Gazeta de Sud, septembrie 2009 (Anul 15, nr. 4425-4450)

2009-09-01 / nr. 4425

21____________________________________________________ b010: Ö|9I EVENIMENT Polițiștii au stabilit: taximetristul 4 a trecut pe roșu După primele cercetări ale ofițerilor de la Rutieră din cadrul SPR Dolj s-a stabilit că răspunzător de producerea accidentului mortal întâmplat duminică în apropiere de supermarketul Billa este șoferul taxiului. S-a constatat că acesta a pătruns în intersecție pe culoarea roșie, crezând că e verde, după cifrele indicate de cronometrul semaforului. 1 Aldezir MARIN Ofițerii din cadrul Serviciului Poliției Rutiere (SPR) Dolj au comunicat ieri că în urma cercetărilor s-a stabilit atât cauza producerii accidentului mortal întâmplat duminică, la intersecția străzilor Maria Tănase cu bulevardul Nicolae Titulescu, cât și vinovăția șoferilor implicați. Duminică, în jurul prânzului, Renaultul Clio condus de Victor Dobre, de 71 de ani, din Craiova, pe bulevardul Nicolae Titulescu, dinspre Billa către Centru un Renault Clio, la intersecția cu strada Maria Tănase a fost acroșat de un taxi condus de Adrian Boșonea, de 26 de ani, din Craiova. După aceea, Renaultul a lovit capătul scuarului și s-a răsturnat, acroșând două persoane, pe Marcela Stancu, de 59 de ani, și soțul ei, Miron Stancu, de 62 de ani, care se aflau pe trecerea de pietoni, între sensurile de mers. Femeia a murit la scurt timp, iar soțul său și șoferul Renaultului au fost transportați la Spitalul de Urgență Craiova, fiind răniți grav; în urma cercetărilor, polițiștii de la Rutieră au stabilit că șoferul taxiului, care circula pe strada Maria Tănase, când a ajuns la intersecția cu Nicolae Titulescu, s-a încadrat la semafor pe banda I, pentru a merge către strada Pașcani. Când cronometrul semaforului s-a apropiat de zero, Boșonea a pornit și a intrat în fața unei mașini care aștepta prima la semafor pe banda a doua, după care a pătruns în intersecție, crezând că în acel moment culoarea semaforului s-a schimbat în verde. După ce a parcurs câțiva metri, a acroșat cu partea stânga față a mașinii sale Renaultul Clio în partea dreaptă spate, acesta fiind condus de Dobre pe banda a doua a bulevardului Nicolae Titulescu. Șoferul Renaultului a pierdut controlul direcției, a lovit capătul scuarului, după care s-a răsturnat, lovind soții Stancu care se aflau pe trecerea de pietoni. A trecut pe roșu crezând că e verde Deși ambii șoferi implicați în accident au susținut că au trecut pe verde, ofițerii de la Rutieră au constatat că Adrian Boșonea a trecut pe roșu, însă a crezut că a trecut pe verde. Potrivit comisarului Marius Stamin, ofițer în cadrul SPR Dolj, s-a stabilit că atunci când cronometrul semaforului de pe strada Maria Tănase a ajuns la zero nu s-a schimbat în verde, ci a continuat să indice două liniuțe, însă tot pe roșu. Din declarațiile șoferilor care circulau în spatele autoturismului condus de Victor Dobre, s-a stabilit că acesta a pătruns în intersecție când mai avea aproximativ 15 secunde de verde. Polițiștii de la Rutieră au explicat că taximetristul a plecat practic pe roșu, deși cronometrul semaforului indica altceva, iar toate prevederile legale referitoare la intersecțiile semaforizate se referă numai la culorile indicate de semafoare, nu și la cifrele indicate de acele cronometre. Tânărul taximetrist este cercetat pentru comiterea infracțiunilor de ucidere din culpă și vătămare corporală gravă din culpă. Polițiștii de la Rutieră au mai precizat că, după ce vor încheia cercetările în acest caz, vor înainta dosarul la Parchetul de pe lângă Judecătoria Craiova. Polițiștii de la Rutieră au stabilit că accidentul s-a produs după ce taximetristul a trecut pe culoarea roșie a semaforului Sute de vitezomani, depistați pe DN 6 Ofițerii de la Serviciul Poliției Rutiere Dolj au amplasat vineri și sâmbătă trei aparate radar între Craiova și Filiași, în cele două zile fiind depistați peste 200 de șoferi care circulau cu viteze peste cea legală. Aldezir MARIN Peste 200 de șoferi au fost sancționați pentru depășirea vitezei maxime admise de către polițiștii din cadrul Serviciului Poliției Rutiere Dolj, care au acționat vineri și sâmbătă cu trei aparate radar pe DN 6, între Craiova și Filiași. Conform reprezentanților Inspectoratului de Poliție al Județului (IPJ) Dolj, polițiștii de la Rutieră au acționat vineri în sistem releu, în colaborare cu Serviciul Poliției Rutiere Mehedinți, pe DN 6. „Polițiștii au monitorizat traficul rutier cu trei aparate radar, punându-se accentul pe