Gazeta de Sud, iulie 2009 (Anul 15, nr. 4372-4398)

2009-07-22 / nr. 4390

Abonează-te la Gazeta de Sud cu un preț special: numai 16 lei /lună! Director: Adrian VOINEA Nr. 4390 | 10+16 pagini | www.gds.ro | Miercuri, 22 iulie 2009 | Preț: 1,2 lei Dacă te abonezi pe două luni, ai cadou Cartela Vodafone! Detalii în ziar» Í Titlurile zilei EVENIMENT / PAGINA 2 Casele de schimb valutar, la control La un control efectuat ieri la casele de schimb valutar, comisarii din cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Dolj au descoperit nereguli cu privire la informarea consumatorilor Giratoriu în Cruce Cel de-al treilea giratoriu din cartierul craiovean Valea Roșie va fi construit în aceste zile la intersecția străzii Spaniei cu împăratul Traian, marcajul insulei fiind trasat încă de ieri. Triunghiul giratoriilor din zonă se închide astfel, după construirea altor două sensuri la intersecția străzilor împăratul Traian și Henri Coandă și la încrucișarea străzii Henri Coandă cu Caracal și Potelu. Investiția este în întârziere cu o lună, realizarea fiind condiționată de începerea lucrărilor de reabilitare a străzii Spaniei. Următorul sens giratoriu pe care autoritățile publice îl au în vedere este prevăzut la intersecția bulevardului Carol I cu strada Frații Golești, investiție aflată însă abia în etapa de studiu de fezabilitate. „Proiectarea și execuția giratoriului de pe bulevardul Carol I vor fi contractate în baza acordului-cadru pentru modernizarea străzilor probabil tot în acest an", a spus purtătoarea de cuvânt a Primăriei Craiova, Carmen Licu. Marian BĂDÎRCI Triunghiul giratoriilor s-a închis în Crucea de Piatră Comentariu Neonaziștii Europei au motive de bucurie: în ilegalitate, înfruntând curajos opresiunea ascunzându-se democrației, pentru a-i dezorienta pe dușmani, sub haina social-democrată, neonaziștii români rămân consecvenți misiunii lor istorice și solidari cu camarazii lor din Germania, Spania și Italia. Admirăm curajul camaradului Erbsen, adică Mazăre, în limba română, care a sfidat propaganda sionistă și manipularea poporului de către presa aservită conspirației mondiale evreiești, defilând în uniforma gloriosului nostru Wehrmacht, alături de fiul său, un promițător membru al trupelor Hitlerjugend, tinerii slujitori ai Fuhrerului nostru, Adolf Hitler, îți mulțumim, camarade Erbsen! Sieg Heil! Cam așa ar gândi un neonazist despre gestul făcut de primarul Constanței, camaradul Mazăre, care se joacă de-a nazistul prin sat. Acest individ este fie incult, fie rău-intenționat. L-am văzut la TV cum afirma că gestul de a îmbrăca și a defila într-o uniformă de ofițer al Wehrmacht-ului nu-i pare a fi o mare problemă. Tot așa zicea și un coleg deal lui, de partid, încercând să-l apere pe neonazistul de ocazie. Liderii Partidului Social Democrat nu sunt la prima lor ieșire în public de inspirație neonazistă: în noiembrie 2006, „Fuhrerul“ Geoană oferea camaradului Dâncu, pe atunci ideologul partidului, într-un cadru festiv și în aplauzele camarazilor de partid, memoriile lui Goebbels, ministrul Propagandei în Germania Nazistă. Se pare că riscaiva complexe de inferioritate și o puternică înclinație spre dictatură afectează căpșoarele așa-zișilor social-democrați. Am scris atunci despre gestul stupid și cretin făcut de Mircea Geoană, încercând să-i reamintesc cine a fost criminalul de război Joseph Goebbels, îi reamintesc acum, de fapt, îi precizez lui Radu „Erbsen“ Mazăre, deoarece nu cred că a citit vreodată o carte despre istoria celui de-al doilea război mondial, care au fost crimele de război comise de Wehrmacht. Folosesc, ca și în urmă cu doi ani, informația pe care ne-o oferă, pe internet și gratis, Wikipedia. în timpul invaziei în Polonia, soldații Wehrmachtului au distrus până la temelie 531 de orașe și sate și au comis 714 execuții în masă. Tot în Polonia, în timpul insurecției din ghetoul evreiesc al Varșoviei, în 1944, Wehrmacht-ul a executat 50.000 de civili pentru a-i determina pe insurgenți să capituleze. Pe 25-28 mai 1940, soldații germani au luat ostatici locuitorii satului belgian Vinki, i-au folosit ca scuturi umane împotriva armatei belgiene și au executat 86 dintre aceștia. în timpul Operațiunii Barbarossa - invadarea URSS, feldmareșalul Keitel a emis un decret prin care orice civil sovietic ce ar fi ofensat sau s-ar fi opus, în orice fel, armatei germane urma să fie dus în fața unui ofițer al Wehrmacht-ului, care avea dreptul să dispună împușcarea acestuia, pe loc și fără judecată. (continuare în pag. 3) de Marcel RADUȚ SELISTE Rumänisch Sozialdemokratische Nazi-Erbsen Partei ACTUALITATE / PAGINA 3 Bâjbâielile medicilor o trimit în cărucior Primul semn a fost durerea de spate. Apoi au început arsurile în talpă. Doi ani a bătut la ușile medicilor, căutând leac. De trei ori a fost operată. Despre boală nu știe aproape nimic. „Nu trebuie să cunoașteți chiar tot“, și-au justificat doctorii intervențiile. „Acum, nu mai vrea nimeni să accepte cazul. Soluția este o clinică din Germania, însă pentru operație am nevoie de 14.000 de euro“, spune Alexandra S e CEREALCOM DOLJ Cumpără GRÂU DE PANIFICAȚIE » Recolta 2009 CU PLATA PE LOC Informații suplimentare puteți obține la sediul nostru din Craiova, str. Bibescu, nr. 3 Tel: 0251/417.415. 0251/417.366 0372.731.495. 496. 497. 498 Fax: 0251/413.257 Sau la Direcția Contractări: Dl. Mircea Presecan - 0728.286.060 D-na Rodica Avram - 0743.026.526 -Mâine In GdS Marea abureală: creditele în franci elvețieni Craiovenii cu credite în franci elvețieni nici nu văd la culoare bancnotele, pentru că valuta respectivă nu se găsește nici la casele de schimb, nici în bănci. Disperarea persoanelor cu credite în această monedă vine de la cursul de schimb. Valuta este mai scumpă cu 50% decât acum doi ani, deci și ratele bancare sunt mai mari. Cursul de schimb afișat de bănci este „umflat“ cu mult peste cotația BNR. SC Plusauto SRL, distribuitor și reparator autorizat Ford pentru județele Dolj, Olt și Mehedinți, își anunță intenția de a construi cel de-al doilea complex integrat showroom-service în Craiova. Societățile de construcție care doresc să participe la acest proiect sunt rugate să depună scrisoare de intenție: • pe adresa: Craiova, str. Caracal nr. 254 • la nr. de fax: 0251.438.226 • sau la adresa de email: Qiftee@Plusauto.ro Se vor accepta și subcontractor. Plusauto Feel the difference