Gazeta de Sud, iunie 2009 (Anul 15, nr. 4346-4371)

2009-06-10 / nr. 4354

ClA ®ETIc de SUD Nr. 4354 | 12+16 pagini | www.gds.ro | Miercuri, 10 iunie 2009 | Preț: 1,2 lei Director: Adrian VOINEA •eS Mâine în GdS UD urii^i La doctorul lăudat să te duci cu răbdare Gazeta de Sud a luat pulsul câtorva dintre cabinetele private pentru a vă prezenta serviciile contra cost ale unor medici craioveni. Minute lungi petrecute în sala de așteptare, vorbele șoptite, sunetul televizorului, explicațiile calme, detaliate ale diagnosticului sau, din contră, tratamentul brutal și discuția „din picioare“, senzația unui spital de stat, cu servicii asemănătoare, dar scump plătite. Acceptând subiectivismul inevitabil al unei experiențe personale, le vom descrie pe toate acestea în numerele viitoare ale cotidianului nostru. Asalt final Știința și FC Vaslui luptă astăzi la Craiova pentru un loc de cupă europeană. Alb-albaștrilor le este de ajuns un egal pentru a se califica în Europa League, dar anunță că nu vor accepta jumătăți de măsură și că vor obține victoria, după care vor sărbători. Oficialii Craiovei au contactat deja o firmă specializată, pentru a organiza la finalul meciului un joc de artificii. Petrecerea se va muta apoi la un restaurant care a fost rezervat pentru masa festivă a judeților. Florin Costea luptă să-i arate selecționerului că a greșit lăsându-l pe dinafară la meciul cu Lituania, dar și pentru a câștiga titlul de golgheter al României. pagina 12 Florin Costea vrea să-și facă loc printre vasluieni pentru a ajunge în Europa Prefectura Dolj, luată la paricat In afacerea Șimnic Ministerul Afacerilor Interne a trimis, în urmă cu o săptămână, o echipă de control la Prefectura Dolj pentru a ancheta cazul retrocedării terenurilor Stațiunii de Cercetare Șimnic. Florin Stancu, prefectul de Dolj, a făcut publică această informație abia ieri și, potrivit acestuia, controlorii vor rămâne la Craiova încă o săptămână. La sfârșitul acestei perioade, reprezentanții ministerului ar trebui să ajungă la o concluzie privind cazul sutelor de hectare de la Ghercești, smulse stațiunii de cercetare și date comisiei locale din comună pentru retrocedare. „Au cerut toate documentele care au stat la baza emiterii titlurilor de proprietate și se face și o analiză a procedurii care i-a urmat în acest caz“, a explicat Stancu, în prima fază a acestei uriașe afaceri imobiliare, 565 de hectare de pământ au fost transferate de la Stațiunea Șimnic către Consiliul Local Șimnicu de Sus și retrocedate unor persoane, apoi vândute pe bani mulți. Judecătoria Craiova și Tribunalul Dolj au hotărât că s-a încălcat legea. A doua etapă a afacerii a vizat 390 de hectare de teren, și acestea salvate prin câștigarea procesului la Judecătoria Craiova și prin intervenția Curții de Casație. Dragoș GAVRILĂ Alegerile pentru Parlamentul European au reprezentat un examen atât pentru ideea unității europene în varianta UE, cât și pentru clasa politică românească. Marele examinator, poporul român, i-a picat la acest examen pe politicienii noștri și a întors spatele Uniunii Europene. Doar 27,4% dintre români au considerat că merită să meargă și să-și voteze reprezentanții în Parlamentul European. De fapt, în majoritatea cazurilor, votul a fost exercitat de membri de partid, de funcționari sau de oamenii de afaceri din clientela de partid. Alături de ei au votat și mercenarii din satele românești, țăranii noștri decăzuți, disperați de foame și de frica de primar, acești nefericiți care s-au lăsat mânjiți de rahatul cu aromă europeană cu care activiștii de partid i-au ispitit plimbându-i cu mașina, microbuzul sau autocarul până la secția de votare, să voteze „cum trebuie“ și, eventual, de două ori. „Succesurile“ românești ale scrutinului sunt reprezentate de un „mare tribun“, un „cavaleru’ luminii“ și de „fata lui tăticu’“. Un extremist naționalist, un fost oier ajuns afacerist anchetat penal și o beizadea de lanariot au devenit triada europarlamentară „made in Romania" cu care vom defila, în fundul gol, pe scena Parlamentului European, însă, nu prezența în Europarlament a acestor