Gazeta de Sud, august 2009 (Anul 15, nr. 4399-4424)

2009-08-27 / nr. 4421

GAZETA de SUD Joi, 27 august 2009 SPORT Steaua, CFR Cluj și FC Vaslui pot intra în grupele Ligii Europa, din timp ce Dinamo are nevoie de un miracol pentru a putea câștiga cu 4-0 la Liberec. *S ~»orvin lonuț MCA Trei dintre echipele românești participante în play-off-ul Ligii Europa au șanse reale de a ajunge în faza grupelor. Steaua este ca și calificată după victoria cu 3-0 obținută în tur, pe teren propriu, în fața celor de la Saint Patrick’s și merge în Irlanda ca în excursie. CFR Cluj, campioana României din 2008, are un meci aparent ușor pe teren propriu cu FK Sarajevo, cele două formații pornind de la rezultatul de 1- 1 înregistrat în Bosnia; în tur, clujenii și-au făcut viața grea, neștiind să păstreze rezultatul favorabil obținut grație reușitei lui Dani din minutul 17. FC Vaslui are o misiune grea la Atena, unde îi așteaptă infernul creat de fanii eleni pe stadionul lui AEK, chiar dacă în tur au reușit să se impună cu 2- 1. A patra echipă românească ce evoluează astăzi în play-off,Dinamo, este ca și eliminată, după ce a pierdut cu 3-0 prima ^nanșă la masa verde din cauza suporterilor recalcitranți. Irlandezii vor ataca Antrenorul grupării irlandeze Saint Patrick’s Athletic, Jeff Kenna, a declarat că echipa sa va ataca în partida cu Steaua, deoarece nu are sens să se apere după ce a pierdut cu 3-0 în tur. Formația s-a pregătit marți pe arena Royal Dublin Society din Dublin, unde va avea loc meciul retur, iar Kenna spune că echipa sa nu se confruntă cu accidentări. „Nu văd care ar fi rostul să folosim cinci mijlocași și să ne apărăm, având în vedere că am primit trei goluri în tur. Normal că nu o să atace toată echipa. Este foarte important pentru noi să nu primim gol în prima repriză. Rămâne de văzut ce putem să facem și ar fi foarte bine să reușim să înscriem“, a spus Kenna. Câinii au rămas optimiști Fundașul dinamovist Gabriel Tamaș a declarat că nu mai au nimic de pierdut în meciul retur de la Liberec și s-a arătat convins că echipa bucureșteană va învinge cu 4-0. „Sunt bucuros că nu ne-au suspendat. Ne era teamă că ne vor exclude din Europa. Noi speram și înainte că nu o să ne dea o suspendare prea mare“, a declarat, marți, Gabi Tamaș, care vede posibilă calificarea în grupele Ligii Europa. „Cum ne-au dat ei două goluri, așa putem și noi întoarce rezultatul. 4-0 o să se termine. Nu mai avem nimic de pierdut“, a spus fundașul albroșilor. Și atacantul Marius Niculae era ieri la fel de optimist. „Mai avem șanse, speranța moare ultima. Sperăm că vor lua meciul mai ușor. Plecăm cu un moral mai bun, privim cu încredere acest retur cu Slovan. Mulți zic că e imposibil, dar noi sperăm. Păstrând proporțiile, și la meciul PSG-Steaua s-a întâmplat ceva similar. Sper că în cazul unei calificări îl vom împăca și pe domnul Borcea și vor intra și banii în cont. Dânsul a rămas alături de noi, pe când ceilalți au plecat“. Dulca nu se teme de fanii lui AEK Antrenorul Cristian Dulca a declarat că jucătorii săi nu se vor lăsa intimidați de atmosfera de la Atena de la meciul retur cu AEK, deoarece FC Vaslui s-a obișnuit să evolueze într-o atmosferă ostilă. „Echipa s-a obișnuit să joace în fața unui public numeros în ultimul timp. Să nu uităm că am evoluat în ultima etapă a campionatului trecut la Craiova într-o atmosferă fantastică în fața a 35.000 de oameni și am câștigat. A urmat meciul de la Nicosia, cu Omonia, unde, la fel, ne-am descurcat bine. Jucătorii