Gazeta de Sud, august 2009 (Anul 15, nr. 4399-4424)

2009-08-01 / nr. 4399

Director: Adrian VOINEA Nr. 4399 | 10+12 pagini | www.gds.ro | Sâmbătă - Duminică, 12 august 2009 | Preț: 1,2 lei Muscați Dinamo! 99 Fanii alb-albaștri speră ca favoriții lor să învingă sâmbătă pe Dinamo și să îngroape securea războiului cu juveții la startul unui campionat în care Universitatea și-a propus să lupte pentru unul dintre primele cinci locuri. „Câinii“ traversează o perioadă de frământări, însă acest lucru îi poate face periculoși, fotbaliștii oltenii promițând că îi așteaptă în gardă pe bucureșteni. Finanțatorul Științei, Adrian Mititelu, a anunțat vineri că, deși își dorește foarte mult victoria, s-ar mulțumi și cu un egal în fața echipei din „Ștefan cel Mare“. Magmoio Mihai Costea (la minge) speră într-un deznodământ fericit Terenuri de sport în centrul Craiovei . Primăria Craiova lansează sâmbătă campania „Punem oameni și lucruri în mișcare“, în cadrul acesteia, în perioada august - octombrie, la sfârșit de săptămână, în zona centrală a orașului vor fi amplasate terenuri de streetball (destinate jocului de baschet) și de fotbal. Sâmbătă, pe strada A.I. Cuza vor fi montate primele două terenuri de sport, respectiv cele de streetball, urmând ca peste o săptămână, pe 8 august, să fie amplasate și cele de fotbal. Amatorii de sport vor putea folosi terenurile în zilele de sâmbătă și duminică, între orele 9.00 și 23.00. Tinerii cu vârste sub 14 ani vor avea acces liber pe terenurile de fotbal, iar pentru participanții la jocurile de baschet nu există limită de vârstă. Persoanele care vor folosi aceste terenuri sunt rugate să respecte regulile jocurilor, în spiritul fairplay-ului, și să păstreze în bune condiții terenurile amenajate. Click News Vară cu aromă studențească 9 la Târgu Jiu Liga Studenților din Universitatea „Constantin Brâncuși“ organizează, în parteneriat cu Uniunea Națională a Studenților din România, o nouă ediție a Festivalului Internațional „Vară cu aromă studențească“. Evenimentul, ajuns la a VI-a ediție, va începe sâmbătă, la Sala Maură a Prefecturii Gorj. Timp de o săptămână, 50 de studenți din diferite țări precum Maroc, Croația, Bosnia, Egipt, Macedonia, Serbia, Armenia, Ucraina, Republica Moldova, Turcia, Franța, dar și din România se vor reuni la Târgu Jiu pentru a participa la activitățile din cadrul festivalului. Potrivit organizatorilor, vor avea loc dezbateri pe diferite teme de interes general. Nu vor lipsi din program manifestări precum: vizite la diverse muzee și la operele brâncușiene, jocuri sportive, spectacole, vizitarea diferitelor mănăstiri, workshopuri. De asemenea, participanții vor putea socializa în cadrul serilor interculturale. „în urma acestei experiențe, se vor identifica problemele cu care studenții de pretutindeni se confruntă și se vor face propuneri pentru soluționarea acestora. Se vor lansa sugestii pentru realizarea unor legături mai strânse, precum și a unor proiecte comune care să ducă la o mai bună promovare a centrului universitar din Târgu Jiu și a potențialului turistic și cultural al județului Gorj”, a declarat Constantin Avram, reprezentant al Ligii Studenților. Eugen MĂRUȚĂ Mandatul de președinte al României se pune din nou în mâna publicului la sfârșitul lunii noiembrie 2009. Este primul mandat de cinci ani, după ce ruptura cu sistemul comunist l-a redus la patru. Funcția de președinte al României a fost introdusă în 1975 de Nicolae Ceaușescu, care după ce și-a eliminat oponenții în partid și a devenit secretar general de necontestat - a vrut să fie și șeful statului. După Revoluția din 1989, funcția a fost păstrată, cu gândul secret că astfel se împiedică venirea lui Mihai I înapoi pe tronul României. România nu a fost niciodată republică până în 1947 și nu a fost republică prezidențială până în 