Gazeta de Sud, octombrie 2009 (Anul 15, nr. 4451-4477)

2009-10-01 / nr. 4451

21 Ai imagini sau știi mai multe despre subiect? Dă-ne de știre! Web: www.gds.ro/reporter E-mail: reporter@gds.ro SMS/MMS: 0732.800.000 (tarif normal) Telefon: 0251/413.100 EVENIMENT Șpagă pentru pensionare Doctorița Valentina Goga a fost reținută ieri de polițiștii și procurorii doljeni, după ce a fost prinsă în flagrant, luând mită 500 de lei pentru a aproba un dosar de pensionare pe caz de boală. Adrian DINU Șpaga dată pentru obținerea pensionării pe caz de boală nu mai este doar un zvon. De ieri, a devenit ceva concret, după ce un reprezentant al Comisiei de Expertiză Medicală și Recuperare a Capacității de Muncă din cadrul Casei de Pensii Dolj a fost prins luând mită, în urma unui flagrant organizat de polițiști și procurori. Flagrant la cabinet Cu câteva zile în urmă, un doljean bolnav de TBC s-a adus la Serviciul de Investigare Fraudelor din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului (IPJ) Dolj, unde a sesizat că, pentru a obține pensionarea pe caz de boală, i se cere să dea șpagă. „Dom’le, eu sunt om sărac și n-am bani să dau la doctor. Sunt bolnav și știu că ar trebui să fiu pensionat pe drepte, nu cu șpagă, așa că de ce să dau bani?“, i-a întrebat el pe polițiști. Oamenii legii au devenit foarte atenți, l-au întrebat cine și câți bani i-a cerut, apoi au pregătit cu grijă un flagrant, adunând cât mai multe informații despre medicul vizat. Ieri dimineață, bolnavul denunțător a mers la Policlinica Spitalului Municipal „Filantropia“ și a bătut la ușa cabinetului doctoriței Valentina Goga, șefa Comisiei de Expertiză Medicală și Recuperare Capacității de Muncă din cadrul Casei de Pensii Dolj, deci persoana care trebuia să decidă dacă omul are sau nu dreptul de a se pensiona pe caz de boală. Bărbatul era „blindat“ cu aparatură de înregistrare audio video, primită de la poliție; în plus, avea și 500 de lei marcați cu o substanță specială și purtând inscripția „MITĂ“, scrisă cu cerneală fluorescentă. După ce a intrat, bolnavul i-a înmânat doctoriței dosarul de pensionare, împreună cu șpaga, iar femeia i-a dat asigurări că va studia cu atenție toate documentele primite. Mita, la vedere Nici n-a ieșit bine din cabinet bărbatul, că pe ușă au pătruns procurorul și polițiștii de la Investigarea Fraudelor. Au găsit-o pe doctorița Goga mânjită pe mâini cu vopsea fluorescentă (vizibilă doar folosind lampa cu raze ultraviolete) și cu teancul de bani așezat de-a dreptul pe birou, la vedere, ca și când primirea unor bani pentru aprobarea unei pensionări pe caz de boală ar fi un fapt banal, de care nu ar trebui să se ferească. Chestionată de oamenii legii, doctorița a încercat s-o scalde, susținând că bolnavul își uitase banii la ea pe birou, dar ea intenționa să-i retumeze când se întorcea la control, data viitoare. Câteva ore mai târziu, însă, femeia a refuzat să dea orice fel de declarație cu privire la banii găsiți asupra ei. în baza probelor de la dosar, procurorul-anchetator din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Dolj a dispus punerea în mișcare a acțiunii penale față de Valentina Goga și reținerea ei pentru 24 de ore, pe bază de ordonanță, pentru săvârșirea infracțiunii de luare de mită. După o noapte în spatele gratiilor, în arestul IPJ Dolj, doctorița Goga va fi prezentată în cursul astăzi în fața judecătorilor de la Tribunalul Dolj, cu propunere de arestare preventivă pentru 29 de zile. Valentina Goga a fost prinsă în flagrant cu șpaga în cabinetul ei de la Spitalul „Filantropia“ Lovite pe trecerea de pietoni O femeie