Gazeta de Sud, februarie 2009 (Anul 15, nr. 4247-4271)

2009-02-01 / nr. 4247

21 Cursele ilegale, spectacol și pericol Cursele de mașini, spectacol și distracție pentru unii, motiv de „claxonat“ pentru alții, s-au mutat de pe pista aeroportului pe drumurile nationale, în 17 apropierea Craiovei. Dragoș GAVRILĂ Pentru unii sunt „nebunii“ care trec cu motoarele mașinilor huruind pe Calea București și nu îi lasă să doarmă. Pentru alții sunt filoșii cu mașini scumpe, care nu au altceva mai bun de făcut decât să se dea în spectacol. Admirați sau priviți cu dezaprobare, „facerii“ din Craiova s-au mutat, de o bună bucată de vreme, de pe aleea betonată dintre aeroport și fabrica de avioane pe drumurile naționale. Săptămânal, zona Metro vuiește de zgomotul motoarelor „încordate“ la maximum și de scrâșnetul cauciucurilor. Dacă ieși la plimbare joi seară pe bulevardul Calea București, ai șanse să îi întâlnești în trafic, depășindu-te în viteză, îndreptându-se către ieșirea din oraș. îi găsești parcați pe stânga și pe dreapta drumului național care leagă Craiova de Slatina, cu becurile de avarie pornite. Sunt, de regulă, peste o sută de mașini și câteva sute de persoane. Vine fiecare cu ce are, de la Tico, Matiz sau Cielo, la BMW Seria 3 „pisicuță“, M5 sau Toyota Celica modificată, venită din Olt. Telefoanele mobile sună și cei care au ajuns deja își anunță prietenii: „Hai la Metro, că se fac curse!“. Prilej de distracție pentru toată lumea, chiar dacă majoritatea vin doar să se uite. Cifrele zboară în stânga și în dreapta, aici mii de centimetri cubi, acolo sute de cai -putere. Adrenalina crește în toți, participanți sau spectatori. Poliția a venit și a plecat Joi noapte, poliția „a stricat“ distracția de la Metro, în jurul orei 22.30, în zonă se adunaseră aproximativ 100 de mașini, iar filtrul de poliție instituit în urma spargerii depozitului de armament din București era la o aruncătură de băț. Printre cei veniți la curse se purtau discuții dacă polițiștii din filtru au sau nu stații radio prin care și-ar putea anunța colegii de la Rutieră. Spre hazul general, un Logan de poliție cu girofarurile pornite a „vizitat“ zona, trecând înainte și înapoi, fără să oprească însă. Cum nimeni nu a vrut să își bage capul în laț, s-a hotărât deplasarea în zona Ișalnița, pe DE 70. Mașinile adunate la Metro au dispărut în coloană pe centura de nord a Craiovei, cu viteze între 120 și 180 km/h. La 13 kilometri de oraș, slabe șanse să apară vreun echipaj. „Liniuțele“ s-au desfășurat pe cele două benzi ale unui sens de mers, în timp ce tirurile și celelalte mașini erau obligate să oprească în mijlocul drumului. De la Metro, la Ișalnița Mașinile s-au aliniat câte două la start, fiecare pe o bandă de circulație. Traficul rutier a fost oprit de tineri ieșiți în stradă pentru a „închide“ mașinile care circulau în mod normal. „Băt ăla cu duba, stai acolo, rămâi pe loc!“, s-a strigat de pe margine la un șofer care nu accepta să fie oprit în drum. înaintea uneia dintre plecările lansate, un Volkswagen care se îndrepta spre Craiova și a nimenit în mijlocul „distracției“ a intrat pe contrasens ca să treacă de „nebuni“, urmat de o ploaie de „vorbe dulci“. Când nu a mai fost nici un obstacol pe porțiunea de drum de 400 de metri din fața mașinilor, s-a dat startul. „Când las mâinile în jos, plecați! Gata? Ridicați geamurile! Trei...doi...unu, start!“. După plecarea în forță, cei adunați în stradă s-au dat deoparte pentru a lăsa tirurile și celelalte automobile să își vadă de drum. Pe margine, spectatorii admirau mașini, lansau provocări sau mai făceau haz de câte un Matiz în care s-a trezit „spiritul de ninja“ printre „monștrii“ cu sute de cai-putere sub capete, în timp ce câteva timide prezențe feminine, îmbrăcate „de oraș“, tremurau de frig. O jumătate de oră mai târziu, extazul s-a evaporat și, odată cu el, și seara de curse „ilegale“ de mașini în Craiova. Până săptămâna viitoare. Adunarea pentru curse, în față la Metro Tatăl a trei copii, decedat într-un accident de muncă Un bărbat și-a găsit sfârșitul după ce a căzut de pe o clădire dezafectată din incinta Complexului Energetic Rovinari din Gorj. Accidentul de muncă s-a petrecut joi seară, dar cadavrul a fost descoperit ieri-dimineață. 