1975. Oricum, Mihai I nu putea să-și revendice tronul prin forța legii, pentru că el, formal, a abdicat la 30 decembrie 1947. Singurul care putea să-l repună pe tron la începutul anilor ’90 ar fi fost publicul, printr-un referendum. Menținând funcția de președinte, s-a eliminat ideea de referendum asupra formei de stat și, deci, s-a blocat revenirea la regalitate. Până acum am avut patru președinți: Nicolae Ceaușescu, Ion Iliescu, Emil Constantinescu și Traian Băsescu. Unul l-a împușcat pe altul, doi dintre ei s-au bătut reciproc în două runde de alegeri, unul s-a calificat împotriva unui prim-ministru în funcție. Ion Iliescu a asigurat o tranziție destul de controlată de la un sistem dictatorial și cu economie centralizată la un sistem democratic și cu economie de piață. Emil Constantinescu a avut două obsesii în cap - NATO și UE - și le-a repetat de atâtea ori încât, la un moment dat, au fost preluate de public, mass-media, toate partidele politice, intelectualitate, până chiar și de administrația publică - fapt cu adevărat remarcabil. Cum a fost el, Emil a schimbat agenda unei întregi clase politice și ar trebui să fim mai respectuoși față de el. Traian Băsescu a câștigat greu cursa prezidențială din 2004, la cea mai mică diferență înregistrată în vreun rând de alegeri de acest gen. Sub marginea de eroare, ai putea spune. Programul său a fost complet diferit de al adversarului său, dar se vede treaba că nu programul a convins publicul, ci probabil o abilitate retorică superioară. Și peremiștilor, cărora sprijinul liderul lor carismatic le insuflase ura față de oricine ocupă o funcție în stat mai înaltă decât propria sa funcție. Neavând o importanță prea mare, programul lui Traian Băsescu a căzut încetul cu încetul în uitare. Ce a promis el înainte de alegerile din 2004? Că va descoperi averea de un miliard de dolari din Asia de Sud-Est a lui Adrian Năstase. A descoperit că o mătușă i-a lăsat lui Năstase un milion de euro, cu care acesta și-a pus niște termopane. Că va face instituțiile statului să funcționeze. Funcționează atât de bine, încât salariile bugetarilor s-au dublat ca pondere în PIB în cinci ani, numărul salariaților de stat a crescut cu 15% și deficitul bugetar de 1% s-a transformat în deficit de 8%. Că va rezolva cazul Jafo, respectiv RAFO, rafinăria fantomatică din Moldova. (Continuare în pag. 3) Mandatul președintelui Băsescu ----------------------------------------------------------- Luni In GoS Apartament ieftin. Caut cumpărător! MagazinulDeCase.ro a dat publicității o analiză potrivit căreia prețurile medii ale garsonierelor și apartamentelor din Dolj au scăzut cu 10%. „Prima casă“ a diminuat prețul unor imobile, iar pe altele le-a ridicat ușor în piață tot nu sunt cumpărători. 1 Titlurile zilei EVENIMENT / PAGINA 2 Giratorii cu tramvai în Craiova ar putea fi construite în acest an alte patru sensuri giratorii, dintre care trei pe o singură stradă: Frații Golești ACTUALITATE / PAGINA 3 Lelioara rupe tot! Managerii unităților școlare din Dolj sunt puși pe lista neagră a decapitărilor. Evaluările de sfârșit de an școlar au început. Ca să scape de ochiul „critic“ al inspectorilor trimiși să facă evaluările, peste 40 de directori de școli au intrat în concedii de odihnă, pe care și le-au prelungit cu concedii de boală... ACTUALITATE / PAGINA 4 Criminalii virtuali împrumută ideile marilor companii KiVAI CEREALCOMoou V Cumpără GRÂU DE PANIFICAȚIE Recolta 2009 CU PLATA PE LOC Informații suplimentare puteți obține la sediul nostru din Craiova, str. Bibescu, nr. 3 Tel: 0251/417.415. 0251/417.366 0372.731.495. 496. 497. 498 Fax: 0251/413.257 Sau la Direcția Contractări: Dl. Mircea Presecan - 0728.286.060 D-na Rodica Avram - 0743.026.526 Vremea în Oltenia Vremea va fi călduroasă, cu cerul variabil. Vântul va sufla slab, până la moderat. (cd 36.984)