoria față de comunitate, cum o consideră el. Probleme nu au fost în secția de votare, dar în afara ei, lupta pentru parlamentare a fost presărată cu dispute între simpatizanți ai partidelor politice. Breasla, procesul de votare a decurs pașnic. Un incident minor s-a înregistrat în jurul prânzului. Președinta PSD din localitate a fost dată afară din Secția nr. 265, unde intrase cu o sacoșă cu mâncare. Maria Radu a explicat că a vrut doar să lase o sacoșă cu mâncare celor doi membri PSD din biroul de votare, care erau lihniți de foame. „Am vrut să fac o faptă bună, dar președinta secției m-a dat afară ca pe ultima găină de aprozar“, a spus supărată Maria Radu. în replică, președinta secției de votare, Constanța Naidin, a explicat: „Regulamentul spune că președinții de partide nu au voie în secțiile de votare, așa că am rugat-o să iasă“. Până la ora 13.00, la Secția nr. 265 se prezentaseră la urne 210 cetățeni din totalul celor 638 cu drept de vot. 1 EVENIMENT Mulți dintre alegătorii care s-au prezentat ieri la urne în două cartiere craiovene s-au hotărât în ultima clipă pe cine vor pune ștampila. Alții au știut cu mult timp înainte, pentru că au votat partidul, iar persoana nu a contat prea mult. Unii dintre candidații noi au trecut drept mari necunoscuți. Ramona OLARU în cartierele craiovene George Enescu și Nicolae Titulescu, puțini au fost cei care își cunoșteau toți candidații. Cei mai mulți alegători dintre cei intervievați de GdS cunoșteau dinainte doar câțiva dintre candidații la Parlamentul României, doar aceia de la partidele de notorietate. Pentru unii dintre alegători a contat foarte mult omul și și-au votat alesul, în schimb, alții, mai mulți la număr, au plecat de acasă cu ideea de a pune ștampila în dreptul partidului. De asemenea, mulți dintre alegători au decis în cabina de vot cui să-i ofere sufragiul. Au ales partidul La Liceul de Chimie din Bănie, câțiva pensionari verificau pe ușa de la intrare cum este corect să votezi. „Am votat partidul. Cu ăștia am mers de la început. Sunt cei mai buni“, a spus Marcel Preda, 56 de ani, pensionar. La secțiile de votare de la Grădinița nr. 24, tot pensionarii au mers mai devreme la urne. „Votăm partidul. Oamenii nu ne-au convins cu nimic până acum!“, a precizat Azi Vulpe, de 61 de ani, pensionar. „Mă voi hotărî în cabină, dar tot partidul îl voi alege“, a spus Veturia Vulpe, de 59 de ani, pensionară. Votanții de la Școala nr. 12 „Decebal“, de pe Nicolae Titulescu, ne-au povestit ce a însemnat acest uninominal pentru ei. „Am votat partidul. Numele nu prea ne spune multe. Am aflat persoanele candidate în cabina de vot, de pe buletine“, a declarat Stela Țigănucă, de 55 de ani, inginer chimist. „Interesant acest vot uninominal, dar ar fi fost mai bine ca și candidatul să vină în contact cu mine ca alegător, pentru a-l cunoaște mai bine. Am ales mai mult partidul“, a spus Vasile Țigănucă, de 55 de ani, inginer. Alții au ales omul. „Mă voi orienta în cabina de vot. Aleg persoana, nu partidul“, a spus Ioan Pomacu, de 47 de ani, de profesie polițist. „Am aflat candidații de pe internet. I-am știut pe toți. Este bine să votezi omul, dar mulți se orientează către partid“, a menționat Camelia Radu, de 37 de ani, economist. „Varianta aceasta de uninominal a fost prost aleasă. Tot partidele vor fi alese“, a precizat și Cătălin Radu, de 37 de ani, economist. „Votăm omul în primul rând, iar în al doilea rând partidul“, a fost de părere și Ion Trică, de 68 de ani, pensionar. Au existat și persoane care au dat un vot unei persoane, iar al doilea vot pentru partid. Au