1 Mihaela FLOROIU Trupul neînsuflețit al unui muncitor de 42 de ani a fost găsit ieri-dimineață în incinta Complexului Energetic Rovinari. Moartea lui Ion Popescu, din Turceni, a fost declarată accident de muncă și este investigată de Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) și de Parchetul Local Târgu Jiu. Potrivit Simonei Dumitrașcu, inspector-șef adjunct al ITM, bărbatul era muncitor angajat la o firmă prestatoare de servicii pentru CE Rovinari și a căzut de pe o clădire dezafectată. „Victima accidentului de muncă are 42 de ani și era angajatul unei firme care lucra pentru complex. Se pare că lucra la colectarea fierului vechi dintr-o clădire dezafectată. Cadavrul a fost găsit astăzi dimineață (seri - n.r.), având craniul spart. Vom continua cercetările“. Acesta este primul accident de muncă din acest an. în 2008 au fost înregistrate 109 accidente de muncă, dintre care nouă au fost mortale. Angajatul unei firme prestatoare de servicii Leonard Filip, purtătorul de cuvânt al CE Rovinari, a declarat că alt muncitor a găsit cadavrul ieri-dimineață: „Cadavrul a fost găsit de un muncitor la ora 8.00. Se pare că bărbatul a decedat joi seară, dar nimeni nu i-a observat lipsa. Nu este angajatul complexului, ci al unei firme prestatoare de servicii“. Potrivit aceleiași surse, în ultimele zile, Ion Popescu lucra pentru altă firmă, care era angajată să dezmembreze fierul vechi din clădirea dezafectată. Familie urmărită de ghinion Primarul orașului Turceni, Ion Iordache, a declarat că Ion Popescu era tatăl a trei copii minori. „Bărbatul avea trei copii minori, de opt, 11, respectiv 13 ani, iar soția lui nu are serviciu. Sunt o familie necăjită, în urmă cu doi ani, casa familiei Popescu a luat foc. Au primit ajutor de la primărie pentru efectuarea reparațiilor necesare“. Primăria va ajuta familia Popescu. Cadavrul bărbatului a fost transportat la Serviciul de Medicină Legală Gorj, pentru efectuarea necropsiei și stabilirea cauzelor decesului. f i întrebarea zilei la www.gds.ro Credeți ca intenția Primăriei Craiova DA: 45% de a percepe taxa pentru parcare este bună? NU: 55% EVENIMENT Hipermarketul Kaufland, prădat cu acordul angajaților Două femei, vecine și angajate ale hipermarketului Kaufland din Craiova, dar și soțul uneia dintre ele sunt cercetați de polițiștii doljeni, după ce joi seară au încercat să sustragă produse în valoare de aproximativ 1.000 de lei din magazinul din Craiovița Nouă. J Aldezir MARIN O patrulă din cadrul Grupării de Jandarmi Mobile Craiova a fost sesizată joi seară, în jurul orei 23.30, de agenții de pază ai hipermarketului Kaufland din cartierul Craiovița Nouă, că au fost depistate două persoane care încercau să părăsească magazinul fără să achite mai multe produse la casă. Jandarmii le-au identificat, stabilind că se numesc Iulian Oncică, de 45 de ani, și Leontina Oncică, de 42 de ani, soț și soție, din Craiova, în căruciorul celor doi au fost descoperite produse alimentare, băuturi răcoritoare și alcoolice, dulciuri, produse cosmetice și vestimentare în valoare de aproximativ 1.000 de lei, pentru care aceștia nu aveau bon fiscal. Oamenii legii au bănuit că nu este vorba despre un simplu furt, mai ales că soții Oncică trecuseră fără probleme de casă. Luați la întrebări, cei doi soți au explicat că furtul produselor fusese pus la cale împreună cu supraveghetoarea casierelor hipermarketului, care a încercat să le înlesnească ieșirea din magazin fără să plătească. Angajate la Kaufland, vecine și complice Conform reprezentanților Grupării de Jandarmi Mobile