Gazeta de Sud, decembrie 2008 (Anul 14, nr. 4200-4223)

2008-12-04 / nr. 4203

Brestei, răpusă de ploaie Noi asfaltăm, nu gândim. După acest moto s-a turnat asfalt proaspăt pe strada Brestei, celebră pentru lacurile care se formau la cel mai mic strop de ploaie. La fel s-a întâmplat și ieri. Deși primăria s-a bătut cu pumnul în piept că le va oferi șoferilor o arteră de circulație modernă și că îi va scăpa de coșmarul apelor, ploaia a demonstrat că lucrurile nu s-au schimbat. Intersecția Brestei cu Bibescu s-a umplut seri de bălți, spre disperarea pietonilor împroșcați pe trotuar cu jeturi de apă. Primăria spune că vinovată este Compania de Apă, care nu a prevăzut în proiect suficiente guri de scurgere. pagina. Proaspăt asfaltată, strada Brestei a fost din nou inundată % 753 de euro, salariul brut al unui român în 2014 Salariul mediu brut lunar al românilor ar putea ajunge la 753 de euro în 2014, primul an în care euro ar urma să devină moneda oficială în țara noastră, potrivit actualului program de convergență, arată proiecția pentru perioada 2008-2020, publicată seri de Comisia Națională de Prognoză (CNP). Nivelul din actuala prognoză este cu 15 euro mai mare față de cea anterioară, publicată în primăvara acestui an. CNP a revizuit în creștere și estimarea privind salariul brut lunar pentru ceilalți ani, până în 2020. Astfel, în 2015, românii vor încasa lunar 2.673 de lei (810 euro) față de 2.578 de lei (793 de euro), cât fusese prognozat anterior; în 2016, salariul mediu brut ar putea ajunge la 2.873 de lei (871 de euro), în 2017 la 3.085 de lei (935 de euro), pentru ca în 2018 să depășească pentru prima dată 1.000 de euro, ajungând la 3.314 lei (1.004 euro). Pentru ultimii doi ani luați în calcul de prognoza pe termen lung, CNP a estimat un salariu mediu brut lunar de 3.556 de lei (1.078 de euro) în 2019, respectiv de 3.815 lei (1.156 de euro) în 2020. Newsln Telefon cu număr scurt Autoritatea Națională pentru Comunicații (ANC) a alocat primele numere telefonice naționale scurte pentru servicii armonizate la nivel european de forma 118xyz, a anunțat ieri compania. Potrivit ANC, numerele de tip 118xyz sunt utilizate în Europa pentru serviciile de informații privind abonații. în România, furnizorii vor putea oferi prin intermediul acestor numere atât servicii de informații privind abonații, cât și servicii conexe acestora, precum conectarea apelantului la numărul despre care a cerut informații, detalii suplimentare despre abonat sau informații privind abonații serviciilor de telefonie din alte state. Confomm Autorității Naționale pentru Comunicații, 11 companii au trimis cereri de acordare a unor numere naționale scurte de famnă 118xyz. Newsln COMENTARIU Ce le pasă? Trăiesc acum într-o lume paralelă, concentrați pe procente și negocieri. Le-a ieșit cacealmaua: mai puțin de jumătate din români au mers duminică să voteze. Ziua națională a fost aproape trecută sub tăcere pentru că ciorba groasă a ciolanului puterii tocmai începuse să fiarbă. Partea vizibilă a României politice spumegă vorbe pe ecrane, ignorând cu impertinență uriașa tăcere cenușie care a cuprins România. în urmă cu 18 ani a fost votul din duminica orbului. Acum a fost votul din duminica tăcerii. Prezența la urne în România lui 2008: 39%. Prezența la urne în Austria lui 2008: 78%, Ucraina 62%, Danemarca 86%, Grecia 74%, Franța 60%, Estonia 62%, Polonia 53%. Este de necrezut cât de puțin se vorbește în România despre cel mai îngrijorător fenomen de masă postdecembrist: 11 milioane de români refuză să participe la actul de guvernare al propriei țări. O prezență masivă la vot ar fi incomodat o clasă politică venală, cum este cea mioritică. Pentru că puterea votului trupeților de partid crește odată cu proporțiile absenteismului. Și astfel votul devine previzibil. Votul devine o simplă olimpiadă între partide. Votul devine doar un trafic de plase. Votul devine doar aburul strălucitor care umple balonul de săpun al democrației românești. Votul din duminica tăcerii ne îndreaptă cu pași repezi către o dictatură a partidocrației. S-a vorbit prea puțin despre efortul unanim al politicienilor de a nu crea românilor cele mai favorabile condiții pentru a vota. Plasarea scrutinului în mijlocul manivacanței de 1 decembrie a defavorizat prezența la urne. Obligația de a vota doar în colegiul în care ai domiciliul stabil a împiedicat zeci de mii de studenți și tineri să voteze. Iar milioanele de români de peste hotare (dintre care au votat doar vreo 20.000) au fost ignorați cu desăvârșire prin slaba informare și prezența rarefiată a secțiilor din străinătate. Segmentul cel mai dinamic, educat și bine informat al României nu a votat. Generația tânără pe care o așteptăm de câțiva ani să preia puterea nici măcar nu s-a prezentat la concurs. Este absurd să ceri unui politician să aibă vocație de sfânt. Au fost prinși cu mâța-n sac Nixon sau Helmut Kohl. Cum să te aștepți