existat și persoane care au anulat cu bună-știință votul, în dispreț față de clasa politică. „Eu i-am votat pe toți candidații care erau pe buletinele de vot. M-am gândit că ar fi urât din partea mea să nu vin la vot, așa că am pus ștampila pe toți. Le-am oferit ceea ce îmi oferă ei mie timp de patru ani, numai respect“, a spus Mihaela Marinică, de 23 de ani, account executive. Cunoscuții și necunoscuții de pe liste Alegătorii s-au concentrat asupra candidaților care au mai avut funcții publice, respectiv au mai fost în parlament, însă alții au dorit schimbarea și au ales „nume noi, să vedem de ce sunt în stare“. Cert este că nu și-au cunoscut dinainte toți candidații din colegiul în care au votat, deși aceștia nu au fost prea mulți. „Am aflat candidații după afișajul stradal. Sunt nume noi, care nu au mai fost în parlament. Este o zăpăceală mare uninominalul ăsta. Unii își știu candidații, alții nu, iar alții nu- și știu nici secțiile de votare“, a fost de părere Teodor Ciobanu, de 49 de ani, dispecer. „M-am decis, în cabina de vot și am ales pe cineva care a mai fost, pentru că în cei noi nu prea avem încredere, îi cunoaștem foarte puțin“, a spus Emilia Ungureanu, de 55 de ani, pensionară. „Cei noi de pe liste, în - afară de candidaturi, nu prea au făcut nimic. Tinerii candidați sunt din tagma celor care strângeau studenții pentru acțiunile de campanie ale altor candidați, în rest, ce au făcut și cine îi cunoaște?“,,, a precizat și Mihai Ungureanu, de 28 de ani, reprezentant comercial. „Candidații i-am aflat din presă și de la TV, dar îi știu doar pe cei care mă interesează“, a spus Costinel Giolgău, de 52 de ani, inginer. „Este mai bun unim nominalul. Măcar știi pe cine voi tezi. Am votat cu omul care am crezut eu că este cel mai bun și pecare îl cunoșteam dinainte“, a precizat Aurel Bălosu, de 40 de ani, inginer. 1 Dilema alegătorului: omul sau partidul? Mulți dintre alegătorii craioveni nu își cunoșteau toți candidații din colegiul unde au votat A ștampilat trei buletine Secția de votare numărul 42 din Drobeta Turnu Severin a fost suspendată ieri-dimineață, votanții trebuind să aștepte la ușă mai bine de o oră. Un membru al comisiei a dat unui alegător trei buletine de vot, în loc de două. Neregula a fost observată de alt membru al comisiei, atunci când votantul, după ce pusese ștampila pe cele trei buletine, se pregătea să le introducă în urne. „Membrul comisiei care a dat buletinele spune că a facut-o din greșeală, neavând vreun interes. Ștampila se pusese pe candidatul PD-L, Mihai Stănișoară“, a declarat președintele secției de votare numărul 42. Secția de votare a fost închisă imediat și s-a anunțat poliția. „Am luat declarații de la toți cei care au fost de față și urmează să stabilim în ce condiții au fost ștampilate trei buletine, în loc de două“, a spus comisar Ciobotea Stelica din cadrul IPJ Mehedinți. Dacă va fi găsit vinovat, bărbatul care a votat de două ori pentru Senat va fi trimis în judecată. Alin GHICIULESCU Calendarul suplimentelor ce se distribuie gratuit cu Gazeta de Sud în decembrie » Parteneri principali: O STENA lore drum luni-vineri 6.00 - 10.00 cu Mihai Cojocaru ,în euro SUD Eveniment organizat cu sprijinul: Deșeuri din Echipamente Electrice și Electronice, inclusiv surse de iluminat - legislație și implementare -03 DECEMBRIE 2008 CRAIOVA HOTEL HELISM Pentru detalii și informații despre acest eveniment vă rugăm să ne contactați la numerele Tel. +40 h 310 45 26 / 27, +40 372 906 954 / 56. Tel./Fax +40 21 310 45 28 sau pe adresa diana.bostas@cndds.ro Parteneri media. IbArksta «I« sri>& Cotidian al oltenilor da pratutindanl si 7S.