Craiova, soții Oncică au declarat că, după ce au intrat în centrul comercial, au fost sunați de femeia care supraveghea activitatea casierelor, care le-a spus să se ducă la raionul cu dulciuri, unde vor găsi un coș cu produse, să adauge în acesta și altele, după care să se prezinte la casa de marcat nr. 16, pe unde vor putea să treacă fără să le achite. Cei doi craioveni au urmat întocmai instrucțiunile. Iulian Oncică a rămas la casă ca să plătească două produse, în timp ce soția sa a plecat spre ieșirea din magazin cu căruciorul plin, însă a fost oprită de personalul de pază, care i-a solicitat să prezinte bonul fiscal. Jandarmii au stabilit că femeia s-a întors la casă, de unde a primit un bon fiscal emis în aceeași zi în jurul orei 14.00, pentru cu totul alte produse decât cele care se aflau în coș și cu altă valoare. S-a mai stabilit că bărbatul a plătit la casa nr. 16 cele două produse cu o bancnotă de 100 de lei, la care a primit resturi de 50 de lei și... cinci de zece lei. Agenții de pază ai magazinului au observat că bonul fiscal prezentat nu corespunde cu produsele din coș și valoarea acestora și au anunțat jandarmii. La rândul său, lucrătoarea de la casa nr. 16 a declarat că a fost sunată de supraveghetoare, care i-a spus că pe la casa ei vor trece două persoane ce au bon pe produsele din coș și să le lase să treacă, lucru pe care l-a și făcut, în urma cercetărilor, jandarmii au mai stabilit că Leontina Oncică este angajata hipermarketului Kaufland de pe strada Calea București din Craiova și că locuiește în același imobil cu supraveghetoarea casierelor din magazinul din Craiovița Nouă. Casiera supermarketului a explicat că șefa i-a spus să-i lase pe cei doi soți să plece fără să plătească Leontina Oncică le-a povestit jandarmilor cum a încercat să sustragă bunurile din magazin Dosarul, pe masa procurorilor Pe numele celor doi soți au fost întocmite actele premergătoare începerii urmăririi penale pentru săvârșirea infracțiunii de furt calificat, iar dosarul a fost înaintat Parchetului de pe lângă Judecătoria Craiova pentru continuarea cercetărilor, anchetatorii urmând să stabilească exact cum a fost pus la cale furtul. m A Scurte știri La volan cu o concentrație alcoolică de 1,8 grame la mie Un bărbat din orașul Călimănești, județul Vâlcea, a fost depistat conducând în stare de ebrietate un autoturism Renault O' Megane, pe DN 7, de la Sibiu către Râmnicu Vâlcea. Gheorghe Nițu, de 48 de ani, a fost oprit joi de polițiști în trafic. Bărbatul a refuzat etnotestul pe motiv că nu poate să sufle în aparat și cu greu s-a lăsat convins de polițiști să meargă la spital pentru a i se recolta probe de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei: „în urma recoltării probelor de sânge și a analizelor s-a stabilit că bărbatul avea o concentrație alcoolică de ’ 1,8 grame la mie, adică era aproape de a intra în comă“, a declarat subinspectoarea Diana Smărăndoiu, purtătoarea de cuvânt a Inspectoratului Poliției Județene Vâlcea. Șoferului i s-a ridicat permisul și i-a fost întocmit dosar penal pentru conducere sub influența băuturilor alcoolice. Cimitirul Rodipet Alina STATE-FULGER Primăria Craiova a finalizat acțiunea de eliminare a chioșcurilor ilegale amplasate de societatea Rodipet pe domeniul public al orașului. în urmă cu două zile, municipalitatea a ridicat, cu ajutorul RAADPFL, și ultimele puncte de vânzare de pe Calea București, din cartierul Rovine, de lângă Spitalul nr. 2 și din Valea Rece. în total, au fost dezafectate 19 chioșcuri, o mare parte dintre ele ocupând inutil trotuarele, deoarece erau închise. Altele, în schimb, produceau bani grei pentru societate, deși funcționau ilegal. Șeful Serviciului Disciplina în Construcții, Gheorghe Daici, a declarat că primăria va imputa Rodipet costurile de ridicare a chioșcurilor, care, la un prim calcul, depășesc 10.000 de lei. La această sumă se adaugă amenda de 19.000 