Gazeta de Sud, februarie 2009 (Anul 15, nr. 4247-4271)

2009-02-23 / nr. 4266

GAZETA de S»UD Luni, 23 februarie 2009 Victorie dramatică pentru oltence EGHESS Oltchim - ETA Győr 28-26 Sala Sporturilor „Traian“, spectatori: 3.000. Oltchim: Huțupan, Tolnai - Lecușanu (7 goluri), Elisei (5), Manea (4), Pidpalova (4), Maier (3), Meiroșu (3), Luca (2) , Borbas, Szucs, Adymbnte, Pușcașu, Avădanii. Antrenor: Radu Voina, Gyor, Palinger- Gorbicz (10), Werten (5), Tömöri (3) , Mravikova (3), A. Herr (2), Spiridon (2), Botiș 1, Kovacsics, Herr, Horvath, Hornyak. Antrenor: Csaba " Konkoly. Au arbitrat: Nenad Nikolic - Dușan Stojkovic (Serbia). Oltchim a jucat împotriva unguroaicelor KL de la Gyor și a arbitrilor Ior" din Serbia, trecând pe primul loc al clasamentului în Grupa 2 a Ligii Campionilor. Andi NICULESCU Meciul dintre Oltchim Râmnicu Vâlcea și ETO Gyor a semănat mai puțin cu cel jucat în sezonul trecut tot în faza grupelor principale ale Ligii Campionilor la handbal feminin. Dinspre gru pul de suporteri ai campioanei Ungariei nu s-a mai auzit lozinca „români, țigani“, iar vâlcenii nu au mai scandat „afară cu ungurii din țară“. Cele două galerii au cântat împreună câteva cântece, iar „verzii“ au afișat un banner pe care scria în ungurește: „Marian Cozma, să te odihnești în pace!“. Radu Voina a gândit foarte bine începutul de meci, a trimis-o pe Elisei să țină om la om la Gorbuz, în timp ce Luca și Lecușanu au blocat-o pe Tomori în momentul în care „tunarul“ oaspetelor încerca să arunce de pe inter. Campioana României a luat avans încă din debut și la mijlocul primei reprize conducea cu 8-5, moment în care Csaba Konkoly a cerut timp de odihnă. Gyor a revenit și a egalat pe tabela de marcaj, 12-12 (‘26), dar oltencele au terminat primul mitan în forță și au intrat la cabine în avantaj, scor 16-14. Chimistele au transpirat din greu pe final Repriza secundă a fost asemănătoare, cu unguroaicele încercând din răsputeri să țină aproape și să egaleze. Oltchim s-a desprins la 23-19 și se părea că va obține un succes lejer, dar în ultima parte a meciului la rampă au ieșit cei doi arbitri din Serbia, care au fluierat într-o singură direcție și le-au ajutat pe oaspete să revină în joc. Cu trei minute înainte de final situația devenise critică pentru Vâlcea. Győr conducea cu 26-25, avea atacul și, în plus, superioritate numerică după o eliminare ușor dată Steluței Luca. Vâlcencele s-au apărat eroic în doar cinci jucătoare, Luminița Huțupan a scos două mingi în postura de unu la unu și Oltchim a marcat de trei ori consecutiv, consemnând o victorie muncită și meritată. A fost 28-26 și acum semifinalele se văd din ce în ce mai clar la Vâlcea. Oltchim a trecut pe primul loc al Grupei 2 principale și poate tranșa problema calificării în cazul în care sâmbătă obține un nou succes la Ljubljana. „Un astfel de meci e greu de trăit“ Tehnicianul principal al Oltchimului, Radu Voina, a trăit la intensitate maximă meciul: „Un astfel de meci e greu de trăit. Puteam pierde o partidă după ce am condus 56 de minute și ar fi fost nedrept. O spun cu mâna pe inimă. Am meritat această victorie. Avem șanse reale de calificare, iar aceste fete au demonstrat că au un caracter puternic, merită lăudate, merită statui. La cât de agresiv s-au apărat unguroaicele cred că numai o eliminare de două minute este foarte puțin, dar oricum contează mai puțin și eu, de obicei, nu comentez arbitrajul“. De partea cealaltă, tehnicianul unguroaicelor, Csaba Konkoly, a spus: „Știam că Oltchim este o echipă puternică. Am alergat după egalare 55 de minute și când am obținut-o nu am știu ce să facem cu ea. Finalul a fost tensionat, ambele echipe puteau să se impună. A câștigat Vâlcea și țin să le felicit pe handbalistele de la Oltchim. In mod normal vom merge împreună în semifinale“. Gorbicz (la minge) a fost principala „problemă“ a jucătoarelor de la Oltchim, care în final s-au bucurat istă Răzbunarea lui Adrian Cotoranu Voleibalistele de la SCM U Craiova au pierdut sâmbătă disputa de pe teren propriu cu Dacia Mioveni, scor 3-0 (29-27, 