de 66 de ani a ajuns ieri-seară la spital cu multiple fracturi, după ce a fost lovită de un autoturism pe trecerea de pietoni de la intersecția străzilor Elena Teodorini și Calea Brestei, din Craiova. Martorii spun că Maria Mărgăritescu a traversat pe zebră venind dinspre strada Elena Teodorini când a fost lovită de o Skoda Octavia, cu numărul de înmatriculare B-65-7FY, condusă de Andrei Bogdan, de 25 de ani. Șoferul nu avea viteză, altfel o omora. A lovit-o, femeia s-a izbit de parbriz, apoi a căzut la pământ, a spus unul dintre cei prezenți la locul accidentului. Andrei Bogdan a declarat poliției că nu a văzut-o pe victimă la timp. Și o elevă de 11 ani, din Gorj, a fost accidentată tot pe trecerea de pietoni de un șofer care nu a acordat prioritate. Din fericire, minora nu a fost grav rănită. Fata a fost transportată la spital, iar șoferul a rămas fără permis, pentru următoarele 60 de zile. Potrivit polițiștilor, bărbatul de 28 de ani nu a acordat prioritate pietonilor aflați pe trecere. Acesta va fi cercetat pentru vătămare corporală din culpă. Valentin TUDOR Mihaela FLOROIU Maria Mărgăritescu a ajuns ieri-seară la spital cu multiple fracturi Flagrant după flagrant Șpaga pentru obținerea pensionării pe caz de boală a devenit un fenomen. în primăvară, la Târgu Jiu, întreaga Comisie de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap Gorj, prezidată de medicul Radu Coiculescu, a fost condusă la poliție, pentru o mită de 600 de lei. Cu două săptămâni în urmă, medicul oftalmolog Dana Vodislav, din cadrul Spitalului Județean Târgu Jiu, a fost prins în flagrant în timp ce lua de la un bătrân suma de 1.000 de lei, în schimbul unei scrisori medicale de recomandare către Comisia de Expertiză Medicală a Persoanelor Adulte cu Handicap Gorj. Săptămâna trecută, șeful Serviciului de Expertiză Medicală Cluj a fost prins și el când lua mită, tot pentru un dosar de pensionare. Criza a propulsat „munca la gri Tot mai mulți patroni ai firmelor doljene, inclusiv cei cu societăți comerciale mari, fontează fiscul și declară salarii minime ale angajaților, la care se adaugă sporuri, prime și indemnizații pentru a reduce costurile salariale, respectiv sumele cu care sunt obligați să contribuie la bugetul de stat. Fenomenul „muncii la gri“ a fost semnalat de conducerea Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Dolj în cadrul ședinței Colegiului Prefectural de ieri. „A apărut fenomenul muncii la gri, adică munca semideclarată, care se folosește inclusiv de societățile private mari din județ. Acestea maschează veniturile sub formă de prime, sporuri și indemnizații“, a declarat inspectorul-șef Cătălin Mohora. Acesta a continuat cerând sprijinul celorlalte instituții pentru a reduce fenomenul. Munca la negru în județ este, de asemenea, în creștere, potrivit concluziilor inspectorilor doljeni. Conform unui raport prezentat de conducerea ITM, în prima jumătate a acestui an, 30.811 contracte individuale de muncă au încetat. Inspectorii din domeniu au efectuat în aceeași perioadă 1.331 de controale și, din cele 1.298 de sancțiuni, jumătate au fost aplicate pentru munca la negru. „295 de echipamente de muncă au fost oprite pentru că nu prezentau siguranță și în 17 puncte de lucru activitatea a fost sistată. O unitate din Dolj a fost închisă din cauza deficiențelor foarte grave pe care le-am constatat“, a mai spus Mohora. Lelioara, într-o situație penibilă în ședința Colegiului Prefectural, Mohora a protestat față de faptul că „citim un raport semestrial la care, ca și activitate, majoritatea dintre noi nu am participat. Am fost numiți