de lei pentru nerespectarea legislației. „Deocamdată, le-am spus că le imputăm costurile, le-am dat și amendă, dar trebuie să ne consultăm cu Direcția de Taxe și Impozite, să vedem cărei firme o trimitem. Știm că și-au schimbat denumirea și nu vrem să invoce apoi motivul că nu au primit-o“, a declarat Daici. Valentin TUDOR Drumul Național 67 D, afectat de o alunecare de teren Drumul Național 67 D Târgu Jiu - Baia de Aramă - Băile Herculane a fost afectat de o alunecare de teren în zona Munților Godeanu. Un zid de sprijin a fost dislocat, bucățile căzute din el blocând o porțiune de carosabil. Potrivit directorului Secției Drumurilor Naționale Gorj, circulația se desfășoară pe un singur sens de mers. „Lucrarea este complexă, iar în momentul de față nu putem face altceva decât să semnalizăm corespunzător pericolul existent. Vom întocmi un proiect și sper că vom efectua lucrarea în acest an“, a precizat Dumitru Leuștean, directorul Secției Drumuri Naționale Gorj. Acesta a fost ieri în zona în care a avut loc alunecarea de teren și a făcut o primă evaluare a pagubelor produse, Alin ION Traficant de carne vie, arestat Un bărbat de 43 de ani, care face parte dintr-un grup de persoane cercetate pentru proxenetism, a fost arestat joi noapte. Stelian Călina (foto) este unul dintre cei zece inculpați acuzați de trafic de persoane, proxenetism, prostituție și asociere într-o grupare infracțională. Călina a încercat să plece fraudulos din țară, el având interdicție de a părăsi localitatea de domiciliu. Joi, bărbatul a fost prins la Vama Nădlac și a fost reținut: „Avea acte de identitate false. El nu avea voie să părăsească localitatea de domiciliu, fiind cercetat pentru mai multe infracțiuni“, a declarat un reprezentant al Parchetului Gorj. Stelian Călina este acuzat că racola tinere pe care le obliga să se prostitueze atât în țară, cât și în străinătate. Potrivit anchetatorilor, 28 de tinere, dintre care zece cu vârste cuprinse între 15 și 17 ani, au fost duse în Spania, între anii 2005 și 2008, în vederea practicării prostituției. Potrivit procurorilor DIICOT Biroul Teritorial Gorj, centrul operațiunilor era un club de noapte din Târgu Jiu, patronat de unul dintre frații Călina. Aici se practica prostituția și erau racolate tinerele. Mihaela FLOROIU Abonează-te la Gazeta de Sud cu 54% reducere! ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală ► Participi automate la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud ► Economisești 54% față de prețul de la chioșc 0251/412.146 TELEFON ABONARE Mașinile abandonate, ridicate de Poliția Comunitară Mai mult de jumătate dintre rablele abandonate în parcările publice din Târgu Jiu au fost ridicate, în urma acțiunilor desfășurate de Poliția Comunitară. Ion Tudor, directorul executiv al instituției, a precizat că au fost identificate 215 autovehicule scoase din funcțiune aflate pe domeniul public, din care, până în prezent, au fost ridicate 110. „Unii deținători ai autovehiculelor abandonate care au fost avertizați le-au ridicat din parcările publice. Alți 28 de proprietari au reparat mașinile și le-au repus în circulație, 15 dosare sunt în lucru, iar pentru 62 de ruble efectuăm verificări în vederea identificării proprietarilor“. Mașinile ridicate de Poliția Comunitară sunt transportate în parcarea din incinta societății Transloc. Procedura de ridicare a autovehiculelor durează aproximativ două săptămâni. Prima dată, polițiștii comunitari lipesc pe parbrizul mașinii un proces-verbal de constatare, după care primarul orașului urmează să emită o decizie prin care se stabilește că autovehiculul respectiv este abandonat, iar apoi poate fi ridicat. Alin ION • Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. Cost adițional distribuție: prin rețelele proprii: 6,6 RON; prin Poșta Română: 2,6 RON. Preț abonament: numai 14,4 RON 1x CALCULATOR PERFORMANT Este 10 X 100 LEI NOI ______ î