mei sunt profesioniști și se comportă la fel în orice condiții“, a declarat Duka. In ceea ce o privește pe CFR Cluj, portughezul Conceicao, antrenorul ardelenilor, și-a definitivat planurile înainte de returul cu FK Sarajevo. Tehnicianul lui CFR vrea să tranșeze rapid soarta calificării și pregătește o abordare ofensivă, cu Kone și Nei în linia de atac, susținuți din spate de Culio și Dubarbier. Românii forțează intrarea în grupe Programul meciurilor din Europa League Astăzi sunt programate partidele din manșa secundă a play-off-ului Ligii Europa. Iată programul meciurilor și rezultatele înregistrate în tur: AS Roma - FK Kosice (în tur 3-3), FC Basel - FK Baku (3-1), Litex Loveci - BATE Borisov (1-0), Hapoel Tel Aviv - Teplice (2-1), PSV Eindhoven - Bnei Yehuda Tel Aviv (1-0), Hamburg - Guingamp (5-1), Toulouse -Trabzonspor (3-1), Dinamo Moscova -ȚSKA Sofia (0-0), Villarreal - NAC Breda (3-1), Heerenveen - PAOK Salonic (1-1), Austria Viena - Metalurg Donețk (2-2), Aston Villa - Rapid Viena (0-1), Metalist Harkov - Sturm Graz (1-1), Slovan Liberec - Dinamo București (3-0), Saint Patrick's - Steaua București (0-3), Qarabag- Twente Enschede (1-3), AEK Atena - FC Vaslui (1-2), Steaua Roșie Belgrad - Slavia Praga (0-3), CFR Cluj - FK Sarajevo (1-1), Zilina - Partizan Belgrad (1-1), Hertha Berlin - Brondby (1-2), FC Brugge - Lech Poznan (0-1, Fenerbahce - FC Sion (2-0, Slovan Bratislava - Ajax (0-5, Vorskla Poltava - Benfica (0-4), FC Levadia - Galatasaray (0-5), OB Odense - Genoa (1-3), Elfsborg - Lazio (0-3), Sparta Praga - NK Maribor (2-0), Lille - Racing Genk (2-1), Hearts - Dinamo Zagreb (0-4), Sigma Olomouc - Everton (0-4), Amkar Perm - Fulham (1-3), Valencia - Staback (3-0), Aktobe - Werder Bremen (3-6), Zenit St. Petersburg - Nacional Madeira (3-4), Tromso - Athletic Bilbao (2-3). Wesley (în galben) vrea să-i dribleze pe greci și la Atena * Fără remize în Liga Campionilor Formațiile Atletico Madrid, Olympique Lyon, Debrecen, Maccabi Haifa și FC Zürich au obținut, marți seară, calificarea în grupele Ligii Campionilor. Toate aceste echipe s-au impus atât în turul, cât și în returul play-off-ului celei mai importante competiții fotbalistice europene intercluburi. Iată rezultatele înregistrate: Maccabi Haifa - FC Salzburg 3-0 (Dvalishvili ‘31, Golașa ‘57, Ghadir ‘90; în tur: 2-1), FC Zürich - Ventspils 2-1 (Vonlanthen ‘6, Abdi ‘90+2 / Țîgîrlaș ‘8; în tur: 3-0), Debrecen - Levski Sofia 2-0 (Varga ‘13, Rudolf ‘35; în tur: 2-1), Anderlecht - Lyon 1-3 (Suarez ‘51-penalty / Lisandro ‘26, ‘32, ‘41; în tur: 1-5), Atletico Madrid - Panathinaikos 2-0 (Vintra ‘4-autogol, Aguero ‘83; în tur: 3-2), Daniel BISTRICEANU Lotul Austriei pentru meciul cu România Selecționeml Austriei, Dietmar Constantini, a convocat 23 de jucători pentru meciurile contra României și Insulelor Feroe, dar nu va conta pe fotbaliști precum Sebastian Prodi, Martin Stanzl sau Emanuel Pogatetz, care sunt accidentați. Naționala Austriei va întâlni pe 5 septembrie, pe teren propriu, Insulele Feroe, iar patru zile mai târziu, reprezentativa României, în deplasare. Cei 23 de jucători convocați de Constantini sunt următorii: Christian Gratzer (Sturm Graz), Helge Payer (Rapid Viena), Andreas Schranz (Austria Karnten) - portari: Aleksandar Dragovic (Austria Viena), Christian Fuchs (VfL Bochum), György Garics (Atalanta), Manuel Ortlechner (Austria Viena), Juergen Patocka (Rapid Viena), Franz Schiemer (Salzburg), Andreas Ulmer (FC Salzburg) - fundasi; Julian Baumgartlinger (Austria Viena), Daniel Beichler (Sturm Graz), Christopher Drazan (Rapid Viena), Andreas Hölzl (Sturm Graz), Jakob Jantscher (Sturm Graz), Christoph Leitgeb (FC Salzburg), Yasin Pehlivan (Rapid Viena), Paul Schamer (Wigan Athletic), Christopher Trimmer (Rapid Viena) - mitlocași; Erwin Hoffer (Napoli), Marc Jankó (FC Salzburg), Stefan Maierhofer (Rapid Vienna), Rubin Okotie (Austria Viena) - atacanț, Daniel BISTRICEANU Turcii, fără replică în fața lui Lucescu Șahtior Donețk s-a calificat în grupele Ligii Europa, după ce a învins, cu scorul general de 5-0, formația Sivasspor, în play-off-ul competiției. Daniel BISTRICEANU Echipa pregătită de tehnicianul român Mircea Lucescu, Șahtior Donețk, s-a calificat în grupele Ligii Europa, după ce a învins, cu scorul general de 5-0, formația turcă Sivasspor, în play-off-ul competiției. Șahtior s-a impus marți, cu 2-0, după ce în tur a câștigat cu 3-0; în disputa de marți, pentru „mineri“ au marcat Jadson (‘21) și Luiz Adriano (‘59), ambele goluri fiind din penalti. Fundașul român al formației din Donețk, Răzvan Raț, nu a evoluat în această partidă, fiind menajat. Șahtior a jucat marți, deși returul play-off-ului este programat astăzi, deoarece mâine va disputa Supercupa Europei cu deținătoarea Ligii Campionilor, FC Barcelona, pe stadionul „Louis II“ din Monaco, de la ora 21.45. Lucescu. Calificarea am obținut-o în tur La finalul partidei cu Sivasspor, Mircea Lucescu a spus că echipa sa a obținut fără probleme calificarea, iar acum se gândește la Supercupa Europei, pe care ar vrea să o câștige. „O consider o victorie normală, am jucat bine 60 de minute, după care am lăsat-o mai moale, pentru că vineri avem un meci important. Am dominat categoric, ne-am jucat cu ocaziile, am vrut să concretizăm mai mult. Calificarea era obținută din tur, le era aproape imposibil să răstoarne rezultatul“, a spus tehnicianul român. „U Luce“ s-a declarat nemulțumit de faptul că foarte puțini spectatori au asistat la meciul de marți seară. „Echipa face spectacol și mă mir de ce stadionul nu este plin. Este păcat. Dacă acolo făceam un meci nul, stadionul era plin. Jucătorii vor să-i mulțumească pe fani, dar același lucru trebuie să-l facă și aceștia, mai ales că prețurile la bilete sunt de 30 de ori mai mici decât la alte meciuri din Europa“, a precizat antrenorul „minerilor“. Raț așteaptă duelul cu Messi Mircea Lucescu a hotărât să-l menajeze pe Răzvan Raț la meciul de marți, cu Sivasspor, pentru a-l avea în plenitudinea forțelor pentru Supercupa Europei, când fundașul român se va lupta cu Lionel Messi. Raț a afirmat că și-ar dori foarte mult să câștige trofeul, considerând că Barcelona nu este invincibilă. „Este foarte important pentru moralul nostru că am reușit calificarea în grupele Ligii Europa, după cele două victorii cu Sivasspor. Așteptăm cu încredere duelul cu Barcelona. Ne vom lupta pentru primul trofeu din acest sezon și ar fi minunat să am încă o medalie la gât. Barcelona este o echipă excepțională, dar nu poate fi considerată invincibilă“, a afirmat Raț. Mircea Lucescu a dus fără probleme Șahtiorul în grupe 19 1 Scurte știri Petrică Stancu, antrenor la SCM U Echipa feminină de volei SCM U Craiova va fi antrenată în acest sezon al Diviziei A1de Petrică Stancu, tehnician care în urmă cu câțiva ani a mai antrenat în Bănie, dar la masculin, formația „U“ Pro Volei, din care făceau parte Harabagiu, Chițigoi, Olteanu, Birău, Lica, Parpală etc. Stancu, originar din Brașov, a purtat zilele trecute