prevenirea evenimentelor nedorite printr-o prezență cât mai vizibilă în stradă a polițiștilor, dar acționânduse totodată cu fermitate pentru sancționarea celor care au fost depistați circulând cu viteze peste cele permise“, a declarat comisarul Adrian Căpraru, purtătorul de cuvânt al IPJ Dolj. Polițiștii doljeni au explicat că s-a acționat pe DN 6 pentru că pe acest drum s-a constatat o creștere a numărului evenimentelor rutiere produse din cauza neadaptării vitezei la condițiile de trafic sau drum, în cele două zile în care radarele au fost amplasate pe acest drum național, între Craiova și Filiași, polițiștii au controlat 986 de autovehicule și au aplicat 287 de sancțiuni contravenționale, dintre care 211 pentru depășirea regimului regulamentar de viteză. Valoarea totală a amenzilor aplicate a fost de 32.010 lei și au fost reținute în vederea suspendării nouă permise de conducere, toate pentru depășirea vitezei maxime admise cu peste 50 km/h. „Recordul“ de viteză, 153 km/h Sistemul releu, care presupune amplasarea mai multor aparate radar pe un segment de drum, a scos la iveală faptul că unii șoferi circulă chiar și cu 100 de kilometri peste viteza maximă admisă. Potrivit polițiștilor doljeni, unul dintre cei nouă șoferi care au rămas fără permisul de conducere este Ion Miclescu, de 39 de ani, din Craiova, care a fost depistat în timp ce conducea un BMW pe DN 6, dinspre Filiași către Craiova, cu 153 de kilometri pe oră, deși pe acel segment de drum viteza maximă admisă este de 50 km/h. Cu o viteză ceva mai mică, de 132 de kilometri pe oră, a fost depistat și Ionuț Sărdaru, de 21 de ani, din Craiova, care conducea un BMW pe același sector de drum. Restul de șapte șoferi cărora le-au fost suspendate permisele de conducere au fost depistați cu viteze ceva mai mici, de până la 130 de kilometri pe oră. Cei nouă șoferi au devenit pietoni pentru 90 de zile și au primit între 9 și 20 de puncteamendă.  In cadrul acțiunii de vineri, polițiștii doljeni au suspendat nouă permise de conducere Semafoarele nu sunt defecte întrebați dacă semafoarele amplasate în intersecția unde a avut loc accidentul au vreo problemă, lucrătorii de la Sistematizarea Circulației din cadrul Primăriei Craiova au precizat că nu există nici o sesizare privind o eventuală funcționare defectuoasă a acelor semafoare. Reprezentanții Primăriei Craiova au explicat că semafoarele din intersecția străzii Maria Tănase cu bulevardul Nicolae Titulescu sunt corelate și funcționează în parametri normali. Record național 9 la alcoolemie Un doljean din comuna Călărași a ajuns pe primul loc în topul național al celor prinși beți la volan, după ce a fost depistat cu o alcoolemie de... 2,56 la mie în aerul expirat în noaptea de sâmbătă spre duminică, o Dacie roșie a fost trasă pe dreapta în comuna Călărași de polițiștii din Dăbuleni și Bechet. Oamenii legii au văzut că șoferul - Tudorei Adamescu, de 32 de ani, din localitate se dă jos cu mare dificultate din mașină, așa că l-au testat cu aparatul etilotest. După ce Adamescu a suflat în aparat, polițiștii au constatat că etilotestul indica un nou record național: 2,56 mg/1 alcool pur în aerul expirat, ceea ce ar corespunde unei alcoolemii în sânge de peste... 5 la mie! Șoferul a recunoscut că nu posedă nici permis de conducere. Nici mașina nu era a lui, ci îi fusese încredințată de consăteanul său, Nicolae Dragomir. Așa se face că s-au ales cu dosar penal atât Adamescu, cât și Dragomir, pentru încredințarea mașinii unei persoane care nu posedă permis de conducere. Adrian DINU Șanț pe Centru Vă mai amintiți șanțul din imagine, de pe trotuarul din centrul Craiovei? Nu, nu e din arhiva anilor 2006 sau 2007, de pe vremea când trotuarul era desfundat la două zile după ce era modernizat. E de zilele acestea. Șantier tipic românesc, autorizat de primărie pentru o perioadă de șapte zile, pentru introducerea unor cabluri de tensiune de mare putere, după cum am fost oficial ce nu au fost instalate cablurile acum trei ani? Fiindcă „la acea dată echipamentele existente satisfăceau cererea de putere a consumatorilor din zonă“, ne mai răspunde autoritatea publică locală. Așa că pietonii n-au decât să stea la cozi ca să poată circula pe domeniul public fiindcă, e lesne de înțeles, partea afectată de lucrări este un șanț deschis în care trecătorii pot pica oricând. Scurte știri Arestat la Roma Un tânăr român, de 23 de ani, dat în urmărire internațională din mai 2008, a fost arestat în noaptea de sâmbătă spre duminică de carabinierii din Roma. După cum informează