25-14, 25-17), în cadrul rundei a 19-a din Divizia Al. Echipa din Mio veni a fost condusă de pe margine de Adrian Cotoranu, antrenorul care în vara trecută promovase Craiova în prima divizie, dar că la conducerea clubului oltean tin~î-a mai prelungit contractul. Chiar dacă a preluat de puțin timp echipa argeșeană, Cotoranu a reușit să-și mobilizeze elevele pentru meciul cu SCMU. Și a reușit, juătoarele de la Mioveni abordând a cul de sâmbătă cu multă ambiție și dăruire. Echipa craioveană, pregătită de Pușa Dina, a rezistat decât primul set, pe care l-a pierit trf în prelungiri, 29-27. Următoarele două seturi au fost dominate de voleibalistele de la Dacia Mioveni, care s-au impus cu 25-14, respectiv 25-17; în urma acestui rezultat, noua echipă a lui Adrian Cotoranu și-a crescut considerabil șansele să prindă play-off-ul, ocupând locul opt, în timp ce craiovencele au ca obiectiv evitarea retrogradării. Pușa Dina a explicat de ce au fost învinse elevele sale: „Am pierdut din cauza greșelilor personale. Dacă îmi ascultau indicațiile, altul era rezultatul. Adversarele s-au mișcat mai bine, s-au dăruit mai mult, au avut mai multă ambiție decât noi și au câștigat, îmi pare rău că am pierdut acest meci, dar trebuie să mergem mai departe, pentru că mai sunt șanse să rămânem. Sper să-mi ating obiectivul“. La rândul său, Adrian Cotoranu a spus: „Am evoluat bine de la prima până la ultima minge, s-a jucat și cu foarte multă ambiție. Era important să ajungem în primele opt echipe, pentru a nu mai juca cu securea deasupra capului. Nu vreau să comentez asupra situației de la Craiova, doar că eu cred că mici am demonstrat valoarea. Am bătut Craiova cu 3-0 cu o echipă luată din mers“. Pentru SCMU au evoluat: Daniela Mincă, Daniela Cocoș, Ilieva Toteva, Raluca Bucur, Denisa Drâmboi, Ana Mozgon - libero. Au mai in trat: Georgiana Popovicj, Ioana Toma și Ioana Vasinca. Celelalte rezultate înregistrate în această rundă: Rapid București - CSU Metal Galați 0-3, Dinamo București - VC 2004 Tomis Constanța 3-0, Unic LPS Piatra Neamț - CSM Lugoj 3-0, Penicilina Iași - CSU Neumarkt Târgu Mureș 3-0 și CSM Sibiu - Știința Bacău 0-3. Chiar și după insuccesul cu Dacia Mioveni, SCM-U Cra iova a rămas tot pe locul nouă, deoarece și celelalte trei echipe din partea inferioară a clasamentului, Lugoj (locul 10), Sibiu (11) și Rapid (12), au pierdut, în etapa a 20-a, elevele Pașei Dina întâlnesc, în deplasare, formația CSU Neumarkt Târgu Mureș. Daniela MITROI SP@RT A mai rămas un punct Dinamo la rând! Echipa masculină de handbal CS Universitatea Craiova a obținut sâmbătă, pe teren propriu, o victorie importantă în fața liderului HC Arad, scor 38-36 (22-18), într-un joc din cadrul rundei a treia din turul doi al Diviziei A, seria D. în urma acestei victorii, elevii lui Paul Stuparu și Cătălin Popescu au acumulat 24 de puncte și s-au apropiat la un singur punct de arădeni, care au 25 de puncte. „A fost un joc dificil, dar băieții noștri au fost foarte determinați, indiferent de greșelile individuale sau de arbitraj. S-a văzut că au vrut neapărat să câștige“, a spus după partidă antrenorul principal al oltenilor, Paul Stuparu. Golurile echipei din Bănie au fost reușite de: Ruseanu (7), Arsene (6), Bârlogeanu (5), Pavel (5), Cordescu (4), Mincan (4), Târnă (3), Șerban (2), Pascu (1) și Dodon (1). Antrenorul oaspeților, Adrian Dreghici, a recunoscut că oltenii au jucat mai bine: „Mi-am avertizat băieții încă de la începutul partidei că echipa care va face cele mai multe greșeli va pierde și așa s-a întâmplat. Noi am făcut mai multe greșeli și asta s-a văzut pe tabela de marcaj“. în celelalte două partide din Seria D a Diviziei A s-au înregistrat rezultatele: Romvag Caracal - CSM Lugoj 24-24 și HC Delignit Mehedinți - Unirea Sânnicolau Mare 30-37 (partida a fost câștigată de HC Delignit Mehedinți cu scorul de 10-0 la masa verde deoarece echipa din Sânnicolau Mare nu a respectat cerințele de vârstă). HC Designu Mehedinți ocupă locul trei, cu 24 de puncte, ca și CS Universitatea Craiova, și păstrează șanse să câștige