să-i crească din oficiu lui Năstase sau Remeș aripi de înger? Dar îi așteptăm cu toții, idealiști sau cinici, pe acei legiuitori profesioniști. Printre candidații din această toamnă s-au numărat o mulțime de tineri politicieni, care nu sunt altceva decât pastișe triste ale lui Agamiță Dandanache. Cât de ridicolă este cariera profesională a celui mai tânăr deputat de Craiova comparată cu cea a noului deputat de București, Theodor Paleologu. Din păcate, tinerii de calibrul lui Theodor Paleologu sunt mai rari în parlament decât autostrăzile în România. Generația care refuză puterea de Vlad MIXIC. Unii dintre tinerii care nu au votat duminică au cariere de succes, alții sunt sincer animați de intenții bune. Cu toate acestea, puțini au curajul de a intra în politică. Ideea implicării active în viața cetății a fost sufocată de avertismentul din copilărie: „Politica e cea mai murdară curvă, să nu te bagi și tu că oricum nu poți schimba nimic“. Când intri în casa unui tânăr român trebuie să te descalți pentru a respecta curățenia parchetului strălucitor, în același timp, pe holul blocului bate un vânt de murdărie. Generația care refuză puterea, deși are toate calitățile pentru a o exercita, trăiește într-o realitate paralelă. Iar dacă întâlnirea ei cu politica nu se va produce, vor mai urma multe duminici ale tăcerii. Cotidian al oltenilor de pretutindeni I Titlurile zilei EVENIMENT / MMA 2 Pietoni amendați de Rutieră 48 de craioveni au fost amendați morți de polițiștii Serviciului Circulație, în urma unei acțiuni preventive având ca scop descurajarea traversărilor neregulamentare de către pietoni. Alte 59 de persoane surprinse „în flagrant“ au scăpat cu avertismente. ADMINISTRAȚIE ȘI POLITICĂ / AGINA , PD-L și PNL, bătute la ele acasă O analiză asupra rezultatelor înregistrate de partide în Dolj arată că, paradoxal, în localități conduse de primari PD-L sau PNL a câștigat PSD. Situația este valabilă și în Craiova, unde Alianța PSD+PC a câștigat atât la Senat, cât și la Camera Deputaților, deși majoritatea mandatelor puse la bătaie în Bănie au fost obținute de PD-L SPORT/ %GMA 12 Mircea Sandu, neîncrezător în calificarea naționalei Președintele FRF crede că reprezentativa tricoloră are șanse mici de calificare la Campionatul Mondial, care se va desfășura în 2010, în Africa de Sud. Taxa de poluare, majorată la mașinile second hand Premierul Călin Popescu Tăriceanu a declarat, după vizita la Centrul de încercări automobile Titu, că executivul va lua în discuție, în ședința de astăzi, majorarea taxei de poluare pentru mașinile de ocazie și că ar putea fi majorată prima de casare din Programul „Rabla“. Tăriceanu a spus că va avea discuții cu „sectorul auto“ în legătură cu majorarea primei de casare pentru mașinile vechi, susținând că aceasta ar putea ajunge la „pragul psihologic“ de 1.000 de euro. „O să discutăm cu sectorul auto să vedem dacă e util acest lucru. (...) Acum e la 800 de euro, dacă se va ajunge la 1.000 ar fi un prag psihologic care ar stimula mai mult cumpărătorii“, a spus premierul. Călin Popescu Tăriceanu a precizat că nu a primit încă un răspuns de la Comisia Europeană în legătură cu decizia guvernului de a suspenda, pe o perioadă de un an, taxa de primă înmatriculare pentru mașinile noi. Premierul susține că trebuie luate măsuri de stimulare a vânzărilor, de păstrare a locurilor de muncă în sectorul auto și pentru funcționarea economiei. „E în interesul nostru să găsim cele mai bune măsuri ca acest lucru să se întâmple“, a spus Tăriceanu. Newsln Așteptați la alimente Primăria Craiova riscă să rămână cu faina și zahărul în depozit. Prima zi a celei de-a doua etape de distribuire, în municipiul Craiova, a zahărului și făinii provenite din stocurile de intervenție comunitară a debutat cu stângul. Persoanele cele mai defavorizate ale urbei, beneficiarii de venit minim garantat, pensionarii agricultori și de legi speciale nu s-au înghesuit să ridice cele 20 de kg de făină și 6 kg de zahăr ce revin fiecăruia. Până la prânz, numai 15 cetățeni își ridicaseră pachetele cu produse preambalate. Oamenii au spus că nici acum nu ar fi venit dacă nu aflau întâmplător că au dreptul la acest ajutor. „Eu am ridicat pentru mama mea, care are pensie de la CAP. Am întrebat la noi la țară, în comuna Bistreț, și mi-au spus că nu este pe listă, așa că renunțasem, întâmplător mi-a zis cineva în tramvai, am venit până la depozit și am descoperit că era pe liste. De asta nu am venit de prima dată“, a explicat o craioveancă. Gheorghița Gavrilă a spus că nici ea nu a știut, abia aflase de la „doamna de la Social“ și a venit să-și ridice produsele, care considera că sunt binevenite, mai ales acum, de Sărbători. Cea de-a doua etapă de distribuire va dura până pe 10 decembrie. 600 de persoane sunt așteptate în continuare pentru a intra în posesia alimentelor. Maria CERNĂTESCU Acest număr conține Suplimentul de Imobiliare și Construcții