<%4dy SUD THINK»POLIS SI . Organizator: HCNDDS 4- Coadă la urne în Bariera Vâlcii "" Puțini craioveni din cartierul Bariera Vâlcii votaseră ieri-dimineață, până în ora 9.00. După această oră, însă, alegătorii s-au înmulțit subit, cel puțin la Secția de votare nr. 132 de la Școala nr. 14 „Ion Țuculescu“. Venind în grupuri mai mari - vecini, prieteni, unii au fost nevoiți să aștepte minute în șir pentru a primi o ștampilă, întrucât cabinele erau pline, iar ștampilele cu inscripția VOTAT erau toate date. Președintele secției, consilierul juridic Ștefan Ionașcu, a menționat că e o întâmplare faptul că mai mulți alegători s-au prezentat în același timp la urne. „Prezența este destul de mică față de alte scrutinuri. Dintre cei aproape 2.000 de alegători înscriși pe liste, până la ora 10.00 au votat doar 150. Votarea decurge normal, fără nici o problemă“, a declarat Ștefan Ionașcu. Președintele secției de votare a precizat că membrii biroului secției de votare îi ajută pe cei care nu se regăsesc pe liste: „Dacă nu apar pe liste, îi verificăm telefonic, apoi le dăm permisiunea să voteze pe listele suplimentare. Dacă aparțin de altă secție, le spunem unde pot să-și exercite dreptul de vot. E firesc să-i ajutăm“. L Adrian DINLH Minerii din Petrila au ales pentru locuri de muncă Oamenii din Petrila au mers la vot cu gândul la tragedia petrecută nu de mult în mină, dar și la o viață mai bună. „Am votat pentru o clasă politică mai atentă la problemele noastre. Trebuie să se vadă că oamenii de aici au nevoie de sprijin și dacă aceia pe care i-am votat vor ști să asculte de cei de la primărie și chiar și de oamenii de pe stradă, atunci cred că a meritat să vin la vot“, a spus Emanuel Andronache, unul dintre primii politicieni locali care s-au prezentat la vot la Petrila. „Sper ca politicienii pe care i-am votat să ne reprezinte interesele și să fie cât mai multe locuri de muncă. După tragedia de la mină, cred că toată lumea spera să avem ce pune pe masă și asta înseamnă locuri de muncă pentru noi și pentru copii“, a declarat alt localnic. „Poate că numai după ce vom alege oameni mai buni în funcțiile de conducere, tinerii nu se vor întoarce în țară, pentru că, după explozia de lamină, se vorbește numai de, munca în străinătate“, a spus alt, cetățean, care a votat printre primii din orașul Petrila. Toți cei care locuiesc în Petrila și care au fost ieri la vot și- au pus speranța în politicieni și au declarat că au ales „oamenii care au auzit de ei“, și nu politicieni pe care îi văd numai în campanie sau la evenimenteletragice. Diana MITRACHE 7) întrebarea zilei I la www.gds.ro Credeți că oltenii vor veni în număr mare la vot? DA: 22% NU: 78% upiit»** întreținerea ! Familia ta poate fi una dintre cele trei norocoase! Dacă locuiești la bloc completează cât mai multe taloane și vino cu ele la redacția GAZETA de SUD sau trimite-le prin poștă, până la 9 decembrie 2008 la adresa: GAZETA de SUD, str. Câmpia Islaz, nr. 97 A, 200 420, Craiova, Dolj, în urma tragerii la sorți, ce va avea loc pe data de 11 decembrie 2008, GAZETA de SUD va plăti întreținerea pe luna noiembrie pentru trei familii care locuiesc la bloc. -------------------------------------------------------------------------------------------------" TALON DE PARTICIPARE CONCURS "îți plătim întreținerea . Nume........................................Prenume......................................... . OcUpației...............................................................B.l........................ . Adresă