Gazeta de Sud, noiembrie 2009 (Anul 15, nr. 4478-4502)

2009-11-02 / nr. 4478

2* Accident de muncă la Pirelli Un muncitor de la fabrica de anvelope Pirelli din Slatina a fost la un pas să rămână fără mâna dreaptă din cauza neatenției unui coleg. Marius Matei, de 22 de ani, angajat de cinci luni pe postul de operator, s-a accidentat la mână în timp ce încerca să îndepărteze o anvelopă din mașina de vulcanizare. Cu toate că senzorii de mișcare nu-i mai permiteau utilajului să funcționeze, alt angajat din aceeași secție a resetat protecția mașinii. „Victima îndepărta o anvelopă vulcanizată din descărcare și se ținea cu mâna de canalul de deplasare a unei came. La intrarea în zona senzorilor de protecție, utilajul a fost oprit, dar unul dintre colegi, Emil Grigore, a resetat protecția mașinii, a repornit cama, iar aceasta s-a deplasat în locul în care muncitorul ținea mâna“, a explicat Liviu Săndiță, inspector pentru sănătate și siguranță în muncă în cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Olt. Accidentul de muncă urmează să fie cercetat de unitatea în care acesta s-a produs, deoarece victima nu va rămâne cu invaliditate. Ionuț JIFCU l-a tăiat piciorul vecinei cu drujba O femeie de 40 de ani, din orașul Drăgănești-Olt, a ajuns joi la spital, după ce un vecin i-a tăiat piciorul cu drujba. Potrivit polițiștilor, în timp ce tăia lemne în fața porții locuinței sale, Lion N., de 37 de ani, din localitate, a atins cu lama drujbei piciorul drept al Măriei R., provocându-i o plagă tăiată. Femeia a fost transportată la Spitalul Caracal, unde a rămas internată. Polițiștii spun că incidentul s-a petrecut din cauza neatenției bărbatului. „Acestuia i-a fost întocmit dosar penal, fiind efectuate cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă“, a spus comisarul Claudia Radu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliție al Județului Olt. Dana MIHĂILĂ EVENIMENT Un agent din cadrul Secției 3 Poliție Craiova este cercetat de colegii săi după ce, vineri, a intrat cu mașina într-un stâlp de beton. Sorin Florea, un cititor GdS, a sesizat faptul că, în jurul orei 11.00, o Dacie Logan aparținând Inspectoratului de Poliție al Județului (IPJ) Dolj a lovit un stâlp de beton de pe strada Gârlești. Reprezentanții IPJ au precizat că autoturismul a fost condus de agentul-șef adjunct Mihai Burtea, din cadrul Secției 3 Poliție, care, în momentul accidentului, se afla în serviciul de patrulare împreună cu un jandarm. Colegii polițistului au stabilit că Loganul condus de acesta a derapat într-o curbă ușoară, pe carosabilul umed, și a lovit stâlpul de pe marginea drumului. Polițistul și jandarmul au scăpat fără nici o zgârietură, însă, în urma impactului, stâlpul de susținere a rețelei de energie electrică a fost retezat. Potrivit IPJ Dolj, în acest caz au fost începute verificări interne pentru a se stabili în ce condiții s-a produs accidentul, iar dacă se va constata că vina îi aparține agentului, acesta va trebui să plătească reparația Loganului, mai ales că mașinile polițiștilor nu au asigurare Casco. „Reparația sau înlocuirea stâlpului de susținere a rețelei de energie electrică va fi făcută în baza poliței RCA. Dacă în urma verificărilor se va stabili că vinovat de producerea accidentului este agentul de poliție, acesta va suporta cheltuielile pentru reparația autoturismului“, a explicat Adrian Căpraru, purtătorul de cuvânt al IPJ. Aldeziz MARIN Un polițist a ajuns cu mașina In stâlp în urma impactului cu stâlpul. Loganul a fost avariat Patru tineri din Caracal și unul din Piatra-Olt au fost arestați, după ce au furat bunuri de la o societate comercială din Slatina. Potrivit polițiștilor, Judecătoria Slatina a dispus joi arestarea preventivă pentru 29 zile a lui Ilie S., de 21 de ani, Alexandru D., de 21 de ani, Marian D., de 20 de ani, Adrian S., de 23 de ani, și Cătălin S., de 24 de ani, din orașul Piatra-Olt. Aceștia sunt cercetați pentru săvârșirea infracțiunii de furt calificat, după ce, în noaptea de 