discuții cu președintele Clubului SCM U Craiova, Nicu Stoian, și în mare măsură cei doi au ajuns la un acord. „Petrică Stancu este un antrenor bun, care a avut performanțe în voleiul românesc. A fost receptiv la toate dorințele noastre, dar și noi la condițiile puse de dumnealui. Echipa feminină are ca obiectiv calificarea în cupele europene, a spus ieri președintele clubului craiovean, Nicu Stoian. Stancu o va avea ca secund tot pe Pușa Dina. Fostul antrenor principal al voleibalistelor craiovene, Bertholt Văsuică, se desparte de clubul municipalității, după ce în sezonul trecut antrenase ambele echipe, masculin și feminin, și a realizat obiectivele ambelor formații: băieții au promovat în A1, iar fetele au evitat retrogradarea din prima divizie. Daniela MITROI Sâmbătă, amical cu Energia Cele două divizionare de baschet masculin din Oltenia, SCM-Universitatea Craiova și Energia Rovinari, vor disputa sâmbătă, de la ora 11.00, în Sala Sporturilor „Ion Constantinescu" din Bănie un meci de verificare. Cu acest prilej, iubitorii baschetului pot vedea la lucru o echipă craioveană schimbată față de sezonul trecut, după plecările și sosirile din această vară. în locul jucătorilor Branislav Tomic, Alexandar Lekic, Sidney Holmes, Tyrone Mitchell, Germaine Green și Vasile Ștefan au fost aduși trei americani, Dewayne Morris, O'Darien Bassett, Evan Harris, dar și românii Rareș Pașca, Laurențiu Padoga, Andrei Popescu și Cristian Corneanu. Și în echipa gorjeană, pregătită de americanul Theo Evans, au avut loc schimbări. Au plecat Bogdan Popescu, Adrian Voinescu, Paul Hafford, Alex Dănilă, Kibwe Trim, Louis Darby, Josh Jackson, Edjian Green, Mike Golubovic. Au revenit Claudiu Alionescu și Alexandru Gliga și au fost aduși Joe Barber, Brandon Cole, Justin Griffin, Kevin Tyner, Silviu Lupusavei. Din lotul de anul trecut mai fac parte Radu Stroescu, Rareș Apostol, Porter Troupe, Constantin Amărghioaiei și Daniel Ilie. Pentru ca antrenorii celor două formații să experimenteze cât mai multe scheme și formule de echipă s-a stabilit ca partida să se întindă pe durata a șase sferturi. Daniela MITROI Oltchim a fost învinsă de ETO Gyor Campioana României la handbal feminin, Oltchim Râmnicu Vâlcea, a jucat a doua partidă amicală contra unguroaicelor de la Gyor. După ce reușiseră să le învingă la Debrecen, elevele lui Radu Voina au cedat în fața campioanelor Ungariei cu scorul de 25-28, la pauză 11-15. Marcatoarele formației oltene au fost Pușcașu 7, Lecușanu 4, Manea 3, Maier 3, Stanca 3, Neagu 3, Simkute 1, Ardean Elisei 1. De la Gyor s-a remarcat Amorim, cu 8 goluri, coechipiera sa Simona Spiridon marcând de trei ori. Campioana României va continua pregătirea în Ungaria, la Balaton, de unde va pleca spre Croația, pentru al doilea turneu, găzduit de Podravka Koprivnica (28-29 august). Oltchim va juca în compania formației gazdă, a campioanei Ungariei, Győr, dar și a slovenelor de la Krim Ljublijana. Ultimul turneu amical pentru echipa antrenată de Radu Voina va fi cel de la Ljubljana (4-5 septembrie), în care Oltchim se va duela cu Krim, Hypo Viena și Győr. „Vor fi ultimele, dar și cele mai importante teste pentru echipa noastră. Când revenim în țară, deja intrăm în campionat. Sunt meciuri tari, cu adversare puternice, care ne vor ajuta să ne edificăm asupra lotului cu care atacăm sezonul 2009-2010. Avem 21 de jucătoare în lot, dar este posibil să intervină modificări, în funcție de randamentul arătat pe posturi“, a declarat Radu Voina Andi