seria. Echipa severineană joacă runda viitoare pe terenul liderului HC Arad, iar CS Universitatea se va deplasa la Timișoara, unde va întâlni echipa locală LPS Banatul. Daniela MITROI I« Foto: Andi Niculescu Baschetbaliștii de la SCM U Craiova nu au avut probleme în disputa de sâmbătă, de pe teren propriu, cu ultima clasată în Divizia A, Rapid CFR Marfa București, impunându-se cu scorul de 97-61 (24-11, 28-14, 27-19, 18-17), într-o partidă din cadrul etapei a 22-a. Profitând de adversarul slab, antrenorul oltenilor, Paul Nicolae, a rulat întregul lot, cei 12 jucători de la SCMA care au intrat în teren trecându-și numele pe lista marcatorilor. Cel mai bun om al formației craiovene a fost Germaine Green, care a reușit 26 de puncte și a avut un indice de eficiență de 33. Celelalte puncte au fost reușite de: I. Corneanu (2), Tomic (15), Lepădat (2), Albu x (4), Andonie (3), Răducanu (4), Niculescu (8), V. Ștefan (3), Holmes (10), Mitchell (12) și Lekic (8). SCMU ocupă locul 11 și runda viitoare va juca în deplasare cu Dinamo București, echipă pe care în tur a învins-o, la Craiova. Daniela MITROI CET a depășit Sportul Echipa feminină de baschet CET Govora a reușit cea de-a doua victorie consecutivă din acest retur de campionat, pe terenul bucureștencelor de la Sportul Studențesc. Elevele soților Mihai și Antoaneta Toma s-au impus cu 64-45, pe sferturi 17-7, 20-15, 17-10 și 10-13, urcând pe locul cinci al clasamentului, 29 cu puncte, la egalitate cu formația de pe poziția a șasea, CSM Satu Mare. Pentru CET au punctat: Diaconu - 28, Ștefan - 15, Krstajic - 13, Rus - 4, Borș - 3, Simionca - 1. Meciul a fost arbitrat de Sorin Drugaru (Brașov), Vlad Ghizdăreanu (București), comisar din partea Federației Române de Baschet fiind bucureșteanul Bogdan Bădilă. în runda viitoare, a 19-a a campionatului, gruparea vâlceană va evolua pe propriul teren în fața unui adversar modest, Universitatea LPS Alba Iulia, grupare care se află pe ultima poziție a clasamentului, singura care nu a obținut nici măcar un succes în acest campionat. Andi NICULESCU Bute îl vrea în pumni pe Mikkel Kessler Reprezentanții pugilistului Lucian Bute au început negocierile cu sportivul danez Mikkel Kessler, cu scopul de a organiza un meci pentru unificarea centurilor IBF și WBA, în primăvara anului 2010, „în eventualitatea în care Lucian va avea un an foarte bun și totul se va desfășura cum am prevăzut, am început deja negocierile cu Kessler pentru a organiza un meci în primăvara anului 2010“, a afirmat antrenorul lui Bute, Stephane Larouche. între timp, Lucian Bute își va apăra pentru a treia oară titlul mondial la categoria supermijlocie, versiunea IBF, pe 13 martie, la „Belle Center“ din Montreal, în compania columbianului Fulgencio Zuniga. „Mister KO“ a afirmat că este într-o formă optimă în vederea meciului cu Zuniga. Românul și-a păstrat titlul mondial după ce l-a învins, pe 25 octombrie 2008, pe mexicanul Librado Andrade, într-un meci disputat la Montreal, iar pe 1 martie 2008, l-a învins pe americanul William Joppy. Lucian Bute este al treilea pugilist român campion mondial la box profesionist, după Mihai Leu și Leonard Doroftei. Alexandru VÎRTOSU Olaru a confirmat Tenismana Raluca Olaru a învins-o pe compatrioata sa Agnes Szatmári, în calificările turneului de la Acapulco (Mexic). Olaru, care are 19 ani și ocupă locul 127 în ierarhia mondială, a câștigat lupta cu Szatmári (21 de ani, 214 WTA) după numai 63 de minute, impunându-se la capătul a două seturi, scor 6-1, 6-1. Viitoarea adversară a Ralucăi Olaru va fi nemțoaica Martina Muller (199 WTA), pe care a mai învins-o o dată, în 2007, la Beijing. Edina Gallovits este acceptată direct pe tabloul principal al turneului de la Acapulco, ea venind în Mexic după o prestație excelentă la Bogota, unde a reușit să ajungă până în semifinale. Din nefericire, românca de 24 de ani, aflată pe locul 67 în clasamentul WTA, a ratat participarea în finala turneului columbian de 220.000 de doaari, după ce a pierdut, scor 2-6,3-6, cu Gisela Dulko (Argentina 46 WTA). Alexandru VÎRTOSU