în funcție cei mai mulți la sfârșitul lunii mai, începutul lunii iunie. Vorbesc despre acest aspect pentru că în ședința anterioară a fost o situație penibilă: noul inspector școlar din cadrul ISI lăuda activitatea fostului inspector, care era de față. Sunt aici și suntem răspunzători și pentru ce s-a întâmplat în trecut“. Prefectul Florin Stancu i-a replicat inspectorului-șef: „E adevărat că nu ați condus instituția, dar ați lucrat acolo și eu nu agreez discuții despre moștenirea grea“. Vizată de spusele șefului ITM Dolj, inspectoarea generală a Inspectoratului Școlar Județean, Lelioara Nicola, a declarat că, la ședința la care Mohora a făcut referire, au fost elucidate sau au fost prezentate activitățile pe care conducerea actuală le-a desfășurat, atât timp cât s-a vorbit de un examen de bacalaureat, titularizare și admitere la licee. Dragoș GAVRILĂ ■fif Abonează-te la Gazeta de Sud! Vei avea parte de dragoste la prima vedere. O să te îndrăgostești de oferta noastră, abonează-te la Gazeta de Sud pentru minimum două luni și primești cadou Cartela Vodafone cu credit inițial de 4 euro, în contul celor 4 euro, vei primi 500 de minute și 500 de SMS-uri în rețea și 50 de minute ja nationale si internationale, dacă > * > ' activezi extraopțiunea apelând *147#. 1&Abonează-te acum: 1. Prin SMS 2. Telefonic Abonament 2 luni (10 euro): trimite gds la 7411, valabil pentru Vodafone și Orange 500 Sună la 0251/412.146 și noi ne ocupăm de restul. Preț abonament: 16 lei/lună. Cartela Vodafone minute și SMS-uri în rețea 50 minute naționale pentru numai și internaționale euro credit / lună Activează extraopțiunea la *147%. Partener: % ■ W' vodafone Aparatul Aurică, bruiat de consilieri Doi funcționari protejați de primarul Craiovei, Antonie Solomon, nu mai sunt înghițiți și de colega de partid a acestuia, consilierul municipal Aurora Timbeja. Cei doi sunt considerați apropiați ai edilului, deoarece, în ciuda nenumăratelor dovezi de incompetență relatate atât de presă, cât și de către colegii lor, au rămas în primărie pe posturi bine plătite. Marian Giubelan, șeful Serviciului coordonare asociații de proprietari, și Ioan Acrivopol, șeful Serviciului resurse umane, au intrat în colimatorul Aurorei Timibeja după ce aceasta le-a solicitat raporturi de activitate privind sistemul de răspuns la petiții, respectiv organizarea plecărilor la cursurile de specializare. Consilierul a adăugat că a solicitat rapoartele în urma nenumăratelor sesizări venite de la contribuabili. Primarul Antonie Solomon a replicat că este dificil să dai afară un funcționar public, dar că Ioan Acrivopol, care „a cam îmbătrânit“, poate că ar trebui să se gândească să lase locul altcuiva. Marian Giubelan a refuzat să ia cuvântul în ședința de consiliu, iar Acrivopol a solicitat să i se analizeze activitatea și raportul să fie transmis comisiei de disciplină. Primarul nu a confirmat că va fi verificată activitatea celor doi șefi de serviciu, însă surse din anturajul său susțin că Marian Giubelan este pe făraș și că Acrivopol chiar intenționează să plece. Giubelan și Acrvopol nu sunt singurii funcționari publici acuzați de incompetență de către consilierii locali. Marian BĂDÎRCI întrebarea zilei la www.gds.ro. Credeți ca introducerea tichetelor de sănătate este justificată? DA: 26% NU: 74% PARTENERI: gazeta de svD $ craiova.ro Cotidian al oltenilor de pretutindeni JS orașul incepe ffflj. J. Scurte știri Țigări de contrabandă, descoperite de polițiști Mii de pachete de țigări de contrabandă au fost descoperite de polițiștii de la Serviciul de Combatere a Criminalității Olt, în