erori de istorie mă preocupă. Alegerile europarlamentare sunt importante prin mesajul pe care poporul român îl transmite clasei politice și Uniunii Europene. Românii sunt sătui de politicieni, sunt sătui de minciunile, de hoția, de netrebnicia lor. Politicienii români, părăsiți de electorat, au ajuns să fie obligați să mimeze democrația, dând șpagă alegătorilor sau obligând clientela politică să-i voteze. Procentul de abia 27,4%, cât reprezintă participarea românilor la scrutinul de duminică, și mai ales moralitatea îndoielnică a multora dintre cei care au mers să voteze, precum și apartenența lor la masa de manevră controlată de partide își demonstrează că politicienii români practică un fel de onanie electorală. Ei umflă păpușa gonflabilă a clientelei politice, mimează actul democratic al alegerilor și ne spurcă existența cu gemetele lor de satisfacție sau insatisfacție, în funcție de prestația păpușii peti de Marcel RADUT SELIȘTE este de pe al cărei fund murdar stă să se dezlipească o etichetă pe care scrie „democrația românească“. Românii au transmis un mesaj și către Uniunea Europeană. Ei sunt interesați de această Uniune doar în măsura în care le oferă prosperitate și dreptate socială. Prosperitatea a dispărut din viața românului de rând, iar dreptatea socială rămâne doar o speranță deșartă. Uniunea Europeană nu are pentru români o valoare suficient de mare încât aceștia să fie preocupați de soarta Parlamentului European. (Continuare în pag. 7) Un scrutin plin de „succesuri“ i Titlurile zilei__ EVENIMENT / PAGINA 2 Un mort și trei răniți în accidente rutiere Pe drumurile din județul Dolj, au fost înregistrate ieri trei accidente rutiere, soldate cu un căruțaș mort și trei persoane rănite ușor ACTUALITATE / PAGINA 3 Rugină și ruină Una dintre cele mai mari fabrici din sud-estul Europei. Cu materie primă adusă din Argentina sau China, a început din ’67 să exporte produse, de la mănuși la încălțăminte, către Statele Unite, URSS și Occident. Bocancii „Insulated“ sau capitonajele din piele ale Casei Poporului purtau marca Tăbăcăria Minerală Corabia ECONOMIE / PAGINA . Evaziunea de la casa de marcat Foarte mulți comercianți eludează statul grosolan, prin neînregistrarea veniturilor, deci nu plătesc impozite. Mai sunt unii întreprinzători (doctori, profesori) care prestează servicii, dar nu eliberează nici un act în acest sens. GdS vrea să arate amploarea fenomenului evaziunii fiscale prin neeliberarea banalului bon fiscal. Un reportaj realizat cu camera ascunsă la comercianți din Craiova 4 \n °[ 3 ] ÎNTREȚINEREA PLĂTITĂ Mâine, la ora 14.00, la biroul de publicitate al Gazetei de Sud situat vis-a-vis de cinematograful Modern, are loc tragerea la sorți pentru desemnarea câștigătorilor la Tombola Abonaților și concursul “îți plătim întreținerea!”. Vă așteptăm! Antonie SOLOMON, Primarul Municipiului Craiova, mulțumește tuturor craiovenilor prezenți în seara zilei de 06 iunie 2009 în Piața Mihai Viteazul, la spectacolul ocazionat de Romanian Music Awards Craiova 2009 pentru comportamentul european de care au dat dovadă. Reușita evenimentului se datorează în proporție covârșitoare atmosferei de senzație pe care minunatul public din Craiova a știut cu decență să o creeze. împreună, am demonstrat că la Craiova se pot organiza evenimente artistice de mare anvergură. Romanian Music Awards a însemnat peste 40.000 de spectatori în Piața Mihai Viteazul, aproximativ un milion de telespectatori, o mie de persoane implicate în organizare, patru transmisii TV live simultan, cel mai mare număr de artiști pe aceeași scenă, cea mai mare desfășurare de echipamente tehnice pentru un show muzical" (Autopromovare) (cdl. 36.717) EURO 4,2120 USD 3,0290 1 gr. AUR 92,7960 Sf. Sfințit Mc. Timotei, Ep. Prusei; Sf. Mc. Alexandru; Sf. Muceniță Antonina (Harți) ABONEAZA-TE CU NUMAI 18 LEI* REDUCERE 43% ECONOMISEȘTI 13,2 LB Abonare și reclamații: 0251/412.146 Cotidian al oltenilor de pretutindeni Tiraj: 23.050 BRAT ISSN: 1841-1762 TO48407 029 1 1604354 Craiova Slatina Târgu Jiu Dr. Tr. Severin 180 C/34 ° C 180 C/34 ° C . . . 16 ° C/34 ° C 19 ° C/35 ° C t -