27 spre 28 octombrie, în timp ce se deplasau cu un autoturism care prezenta defecțiuni la sistemul de iluminare, pe raza orașului Piatra-Olt, nu au oprit la semnalul polițiștilor. Tinerii și-au continuat deplasarea aproximativ trei kilometri, după care au abandonat mașina pe o stradă din localitate și au fugit. Polițiștii au găsit în portbagajul autoturismului un motor electric de 380 Kw, iar sub bancheta din spate, o piesă componentă (pompă de apă) a unui sistem de irigații. Ulterior, oamenii legii i-au depistat și pe cei care se aflau în mașină, iar cu ocazia cercetărilor au stabilit că tinerii, în aceeași noapte, au sustras subansamblurile de la o societate comercială din Slatina. Potrivit comisarului de poliție Claudia Radu, cei cinci au fost încarcerați în arestul Inspectoratului de Poliție al Județului Olt. Dana MIHĂILĂ Cinci tineri, arestați pentru furt Scandal în trafic Un bărbat din Craiova s-a ales cu un geam de la mașină spart și dosar penal pentru conducerea unui autoturism sub influența băuturilor alcoolice, după ce a fost implicat într-o altercație în trafic. Reprezentanții IPJ Dolj au precizat că, sâmbătă seară, la ora 20.30, polițiștii din cadrul Secției 2 au fost sesizați verbal de către David Făsur, de 34 de ani, din Craiova, despre faptul că în timp ce conducea un Ciclo pe strada Nicolae Romanescu din municipiu, în apropierea semaforului din apropierea Parcului Romanescu, pasagerul unui autoturism i-a spart cu pumnul geamul portierei stânga-față. Pentru că bărbatul emana miros de alcool, polițiștii l-au testat cu aparatul etilotest, care a indicat o alcoolemie de 1,22 mg/1 alcool pur în aerul expirat. Reclamantul a fost condus de polițiști la Spitalul de Urgență Craiova, unde i-au fost recoltate probe în vederea stabilirii alcoolemiei. în urma verificărilor, oamenii legii l-au identificat pe tânărul care a spart geamul mașinii lui Făsui, acesta fiind Sorin Marin, de 24 de ani, din Craiova. El și-a motivat gestul în fața polițiștilor spunând că Făsui nu a acordat prioritate de trecere mașinii în care se afla, el fiind nevoit să îl evite în ultima clipă pentru a nu fi implicat într-un accident. Polițiștii doljeni au mai explicat că pe numele lui Făsui au fost întocmite actele premergătoare începerii urmăririi penale sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducere sub influența băuturilor alcoolice a unui autovehicul pe drumurile publice. Aldeziz MARIN Bătrân mâncat de porc Matei Moangher, de 76 de ani, din Țicleni, și-a găsit sfârșitul după ce a fost atacat de porcul din gospodărie. Ieri, bărbatul a fost găsit fără suflare de soția lui, Eufimia. Cadavrul bătrânului era eviscerat de animalul pe care urma să-l sacrifice de Crăciun. „A mers să îi dea să mănânce și nu a mai venit. M-am gândit că a rămas să doarmă în camera de la beci. Când m-am dus dimineață la coteț, l-am văzut acolo“, a spus Eufimia Moangher, de 74 de ani. Oamenii legii au stabilit, în urma cercetărilor, că nu există suspiciuni cu privire la moartea bărbatului: „în dimineața zilei de duminică a fost găsit un bătrân decedat. Acesta era cunoscut ca având viciul alcoolului și, din primele cercetări, se pare că a mers sâmbătă seară să dea de mâncare porcului și nu s-a mai întors. Soția sa este bătrână și bolnavă și nu a ieșit din casă să îl caute“, a spus comisarul Ion Buculea, șeful Poliției Țicleni. Mihaela FLOROIU r întrebarea zilei la www.gds.ro1 Credeți ca Universitatea va reuși sa plece DA: 43% neînvinsa de la Urziceni? .... M: 57% C.N.I.P.M.M.R. M.I.M.M.C.MJL TOPUL NATIONAL AL FIRMELOR PRIVATE DIN ROMÂNIA a XVII - a ediție 06 Noiembrie 2009 - Palatul Parlamentului București Parteneri Media voiâtirt* întreținerea ! Familia ta poate fi una dintre cele trei norocoase! Dacă locuiești la bloc completează cât mai multe taloane și vino cu ele la redacția GAZETA de SUD sau trimite-le prin poștă, până pe 10 noiembrie 2009 la adresa: GAZETA de SUD, str. Câmpia Islaz, nr. 97 A, 200 420, Craiova, Dolj, în urma tragerii la sorți, ce va avea loc pe data de 12 noiembrie 2009, GAZETA de SUD va plăti întreținerea pe luna octombrie entru trei familii care locuiesc la bloc.La extragere participă doar taloanele corespunzătoare lunilor octombrie-noiembrie (ON), decupate pe linia punctată și completate cu albastru. 