urma unei acțiuni organizate de aceștia morți, la Slatina. Oamenii legii i-au depistat pe C.F., de 38 de ani, și pe D.M., de 36 de ani, ambii din comuna Obârșia, care dețineau într-un autoturism înmatriculat în Bulgaria 4.000 de pachete de țigări, fără acte de proveniență. în urma cercetărilor, polițiștii au stabilit că țigările urma să fie comercializate. „Cadrele Serviciului de Combatere a Criminalității Organizate Olt au executat o acțiune pe linia combaterii traficului cu produse accizabile din tutun fără banderole legale de marcaj, ce provin din fraude vamale și contrabandă și pentru care nu există documente. Cu această ocazie au fost depistate două persoane care dețineau în vederea comercializării 4.000 de pachete de țigări fără banderole de marcaj și fără acte de proveniență“, a precizat comisarul Claudia Radu, purtătoarea de cuvânt a Inspectoratului de Poliție Județean Olt. Țigările împreună cu autoturismul au fost confiscate de polițiști. Aceștia au anunțat comisarii Gărzii Financiare Olt, care i-au sancționat pe cei doi bărbați cu amendă de de 60.000 de lei. Dana MIHĂILĂ Viteza ucide Un tânăr de 20 de ani din Târgu Jiu și-a pierdut viața marți noapte, într-un accident de circulație. Potrivit polițiștilor, cauza evenimentului rutier a fost viteza excesivă. Din primele cercetări efectuate la fața locului a rezultat că tânărul nu a adaptat viteza la ieșirea dintr-o curbă periculoasă, semnalizată corespunzător. Acesta a pierdut controlul autovehiculului și a părăsit suprafața carosabilă, intrând în coliziune cu un copac. în urma impactului, conducătorul auto a decedat, iar un minor de 16 ani, pasager în autovehicul, a suferit leziuni, fiind transportat la spital. Cei doi tineri nu purtau centura de siguranță. Cercetările continuă pentru stabilirea cauzelor și împrejurărilor în care s-a produs evenimentul rutier. Mihaela FLOROIU Prins sub căruța cu lemne Un bărbat din orașul Târgu- Cărbunești a decedat după ce căruța plină cu lemne s-a răsturnat peste el. Bărbatul de 68 de ani se deplasa spre domiciliu cu un atelaj cu tracțiune animală, încărcat cu material lemnos, pe un drum forestier cu denivelări. Ajuns în zona codului de fier al CFR peste Jiul Gilort, atelajul s-a răsturna, bărbatul fiind prins sub ferme. Victima a fost transportată la Spitalul Târgu- Cărbunești, unde, ca urmare a leziunil jr suferite, a decedat. Mihaela FLOROIU Arestați pentru furt din locuințe Doi bărbați din Corabia au fost arestați după ce au furat din casele unor localnici bani și bijuterii. Costel B., de 26 de ani, și Nicolae B., de 31 de ani, au fost identificați morți de polițiști. Potrivit acestora,în noaptea de 28 spre 29 septembrie, cei doi tineri au pătruns în locuințele lui Claudian V. și a Clarei S., de unde au furat bani și bijuterii în valoare de 500 de lei. Celor în cauză le-a fost emisă ordonanță de reținere pentru 24 de ore. Ieri au fost prezentați Parchetului de pe lângă Judecătoria Corabia cu propunere de arestare preventivă pentru infracțiunile de violare de domiciliu și furt calificat. Conform procurorilor, instanța a decis arestarea acestora pentru 29 de zile. Dana MIHĂILĂ Abonează-te la Gazeta de Sud cu 49% reducere! Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală Participi automat" la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud ► Economisești 49% față de prețul de la chioșc . Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. *’ - Costul include și distribuția prin rețelele proprii: 6,6 RON. Preț abonament: numai 16 lei II/412.146 TELEFON ABONAREXICALCULATOR PERFORMANT 10 X100 LEI NOI (Autopromovare)