NICULESCU Dublă cu Dinamo pentru gorjeni Energia Pandurii Târgu Jiu pregătește debutul de sezon, programat pe 5 septembrie, cu două jocuri de verificare în compania formației Dinamo București. Gorjenii au anulat turneul amical dotat cu Cupa „Energia“, preferând să joace la finalul săptămânii o dublă cu gruparea bucureșteană. Primul joc este programat mâine, la ora 18.00, iar cel de-al doilea sâmbătă, la ora 10.00, ambele fiind găzduite de Sala Sporturilor din Târgu Jiu. Croatul Ante Kukrika este indisponibil, fiind incert și pentru debutul în Liga Națională. Kukrika a suferit o entorsă la glezna piciorului stâng cu întindere de ligamente, în amicalul cu Steaua, perioada de recuperare fiind de două săptămâni. Absența lui Kukrika este o pierdere importantă pentru Energia în vederea meciului cu Bucovina Suceava din prima etapă a Ligii Naționale. „încercăm să-l recuperăm pe Kubrika, dar sunt șanse puține ca el să evolueze cu Suceava. O să avem o problemă majoră pe posturile de inter, unde voi apela la improvizații, mai ales că pe inter dreapta ne bazăm doar pe Criciotoiu, necopt pentru Liga Națională“, a declarat Vasile Stângă. Cristi PEPTAN Olaru și Gallovits, eliminate în primul tur Cele două tenismene române prezente pe tabloul principal la turneul de 600.000 de dolari de la New Haven (SUA) au fost eliminate încă din turul inaugural. Raluca Olaru a cedat în fața italiencei Flavia Pennetta (10 WTA), scor 6-1,6-2, iar Edina Gallovits (91 WTA) a fost învinsă de drastic, scor 6-0, 6-0, de daneza Caroline Wozniacki (9 WTA). Ambele reprezentante ale noastre a trebuit să se mulțumească doar cu 4.300 de dolari și cu 21 de puncte WTA. Tot la New Haven, dar la masculin, Victor Hănescu l-a bătut în turul al doilea, cu 6-4, 6-7(8), 6-3, pe sârbul Janko Tipsarevic și urmează să-l întâlnească pe austriacul Jurgen Melzer, pe care l-a bătut de cinci ori în nouă meciuri, ultima dată luna aceasta, la mastersul de la Montreal, cu 6-4,6-3. Raluca Olaru, Edina Gallovits și Victor Hănescu urmează să participe la ultimul turneu de Mare Șlem al anului, US Open, care va începe săptămâna viitoare la New York. La această competiție vor mai concura Sorana Cârstea, Alexandra Dulgheru, Monica Niculescu, Victor Crivoi și Horia Tecău. în calificările turneului american se mai află o singură româncă, Irina Begu. Sorana Cârstea și Victor Hănescu sunt capi de serie la US Open, târgovișteanca de 19 ani este favorită 24, în timp ce „Hăne“ este cap de serie numărul 28. Alexandru VÎRTOSU Moraru a fost bătut de un necunoscut Constănțeanul Gabriel Moraru (351ATP), al doilea favorit al futures-ului de la Brașov, a fost eliminat încă din prima rundă, grecul Theodoros Angelinos, un tenisman aflat abia pe locul 1.169, câștigând cu 6-1, 6-7(6), 6-2. Aceasta a fost a treia înfrângere consecutivă suferită de Moraru, după cele de la Tampere și Samarkand. Nici Mihai Pușcașu nu a reușit să treacă de primul tur, sportivul nostru cedând cu 4-6, 2-6 în fața spaniolului Gerard Granollers. La polul opus, brașoveanul Victor Ioniță, al treilea favorit, nu a avut emoții la debutul pe teren propriu, învingându-l, cu un dublu 6-2, pe Valentin Palas, un jucător venit din calificări, Ioniță se va bate pentru un loc în sferturile de finală cu timișoreanul Dragoș Mirtea. Răzvan Sabău (32 de ani) a început și el cu dreptul la Brașov, a trecut de Alexandru Jecan cu 6-2,6-2, și urmează să-l întâlnească pe învingătorul disputei Alexandru Lazăr - Alexandras Jakupovic (Grecia). Alexandru VÎRTOSU