Apcom, bărbatul fusese dat în urmărire europeană de un tribunal din România, în luna mai a anului trecut, el făcându-se vinovat de o serie de furturi, pentru care trebuie să ispășească o pedeapsă de zece ani și șase luni de închisoare; în timpul controlului, tânărul a încercat să își ascundă adevărata identitate, însă a fost identificat datorită amprentelor, în prezenț.iof... mânui se află în închisoarea Regina Coeli, unde așteaptă să fie definitivate documentele necesare extrădării. Trafic cu animale lângă Vatican Carabinierii italieni au anihilat o bandă de traficanți români de animale, care își „amenajaseră“ un adăpost improvizat pe malul Tibrului, la doi pași de Vatican. După cum informează cotidianul italian La Reppublica, românii creșteau aici 20 de câini de rasă, pe care îi foloseau ziua la cerșit, iar noaptea, la lupte cu pitbullii. Adăposturile improvizate au fost descoperite din întâmplare de câțiva bicicliști, care au trecut pe lângă barăcile românilor și au fost agresați de patrupede. Ei au reclamat incidentul la poliție, care a efectuat o razie la fața locului. Polițiștii i-a surprins pe români în timp ce își antrenau animalele. Aceștia nu au putut demonstra că sunt proprietarii câinilor, astfel că patrupedele se află acum în custodia autorităților, la centrul canin de la Muratella. Din câte se pare, românii se ocupau și cu vânzarea puilor de labrador, ei obținând 50 de euro pentru fiecare exemplar, în condițiile în care prețul unui pui de câine de rasă a cărui proveniență este cunoscută și care are fișa medicală înregistrată poate depăși cu ușurință 500 de euro. Românii riscă ani buni de închisoare, ei fiind acuzați de trafic de animale și de maltratarea acestora, precum și de ocuparea abuzivă a unor edificii publice. Bătută de un italian o româncă, de 35 de ani, a fost internată în stare gravă la Spitalul Sant’Orsola din Bologna, după ce a fost bătută de concubinul ei italian, originar din Sicilia. După cum informează cotidianul La Repubblica în ediția sa electronică, femeia s-a prezentat duminică la Secția de urgențe a spitalului bolognez, acuzând dureri la abdomen. Ea a povestit doctorilor că a fost lovită de concubinul ei. Medicii au alertat forțele de ordine, care l-au identificat pe agresor. Acesta a recunoscut că a bătut-o pe femeie, însă nu a dorit să explice motivul. Bărbatul este anchetat de forțele de ordine pentru vătămare corporală deoseebit de gravă. Românca a fost supusă unei intervenții chirurgicale din cauza faptului că avea leziuni la organele interne, iar în prezent se află la Reanimare. Reținute pentru prostituție Treizeci și patru de românce au fost reținute de carabinierii din Roma, fiind acuzate de prostituție. După cum informează agenția italiană de presă Ansa, în cadrul aceleiași operațiuni, carabinierii din Roma au mai arestat patru ucrainence, două albaneze și două bulgăroaice. Trei dintre preli Abonează-te la Gazeta de Sud! Vei avea parte de dragoste la prima vedere. O să te îndrăgostești de oferta noastră, abonează-te la Gazeta de Sud pentru minimum două luni și primești cadou Cartela Vodafone cu credit inițial de 4 euro, în contul celor 4 euro, vei primi 500 de minute și 500 de SMS-uri în rețea și 50 de minute naționale și internaționale, dacă activezi extraopțiunea apelând *147#. ISI Abonează-te acum: 1.Prin SMS 2. Telefonic Abonament 2 luni (10 euro): trimite golf la 7411, valabil pentru Vodafone și Orange ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală ► Participi automate la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud ► Economisești 49% față de prețul de la chioșc Cartela Vodafone 500 minute și SMS-uri în rețea euro credit/lună. Activează extraopțiunea la *147.. .i/412.146 TELEFON ABONARE 50 pentru numai Lună la 0251/412.146 și noi ne ocupăm de restul. Preț abonament: 16 lei/lună. minute naționale și internaționale Partenere vodafone Abonează-te la Gazeta de Sud cu 49% reducere! 11 oportunități pentru afacerea la informați de municipalitate. De E Marian BĂDÎRCI întrebarea zilei la www.gds.ro1 Credeți că Universitatea poate spera la DA: 42% cupele europene după victoria din meciul cu Gloria Bistrița? NU: 58% Ex CALCULATOR ■ PERFORMANT supușii lor clienți au primit amenzi importante. Nouă dintre persoanele arestate sunt cercetate de oficiali ai serviciilor de imigrație. Grupul realizat de Delta PĂTRU 10 xÎooIkeT noi StSSta ’ - Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. "*- Costul include și distribuția prin rețelele proprii: 6,6 RON. Preț abonament: numai 16 lei