1K TALON DE PARTICIPARE CONCURS “îți plătim întreținerea" . Nume...............................................Prenume....................... I Ocupație...........................................................................B.l. . Adresă Vârstă........................................Telefon . ON ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală ► Participi automat la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud . Economisești 49% față de prețul de la chioșc CAPA FINANCE IFN SA având acționar majoritar Fondul Româno-American pentru Investiții credite pentru toate tipurile de afaceri mici (SA, SRL, SNC, PFA, întreprinzători individuali, profesiuni liberale, producători agricoli etc.) Sume în funcție de necesitățile clientului; Perioada de rambursare până la 60 luni; Acces la credite după numai 3 luni de la înființare; Flexibilitate în analiza afacerii; Consiliere pe parcursul derulării creditului. Contact Craiova: Calea București, dl. Ab, parter, zona Rotonda Telefon fix: 0251/413.818 Telefon mobil: 0730.800.362 sau 0732.800.332 Contact birouri rurale: Breasta, Predești - telefon: 0730.800.365 Dăbuleni - telefon: 0730.800.396 Abonează-te la Gazeta de Sud cu 49% reducere! Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. Costul include și distribuția prin rețelele proprii: 0,6 RON. 0251/412.146 TELEFON ABONARE Tomografie computerizată Laborator analize medicale Rezonanță magnetică Ecografie DOPPLER PRIMA MEDICA Healthy Thinking Litotrití fi Calea București, nr. 99 (în incinta Spitalului Clinic de Neuropsihiatrie) Tel.: 0251.315.654. 0251.315.649; Fax: 0351.811.588; Mobil: | A incendiat o biserică Un bărbat din Mehedinți a comis mai multe infracțiuni în noaptea de sâmbătă spre duminică. Claudiu B., de 29 de ani, a spart două magazine, din care a furat diverse bunuri, și cu ajutorul unei sticle de combustibil a încercat să incendieze o biserică din Drobeta Turnu Severin. Pompierii au intervenit și au stins repede flăcările, din holul locașului de cult arzând doar o piesă de mobilier. Tânărul, fiul unui procuror din Drobeta Turnu Severin, a fost reținut de polițiști. „Persoana respectivă folosit o sticlă plină cu comabustibil, pe care a aruncat-o pe mobilierul din holul bisericii, de unde a ars o mobilă veche. Bărbatul a mai spart două magazine și a fost prins în timp ce sustrăgea un laptop dintrun magazin de electronice din Drobeta Turnu Severin“, a declarat polițistul de caz. Toate bunurile sustrase au fost recuperate de polițiști înapoiate păgubiților, iar tânărul va trebui să răspundă în fața legii pentru faptele sale. Alin GHICIULESCU iu « Femeie cu 11 mandate de arestare, încarcerată O femeie din Corabia care are 11 mandate de arestare a fost încarcerată de polițiștii din Olt, zilele trecute. Carolina T., de 41 de ani, este acuzată pentru furturi și înșelăciuni și are de executat pedepse cu închisoarea de până la șapte ani. Potrivit oamenilor legii, în perioada 2001 - 2009, aceasta a sustras bani și bunuri din poșete, dar și din societăți de pe raza localităților Cluj-Napoca, Târgu Jiu, Petroșani și Corabia. Polițiștii au încercat să o aresteze după fiecare mandat emis pe numele ei, însă femeia rămânea mereu însărcinată pentru a scăpa de pedeapsă. „Persoana în cauză nu s-a sustras executării pedepsei cu închisoarea, însă, potrivit legii, o femeie care are un copil mic nu poate fi arestată decât după ce acesta împlinește doi ani“, a explicat comisarul Claudia Radu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliție al Județului Olt. Astfel, polițiștii din Corabia au așteptat ca ultimul copil să împlinească doi ani și au ridicat-o pe femeie. Ea a lăsat acum zece copii în grija rudelor. Dana MIHĂILĂ